آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک

جهت مشاوره در زمینه آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ که با نام حق العمل کاری گمرک هم شناخته می شود آغاز شده و شما متقاضیان عزیز می توانید با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات ذهنی خود مانند شرایط، زمان و نحوه ثبت نام، هزینه ثبت نام، زمان برگزاری آزمون و… را دریافت نمایید چون در این مقاله مشاور گروپ تمامی اطلاعات ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ را بررسی کرده است. با ما همراه باشید.

آزمون حق العمل کاری گمرک

آزمون کارگزاری گمرکی با توجه به اعلام نیاز گمرک جمهوری اسلامی ایران و توسط سازمان سنجش sanjesh.org برگزار می شود. کارگزاران گمرکی یا حق العمل کاران گمرک طبق قانون امور گمرکی اقدامات و تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را به نیابت و وکالت از صاحب کالا انجام می دهند.

متقاضیان باید از شرایط ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک مطلع باشند تا بتوانند در آن شرکت کنند. در ادامه شرایط ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک را با هم بررسی می کنیم.

شرایط ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک

هر آزمونی برای ثبت نام متقاضیان شرایطی را تعیین می کند و آزمون کارگزاری گمرک هم از این قاعده مستثنی نیست. در این بخش از مقاله شرایط ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ برای متقاضیان شرح داده شده است.

متقاضیان توجه داشته باشند که اگر در هر یک از مراحل آزمون مشخص شود که داوطلب به هردلیل واجد شرایط تعیین شده نیست، از ادامه مراحل آزمون و استخدام باز می ماند و حتی در صورت قبولی، پذیرش او منتفی می شود.

  • داشتن تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن حداقل مدرک کاردانی در رشته های امور گمرکی یا حداقل مدرک کارشناسی در رشته های دیگر
  • عدم سوءپیشینه کیفری
  • عدم سابقه قاچاق گمرکی با گواهی گمرک ایران
  • عدم اشتغال به شغل کارمندی دولت
  • داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای آقایان
  • حداقل سن 25 سال تمام تا زمان شروع ثبت نام آزمون

* شرایط ثبت نام آزمون کارگزاری گمرکی برای اشخاص حقوقی بر اساس شرایط مدیر عامل یا رئیس هیئت مدیره اشخاص حقوقی سنجیده می شود.

اگر شرایط ویژه ای دارید و متقاضی ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک هستید می توانید سوالات خود را با بخش پاسخگویی تلفنی ما در مشاور گروپ در میان بگذارید. کافیست با تلفن ثابت از سراسر کشور همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس بگیرید.

مشاور گروپ

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

مدارک ثبت نام آزمون کارگزاران گمرک

برای نام نویسی در آزمون حق العمل کاری گمرک یا همان کارگزاری گمرک، هر داوطلب موظف به ارائه مدارک ثبت نام آزمون کارگزاران گمرک خواهد بود. لیست مدارک به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی
  • شماره پیگیری پرداخت (سریال ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک)
  • فایل عکس اسکن شده (اسکن عکس تمام رخ 3*4 با فرمت JPG  که حداقل 300 *200 پیکسل و حداکثر 400 *300 باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس هم نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.)

زمان ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲

مطابق اطلاعیه سازمان سنجش که برگزار کننده این آزمون است، زمان ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ از اواسط آبان ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه می یابد. زمان دقیق متعاقبا اعلام می گردد.

زمان ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ از روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ آغاز می شود و تا روز سه شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ادامه خواهد داشت، در صورت تمدید مهلت، این مقاله به روزرسانی می شود

متقاضیان شرکت در آزمون حق العمل کاری گمرک باید با در دست داشتن مدارک ثبت نام در این بازه زمانی اقدام به نام نویسی نمایند.

نکته مهم: متقاضیان باید در مدت زمان فوق ثبت نامشان را تکمیل نمایند و آن به روزهای پایانی موکول نکنند. در صورت تمدید زمان ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

هزینه ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲

هزینه ثبت نام در این آزمون به منظور خرید کارت اعتباری و دریافت سریال ثبت نام ۱۲ رقمی ثبت نام و همچنین سرویس استفاده از خدمات پیامک آزمون در سال 1402 مبلغ ۲.۳۳۰.۰۰۰ ریال معادل دویست و سی و سه هزار تومان است.

کلیه داوطلبان به صورت الکترونیکی از طریق کارت های متصل به شبکه شتاب ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک هستند. برای آشنایی با نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ به قسمت راهنمای ثبت نام همین مقاله مراجعه فرمایید.

سایت ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک

متقاضیان ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک برای نام نویسی باید به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. سازمان سنجش سیستم ثبت نام آزمون کارگزاران گمرکی ۱۴۰۲ را به منظور سهولت در ثبت نام راه اندازی کرده است.

نکته مهم: پذیرش صرفا به صورت اینترنتی و منحصرا از سایت سنجش sanjesh.org انجام می گردد. ثبت نام های به غیر از این روش غیر قابل قبول بوده و ترتیب اثر داده نخواهند شد

راهنمای ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد برای ثبت نام باید به سایت سازمان سنجش و سیستم ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ مراجعه کنید. لینک ورود به سیستم ثبت نام کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ در جدول زیر فعال شده است تا بتوانید سریع تر و راحت تر به آن دست پیدا کنید:

سیستم ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک

راهنمای ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ (آزمون حق العمل کاری گمرک)

قدم اول: بعد از ورود به سایت sanjesh.org و سیستم ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ باید کارت اعتباری را از لینک خرید کارت اعتباری در منوی سمت راست صفحه اصلی خریداری نمایید.

خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک

در صفحه ی خرید کارت اعتباری، در بخش آزمون استخدامی سریال ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ را انتخاب نمایید. حالا روی گزینه تایید و ادامه را بزنید. 

سریال ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک

در این قسمت باید اطلاعات خود را وارد نمایید. با تکمیل فرم سریال ثبت نام و فشردن دکمه تایید و ادامه به مرحله بعد می روید.

ورود اطلاعات سریال ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک آزمون حق العمل کاری گمرک

در این قسمت قبل از ورود به درگاه بانکی و پرداخت هزینه ثبت نام، شماره پیگیری پرداخت برای شما صادر می شود و تا زمانی تاییدیه مربوطه به “یاداشت نمودن شماره پیگیری پرداخت ” انجام نشود پرداخت هزینه صورت نمی گیرد.

شماره پیگیری پرداخت آزمون کارگزاری گمرک

شماره پیگیری پرداخت، یک عدد منحصر به فرد (یکتا) است که سازمان سنجش به هر سفارش اختصاص می دهد. با این شماره شما می‌توانید وضعیت خرید کارت اعتباری آزمون کارگزاری گمرک خود را از بخش مشاهده مشخصات کارت پیگیری نمایید.

نکته مهم : شناسه پیگیری تراکنش را یادداشت نمایید تا در صورت بروز هرگونه اختلال در روند پرداخت هزینه، بتوانید با استفاده از آن تراکنش را در بانک مربوطه پیگیری نمایید.

قدم دوم: با خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ مجددا به صفحه سیستم ثبت نام بروید و بعد از خواندن ضوابط و شرایط موجود در صفحه تیک گزینه «شرایط و ضوابط مندرج در اطلاعیه ثبت نام را پذیرفته و تأیید می کنم.» را بزنید و روی تایید و ادامه کلیک کنید.

صفحه ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک



در این مرحله شماره سریال کارت اعتباری را به همراه عبارت امنیتی نمایش داده شده توسط سازمان سنجش در کادرهای مربوطه وارد نمایید و مطابق تصویر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

ورود به سیستم ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک

قدم سوم: حالا باید عکس خود را در سایت سنجش آپلود یا بارگذاری کنید. در هنگام ارسال عکس دقت کنید چون در صورت مغایرت عکس ارسالی، داوطلب متخلف شناخته شده و از حضور او در آزمون جلوگیری می شود.

قدم چهارم: در این مرحله تکمیل اطلاعات داوطلب صورت می گیرد. در ورود اطلاعات دقت کافی را داشته باشید چون در صورت مغایرت اطلاعات ثبت نامی با اطلاعات فرد داوطلب، سازمان سنجش از پذیرش داوطلب در آزمون حق العمل کاری گمرک ممانعت به عمل می آورد.

قدم پنجم: در نهایت با صدور کد پیگیری ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ از طرف سازمان سنجش مراحل ثبت نام به پایان می رسد. کد پیگیری ثبت نام را حتما تا پایان فرآیند آزمون نزد خود نگاه دارید چرا که ثبت نام شما زمانی تکمیل می شود که از سیستم شماره پرونده 6 رقمی  و کد پیگیری ثبت نام 15 رقمی دریافت کرده باشید. وگرنه ثبت نام شما انجام نشده است و طبق اعلام اداره گمرک به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی هم به هیچ وجه بازگشت داده نمی شوند.

نکته مهم : در صورتی که در مراحل ثبت نام در سیستم به مشکلی برخوردید، تمامی پنجره های مرورگر را ببندید و از ابتدا مراحل ثبت نام را شروع نمایید. داوطلبان لازم است اطلاعات كارت اعتباری، شماره پرونده و كد پیگیری خود را تا اعلام نتایج نهایی آزمون کارگزاری گمرک نزد خود نگهدارند.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک

فایل pdf دفترچه ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک توسط سایت سازمان سنجش sanjesh.org به عنوان متولی برگزاری آزمون حق العمل کاری منتشر شده است. متقاضیان باید پیش از نام نویسی در این آزمون، دفترچه ثبت نام را کاملا مطالعه نمایند.

برای دانلود دفترچه استخدامی آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲کلیک نمایید

(به محض آغاز زمان ثبت نام، لینک دریافت دفترچه فعال می گردد)

دریافت دفترچه ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک 1401

ویرایش اطلاعات ثبت نام کارگزاری گمرک ۱۴۰۲

در زمان ثبت نام آزمون حق العمل کاری باید اطلاعات را درست و دقیق وارد کنید چون در صورت مغایرت اطلاعات ثبت نامی با اطلاعات فرد داوطلب سازمان سنجش مانع ورود داوطلب به آزمون کارگزاری گمرک می گردد و داوطلب نیز حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

به همین دلیل سازمان سنجش امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ را در بازه زمانی ثبت نام میسر کرده است. می توانید با مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org تصحیح اطلاعات ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ را انجام دهید.

منابع آزمون کارگزاری گمرک

یک دفترچه حاوی 120 سوال با ضرایب 1 برای هر سرفصل در هنگام آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. لازم به ذکر است در این آزمون نمره منفی لحاظ می گردد. برای دریافت منابع و مواد آزمون کارگزاری گمرک روی جدول زیر کلیک کنید.

مطابق با اطلاعات مندرج در راهنمای شرکت در آزمون کارگزاری گمرک 1402 سوالات آزمون به شرح زیر بود. مواد آزمون کارگزاری گمرک 1402 به روز رسانی می گردد.

سوالات آزمون کارگزاری گمرک

کارت ورود به جلسه آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲

اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه شامل نام و نام خانوادگی، شماره داوطلبی، ساعت شروع و محل برگزاری آزمون خواهد بود که در زمان پرینت کارت ورود به آزمون قابل مشاهده خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه کارت ورود به جلسه آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ را به شما داوطلبان عزیز توصیه می کنیم.

تاریخ برگزاری آزمون حق العمل کاری گمرک

زمان برگزاری آزمون کارگزاری گمرک اواسط آذر ماه اعلام شده است. در صورت تغییر یا جابه جایی تاریخ برگزاری این مقاله به روز رسانی می گردد.

مصاحبه آزمون کارگزاری گمرک

با فرا رسیدن زمان اعلام نتایج آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ اسامی پذیرفته شدگان اولیه اعلام می شود. بعد از کسب نمره قبولی در آزمون حق العمل کاری گمرک، متقاضیان باید در مصاحبه آزمون شرکت نمایند.

در مقاله مصاحبه آزمون کارگزاری گمرک تمامی نکات لازم برای قبولی در مصاحبه ارائه شده است که مطمئنا مطالعه آن برای شما داوطلبان عزیز مفید خواهد بود.

 

سوالات متداول ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک

✔️زمان ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ از چه تاریخی شروع می شود؟

✔️زمان ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک اواسط آبان ماه آغاز می شود. برای اطلاع از تاریخ دقیق و همچنین زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی بانک مرکزی به مقاله مراجعه نمایید.

✔️سایت ثبت نام آزمون حق العمل کاری گمرک ۱۴۰۲ (آزمون کارگزاری گمرک) چیست؟

✔️سایت سازمان سنجش sanjesh.org مسئول ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک می باشد. راهنمای تصویری ثبت نام به همراه لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ در این مقاله قرار گرفته است.

✔️دریافت سریال ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲ از کجا و چگونه انجام می شود؟

✔️با خرید کارت اعتباری آزمون کارگزاری گمرک در سایت سازمان سنجش ، سریال 12 رقمی تحت عنوان سریال ثبت نام آزمون کارگزاری گمرک برای داوطلب صادر می شود. راهنمای دریافت سریال ثبت نام آزمون حق العمل کاری در این مقاله موجود است.

5/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آزمون کارگزاری گمرک ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. الماسی

    سلام با مدرک سطح 2 حوزوي هم میشود در آزمون حق العمل کاری گمرگ ثبت نام کرد؟

    پاسخ
  2. محمدرضا نوری

    سلام
    لطفا اگه مجدد زمانی رو برای ثبت نام گذاشتن اطلاع بدید ، ما جا موندیم

    پاسخ
  3. سعید

    احتمال ثبت نام مجدد جاماندگان هست؟

    پاسخ
  4. محمد موسوی

    با سلام خدمت همه عزیزان
    پیرامون آزمون کارگزاری باید خدمت متقاضیان اعلام نمایم که این آزمون چون در ردیف آزمون های “سایر آزمون های سازمان سنجش” طبقه بندی شده است از اساس بدون ضابطه و فاقد شرایط پیگیری و نظارت است.. این طیف از ازمون ها صرفا جهت اخذ وجه از متقاضیان برگزار میگردد و در اصل افراد منتخب توسط نهاد مربوطه از پیش تعیین شده اند..
    به طور نمونه ازمون سال 99 انرژی اتمی که کامل بصورت یک ازمون فرمالیته برگزار شد و نیروهای پیمانی همان مجموعه جذب شدند و به هیچیک از اعتراض ها نه از سوی انرژی اتمی و نه از سوی سازمان سنجش ترتیب اثر داده نشد.
    ازمون سال 1395 کارگزاری گمرک نیز به همین صورت بود… علیرغم اینکه برخی دوستان درصدهای بالایی را در کارنامه داشتند در داخل کارنامه عبارت مردود درج شده بود… توجه نمایید که کارنامه های صادره هم فاقد ریز جزئیات که شامل رتبه اولین و اخرین فرد پذیرفته شده و ارزش رتبه میانگین و همچنین درج حدنصاب بوده است که از اساس سلامت ازمون مربوطه زیر سوال بوده است و برای شخص بنده نیز این مهم رخ داد و پیگیری ها نیز به هیچ نتیجه ای نرسید..

    خواهشمندم فریب این ازمون های صوری را نخورید و تنها در ازمون های رسمی دستگاههای اجرایی شرکت نمایید…
    سازمان سنجش در یک کلاهبرداری و فریب اشکار همواره همت بلند متقاضیان شغل را سخره گرفته و تنها به منافع درامدی از ثبت نام کنندگان اکتفا نموده و هرگز به سلامت ازمون و توجه به حق و حقوق متقاضیان توجهی ننموده..

    نمونه اخیر را در کنکور سراسری 1401 و تخلفات گسترده آن را خود نیز قضاوت بفرمایید..

    در پایان لازم میدانم عنوان نمایم که پیرامون فعالیت در امر گمرک و ترخیص کاری الزاما نیاز به کارت شخصی ندارید، بلکه با توافق و استفاده از کارت دیگران و به نیابت از آنها میتوانید در پنجره تجارت فرامرزی به این کار بپردازید..
    بسیاری از پرسنل بازنشسته خود گمرک و جانبازان و ایثارگران دارای کارت کارگزاری هستند و میتوانید با ایشان توافق نمایید..

    پیروز و برقرار باشید.

    پاسخ
  5. بهرام مسلمی

    سلام با مدرک سطح 2 حوزوي هم میشود کارگذاری گمرگ ثبت نام کرد؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی