ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1402

ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی - نهم به دهم

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی، به یکی از سوالات متداول دانش آموزان پیرامون شرایط و نحوه ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پرداخته ایم. مدارس نمونه دولتی از جمله مدارسی می باشند که از نظر کیفیت آموزشی و رفاهی در سطح بالایی قرار دارند. مدارس نمونه دولتی در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم اقدام به ثبت نام دانش آموزان می نمایند. دانش آموزان برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی باید در آزمون ورودی ثبت نام و شرکت نمایند.

لازم به ذکر است، آزمون برای مدارس نمونه دولتی مقطع ششم به هفتم حذف شده است. اما دانش آموزان پایه نهم برای تحصیل در مقطع دهم مدارس نمونه دولتی، ملزم به شرکت در آزمون ورودی می باشند. به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان، در ادامه این مقاله شرایط، زمان، سایت و نحوه ثبت نام ارائه داده شده است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم

ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم در پی صدور بخشنامه تکمیلی دستورالعمل ثبت نام آزمون ورودی پایه دهـم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه (دبیرستان ها و هنرستان های فنی و حرفه ای) سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ آغاز گردیده است و تمامی دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، و دانش‌آموزانی که پایه نهم خود را در سال‌های تحصیلی قبل گذرانده‌اند با داشتن شرط سنی (مطابق آئین­‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه)، مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بیش از ۵۸ هزار دانش آموز نهمی در سراسر کشور برای ورود به پایه دهم در ۷۳۲ دبیرستان نمونه دولتی، از طریق برگزاری آزمون ورودی، پذیرفته خواهند شد و اصلی ترین ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی، کسب حداقل معدل کتبی «۱۷» در ارزش یابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خردادماه بدون اعمال نمرات تکوینی) برای این فارغ التحصیلان پایه نهم می باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که هر داوطلب صرفاً می‌تواند در نمون برگ تقاضای ثبت نام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی) را انتخاب نماید و هیچ دانش آموزی مجاز به انتخاب چند رشته تحصیلی نخواهد بود.

زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده، زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ، از روز سه شنبه مورخ 1402/01/15 آغاز شده و به مدت ده روز تا روز جمعه مورخ 1402/01/25 ادامه دارد. ثبت نام داوطلبان صرفا به صورت اینترنتی و از طریق پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my medu.ir انجام می شود. پیش از این نام نویسی در مدارس نمونه دولتی، از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی اداره کل آموزش و پرورش هر استان انجام می پذیرفت.

زمان ثبت نام نمونه دولتی 1402 – 1403

آغاز زمان ثبت نام : 15 فروردین 1402

پایان زمان ثبت نام : 25 فروردین 1402

شرایط ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

دانش آموزان برای ثبت نام در آزمون ورودی نمونه دولتی نهم به دهم ، باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی باشند. شرایط آزمون ورودی نمونه دولتی نهم به دهم به شرح زیر است:

✅ تابعیت ایرانی

✅ دانش آموزان پایه نهم مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی نهم به دهم نمونه دولتی می باشند.

✅ ملاک شرکت در آزمون ورودی نهم به دهم نمونه دولتی کسب حداقل معدل کتبی 17 در ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه تحصیلی نهم می باشد.

✅ رقایت علمی در آزمون ورودی دبیرستان های نمونه دولتی در بین دانش آموزان همان منطقه می باشد.

✅ داوطلب در نمون برگ تقاضای ثبت نام، صرفا می تواند یک رشته تحصیلی از شاخه نظری را انتخاب نماید.

✅ تعداد اولویت های انتخابی دبیرستان های نمونه دولتی، توسط کارگروه استانی تعیین و در شیوه نامه استان؛ اطلاع رسانی خواهد شد.

✅ هر داوطلب در نمون برگ تقاضای ثبت نام، صرفا می تواند یک هنرستان از شاخه فنی و حرفه ای را انتخاب نماید.

✅ رقابت علمی برای ورود به هنرستان های فنی و حرفه ای نمونه دولتی، در بین دانش آموزان شهر و شهرستان، یدون در نظر گرفتن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

دانش آموزان عشایری، به دلیل کوچ رو بودن، در هر منطقه ای در سطح استان، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم می باشند.

سایت ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم

دانش آموزان برای ثبت نام در آزمون ورودی نهم به دهم نمونه دولتی ، لازم است در زمان مقرر، به سایت مای مدیو مراجعه و فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند. لازم به ذکر است، تمامی مراحل ثبت نام، اعلام نتایج آزمون، درخواست تجدید نظر و دریافت پاسخ آن، از طریق سامانه ثبت نام و اعلام نتایج مای مدیو my.medu.ir، انجام می شود.

برای ورود به سایت ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم کافیست بر روی لینک موجود در جدول زیر کلیک کرده تا مستقیما به سامانه ثبت نام نمونه دولتی وارد شوید.

همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد، تا پیش از این تمامی مراحل ثبت نام آزمون ورودی مدرسه نمونه دولتی هر استان منحصرا در سامانه آموزش و پرورش مختص همان استان انجام می شد که لیست آن ها را در جدول زیر مشاهده می کنید.

hamgam.medu.ir | ورود به سایت همگام | سایت سامانه همگام مدارس

نحوه ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

در این بخش نحوه ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی را با هم بررسی می کنیم. همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد باتوجه به آنکه ثبت نام آزمون ورودی نهم به دهم نمونه دولتی ، دیگر از طریق سایت اداره آموزش و پرورش هراستان انجام نمی شود، بنابراین روند ثبت نام در هر استان با یکدیگر یکسان بوده و به صورت کلی فرآیند ثبت نام دانش آموزان به صورت زیر می باشد.

  • مراجعه به سایت ثبت نام آزمون ورودی نمونه دولتی my medu.ir
  • درج کد ملی و شش رقم سریال شناسنامه دانش آموز
  • مطالعه قوانین و مقررات و کلیک بر روی گزینه “ذخیره و بعدی”.
  • درج مشخصات عمومی
  • انتخاب نوع سهمیه (در صورتی که دانش آموز دارای سهمیه باشد.).
  • پرداخت هزینه ثبت نام آزمون ورودی نمونه دولتی ۷۰۰.۰۰۰ ریال (هفتصد هزار ریال معادل 70 هزار تومان)
  • دریافت کدپیگیری ثبت نام

***ثبت نام شما زمانی انجام می شود، که کدپیگیری و رسید ثبت نام را دریافت کرده باشید.

*** مشخصات و ظرفیت پذیرش هر رشته در مدارس نمونه دولتی استان، هنگام ثبت نام، قابل مشاهده می باشد.

سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی تهران

منابع آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 

منابع آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم

منابع آزمون، تعداد سوالات، مدت زمان پاسخگویی، به شرح زیر است: آموزش قرآن و پيام هاي آسمان، فارسي، عربی، مطالعات اجتماعی(جغرافیا، تاریخ، مدني )، زبان انگلیسی، علوم تجربی و ریاضی پايه نهم

منابع آزمون ورودی دبیرستان های نمونه دولتی
نام درس تعداد سوالات منابع طرح سوال زمان پاسخگویی
آموزش قرآن و پیام های آسمان 100 کتاب های پایه نهم سال تحصیلی 1401 – 1402 120 دقیقه
فارسی
عربی
زبان انگلیسی
ریاضی
مطالعات اجتماعی(جغرافیا، تاریخ، مدنی)
علوم تجربی

 

  1. سوالات آزمون ورودی نهم به دهم نمونه دولتی ، به صورت چهارگزینه ای می باشد.
  2. سوالات آزمون، از کتب درسی پایه نهم طراحی می شود.
  3. آزمون نمره منفی دارد.
  4. در صورتیکه داوطلب در هرسوال بیشتر از یک گزینه را علامت زده باشد، یک نمره منفی برای او در نظر گرفته می شود.

پذیرش دانش‌آموزان در آزمون ورودی، بر اساس میانگین نمره کل آزمون ورودی و معدل كتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم به نسبت مساوی؛ ( ۵۰% نمره آزمون ورودی و ۵۰% معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم)خواهد بود. شرط محاسبه۵۰% معدل کتبی، برای پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی، داشتن حداقل معدل كتبی «۱۷» ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خردادماه پایه نهم بدون اعمال نمرات تکوینی ) در سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۱ است.

نحوه برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون ورودی نهم به دهم مدارس نمونه دولتی ، راس ساعت 8 صبح، روز پنج شنبه، مورخ 1402/04/08 به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون شامل، مشخصات فردی، عکس داوطلب، مدرسه محل تحصیل، مدرسه مورد تقاضا، اولویت انتخاب مدارس نمونه دولتی و نشانی دقیق حوزه امتحانی، حدود یک هفته قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت نام my medu.ir، در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. شرکت در آزمون بدون کارت ورود به جلسه، ممنوع است.

زمان دقیق انتشار کارت ورود به جلسه آزمون ورودی نهم به دهم نمونه دولتی ، از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

فرآیند اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، حداكثر تا هفته اول مردادماه ۱۴۰۲، از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir انجام خواهد شد. لازم به ذکر است حداکثر مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان اصلی، از سوی کارگروه استانی تعیین و در زمان اعلام نتایج به نحو مقتضی، اطلاع رسانی خواهد شد.

برای داوطلبانی که در آزمون ورودی ثبت نام و شرکت کرده اند، کارنامه صادر خواهد شد.

سوالات متداول ثبت نام آزمون ورودی نمونه دولتی نهم به دهم

✔️ثبت نام آزمون ورودی نمونه دولتی نهم به دهم چه زمانی آغاز می شود؟

✔️ثبت نام داوطلبان از تاریخ 15 فروردین ماه آغاز شده است . برای اطلاع از مهلت ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم به متن مقاله مراجعه فرمایید.

✔️شرایط ثبت نام نمونه دولتی چیست؟

✔️شرایط و نحوه ثبت نام آزمون ورودی نمونه دولتی نهم به دهم ، در این مقاله بیان شده است.

✔️سوالات آزمون ورودی نهم به دهم نمونه دولتی چگونه است؟

✔️سوالات آزمون به صورت چهارگزینه ای و از کتب درسی پایه نهم طراحی خواهد شد. منابع، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات در این مقاله ارائه داده شده است.

✔️آزمون ورودی نمونه دولتی نهم به دهم چه زمانی برگزار میشود؟

✔️براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی نهم به دهم نمونه دولتی ، راس ساعت 8 صبح در تاریخ 1402/04/08به صورت همزمان در سراسر کشور، برگزار می شود.

4.7/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی