ثبت نام آزمون حسابداران رسمی ۱۴۰۲

نام آزمون حسابداران رسمی Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام آزمون حسابداران رسمی ۱۴۰۲ موضوع اصلی این مقاله است. با توجه به اینکه فرآیند ثبت نام و برگزاری این آزمون از طریق سامانه تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی صورت می گیرد بنابراین تک تک مراحل ثبت نام آزمون در این سامانه را به همراه هزینه، شرایط و مدارک لازم برای نام نویسی در این مقاله شرح می دهیم. با ما همراه باشید.

ثبت نام آزمون حسابداران رسمی

ثبت نام آزمون حسابداران رسمی از واجدین شرایط به عمل می آید و متقاضیان باید در زمان مقرر با مراجعه به سامانه تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی مدارک ثبت نام را بارگذاری و هزینه آزمون را پرداخت نمایند.

هیات تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی مطابق با «آیین‌ نامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان» موظفند حداقل سالی یکبار این آزمون را برگزار کنند. البته اشخاص حقیقی و مدیران سازمان حسابرسی که تا تصویب اساسنامه و تشکیل جامعه حسابداران رسمی ایران توسط هیأت عالی نظارت سازمان‌ حسابرسی در سطح مدیر حسابرسی تأیید شده و می‌شوند، از شرکت در این آزمون معاف می‌ باشند.

آزمون حسابدار رسمی ثبت نام آزمون حسابداران رسمی Moshavergroup.com

شرایط ثبت نام آزمون حسابداران رسمی

شرایط ثبت نام آزمون حسابداران رسمی شامل برخی شرایط عمومی و همچنین تعداد شرایط اختصاصی می باشد که در ادامه مشاهده می نمایید. توجه داشته باشید تنها کسانی می توانند در این آزمون ثبت نام کنند و پذیرفته شوند که تمامی شرایط لازم برای شرکت در آزمون حسابداران رسمی را داشته باشند.

شرایط شرکت در آزمون حسابداران رسمی
  • داشتن تابعیت ایرانی و التزام عملی به قانون اساسی (وفاداری نسبت به جمهوری اسلامی)
  • نداشتن سوابق سوء حرفه ای مالی و اداری
  • عدم سابقه محکومیت کیفری
  • عدم اعتیاد به هر گونه مواد مخدر
  • حسن شهرت به رعایت موازین شرعی و اجتماعی
شرایط اختصاصی آزمون حسابداران رسمی
  • حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی (لیسانس) از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رشته حسابداری یا رشته های مشابه یا مدارک حرفه ای شناخته شده بین المللی و جهانی

تبصره 1: منظور از رشته های مشابه، رشته هایی هستند که به تایید هیات تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی حداقل 18 واحد از دروس آن ها حسابداری، حسابرسی و مدیریت مالی باشد

تبصره 2: دارندگان مدارک مراجع ذیصلاح حرفه ‌ای بین المللی و همچنین دارندگان مدرک دکترای حسابداری از امتحان مهارت حسابداری و ‌حسابرسی معاف می‌باشند. مراجع حرفه ای به شرح زیر می باشند:

  1. انجمن حسابداران خبره انگلستان و ولز (ICAEW)
  2. انجمن حسابداران رسمی انگلستان (ACCA)
  3. انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA)
  4. انجمن حسابداران کانادا (CPA Cananda)
  5. انجمن حسابداران خبره استرالیا و نیوزلند (CA_ANZ)
  6. انجمن حسابداران رسمی استرالیا (CPA Australia)

پذیرش مدرک از سایر مجامع حرفه ای بین المللی بسته به نظر و تصمیم هیات تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی خواهد بود.

تبصره 3: مدرک تحصیلی معادل مورد قبول نبوده و امکان ثبت نام آزمون حسابداران رسمی را نخواهید داشت.

  • داشتن حداقل 6 سال سابقه کاری تمام وقت پس از اخذ مدرک کارشناسی مرتبط که حداقل دو سال از آن در داخل کشور باشد(متقاضیانی که سابقه کار حسابرسی آنان حداقل 3 سال باشد و در امور حسابداری، خدمات مالی، طراحی سیستم، مدیریت مالی، تدریس حسابداری و حسابرسی در دانشگاه و موسسات آموزشی تجربه داشته باشند، با تصمیم هیات تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی، هر دو سال سابقه کارشان معادل یک سال سابقه کار حسابرسی مورد قبول واقع می گردد.

تبصره 1: اگر مدرک کارشناسی غیرمرتبط باشد ولی مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری مرتبط باشد، سوابق کاری پس از اخذ مدرک تحصیلی مرتبط ملاک خواهد بود. اما لازم به ذکر است که پذیرش مدارک تحصیلی بالاتر از لیسانس، مشروط به گذراندن حداقل 18 واحد دروس حسابداری، حسابرسی و مدیریت مالی در طول دوره های تحصیلی ذکر شده می باشد.

تبصره 2:داوطلبانی که دارای حداقل 3 سال سابقه تمام وقت در سمت حسابرسی بعد از دریافت مدرک لیسانس در سازمان حسابداری و یا موسسات حسابداری عضو جامعه حسابداران رسمی ایران هستند و یا داوطلبانی که تجارب مفید آن ها حداقل 6 سال باشد، به شرط دارا بودن سایر شرایط، می توانند در این آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی، کمبود سابقه خود را تکمیل کنند.

  • دارا بودن گواهی پایان خدمت و یا معافیت دائم از خدمت وظیفه عمومی در زمان صلح

زمان ثبت نام آزمون حسابدار رسمی

زمان ثبت نام آزمون حسابدار رسمی ۱۴۰۲ هنوز به صورت دقیق اعلام نشده است اما بر اساس تجربه آزمون های گذشته، پیش بینی می کنیم اواخر تیر ماه یا اوایل مرداد 1402 امکان و فرصت نام نویسی در این آزمون برای متقاضیان حسابدار رسمی فراهم گردد. با انتشار زمان دقیق این مقاله به روز رسانی و اطلاعات لازم درج می گردد.

ثبت نام حسابدار رسمی Moshavergroup.com

سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir

سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir است و همانطور که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم کلیه متقاضیان برای نام نویسی در این آزمون ها باید با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. اگر اولین بار است که قصد شرکت در این آزمون ها را دارید باید مراحل ثبت نام در سامانه را پشت سر بگذارید و با تعریف نام کاربری و رمز عبور کارتابل شما ساخته می شود.

در مراجعه های بعدی به سامانه تنها کافیست رمز عبور و نام کاربری خود را وارد و مراحل آزمون یا دریافت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدام حسابدار رسمی و … را از طریق حساب کاربری خود انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه عضویت در سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir کلیک کنید.

دفترچه ثبت نام آزمون حسابدار رسمی

مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون حسابدار رسمی برای کلیه متقاضیان امری ضروری بوده چون تنها کسانیکه از کلیه ضوابط و شرایط مطلع باشند می توانند در آزمون شرکت کنند و اگر به هر دلیلی بعد از برگزاری آزمون و حتی پس از پذیرش و کسب نمره قبولی، شرایطی مغایر با شرایط مندرج در دفترچه داشته باشید قبولی شما لغو و از آزمون استخدامی کنار گذاشته می شوید.

به همین دلیل ما در این قسمت از مقاله مشاور گروپ لینک مستقیم دریافت دفترچه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی را برای شما عزیزان قرار می دهیم تا به راحتی فایل pdf دفترچه را دریافت و آن را مطالعه نمایید.

برای دانلود دفترچه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی ۱۴۰۲ کلیک کنید.

لینک دانلود دفترچه، با آغاز زمان ثبت نام آزمون حسابدار رسمی ۱۴۰۲ فعال می گردد.

برای دانلود دفترچه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی ۱۴۰۱ کلیک کنید.

مدارک ثبت نام آزمون حسابدار رسمی

در این بخش از مقاله لیست مدارک ثبت نام آزمون حسابدار رسمی ارائه می گردد. پیش از آغاز فرآیند ثبت نام، حتما کلیه مدارک را جمع آوری و آماده کنید تا در زمان نام نویسی به سهولت آن ها را در سامانه تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی کشور بارگذاری کنید.

مدارک ثبت نام آزمون انتخاب حسابدار رسمی

  • اسکن تصویر عکس 4*3 داوطلب
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر شناسنامه
  • تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت
  • تصویر مدرک تحصیلی
  • فايل ريز نمرات تائيد شده درخصوص رشته های مشابه
  • فايل تصوير گواهی سابقه كار حسابرسی تمام وقت با ذكرنداشتن سوابق سوء حرفه ای، مالی و اداری
  • فايل گواهی سابقه پرداخت حق بيمه از سامانه تامين اجتماعی با ذكر رمز ورود به سامانه
  • فیش پرداخت اینترنتی هزینه ثبت نام

همچنین در صورت قبولی در آزمون کتبی، زمانیکه برای مصاحبه حضوری اقدام می کنید باید مدارک ذیل را نیز همراه خود داشته باشید.

مدارک مصاحبه آزمون حسابدار رسمی

  • گواهی عدم سوء پيشينه به تاييد مراجع مربوطه .
  • گواهی عدم اعتياد به مواد مخدر .
  • تاييديه مدرک تحصيلی يا مدارک حرفه ای مربوط از مرجع ذيربط .
  • گواهی حسن عملكرد و سابقه كار حسابرسی حداقل به مدت 7 سال تمام وقت از سازمان حسابرسی يا موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ايران حسب مورد .

نحوه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی

در این بخش نحوه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی را با یکدیگر مرور می کنیم تا مطابق با راهنما پیش رفته و مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایید. پیش از هر چیز مطالعه دفترچه ثبت نام و تهیه مدارک لازم را فراموش نکنید. حالا باید به سامانه تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir بروید، می توانید از لینک موجود در جدول زیر استفاده کنید.

حالا اگر اولین بار است که به سامانه وارد می شوید باید مراحل عضویت در سامانه را طی کنید. برای عضویت در سامانه آزمون حسابداران رسمی کافیست از منوی سمت راست سایت روی گزینه ثبت نام در سامانه بزنید.

ثبت نام در سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

برای شروع فرآیند نام نویسی در سامانه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید و بعد از درج کد امنیتی، روی گزینه تایید و دریافت کد فعالسازی کلیک نمایید تا کد 6 رقمی به شماره موبایل شما پیامک شود.

نحوه ثبت نام در سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

حالا کد فعالسازی که برای شما پیامک شده است را در کادر مشخص شده وارد کنید و با کلیک بر روی دکمه تایید و ادامه به مرحله بعد هدایت می شوید.

کد فعال سازی سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

در این مرحله می بایست فرم ثبت نام در سامانه آزمون حسابداران رسمی را پر کنید و اطلاعات لازم مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس ایمیل و کلمه عبور دلخواه خود را وارد نمایید. با انتخاب گزینه ثبت حساب کاربری یا کارتابل شما در سامانه تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی ساخته می شود.

فرم سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

برای ادامه مراحل نام نویسی و مراجعه های بعدی به این سامانه باید از روش ورود به سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir استفاده نمایید. یعنی مجددا به صفحه اصلی سامانه وارد شوید و این بار روی گزینه ورود بزنید. با درج کد ملی به عنوان نام کاربری و رمز عبوری که برای سامانه تعریف کرده اید وارد شوید.

نحوه ورود به سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی بسیار ساده است. کافیست بعد از ورود به صفحه اصلی سایت، از منوی سمت راست گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید.

نحوه ورود به سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

در صفحه جدید نام کاربری که همان کد ملی است را به همراه رمز عبور که در هنگام ثبت نام در سامانه تعریف کرده بودید، وارد نموده و بعد از درج کد امنیتی در کادر، روی گزینه ورود بزنید

راهنمای ورود به سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

در صورت صحت ورود اطلاعات به کارتابل ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2 mefa ir وارد می شوید.

کارتابل سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

حالا از منوی سمت راست کارتابل، زیر منوی درخواست ها را باز کنید و روی گزینه ثبت نام بزنید.

ثبت نام آزمون حسابدار در سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی tsh2.mefa.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

در این مرحله باید مقادیر مشخص شده با رنگ قرمز را پر کرده و مداراک خود را بارگذاری کرده و سپس دکمه بعدی را بزنید. با زدن دکمه بعدی در صورتی که خطایی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته باشد وارد مرحله بعدی می شوید.

تکمیل اطلاعات ثبت نام آزمون حسابداران رسمی Moshavergroup.com

بعد از تکمیل مدارک دکمه بعدی را انتخاب کنید .

بارگذاری مدارک ثبت نام آزمون حسابداران رسمی Moshavergroup.com

در این مرحله مدارک تحصیلی خود به ترتیب تاریخ اخذ مدرک و پیوست آن را در سامانه بارگذاری کنید. همچنین سوابق کاری و در صورت داشتن مدرک حرفه ای ، مدرک حرفه ای خود را به همراه پیوست های آن ها در سامانه بارگذاری کنید.

بارگذاری مدارک تحصیلی ثبت نام آزمون حسابداران رسمی Moshavergroup.com

در این مرحله دروس امتحانی را انتخاب می کنید. لازم به ذکر است این مرحله صرفا برای آزمون انتخاب حسابدار رسمی است و شامل متقاضیان معاف از آزمون نمی شود. توجه داشته باشید که بعد از واریز وجه ثبت نام و تکمیل مراحل نام نویسی، امکان تغییر دروس انتخابی به هیچ عنوان میسر نمی باشد، بنابراین در انتخاب دروس دقت کافی را به خرج دهید تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوید.

داوطلب در این قسمت می تواند همه دروس آزمون حسابدار رسمی را انتخاب کند. یا با انتخاب خود می تواند دروسی که آمادگی شرکت در آن را دارد انتخاب کند و برای دروس بعدی با ثبت نام آزمون حسابداران رسمی در سال های آینده شرکت نماید.

انتخاب دروس ثبت نام آزمون حسابداران رسمی Moshavergroup.com

بعد از این مرحله اطلاعات تکمیلی، به داوطلب نمایش داده می شود و با انتخاب گزینه تایید به درگاه بانکی هدایت می شوید تا عملیات پرداخت هزینه ثبت نام آزمون حسابداران حرفه ای را انجام دهید. بعد از واریز مبلغ، کد رهگیری از سامانه دریافت می کنید که نشان دهنده تکمیل مراحل ثبت نام شماست. در غیر اینصورت ثبت نام شما تکمیل نشده است.

نتایج آزمون حسابدار رسمی ۱۴۰۲

در پی انتشار نتایج آزمون حسابدار رسمی ۱۴۰۲ در سایت tsh2.mefa.ir داوطلبان می توانند به پروفایل حساب کاربری خود وارد شده و نام خود را در لیست پذیرفته شدگان آزمون تشخیص صلاحیه حرفه ای حسابداران رسمی جستجو کنند. 661 نفر در درس یا دروسی از آزمون سال 1402 پذیرفته شده اند و اسامی آن ها در قالب فایل pdf منتشر شده است.

پس از مشاهده کارنامه و در صورت اعتراض به اعلام نتیجه نمرات تشریحی تصحیح شده، از تاریخ 1402/02/12 تا تاریخ 1402/02/19 می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض در سامانه  tsh2.mefa.ir اقدام نمایند.

💢بدیهی است به درخواست هایی که به شیوه ای جز شیوه اعلام شده یا پس از مهلت مقرر ارسال گردد، پاسخ داده نمی شود. بنابراین از مراجعه حضوری یا ارسال فکس خودداری فرمایید. در صورت فراموشی کلمه عبور از گزینه باز نشانی رمز عبور نسبت به اختصاص رمز اقدام نمایند.


ما در این مقاله مشاور گروپ به موضوع شرایط و نحوه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی ۱۴۰۲ در سایت tsh2.mefa.ir پرداختیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. اگر برای شرکت در مراحل بعدی استخدام حسابدار رسمی نیاز به راهنمایی های بیشتر داشتید می توانید روی کمک تیم مشاور گروپ حساب باز کنید.

چون برای پیدا کردن جواب سوالات خود در این زمینه باید ساعت ها جستجو کرده تا پاسخ مناسب و جامع خود را دریافت کنید. اما… حالا تصور کنید فرصتی وجود داشته باشد که به واسطه آن بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را به صورت یکجا به دست آورید، این یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه  + کسب نتیجه سریعتر!

برای همین ما قابلیت مشاوره تلفنی مشاور گروپ را فعال کرده ایم تا تمام سوالات شما از طریق مشاوران مجرب و کاربلد پاسخ داده شوند. اگر سوالی دارید که پاسخ آن را در مقاله نیافتید کافیست با ما تماس بگیرید.

همه روزه حتی روزهای تعطیل رسمی هم از ساعت 8 صبح تا 12 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم. کافیست تلفن ثابت را برداشته و شماره 9099071613 را شماره گیری نمایید. اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نبود نگران نباشید، از منوی سمت چپ سایت مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

سوالات متداول

✔️مهلت ثبت نام آزمون حسابداران رسمی تا چه تاریخی ادامه دارد؟

✔️برای اطلاع از مهلت ثبت نام آزمون حسابداران رسمی به مقاله مراجعه نمایید. زمان و نحوه ثبت نام به صورت تصویری در این مقاله ارائه شده است.

✔️سایت ثبت نام آزمون حسابداران رسمی چیست؟

✔️سامانه تشخیص صلاحیت حسابدار رسمی tsh2.mefa.ir مسئولیت نام نویسی متقاضیان آزمون حسابداران رسمی را بر عهده دارد.

✔️مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام آزمون حسابداران رسمی چیست؟

✔️لیست مدارک ثبت نام آزمون حسابدار رسمی به همراه مدارک پس از قبولی آزمون کتبی که باید در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید در این مقاله مشاور گروپ ذکر شده است.

5/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی