شیوه تمرین همزمان تستی و تشریحی برای کنکور

کنکوری ها و دوران امتحانات

جهت مشاوره در زمینه شیوه تمرین همزمان تستی و تشریحی برای کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

خیلی از دانش آموزان فکر می کنن که امتحانات باعث افت تراز آزمون های آزمایشی و عقب ماندن از برنامه ریزی کنکورشان میشه ! در صورتیکه واقعا این فکر اشتباهه . مثلا فکر میکنن اگر در دوران امتحانات در درس دین و زندگی اگه تستی کار نکنند دیگه نمیتونن درصد بالایی بگیرن!

step 9



در صورتی این کاملا اشتباهه و در این درس اولین قدم مطالعه تشریحی دقیق و با تمرکز هست. مطالعه با کیفیت کتب درسی مهمترین فاکتور رسیدن به موفقیت در کنکور سراسری هست لذا به هیچ عنوان نباید این تصور را داشته باشید که امتحانات باعث ایجاد وقفه در مطالعه کنکوریتان می شود بلکه واقعیت این است که می توانید در دوران امتحانات به اصطلاح با یک تیر دو تا هدف را بزنید .

یکی نمره بالا در امتحان و دیگر عمقی خواندن کتب درسی و مباحث به صورت تشریحی برای تست زنی بهتر.

اگر مطالعه ی تشریحی شما دقیق و بدون نگرانی باشد می توانید بعد از مطالعه تشریحی ، نکات تستی آن مبحث را مطالعه ، خلاصه ها را مرور و حتی تعدادی تست بزنید.

در کل برای تمام دروس عمومی که در امتحانات با آنها سرو کار دارید ، به همین روش ، ابتدا مطالعه تشریحی سپس مرور نکات تستی مبحث مربوطه ، حل تعدادی سوال تشریحی و اگر وقت داشتید که حتما با این روش وقت اضافه هم خواهید داشت ، تعدادی تست بزنید.

برای دروس اختصاصی نیز پایه ی یادگیری همان مطالعه تشریحی است لذا ابتدا باید مطالعه تشریحی دقیقی داشته باشید بخصوص در دروس زیست و شیمی سپس برای هر درس تعدادی تست بزنید . کسب نتایج خوب در آزمون اول از همه داشتن مطالعه تشریحی حرفه ای را می طلبد و باعث می شود مهارت های شما در تست زنی افزایش یابد.

اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد با کلیک بر روی لینک زیر:

5465


یک تفاوت بزرگ بین تستی و تشریحی کار کردن

در درس ریاضی و فیزیک ، تستی کار کردن بسیار با تشریحی خواندن تفاوت دارد که البته این دو درس نیازمند صرف زمان بیشتری نسبت به بقیه دروس هستند . ابتدا باید از روی کتاب درسی مباحث  را خوانده و سپس تعدادی سوال تشریحی کار شود .

دقت داشته باشید که برای تست زنی این دو درس عجله نداشته باشید بلکه تا می توانید وقت بگذارید و بر مسائل تشریحی تسلط یابید و سپس سراغ تست زنی بروید.

با یک برنامه ریزی اصولی می توان بهترین استفاده را از دوران امتحانات به نفع آزمون های جمعبندی ببرید. شما می توانید در این زمینه و هم اکنون با مشاوران مرکز مشاور گروپ  تماس گرفته و  راهنمایی های لازم را دریافت و با خیالی آسوده درس بخوانید.

در واقع وقتی شما می خواهید تست زنی را شروع کنید ابتدا مبحث مورد نظر را از روی کتاب درسی به دقت و موشکافانه می خوانید . سوالات و تمرین های تشریحی را حل میکند و بعد سراغ منبع کمک آموزشی یا دی وی دی می روید و نکته برداری می کنید . با این حساب امتحانات داره شما رو برای یک تست زنی حرفه ای آماده میکنه. چون بخوبی بر مطالب تشریحی دیگه تسلط دارید.

اطلاع از  آخرین اخبار امتحانات و  کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

 657 2


مطالعه تشریحی یعنی آشنایی بیشتر با نکات

با مطالعه تشریحی شما با نکات بیشتر آشنا می شوید ولی با تمرین تست زنی شما با دید طراح تست و اینکه قراره از این متن چجوری تست بیاد، آشنایی پیدا می کنید پس، از اهمیت تست زنی نباید غافل شد.

تست زنی بعد از مطالعه تشریحی یعنی آزمودن و خطای روش ها و ایده هایی که برای حل هر تست در ذهن دارید.
از فواید خیلی خوب امتحانات این هست که داوطلب مجبور میشه درسی رو که کنار گذاشته ، هم بخونه .
تنها عاملی که میتونه شما را در مسیر امتحانات و کنکور موفق کنه ، لجاجت در تکرار و مرور مطالب هست و مطمئن باشید که هیچ تلاشی بیهوده و بی نتیجه نمی ماند.



وقتی یه چیزی اذیتتون می‌کنه سه تا کار می‌شه کرد:
۱. برطرفش کنید.
۲. بهش عادت کنید.
۳. مدتها غر بزنید و آخر بفهمید که دو راه بیشتر وجود ندارد.

حق انتخاب با شماست.

4/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شیوه تمرین همزمان تستی و تشریحی برای کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی