تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400 | بهترین راهکارهای نفرات برتر کنکور 99

تنظیم خواب

جهت مشاوره در زمینه تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400 | بهترین راهکارهای نفرات برتر کنکور 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400 | بهترین راهکارهای نفرات برتر کنکور 99 :  تنظیم خواب در ماههای نزدیک به کنکور برای هر داوطلبی لازم و ضروری است . طبق آخرین تحقیقات انجام شده، درطول روز، هیچ زمانی نسبت به زمان دیگری برتری و رجحان ندارد و مطالعه ی شب و روز زیاد با هم فرقی نمیکند .

تنظیم خواب


تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400


تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400  :  مهم آنست که شما در چه زمانی انرژی بیشتری برای مطالعه دارید ولی در مقابل خواب شب و روز کاملا باهم فرق میکند. طبق نظر متخصصین حوزه ی خواب یکساعت خواب شبانه برابر چند ساعت خواب روز است و مطالعه در شب زیاد توصیه نمیشود و عموما یادگیری در شب فقط باعث نوک زدن به مطالب و افزایش پراکنده خوانی میشود.

بصورت طبیعی انسانها عادت دارند که صبح ها دیرتر بیدار شده و شب ها دیر تر بخوابند . اگر دقت کرده باشید افراد با شغل های آزاد صبح ها دیرتر شروع بکار میکنند و شب ها هم دیرتر کارشونو تعطیل میکنن .

تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400  : در اینجا متاسفانه فارغ التحصیلان از این سوراخ خیلی گزیده میشن چون به مدرسه نمیرن و تمام وقت تو خونه هستند و در گیر کلاسای مدرسه نیستن واسه همین قید زود بیدار شدن در صبح را میزنن و شبا هم دیر میخابن و این عادت غلط خواب را همینجوری تا روز کنکور ادامه میدن،که کاملا اشتباه است.

این عادت غلط خواب را باید کم کم اصلاح کنید چرا که یه شبه نخواهید توانست خواب خود را تنظیم کنید. پس برای تنظیم خواب در ماه های پایانی ، سعی کنید بیشتر در روز مطالعه داشته باشید و در شب زیاد مطالعه نکنید تا کم کم ساعت فیزیولوژی بدن شما برای خوابی راحت تنظیم بشه.تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400 


دریافت آخرین اخبار سازمان سنجش و  کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

657 2


تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400  : تنظیم ساعت خواب یا کاهش ساعات خواب

تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400  :  جالبه وقتی به داوطلبان میگیم ساعات مطالعتونو بیشتر کنید میرن مستقیم ساعات خوابشونو کمتر میکنن در صورتی که میتوانند با کم کردن کارهای نه چندان مهم روزانه از اونطرف به ساعت مطالعشون اضافه کنند.

با اینکه تاکید داریم بهترین زمان یادگیری و مطالعه در طول روز هست ولی برخی داوطلبان چون در روز ، محل مطالعه شون شلوغ و پرسر و صدا بوده یا در جایی همیشه درس میخونن که زیاد وقت کشی میشده ، روزا زیاد درس نمیخونن و میذارن واسه شب درس خوندنشونو که متاسفانه بازم بخاطر خستگی مغز در ساعات پایانی شب،داوطلب نمیتونه درسی رو خوب بخونه و این باعث عقب ماندن از برنامه میشه.

تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400  :  ولی رفقا ، بطور طبیعی بدن انسان برای فعالیت در شب طراحی نشده پس نباید انتظار داشته باشید با مطالعه درشب بازده ی یادگیری بالایی داشته باشید. بیشترین زمان و اوج بازده دهی مغز در ساعات 9صبح تا 11صبح و 8تا 10 شب میباشد و در مقابلش اوج خواب ساعت 3 نصف شب تا 6 صبح و 2بعدازظهر تا 4 بعداز ظهر است.

یک کنکوری حرفه ای و موفق در طول روز باید 1ساعت خواب یا چرت کوتاه بعدازظهر جهت تجدید قوا و کسب انرژی فوق العاده برای ادامه ی درس خوندن تا آخر روز داشته باشه و فقط 6 ساعت خواب شبانه کافیست که جمعا در روزانه 7 ساعت خواب میشه که هم استاندارده و هم مفید و بیشتر یا کمتر از این توصیه نمیشه.

یک کنکوری حرفه ای خواب و استراحتش هم باید مثل حرفه ای ها باشه و در حد یک چرت کوتاه در روز و یک زمانی کوتاه به قول معروف بره یه آب و دونی بخوره و نه بیشتر .

تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400  : نکته ای بسیار جالب در تنظیم خواب:::

اگه دیدی بدون اینکه کسی یا زنگ موبایلت بیدارت کنه،خودت بیدارشدی ، این به معنای اینه که مغز آماده ی شروع بکار و فعالیت روزانه است و سطح هوشیاری فعال شده و نیاز به خواب و استراحت دیگه کلن برطرف شده .

قدم به قدم تمرین کنید تا شب کنکور خوابی آرام داشته باشید…در طول روز از غذاهای کم چرب و سبک تغذیه کنید و در مکان ها شلوغ و پرتنش زیاد رفت و آمد نکنید.

تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400  :  داوطلبی که در طول روز در گیر استرس و فشار عصبی باشد ،خواب آرامی نخواهد داشت و در نتیجه بر یادگیری تاثیری منفی و در بیادآوری مطالب ، موفق عمل نخواهد کرد.در ماه های پایانی کنکور که تمام داوطلبان درگیر مرور و جمعبندی هستند داشتن یک برنامه ی خواب منظم مخصوصن در شب باعث افزایش کیفیت بیادآوری مطالب در روزهای پایانی میشود.

این طبیعی است مغزی که 10 ماه تا 11 صبح خواب بوده و تا 3نصف شب بیداره،یه هویی نمیتونه 8صبح بیدار بشه.

اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد با کلیک بر روی لینک زیر:

5465

تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400  : نکته ای بسیار مهم و الزامی در ماههای باقیمانده تا کنکور :::

تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400  :  هر چه مدیریت و مهارت های شما در مطالعه و بالا بردن کیفیت درس در این ماههای پایانی بیشتر شود ،مسلط تر خواهید شد و تا اندازه ی بسیار زیادی از استرس و اضطراب ماههای پایانی کنکور کاسته خواهد شد.پس از همین الان ساعت خواب و استراحت خود را همانند یک داوطلب حرفه ای تنظیم کنید تا باآرامش بیشتری درس بخوانید و راندمان یادگیریتان هم بخاط منظم بودن ساعت خواب و استراحت ، بالارود.


مرکز مشاور گروپ می تواند در موارد زیر راهنمای شما داوطلبین عزیز کنکور سراسری باشد:

– ارائه تکنیک هایی برای کاهش خواب بعد از ظهرها

– راهکارهای طلایی تنظیم خواب و افزایش بازده مطالعاتی

-تکنیک های موثر بر خواب عمق و تست زنی مفید




رتبه های برتر عاشق این نبودن که از تفریحاتشون کم کنن و درس بخونن!
آنها برای کارهای مهم زندگیشون اولویت بندی داشتن
برای کارهای روزانه ، برنامه ریزی داشته باش

موفق و شاد باشید… مهندس علیزاده

4/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تنظیم خواب در ماه های پایانی کنکور 1400 | بهترین راهکارهای نفرات برتر کنکور 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی