ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

تاریخ پرینت کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده سال 99

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ : ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ موضوع مورد بحث در این مطلب است که در ادامه به نحوه و شرایط ثبت نام در آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده پرداخته ایم .


ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 99 - 1400

ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده

ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده توسط قوه قضاییه و زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود. از جمله شرایط اساسی برای ثبت نام اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضاییه می توان به متاهل بودن داوطلبان و داشتن شرایط سنی مشخص شده در آیین نامه همراه با سابقه کار مرتبط اشاره کرد.

مرکز مشاوره خانواده دو وظیفه اصلی بر عهده دارد: اول: ارایه خدمات مشاوره‌ای به متقاضیان طلاق توافقی دوم: انجام مواردی که از سوی مراجع قضائی به این مرکز ارجاع می‌شود. زوج هایی که قبل از طلاق توافقی خودشان به مرکز مشاوره می روند و یا اینکه دادگاه زوجین را به مشاور ارجاع می دهد. اهمیت مشاوره خانواده را قبل از طلاق و حتی قبل از ازدواج می شود فهمید.

آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده هر سال توسط مرکز امور مشاوران، وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در جهت اعطای پروانه مشاوره خانواده برگزار می شود .

داوطلبان شرکت کننده در آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده در صورت قبولی در تمامی مراحل آزمون، مجوز تاسیس یک مرکز مشاوره خانواده را دریافت می کنند. توجه داشته باشید که این مجوز براساس نیاز هر استان و نیز مندرجات دفترچه آزمون صادر می شود . قابل ذکر است که این آزمون شامل رشته های امتحانی مشاوره حقوقی و مذهبی ، مشاوره روانشناختی و مددکاری اجتماعی می باشد و متقاضیان واجد شرایط می توانند در تاریخ تعیین شده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فرآیند ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده خود را تکمیل نمایند .

داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام خود را تکمیل کرده اند و کد رهگیری ثبت‌نام خود را دریافت نموده‌اند می‌توانند تا روز 23 خرداد، نسبت به مشاهده و یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند.

زمان ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از روز دوشنبه مورخ 1401/03/12 لغایت روز جمعه مورخ 1401/03/23 می باشد. به درگاه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند .متقاضیان شرکت در آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده براساس نوع مدرک تحصیلی خود می توانند صرفاً در یکی از سه رشته امتحانی مشاوره روانشناختی، مشاوره حقوقی- مذهبی و خدمات مددکاری اجتماعی ثبت‌نام ‌نمایند.

هزینه ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت‌ نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به‌ صورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ 1401/03/12 لغایت روز جمعه مورخ 1401/03/23 انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان واجد شرایط می‌بایست نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده به مبلغ 1.500.000 (یک میلیون و پانصد هزار) ریال به ‌صورت الکترونیکی و یا از طریق کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند. این هزینه صرفا برای مرحله آزمون کتبی (تستی) می‌باشد و هزینه هر یک از مراحل بطور جداگانه از متقاضیان اخذ خواهد شد.

نکته مهم:

♦متقاضیان باید در مهلت ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده  تعیین شده نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند

♦به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد

نحوه ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و تنها از طریق سایت سنجش آموزش کشور می باشد. داوطلبان باید در زمان مشخص شده، با مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام نمایند . حتما دقت داشته باشید که پس از تکمیل هر مرحله ، دکمه ” ذخیره و ادامه “ موجود در پایین صفحه را جهت ادامه مراحل ثبت نام بفشارید .

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

برای ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید مدارک به همراه داشته باشید که این مدارک در جدول زیر آمده است.

تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلو بایت بیشتر باشد.
فایل عکس اسکن شده حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد
عکس 4*3 که در سال جاری گرفته شده باشد، عکس تمام رخ حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد
فرمت عکس JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل300*200 پیکسل و حداکثر400*300 باشدتصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

نکاتی که در اسکن عکس باید رعایت شود:

اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند

عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد

در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌گردد

مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در  ثبت نام آزمون پروانه مشاوره خانواده های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثرا برای داوطلبانی رخ داده است که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام شده است، تاکید می گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف فرد متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

برای شرکت و ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ متقاضیان باید داری یک سری شرایط عمومی باشند که ما در این جدول شرح دادیم.

تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تأیید مراجع ذیصلاح
تأهل دائم و داشتن حداقل 30 سال سن و 2 سال سابقه کار مرتبط؛ (ملاک محاسبه سن روز برگزاری آزمون نداشتن سوء شهرت و عدم تجاهر به فسق؛
داشتن مدرک کارشناسی از دانشکده‌های معتبر داخلی یا خارجی (در مورد اخیر، به شرط تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در رشته‌های مطالعات خانواده، مطالعات زنان، علوم تربیتی، مشاوره، روان‌پزشکی، روان‌شناسی، مددکاری اجتماعی ، خدمات اجتماعی، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا سطح 2 حوزه علمیه به شرح مندرجات جدول شماره (1)، مدارک معادل یا دارای ارزش استخدامی قابل پذیرش نیست داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی؛
انجام خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای آقایان عدم محکومیت به انفصال دایم از خدمات دولتی یا عمومی یا سلب صلاحیت
عدم سوء پیشینه کیفری مؤثر و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی؛ عدم اشتغال به وکالت، سردفتری ازدواج و طلاق و اسناد رسمی و همچنین عدم اشتغال در دادگستری و شورای حل اختلاف

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ شامل موارد زیر است و تمام مدارک باید با فرمت JPG اسکن و در سامانه بارگذاری شوند.

تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی
فایل عکس پرسنلی اسکن شده که باید دارای شرایط زیر باشد.

مشخصات اسکن عکس پرسنلی
عکس اسکن شده باید دارای فرمت JPG باشد.
عکس 4*3 و مربوط به سال جاری داوطلب باشد.
عکس بانوان باید با حجاب و صورت کامل آن ها مشخص باشد.
اگر عکس دارای حاشیه زائد است، باید حذف شود.
حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.
تا حد ممکن عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
اندازه عکس اسکن شده باید حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 400*300 پیکسل باشد.
عکس داوطلب باید واضح باشد و اثر منگنه، مهر و هر گونه لکه روی آن دیده نشود.

1588677335 64 1 آخرین مدرک تحصیلی
1588677335 64 1کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (مختص آقایان)
1588677335 64 1گواهی سابقه کار مرتبط از ارگان مربوطه
1588677335 64 1مدرک کارشناسی یا حوزوی مرتبط با پروانه درخواستی
1588677335 64 1تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی

مدارک مورد نیاز ثبت نام که می‌بایست از طریق اینترنت ثبت و بصورت الکترونیکی ارسال گردد:

  1. مدرک کارشناسی مرتبط با پروانه درخواستی یا سطح 2 حوزه علمیه با فرمت JPG
  2. تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی با فرمت JPG
  3. گواهی سابقه کار مرتبط از ارگان مربوطه با فرمت JPG
  4. کارت پایان خدمت یا معافیت با فرمت) JPG مختص برادران(.

متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت‌نام، کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل آزمون نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً ورود مجدد به سایت و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و اطلاع از نتیجه آزمون فقط با استفاده از کد رهگیری امکان پذیر خواهد بود.

مسؤلیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده متقاضی است. بنابراین داوطلبان باید با اطلاع کامل از قانون حمایت خانواده و آیین نامه اجرایی آن ، همچنین دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده و با اذعان به دارا بودن شرایط مندرج در آگهی آزمون اقدام به ثبت نام نمایند. در غیر این صورت پرونده متقاضی در هر مرحله که باشد کأن لم یکن تلقی شده و حقی برای ایشان ایجاد نکرده و پرونده وی مختومه می‌گردد. ضمناً هیچ وجهی از وجوه دریافتی نیز به وی مسترد نخواهد شد.

جدول شماره 1- عناوین رشته‌های امتحانی و شرایط احراز تحصیلی در آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 1401- 1402

عنوان و کد رشته امتحانی عنوان و کد رشته تحصیلی
مشاوره روانشناختی (کد 101) مطالعات خانواده (کد 301)، مشاوره (کد302)، روان‌شناسی (کد303)،
روان‌پزشکی (کد304)، مددکاری اجتماعی (کد305)، خدمات اجتماعی (کد306)،
مطالعات زنان(کد310)،علوم تربیتی(کد311)
مشاوره حقوقی و مذهبی (کد102) حقوق (کد 307)، فقه و مبانی حقوق اسلامی (کد 308)،
حوزوی سطح 2 (کد 309)، مطالعات زنان (کد310)
خدمات مددکاری اجتماعی (کد103) مطالعات خانواده (کد 301)، مشاوره (کد302)،
روان‌شناسی (کد303)، روان‌پزشکی (کد304)، مددکاری اجتماعی (کد305)،
خدمات اجتماعی (کد306)، مطالعات زنان (کد310)

منابع آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده

منابع آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده در سه حوزه مشاوره روانشناختی، مشاوره حقوقی- مذهبی و خدمات مددکاری اجتماعی به‌ شرح زیر می‌باشد:

مواد آزمون عمومی:

  • الف ـ احکام اسلام در امور خانواده؛
  • ب ـ آشنایی با قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391 و آیین‌نامه اجرایی آن و دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده.
  • پ ـ آشنایی با مباحث پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با اولویت ناهنجاری‌های حوزه خانواده.

مواد آزمون تخصصی:

رشته امتحانی مشاوره روان شناختی:

  • الف ـ آسیب‌شناسی روانی؛
  • ب ـ اصول و فنون مشاوره؛
  • پ ـ نظریه های زوج درمانی و خانواده درمانی؛
  • ت ـ آزمون‌های روانی و تشخیصی؛
  • ث ـ اخلاق حرفه‌ای؛

رشته امتحانی مشاوره حقوقی – مذهبی:

  • الف ـ حقوق مدنی (مواد مربوط به خانواده)
  • ب ـ آیین‌دادرسی مدنی؛
  • پ ـ مجموعه قوانین مربوط به امور خانواده و اطفال؛
  • ت ـ شرح لمعه (مواد مربوط به خانواده)
  • ج ـ اخلاق حرفه ای؛

رشته امتحانی خدمات مددکاری اجتماعی:

  • الف ـ آسیب شناسی اجتماعی؛
  • ب ـ روش های مددکاری اجتماعی؛
  • پ ـ مددکاری در بحران های خانوادگی؛
  • ت ـ اصول و فنون مشاوره؛
  • ج ـ اخلاق حرفه ای؛

•نکته بسیار مهمی که در پایان باید به آن اشاره کنیم این است که بعد از آنکه داوطلبان در آزمون کتبی پذیرفته شوند نوبت به مصاحبه علمی و بررسی سلامت روانی آن ها می رسد. بنابراین صرف قبولی در آزمون کتبی ملاک عمل نیست و باید در مصاحبه علمی و بررسی سلامت روانی هم پذیرفته شوند.

دریافت فایل جداول حاوی اطلاعات ظرفیت پذیرش در استانها و شهرستانها و كدرشته محلها فرمت PDF

158694644596021.jpg 1

line 1


جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده می توانید از طریق شماره تماس زیر با کارشناسان و مشاوران حقوقی مرکز مشاورگروپ تماس بگیرید . ما پاسخگوی سوالات شما دوستان پیرامون ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده هستیم .

 

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403