ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی

ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. شما بازدید کنندگان محترم سایت مشاور گروپ در همین مقاله از جزئیات شرایط ثبت نام آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی و زمان برگزاری آزمون را به طور کامل ملاحظه خواهید فرمود.

استخدام نهضت سواد آموزی جهاد دانشگاهی

ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی در راستای اجرای بندهای (6) و (7) بخشنامه شماره: 160150/700، در خصوص زمان ثبت نام آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی (دو نفر و بالاتر) قبل از سال 1392 نهضت سوادآموزی، از سوی وزارت آموزش‌وپرورش اطلاعیه‌ای صادر شد. متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

بدین‌وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت نام آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی قبل از سال ۱۳۹۲نهضت سوادآموزی می‌رساند، به استناد بند (۲) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش‌وپرورش مصوب 1397/06/13 و ماده (۵) آئین‌نامه اجرایی شماره ۷۹۷۹۵/ت ۵۶۶۱۰ مورخ 1398/06/30 هیئت محترم وزیران و بند (2/3) شیوه‌نامه شماره 700/160150 مورخ 1398/09/02 وزارت آموزش‌وپرورش، صورت می پذیرد.

زمان ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی

زمان ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی از عصر روز چهارشنبه 1400/03/12 و از طریق سایت اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir آغاز می گردد و در پایان روز جمعه  1400/03/21 خاتمه پیدا می کند.

داوطلبان متقاضی ثبت نام در این آزمون، توجه داشته باشند که مهلت ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی تمدید نخواهد شد و سایت ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی پس از اتمام مهلت یاد شده، غیرفعال می گردد.

متقاضیان ثبت نام می‌توانند جهت آگاهی از اطلاعات و جزئیات مربوط به این آزمون به دفترچه راهنمای آن‌که از روز چهارشنبه مورخ 12 خرداد 1400 که در همین مقاله قرار خواهد گرفت، مراجعه نمایند.

ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی از 12 الی 21 خردادماه 1400

مهلت ثبت‌ نام این آزمون تا پایان روز دوشنبه 24 خرداد ماه 1400 تمدید شده بود.

شرایط استخدام در نهضت سواد آموزی

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی در ادامه بیان شده است. همانند دیگر آزمون های استخدامی کشور ، برای شرکت در این آزمون نیز شرایطی در نظر گرفته شده است که صرفا داوطلبانی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی لازم هستند ، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون می باشند.

لازم به ذکر است که چنانچه داوطلبی در آزمون شرکت کرده و حدنصاب نمره لازم را نیز کسب نماید یا بعد از معرفی پذیرفته شدگان به دانشگاه فرهنگیان جهت گذراندن دوره آموزشی محرز گردد که وی حائز شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام نمی باشد ، از ادامه فرآیند شرکت در کلاس های آموزشی و استخدام حذف خواهد شد.

شرایط عمومی آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی

شرایط عمومی آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی به شرح زیر است:

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی کشور
  • داشتن تابعیت ایرانی
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • دارا بودن کارت پایان خدمت دوره ضرورت یا معافیت دائم برای آقایان
  • داشتن سلامت جسمانی و روانی و همچنین توانایی لازم در انجام کار مورد تقاضا
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
  • نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
  • دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط رای مراجع قضایی و ذی صلاح
  • داوطلبان استخدام نباید جزو نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و یا بازنشسته باشند.

شرایط اختصاصی آزمون نهضت سوادآموزی

شرایط اختصاصی آزمون نهضت سوادآموزی به صورت زیر است:

  • آموزشیاران نهضت سوادآموزی

فردی که با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و اداری و با داشتن مجوز گزینش ، گواهی آموزش تدریس بدو خدمت و شناسه تدریس در نهضت سوادآموزی از سال 79 تا قبل از سال 92 با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و دستمزد خود را نیز از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده است و همکاری آن ها همچنان ادامه دارد.

  • آموزش دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی

آموزش دهندگانی که از سال 79 تا قبل از سال 92 به صورت مستقیم با نهضت سوادآموزی همکاری مستمر داشته و در هر دوره حداقل دو نفر سوادآموز را تحت پوشش خود قرار داده اند. این داوطلبان نیز حق الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده و همکاری آن ها تا هم اکنون ادامه دارد.

سایت ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی

نشانی سایت ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی، hrtc.ir می باشد. با اعلام وزارت آموزش و پرورش ، مرکز آزمون جهاد دانشگاهی مسئولیت ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی را بر عهده دارد. بنابراین داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت این مرکز به نشانی hrtc.ir ، فرآیند ثبت نام خود را به انجام برسانند. مدارک لازم و مراحل نام نویسی داوطلبان در این آزمون به شرح زیر می باشند.

ورود به سایت ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی

به محض شروع فرآیند ثبت نام، لینک فوق فعال می شود.

مدارک ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی

مدارک ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی در ادامه ارائه داده شده است. پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی 1400 و قبل از مراجعه به سامانه ، لازم است از مدارک مورد نیاز خود اسکن تهیه نموده و هنگام ثبت نام در سامانه بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که حتما فایل های اسکن شده باید دارای مشخصات مندرج در ادامه مقاله باشند.

مدارک ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی:

🔻 عکس پرسنلی

  • عکس 4*3 (تمام رخ) مربوط به سال جاری داوطلب
  • حذف حاشیه های زائد عکس اسکن شده
  • دارای فرمت JPG
  • حداقل ابعاد 300*200 پیکسل و حداکثر ابعاد 400*300 پیکسل
  • حداقل حجم 15 کیلوبایت و حداکثر حجم 70 کیلوبایت
  • حتی الامکان رنگی و دارای زمینه سفید
  • واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر ، منگنه و هر گونه لکه

🔻 کارت ملی

  • دارای فرمت JPG
  • حداقل حجم 30 کیلوبایت و حداکثر حجم 200 کیلوبایت
  • ترجیحا رنگی و بدون حاشیه زائد
  • دارای وضوح و کیفیت لازم

نحوه ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی

نحوه ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی ، به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان در ادامه بیان شده است. ثبت نام آزمون استخدام سواد آموزی به صورت اینترنتی و از طریق سایت hrtc.ir انجام می شود.

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی:

ابتدا وارد “سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی” به آدرس hrtc.ir شده و از میان گزینه های موجود در صفحه ، گزینه “آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) قبل از سال 92 نهضت سوادآموزی” را انتخاب کنید.

پیش از ورود به سامانه ثبت نام ، ابتدا باید مبلغی که به عنوان هزینه ثبت نام در نظر گرفته شده است را پرداخت کنید. بدین منظور لازم است روی عبارت “پرداخت هزینه” کلیک نمایید.

پس از ورود به صفحه پرداخت و درج اطلاعات مورد نیاز ، می بایست هزینه نام نویسی آزمون را از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب واریز نمایید. توجه داشته باشید که این کد منحصر به فرد و مخصوص هر داوطلب بوده و به شماره تلفن همراه وی (شماره ای که در سامانه وارد کرده است) ارسال می گردد. این کد را تا پایان مراحل ثبت نام نزد خود نگه دارید.

پس از واریز وجه ، مجددا به صفحه اول سامانه بازگشته و این بار روی گزینه “ورود به پروفایل” کلیک کنید. (ناگفته نماند که امکان واریز مبلغ مورد نظر از طریق گزینه “پرداخت هزینه” موجود در همین بخش نیز فراهم می باشد.)

با ورود به پروفایل خود ، گزینه های مختلفی را مشاهده می کنید که لازم است در این مرحله ، روی عبارت “ثبت نام در آزمون” کلیک نمایید.

اولین بخش از فرآیند نام نویسی مربوط به ارسال مدارک است. بنابراین باید فایل اسکن شده مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنید.

حال می بایست مشخصات فردی خود را به ثبت برسانید.

این مرحله مربوط به سهمیه ها می باشد. بنابراین اگر مشمول هر یک از سهمیه های در نظر گرفته شده برای این آزمون هستید باید نوع سهمیه خود را در این بخش مشخص نمایید.

اطلاعات تحصیلی متقاضی در این مرحله از نام نویسی ، در سامانه ثبت می گردد.

در این بخش لازم است اطلاعات تکمیلی خود شامل اطلاعات تماس و آدرس محل سکونت را در سامانه وارد نمایید. توجه داشته باشید که می توانید استان یا شهرستان محل برگزاری آزمون خود را اعلام نمایید تا در صورت امکان ، سامانه نزدیک ترین حوزه آزمون را برای شما در نظر بگیرد.

در صورتی که تمامی این مراحل با موفقیت به انجام برسند ، سامانه کدی را تحت عنوان “کد رهگیری” صادر می کند که لازم است آن را تا پایان فرآیند آزمون نزد خود نگه دارید. چنانچه “کد رهگیری” یا “شماره سریال پرداخت” خود را فراموش کرده و یا گم کرده اید ، می توانید راهنمایی های لازم را از مشاوران مجموعه به شماره 9099071614 دریافت نمایید.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی 1400

لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی 1400 برای تسهیل دسترسی متقاضیان در ادامه ارائه داده شده است. برای دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سواد آموزی 1400 بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی

منابع آزمون استخدام نهضت سوادآموزی

منابع آزمون استخدام نهضت سوادآموزی ، شامل دروس عمومی و دروس تخصصی به شرح ذیل می باشد.همچنین برای سهولت بیشتر منابع آزمون استخدام نهضت سوادآموزی پی‌دی‌اف دروس تخصصی ذکر شده‌ در سایت نهضت سوادآموزی بارگذاری شده و در اختیار آموزش‌ دهندگان قرار دارد.

  1. فناوری اطلاعات (مهارت‌های هفت‌گانه ICDL)،
  2. معارف اسلامی،
  3. ریاضیات و آمار مقدماتی،
  4. زبان و ادبیات فارسی،‌
  5. اطلاعات عمومی،
  6. هوش و توانمندی‌های ذهنی و
  7. زبان انگلیسی است.

دروس تخصصی نیز شامل:

  1. روانشناسی رشد،
  2. روش‌ها و فنون تدریس،
  3. سنجش و اندازه‌گیری،
  4. اصول و فلسفه تعلیم و تربیت و
  5. روانشناسی تربیتی

زمان برگزاری آزمون استخدام نهضت سوادآموزی 1400

زمان برگزاری آزمون استخدام نهضت سوادآموزی 1400 ، از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است کلیه فرآیند های مربوط به ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی داوطلبان تا اعلام نتیجه نهایی، انحصارا از طریق سایت اینترنتی www.hrtc.ir انجام می‌شود و به مراجعات حضوری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود.

علیرغم پیگیری فراوان و مکاتبات صورت گرفته با ستاد ملی کرونا، تا این لحظه مجوز برگزاری آزمون از سوی ستاد مذکور صادر نشده است، بنابراین برگزاری آزمون در تاریخ ۲۵ تیرماه منتفی بوده و آزمون در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

ماده واحده ـ یک ماده به شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۸۸/۷/۱۵ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن الحاق می شود:

ماده الحاقی ـ وزارت آموزش و پرورش مکلف است مشمولین قانون اصلاح تبصره (۱۰) ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۹۵/۶/۳ را با رعایت موارد ذیل استخدام کند:

  1. کلیه نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی مشمول قانون مورداشاره (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری)، با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و براساس نیاز استان ها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فر هنگی) استخدام شوند.
  2.  آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) که در قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند (مشمولین قانون اصلاحی ۱۳۹۵/۶/۳) پس از شرکت و قبولی در آزمون داخلی که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود با توجه به نیاز آموزش و پرورش، رشته تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور باید حداقل دوره یکساله آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند و پس از قبولی در آزمون پایان دوره تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام شوند.
  3.  نحوه آموزش در دانشگاه فرهنگیان و پذیرش براساس آیین نامه اجرایی که حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجراءشدن این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور با نظارت دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد، تعیین می شود.
  4. اجرای حکم این قانون منوط به پیش بینی منابع مالی لازم در قوانین بودجه سنواتی است. قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ سیزدهم شهریورماه یکهزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۳۹۷/۶/۲۱ به تأیید شورای نگهبان رسید.

سوالات متداول

منظور از معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی چیست؟

کلیه نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی مشمول قانون مورداشاره، شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری می شود.

شرایط ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی به چه صورت است؟

با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و براساس نیاز استان ها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) استخدام شوند.

زمان ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی چه موقع است؟

ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی از روز چهارشنبه 1400/03/12 و از طریق سایت اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی آغاز می گردد

3.3/5 - (29 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون استخدام نهضت سوادآموزی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سمیه

    باسلام راهی برای شرکت در ازمون های آموزش پرورش و یا ورود به آموزشیاران تهضت سوادآموزی وجود دارد؟من رشتم مهندسی پزشکی هست چطور میتونم وارد حیطه آموزش و شغل دبیری شوم

    پاسخ
  2. فرزانه.ب

    کارشناس علم اطلاعات ودانش شناسی هستم دنبال کار استخدامی هستم علاقه زیاد به معلمی دارم زمان استخدام نهضت سواداموزی رو نمیدونم چه زمانی هست تشکر کمکم کنید.

    پاسخ
  3. ف.ب

    کارشناس علم اطلاعات ودانش شناسی هستم علاقه زیاد به معلم شدن دارم دوست دارم استخدام شوم در نهضت سواداموزی کمکم کنید تشکر.

    پاسخ
  4. سحر

    سلام خب الان در استان گلستان این همه نیرو کم هست پس چرا این قانون برای ۵۰ یا ۶۰ نفر سالهای ۹۲ و ۹۳ اعمال نشد؟؟؟؟
    خواهشا خواهشا برای این دو سال هم اعمال کنید.چیزی از بودجه کم نمیشه

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403