ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در پاسخ به این سوال که «آزمون سردفتری چند سال یکبار برگزار می شود» باید گفت که آزمون سردفتری اسناد رسمی هیچ نظم مشخصی ندارد و امسال بالاخره پس از ۴ سال از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و با در نظر گرفتن شرایط خاص برای داوطلبان برگزار خواهد شد.

این آزمون به صورت سراسری بوده و بصورت تستی و چهارگزینه‌ای طراحی شده است و پذیرفته شدگان آزمون پس از طی مراحل گزینش و مصاحبه آزمون سردفتری، کارآموزی و اختبار به سبب ابلاغ رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مقام سردفتری اسناد رسمی منصوب می‌ شوند.

ما در این مقاله مهم ترین اطلاعات ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی را مطرح کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون انتخاب سردفتر 1401 می‌توانید از خدمات مشاوره مشاور گروپ استفاده نمایید.

 

ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

آذرماه ۱۳۹۹ بود که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آمادگی پیش ‌نویس آیین نامه جدیدی برای قانون دفاتر اسناد رسمی خبر داد و گفت که به محض تصویب آیین نامه جدید، نسبت به فراخوان جذب سردفتر برای شهرهایی که ظرفیت لازم را دارند، اقدام خواهد شد.

این آیین نامه در ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ از سوی رئیس قوه قضاییه تصویب و در روز ۱۴ فروردین ماه نیز ابلاغ شد و به این ترتیب احتمال ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ افزایش یافت. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برمبنای ماده (3) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و ماده( 5) قانون دفاتر اسناد رسمی از بین متقاضیان واجد شرایط با برگزاری آزمون کتبی و اختبار، اقدام به گزینش سردفتر اسناد رسمی می نماید.

شرایط ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

طبق ماده ۶ قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۲۵/۴/۱۳۵۴ شرایط ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی تعیین شده و متقاضیان شرکت در آزمون سردفتری باید واجد شرایط زیر باشند:

شرایط ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 
  • تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
  • اعتقاد و التزام به احکام شرعی دین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .
  • داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت سربازی در زمان برگزاری آزمون (برای آقایان).
  • عدم سابقه محکومیت و سوء پیشینه که سبب محرومیت از حقوق اجتماعی شده باشد
  • نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضائی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعلیق به علت احکام قطعی مراجع قضایی و انتظامی.
  • برخورداری از سلامتی، تندرستی و توانایی های جسمی متناسب و لازم برای انجام امور سردفتری به تشخیص پزشکی قانونی و عدم اعتیاد به هیچ یک از انواع مواد مخدر و روان گردان
  •  عدم اشتغال به شغل قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها، عضویت در هیأت مدیره و مدیریت عامل شرکتهای تجاری و بانکها یا مؤسسات بیمه و همچنین عضویت در هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در زمان صدور ابلاغ سردفتری
  • مدرک لیسانس و مدارک بالاتر در رشته حقوق قضائی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتراسناد رسمی یا منقول از دانشکده الهیات
  • مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری
  •  افراد دارای مدرک تحصیلی معادل مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نمی باشند
  • کسانی که مدرک کارشناسی سایر رشته ­‌ها را دارند به شرط داشتن سه سال تمام سابقه دفتریاری می توانند در آزمون شرکت کنند.
  • دو سال سابقه خدمت قضایی یا وکالت پایه یک دادگستری
  • اشخاصی که از مراجع مسلم، دارای تصدیق اجتهاد طبق آیین‌ نامه‌ ای که به تصویب وزارت دادگستری می‌رسد باشند.
  • دفتریارانی که دارای گواهی قبولی امتحان مخصوص سردفتری و دفتریاری موضوع شق سوم ماده ۱۰ قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۱۶ باشند به شرط داشتن پنج سال سابقه دفتریاری
  • دفتریارانی که دارای دیپلم کامل متوسطه باشند به شرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاری اول.
  • دفتریاران اول که در تاریخ تصویب این قانون شاغل بوده و ۱۵ سال سابقه دفتریاری اول اعم از تناوب و یا مستمر داشته باشند.
  • شرایط سنی آزمون سردفتری سن سردفتران اسناد رسمی در بدو اشتغال نباید از ۲۴ سال کمتر (متولدین ۲۵/۹/۱۳۷۷) و از ۵۰ سال (متولدین ۲۵/۹/۱۳۵۱) بیشتر باشد. این محدودیت سنی برای ایثارگران محسوب نمی شود.
  • سهمیه ایثارگران آزمون سردفتری (جانبازان حداقل ده درصد( 10%)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد( 25%) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه )
  • مشمولین سهمیه ایثارگران آزمون انتخاب سردفتر باید گواهی مربوطه و کارت ایثارگری را از مراجع ذیصلاح حسب مورد (بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی استان ،ستاد رسیدگی به امور آزادگان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی) تا قبل از برگزاری آزمون اخذ نمایند. همچنین در زمان ثبت نام آزمون گزینه سهمیه ایثارگری خود را در بند مربوطه در فرم ثبت نام درج نمایند. در غیر اینصورت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هیچگونه مسئولیتی جهت اعمال سهمیه ایشان ندارد.

سردفتری

زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

تاریخ شروع زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۹  آغاز و تا پایان روز یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ می باشد و متقاضیان می توانند در این بازه زمانی اقدام به نام نویسی نمایند.ممکن است زمان ثبت نام تمدید از سوی سازمان سنجش آموزش کشور تمدید گردد.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

طبق اعلام رسمی مهلت ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ تا روز دوشنبه 16 آبان تمدید گردیده است. داوطلبانی که در زمان مقرر موفق به ثبت نام نشده اند می توانند تا 1401/8/16 نسبت به ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی اقدام نمایند.

هزینه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

برای شرکت در آزمون سردفتری متقاضیان ملزم به پرداخت هزینه آزمون می باشند. هزینه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال (معادل دویست هزار تومان) توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعیین شده است و فقط به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ثبت نام آزمون سردفتری قابل پرداخت است.

برای آشنایی با نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی به بخش راهنمای ثبت نام همین مقاله مراجعه نمایید.

سایت ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

متقاضیان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی برای نام نویسی باید به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. سازمان سنجش سیستمی را با عنوان سیستم ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر ۱۴۰۱ راه اندازی کرده است تا داوطلبان بتوانند با ورود به این سیستم نام نویسی خود را انجام دهند.

دقت داشته باشید که پذیرش صرفا به صورت اینترنتی و  منحصرا از سایت سازمان سنجش sanjesh.org انجام می شود.

راهنمای ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد برای ثبت نام باید به سایت سازمان سنجش و سیستم ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ مراجعه کنید. در ادامه این مقاله نحوه ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر را با هم پیش می رویم.

در این بخش برای دسترسی و سهولت کار شما عزیزان لینک ورود به سیستم ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر ۱۴۰۱ در جدول زیر فعال شده است:

ورود به سامانه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱

قدم اول: بعد از ورود به سایت sanjesh.org و سیستم ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ باید کارت اعتباری را از لینک خرید کارت اعتباری در منوی سمت راست صفحه اصلی خریداری نمایید.

خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی

در صفحه ی خرید کارت اعتباری، در بخش آزمون استخدامی سریال ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ را انتخاب نمایید و گزینه تایید و ادامه را بزنید. 

خرید سریال ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

در این قسمت باید اطلاعات شخصی و هویتی خود را وارد نمایید. با تکمیل فرم سریال ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ و فشردن دکمه تایید و ادامه به درگاه بانک متصل می شوید تا هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید.

ورود اطلاعات ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

قبل از ورود به درگاه بانکی و پرداخت هزینه ثبت نام، شماره پیگیری پرداخت برای شما صادر می شود و تا زمانی تاییدیه مربوطه به “یاداشت نمودن شماره پیگیری پرداخت ” انجام نشود پرداخت صورت نمی گیرد. شماره پیگیری پرداخت، یک عدد منحصر به فرد (یکتا) است که به هر سفارش سازمان سنجش اختصاص داده شده است. با این شماره شما می‌توانید وضعیت خرید کارت اعتباری آزمون استخدامی سردفتری خود را از بخش مشاهده مشخصات کارت پیگیری نمایید.

نکته: هر تراکنش یک شناسه پیگیری دارد که این شناسه معمولا در سایت درگاه پرداخت نمایش داده می‌شود. توصیه می کنیم این شناسه پیگیری را جایی یادداشت کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل، بتوانید با استفاده از آن تراکنش را در بانک مربوطه پیگیری نمایید.

شماره پیگیری پرداخت ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

قدم دوم: با خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ مجددا به صفحه سیستم ثبت نام وارد شوید و به بخش ورود به سیستم ثبت نام بروید.

سیستم ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

در این مرحله شماره سریال کارت اعتباری را به همراه عبارت امنیتی نمایش داده شده توسط سازمان سنجش در کادرهای مربوطه وارد نمایید و مطابق تصویر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

به سامانه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

قدم سوم: با ورود موفق به سیستم باید عکس خود را در سایت سنجش بارگذاری نمایید. اسکن عکس تمام رخ 3*4 با فرمت JPG  که حداقل 300 200 پیکسل و حداکثر 400 300 باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس هم نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.

در ارسال عکس دقت کنید چون در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف فرد متقاضی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱، فرد متخلف شناخته شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

قدم چهارم: در مرحله بعد تکمیل اطلاعات داوطلب ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ انجام می شود و متقاضی باید پس از تکمیل فرم مربوطه، شغل محل را انتخاب نماید. داوطلبان باید در انتخاب ردیف شغلی به عنوان شغل و محل خدمت نهایت دقت را داشته باشند.

قدم پنجم: در نهایت با صدور کد پیگیری ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ از طرف سازمان سنجش مراحل ثبت نام به پایان می رسد. کد پیگیری ثبت نام را حتما تا پایان فرآیند آزمون نزد خود نگاه دارید چرا که ثبت نام شما زمانی تکمیل گردیده که از سیستم شماره پرونده 6 رقمی  و کد پیگیری ثبت نام 15 رقمی دریافت نمایید. در غیر اینصورت ثبت نام شما انجام نشده است و به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی هم به هیچ وجه بازگشت داده نمی شوند.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org دفترچه ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر را منتشر کرده است. متقاضیان شرکت در این آزمون باید پیش از نام نویسی آزمون سردفتری، اقدام به مطالعه دفترچه ثبت نام نمایند تا با تمامی شرایط و ضوابط آشنا باشند. فایل pdf ثبت نام آزمون سردفتری در جدول زیر موجود است.

ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱

در صورت مغایرت اطلاعات ثبت نامی با اطلاعات فرد متقاضی سازمان سنجش و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از پذیرش داوطلب امتناع خواهند کرد و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی هم نخواهد داشت. بنابراین اهمیت ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱ به عنوان عاملی تعیین کننده در پذیرش داوطلب دوچندان می گردد.

دقت داشته باشید که در زمان ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اطلاعات را درست و دقیق وارد کنید. اما نگران نباشید امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱ در تاریخ ثبت نام آزمون سردفتری یعنی ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ تا  ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ برای داوطلبان فراهم شده است. می توانید با مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org تصحیح اطلاعات ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱ را انجام دهید.

زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

زمان برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ روز جمعه ۱۴۰۱/۰۹/۲۵ می باشد. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه آزمون سردفتری در آذر ماه برگزار خواهد شد، گفت: آزمون یک مرحله از فرآیند جذب و انتخاب سردفتر است لذا ما باید صلاحیت علمی و عملی را هم احراز کنیم و افراد دارای صلاحیت را جذب کنیم. به همین دلیل پس از آزمون کتبی از پذیرفته شدگان مصاحبه آزمون سردفتری به عمل می آید.

منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی

سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی بر مبنای 9 درس طراحی شده‌اند و آزمون نمره منفی دارد. منابع آزمون سردفتری در ادامه این بخش ارائه شده اند.

مواد آزمون سردفتری اسناد رسمی:

  • حقوق ثبت شامل آییننامهها و مقررات ثبتی، قانون حدنگار و کاداستر و مجموعه بخشنامههای ثبتی با ضریب 3
  • حقوق مدنی بهجز مباحث نکاح و طلاق با ضریب 3
  • حقوق جزا (جزای عمومی و جزای اختصاصی)
  • حقوق تجارت با ضریب 2
  • ادبیات فارسی با ضریب 2
  • ادبیات عربی با ضریب 1
  • احکام شرعی با ضریب 2
  • اطلاعات عمومی با ضریب 1
  • قانون دفاتر اسناد رسمی و آییننامه مربوط با ضریب 3

 لازم به ذکر است که تعیین ضرایب دروس در آزمون سردفتری اسناد رسمی به عهده سازمان ثبت اسناد و املاک است ولی دروس حقوق ثبت، آیین‌نامه و مقررات ثبتی، ادبیات فارسی و عربی تعیین کننده قبولی داوطلبان است.

منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی:

حقوق مدنی:

قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی – دکتر ناصر کاتوزیان.
قانون مسئولیت مدنی.
قانون روابط موجر و مستاجر ۱۳۵۶.
قانون روابط موجر و مستاجر ۱۳۷۶.
اعمال حقوقی – دکتر ناصر کاتوزیان. (تکمیلی)
وقایع حقوقی – دکتر ناصر کاتوزیان. (تکمیلی)
درس هایی از عقود معین (۱ و ۲) – دکتر ناصر کاتوزیان. (تکمیلی)
شفعه، وصیت ارث – دکتر ناصر کاتوزیان. (تکمیلی)

تست:

مجموعه سئوالات طبقه بندی شده حقوق مدنی – دکتر میترا ضرابی.

حقوق جزا:

قانون مجازات اسلامی. (با آخرین تغییرات در مواد)
محشای قانون مجازات اسلامی – دکتر ایرج گلدزیان.
بایسته های حقوق جزای عمومی (۱، ۲ و ۳) – دکتر ایرج گلدوزیان. (تکمیلی)
حقوق جزای اختصاصی – دکتر ایرج گلدوزیان. (تکمیلی)

تست:

ساده ساز حقوق جزای عمومی – دکتر نورمحمد صبری.

حقوق تجارت:

قانون تجارت ۱۳۱۱.
لایحه اصلاح قانون تجارت ۱۳۴۷.
قانون تصفیه امور ورشکسته.
قانون صدور چک با آخرین اصلاحات.
حقوق تجارت (دوره ۵ جلدی) – دکتر ربیعا اسکینی. (تکمیلی)

تست:

ساده ساز حقوق تجارت – فرشید فرحناکیان. (شامل قانون تجارت و سایر قوانین مرتبط و تست هر ماده در آزمون های گذشته)

حقوق ثبت و مقررات ثبتی:

حقوق ثبت – غلامرضا شهری.
مجموعهء بخشنامه ها و محشای ثبتی – دکتر غلامرضا حجتی اشرفی.
قانون ثبت اسناد و املاک و آیین نامه های مربوطه.
قانون دفاتر اسناد رسمی و آیین نامه اجرایی آن.
آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی.

ادبیات، عربی و معارف اسلامی:

مطالعه در حد دروس تخصصی علوم انسانی.


  • آیا پس از گذراندن دوره‌های دفتریاری متقاضی شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی هستید؟
  • آیا برای شرکت در آزمون سردفتری آماده‌اید؟
  • آیا از منابع و تعداد سوالات آزمون انتخاب سردفتر آگاهی دارید؟
  • آیا می‌دانید مهم‌ترین نکاتی که شانس قبولی شما در این آزمون را افزایش می‌دهند چیست؟
  • آیا از تبصره‌هایی که شرایط شرکت در این آزمون را تحت تاثیر قرار می‌دهد اطلاع دارید؟
  • آیا می‌دانید بهترین کتب کمک آموزشی آزمون سردفتری اسناد رسمی چیست؟
  • آیا برای آمادگی در آزمون و حتی برای ثبت نام در این آزمون نیازمند مشاوره با افراد مجرب هستید؟

برای اطلاع از پاسخ این سوالات با کارشناسان حقوقی مجرب مشاور گروپ تماس حاصل فرمایید.

با تلفن ثابت از سراسر کشور همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

مشاور گروپ

سوالات متداول آزمون سردفتری

✔️زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی چه زمانی آغاز می شود؟

✔️طبق اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان سنجش این آزمون احتمالا اواخر پاییز برگزار می گردد. برای اطلاع از زمان دقیق آزمون سردفتری اسناد رسمی مقاله را مطالعه کنید.

✔️سایت ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ چیست؟

✔️سایت سازمان سنجش sanjesh.org متولی برگزاری این آزمون استخدامی است. راهنمای تصویری ثبت نام به همراه لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ در این مقاله قرار گرفته است.

✔️سریال ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ را از کجا دریافت کنم؟

✔️با خرید کارت اعتباری آزمون انتخاب سردفتر 1401 در سایت سازمان سنجش ، سریال 12 رقمی تحت عنوان سریال ثبت نام آزمون استخدامی برای شما صادر می شود. راهنمای دریافت سریال ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ در این مقاله موجود است.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403