تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری 99 به علت ویروس کرونا

تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری 99 به علت ویروس کرونا

جهت مشاوره در زمینه تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری 99 به علت ویروس کرونا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری 99 به علت ویروس کرونا :

تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری 99 به علت ویروس کرونا


مدارس تا کی تعطیل هستند ؟

تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری 99 به علت ویروس کرونا ، وزیر آموزش و پرورش درباره استمرار تعطیلی مدارس کشور گفت: ما مجدد در روز دوشنبه وضعیت را ارزیابی می کنیم و اگر لازم باشد تعطیلی استمرار می یابد. سلامت بچه ها برای ما به اندازه آموزش مهم است. هرکاری لازم باشد برای اطمینان از سلامت دانش آموزان انجام می دهیم که تعطیلی مدارس هم از جمله آن است و به منظور پیشگیری از انتشار ویروس انجام شده است.؛

به گزارش مشاورگروپ به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در برنامه سیمای خانواده شبکه یک سیما درباره دغدغه خانواده‌ها مبنی بر اینکه مدارس با شرایط فعلی تا چه تاریخی تعطیل خواهند بود؟ گفت: ستادی برای مدیریت شرایط موجود و مقابله موثر با این ویروس مهاجم تشکیل شده است. یکی از ماموریت‌ها و وظایف این ستاد پیشگیری از شیوع بیماری است و اگر بیماری در منطقه‌ای شیوع یافت از گسترش بیشتر آن جلوگیری کند و آموزش دهد.

لزوم شدت مراقبت‌ها در هفته‌ پیک بیماری کرونا

وی افزود: مدارس را در این مرحله برای سه روز تعطیل کردیم زیرا این هفته طبق اعلام وزارت بهداشت هفته پیک این ویروس است و باید مراقبت‌ها شدیدتر باشد. هم استان‌های آلوده و هم استان‌هایی که آلوده نیستند مشمول این مصوبه و تعطیلی هستند و مهمترین عامل پیشگیری، پرهیز از حضور در اجتماعات است.

وی با بیان اینکه بچه ها در مدرسه در فاصله نزدیک به همدیگر می‌نشینند و به ویژه در مدارس پرجمعیت مراقبت سخت است گفت: ما مجدد در روز دوشنبه وضعیت را ارزیابی می کنیم و اگر لازم باشد تعطیلی استمرار می یابد. سلامت بچه‌ها برای ما به اندازه آموزش مهم است. هرکاری لازم باشد برای اطمینان از سلامت دانش آموزان انجام می دهیم که تعطیلی مدارس هم از جمله آن است و به منظور پیشگیری از انتشار ویروس انجام شده است.

تعطیلی مدارس با هدف کنترل و مهار کرونا

وی با اشاره به اینکه شنیده می‌شود افراد در سنین پایین کمتر احتمال ابتلا به بیماری را دارند گفت: اینها ممکن است مقاوم تر باشند اما این احتمال وجود دارد که ناقل باشند. تعطیلی مدارس با هدف مهار این ویروس و حداکثر کنترل است.

موسسات و مراکز غیردولتی موظف به تبعیت از تعطیلی‌ها هستند

حاجی میرزایی با بیان اینکه تمام موسسات و مراکز غیردولتی نیز موظف هستند نسبت به آنچه اعلام می‌شود توجه داشته و از آن تبعیت کنند گفت: خانواده ها مراقب باشند. بناست بچه‌ها از اجتماع دوری کرده و حداکثر حضور را در خانه داشته باشند زیرا بیش از ۸۰ درصد در مصونیت از بیماری موثر است.

کنکوری‌ها نگران نباشند

تقویم آموزشی تغییری نمی‌کند

وی درباره نگرانی دانش آموزان کنکوری از تعطیلی کلاس‌ها و عقب افتادگی درسی گفت: کنکور را می شود به اشکال دیگری نیز جبران کرد. باید برنامه های آموزشی به گونه‌ای پیش برود که تقویم زمانی رعایت شود. قصد تغییر تقویم آموزشی را نداریم و تلاش می‌کنیم از طریق آموزش مجازی جریان آموزش را به کمک معلمان و مدیران مدارس پیگیری کنیم.

فعلا تصمیمی برای تغییر تاریخ کنکور اخذ نشده /بررسی وضعیت دانش‌آموزان در تعطیلات و تصمیم‌گیری بعد از عید نوروز

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در شرایطی هستیم که تا کنکور فرصت زیادی داریم و باید دید شرایط عمومی کشور تا آن زمان چگونه خواهد بود اظهار کرد: تا کنون تصمیمی برای تغییر تاریخ کنکور گرفته نشده است. ما با وزارت علوم و سازمان سنجش هماهنگیم. اگر درآینده اقتضا کند این کار انجام خواهد شد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه تا پایان امسال تقریبا هفت روز تحصیلی بعد از دوشنبه باقی مانده است و تعداد روزهای زیادی نیست و برای جبران عقب ماندگی‌ها، آموزش جایگزین ارائه می‌شود گفت: در تعطیلات اوضاع را بررسی و متناسب با وضعیت مدارس در بعد از عید تصمیم گیری خواهیم کرد.

گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداشته‌ایم

وی در پاسخ به اینکه آیا مورد مشکوکی از ابتلا در بین دانش آموزان و کارکنان داشته‌اید؟ اظهار کرد: درباره دانش آموزان گزارشی مبنی بر ابتلای دانش آموزان نداشته‌ایم. دیروز در جلسه وزارت بهداشت اعلام شد ابتلای افراد زیر ۱۰ سال را نداشته‌ایم. البته ممکن است کسی سرماخودرگی هم داشته باشد اما هنوز تستی موردی از ابتلا را تایید نکرده است.

وی ادامه داد: یکی دو مورد را معاونت سلامت درباره ابتلای کادر آموزشی و ستادی در برخی استان‌ها گزارش دادند که ما حداکثر مراقبت را اعمال کردیم. اکنون در ستاد و ادارات نیز کنترل و تب سنجی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده در حین ورود انجام می‌شود. اردوها نیز تعطیل شده و تلاش ما مراقبت از سلامت همکاران است.

تمهیدات برای ادامه آموزش‌ها در مناطق سیل و زلزله‌زده

حاجی میرزایی با بیان اینکه استراتژی تعطیل نشدن آموزش را با جدیت دنبال می‌کنیم درباره وضعیت مدارس در مناطق سیل و زلزله زده گفت: در استان‌های آسیب دیده در سال‌ قبل بر اثر سیل و زلزله آموزش‌ها ادامه یافت. اکنون هم تمدیات لازم اندیشید می‌شود تا آموزش بچه ها با تاخیر و اختلال روبرو نشود.





امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری 99 به علت ویروس کرونا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403