تکنیک های حرفه ای مطالعه دین و زندگی برای 100 زدن

تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های حرفه ای مطالعه دین و زندگی برای 100 زدن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن : برای مطالعه دین و زندگی شما باید اول از همه به ایات ابتدایی درس ها توجه کنید زیرا ۱۷ تا سوال کنکور سراسری بطورمستقیم از آیات ابتدایی درس ها ارایه می شود.

تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن

تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن :  بودجه بندی موضوعی سوالات دین و زندگی در کنکور و اهمیت به آن مسئله مهمی است.

درس دین و زندگی ضریب 3 دارد و از دروس مهم عمومی به حساب می آید.

دانش آموزان برای مطالعه و تست زدن در این درس زمان زیادی را صرف می کنند.

اما با این حال نتیجه دلخواه را کسب نمی کنند.

در کنکور سالهای اخیر کسب درصد کامل در دین و زندگی غیر ممکن شده است.

تعداد تست های در دین و زندگی در کنکور

این درس در کنکور دارای 25 سوال است.

حدود 9 تست از کتاب سال دوم دبیرستان و 9 تست از کتاب سال سوم و 7 تست از کتاب پیش دانشگاهی طرح می شود.

در چند سال اخیر، بیش از 66 درصد تست ها از قسمت آیات و روایات بوده است.

با هر سطح تحصیلی و آمادگی که هستید، یک روش مطالعه خاص رو باید در پیش بگیرید. اینجا بهتون میگیم که با هر سطح آمادگی، چطوری باید درس دینی رو برای آزمون سراسری مطالعه کنید.تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن

بهترین روش خواندن درس دین و زندگی کنکور سراسری:

تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن »   اصولا کسانی این درس را صد خواهند زد که خط به خط کتاب را حفظ باشند و آیات را با ترجمه یاد بگیرند. کسانی که در ابتدا این درس را می خواهند مفهومی یاد بگیرند، سخت در اشتباه هستند. این درس مفهومی نیست! این درس بازی کلید واژه ها و مسابقه حفظ کردن است.

کسانی که حافظه قوی دارند باید خط به خط را حفظ کنند و بهترین روش خواندن درس دین و زندگی برای آنها حفظ کردن مطلق است. کسانی که حافظه ضعیفی دارند باید پارگراف به پارگراف را مانند معلم برای در و دیوار توضیح دهند. روش معلم سر خود برای این درس بهترین روش است.

تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن »    هیچوقت در دور اول این درس را خلاصه نویسی نکنید. هیچ وقت تستها را به آخرین روزها موکول نکنید. هیچوقت مفهومی نخوانید. این درس را حفظ کنید و توضیح دهید. از دور سوم به بعد خلاصه برداری کنید. تستها را در هر دور بزنید و به هیچ تستی رحم نکنید.

از دور سوم به بعد مفاهیم را یاد بگیرید. دلیل این امر این است که بعد از دور سوم تقریباً مطالب تا حدی در یاد شما می ماند و باید به ارتباطات قسمتهای مختلف در کتابهای گوناگون پی ببرید. اگر مفهوم را در اینجا دریابید به راحتی می توانید ارتباطات را پیدا کنید. تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن  

اما استراتژی باید چگونه تعریف شود:

تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن »  کسانی که حافظه قوی و درک دینی بالایی دارند، باید از همان دور اول شروع به حفظ کردن کنند و بعد از مدتی تستها را بزنند. دور دوم را مانند دور اول ولی سریعتر بخوانند و دور سوم نوبت خلاصه برداری و ارتباطات و تفهیم مطالب می باشد. از دور چهارم باید تست زنی بی نهایت و خواندن خلاصه ها را انجام دهند.

در برنامه ریزی مشاور گروپ چنین هدفی برای داوطلبان قوی در این درس طرح ریزی شده است. کافیست ثبت نام کنید و از داشتن این برنامه منسجم لذت ببرید. بعد از ثبت نام به مشاور خود اطلاع دهید که در این درس قوی هستید و او در همان لحظه برنامه مناسب با قوت شما را ارائه می دهد.تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن  

کسانی که حافظه ضعیفی دارند و نمی توانند آیات متعدد را تحلیل کنند کار سختی در پیش دارند. این افراد باید در دور اول مطالب را سطحی بخوانند و تا حدی که می توانند برای در و دیوار توضیح دهند تا قدرت تحلیلی آنها در این درس افزایش یابد.

تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن »  در دور دوم شروع به حفظ کردن خط به خط مطالب کنند و دست به تست زنی و خلاصه نویسی نزنند. دور سوم نوبت تست زنی است. درسها را مرور کنند و شروع به تست زنی نمایند. در دور چهارم باید خلاصه نویسی را شروع کنند و تا می توانند ارتباطات مفاهیم مختلف با هم را بنویسند. در دور پنجم خلاصه ها را بخوانند و تست بزنند و خلاصه های خود را اصلاح کنند. از دور پنجم به بعد فقط خواندن خلاصه ها و تست زنی مکرر انجام خواهد گرفت. بدین ترتیب آنها به صد در صد خواهند رسید.

برنامه ریزی3گام ایده آل ترین نوع برنامه ریزی برای مرورهای بی نهایت زیاد است. تجربه آن، لذت درس خواندن را به شما هدیه خواهد داد.

تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن »   مرور برای درس دینی تمامی مشکلات در این درس را برطرف می کند. این مرور نه تنها مربوط به خود دروس بلکه مربوط به تستهای این درس نیز می باشد.

* چند تذکر روش مطالعه دین و زندگی کنکور :

۱) هرگز و هرگز درس دینی را به بعد از عید موکول نکنید. بعد از عید زمان مرور و تثبیت است. مثلا من قبل از عید حدودا هفته‌ای ۳،‌ ۴ ساعت دینی می‌خواندم (حدود ۱ یا ۲ درس) و بعد از عید تقریبا هفته‌ای ۷ الی ۸ ساعت.

۲) اگر بار اول به درستی بخوانید و وقت زیاد با تمرکز بالا بگذارید، دفعه‌های بعد خیلی سریع‌تر مرور خواهید کرد و به‌راحتی می‌توانید در دینی درصد بالایی کسب کنید. مطمئن باشید کار سختی نیست چون اگر سخت بود من نمی‌توانستم ۹۴% بزنم!

۳) می‌توانید وقتی تمام درس‌های دینی را خواندید، در کنار مرورهای سریع کتاب، از یک کتاب موضوعی آیه‌ها و روایت‌ها، برای بعد از عید استفاده کنید؛ مثلا من در هفته‌های پایانی تقریبا یک روز در میان، نیم ساعت مقداری از آیه‌ها و روایت‌های کتاب موضوعی آیات را می‌خواندم.

تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن »   برای مطالعه دین و زندگی شما باید اول از همه به ایات ابتدایی درس ها توجه کنید زیرا ۱۷ تا سوال کنکور سراسری بطورمستقیم از آیات ابتدایی درس ها ارایه می شود.

و همچنین متن درس ها پرسش درس ها و احادیث درس ها به آیات ابتدایی همان درس مربوط است . پس حداالامکان آیات را حفظ کنید یا حداقل کلمات کلیدی آیات که باعث میشود برای شما مفهوم کلی ایه تداعی میشود را حفظ کنید . سعی کنید معنی آیه رو خوب بلد باشید و مفهوم و پیام ایات را به خوبی درک کنید.تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن

تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن »   سعی کنید به خلاصه نویسی در دینی توجه کنید . برای خلاصه نویسی در دینی سعی کنید بعد از اینکه متن درس رو خوب خواندید و ایات رو هم به تسلط نسبی رسیدید برید سراغ تست های مربوط به همون درس بعد از اینکه تست ها رو بررسی کردید و تقریبا با تیپ سوال های کنکور آشنا شدید برگردید به متن درس و ایات حالا خلاصه نویسی شروع میشه وشما باید مطالب و ایاتی رو که سوالات کنکور در ان متمرکز شده را پیدا کنید و در دفتر خلاصه نویسی خود بنویسید یا اگر هم از ان دسته بچه ها هستید که زیاد به دفتر خلاصه نویسی اعتقاد ندارن لااقل در گوشه کتاب خود بنویسید یا روی متن های مهمو خط بکشید که در سری های بعد و دوران جمع بندی و تورق سریع دروس در هفته اخربه کنکور زمان کم تری از شما گرفته میشود و تعداد مرور درس ها بالا میرود .تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن

تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن »  پیشنهاد من اینکه شما داوطلبان کنکور سعی کنید تا قبل از دوران جمع بندی و عید نوروز درس به درس تست ها را بزنید ولی برای عید و جمع بندی تست زدن به صورت درس به درس فایده ای ندارد سعی کنید بعد از مطالعه دروس دینی در دوران عید و جمع بندی تست های کنکور و تست های ازمون های گزینه ۲ که بصورت جامع و ترکیبی هستند رو مورد بررسی قرار بدید تا ذهن شما با ترکیب سوالات اشنا بشود و کم کم توانایی ذهن خود راطوری بالا ببرید که بتواند سریعا سوالات رو ازهم تفکیک کند .

-حالا سوال خیلی از بچه های کنکوری درباره دینی این هست که ما خیلی زود احساس میکنیم فراموش میکنیم قاطی میکنیم مطالب رو تو دینی. و با اینکه خیلی میخونیم و تو منزل هم بعد از مطالعه همون درس تست هارو بالا می زنیم همین سوال هم چند وقت پیش یکی از بچه های کنکوری 98 از من پرسید که من نتیجه نمیگیرم تو دینی چی کار کنم ؟

تکنیک های دین و زندگی برای 100 زدن »   خوب شما باید به چند نکته توجه کنید اگه احساس فراموشی میکنید تو درس ها یکی از علتش میتونه وسواس باشه منشا روانی و استرسی هست که دانش اموزان یه دلهره ای دارن که مطالب از ذهنشون یادشون میره که این امر یه چیز بی معنی که شما وقتی دینی ۲ رو در سال دوم چندین بار میخونی امتحان میدی بعد تو سال چهارم هم چندین بار بخونی یادت بره !! پس سعی کنید این دلهره رو از فکر خودتون بیرون کنید و به خودتان اعتماد به نفس بدید حالا علت دیگه هم اینکه شما دینی رو فایل بندی نکردی و تفکیک نکردی خوب فایل بندی در دینی چطوری؟

خوب شما باید بتوانید تمام درس های دینی ۲-۳-۴ را به ترتیب و با عنوان درس حفظ کنید و بعد از این کار بتونید یه خلاصه ای از مطالب مهم و ایات رو در ذهن خود داشته باشید به عنوان مثال :

درس اول دینی ۲ : موضوعش تدبیرو حکمت -الذی خلق فسوی و الذی قدر فهدی -جهان واقعی و تخیلی – ویژگی های موجودات موجود در جهان – خطبه ۹۰ نهج البلاغه –

مشاور گروپ

موفقيت پيچيده نيست
موفقيت انجام دادن كاراي عجيب نيست
موفقيت يعني امروز ، يك قدم جلوتر از
ديروز باش ? موفقيت هاي بزرگ
ذره ذره ساخته ميشن نه يكشبه

حذفیات داشته باشیم یا زوده؟؟؟?

حتما شنیدید ک میگن بهتره بعد از عید کمتر جدید بخونین و بیشتر مرور داشته باشین یا اینکه ۷۰% مطالب رو بلد باشین با عمق ۱۰۰%… بهتر از بلد بودن ۱۰۰% مطالب با عمق ۷۰% هست.
ولی خیلی باید حواستون باشه ک چ مطالبی رو دارین حذف میکنین.!
خیلی ها هم جوری مطالبو حذف میکنن ک فقط ۳۰ – ۴۰% برای خوندن میذارن!!!!

برای اینکه بدونین چه مطالبی رو حذف کنین و چطور زمان باقی موندتون برنامه ریزی کنین میتونین با ما در ارتباط باشین .

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های حرفه ای مطالعه دین و زندگی برای 100 زدن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی