زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳

علی صدر؛ سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش در گفتگو با تسنیم درباره اینکه آیا زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ در هر دو نوبت تغییر کرده است؟ گفت: بله، تاریخ کنکور ۱۴۰۳ در دو نوبت در تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت و ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

قابل ذکر است، تاریخ کنکور ۱۴۰۲ در دو نوبت دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ برگزار شد.

در کنکور سال ۱۴۰۲ سهم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان ۴۰ درصد به صورت قطعی و سهم نتایج کنکور ۶۰ درصد بود.

سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳، ۵۰ درصد قطعی و از نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم است؛ از کنکور ۱۴۰۴ به بعد سهم سوابق تحصیلی ۶۰ درصد است.

زمان کنکور ساعت شروع کنکور زمان برگزاری کنکور سراسری moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به یکی از سوالات متداول داوطلبان کنکور سراسری، در رابطه با تاریخ کنکور ۱۴۰۳ ، زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ و ساعت شروع کنکور ۱۴۰۳ ، هریک از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، زبان و هنر پاسخ داده ایم.

کنکور در چه زمانی برگزار می شود؟ با توجه به اینکه کنکور ۱۴۰۳ در دو نوبت برگزار می شود تغییراتی هم در ساعت برگزاری کنکور رخ داده است. کنکور سراسری ۱۴۰۳ در چهار روز، پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و در نوبت دوم پنجشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۳  و جمعه ۷ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون می توانند حوزه امتحانی و ساعت حضور در حوزه امتحانی خود را مشاهده نمایند.

ساعت شروع کنکور سراسری زمان کنکور moshavergroup.com

زمان کنکور ۱۴۰۳

زمان کنکور ۱۴۰۳ برای هر گروه آزمایشی متفاوت است. به صورت کلی زمان برگزاری کنکور سراسری 1403 در دو بازه زمانی نوبت اول 6 و 7 اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم 7 و 8 تیر 1403 اعلام شده است. بدین ترتیب تاریخ کنکور تجربی صبح پنجشنبه 6 اردیبهشت ، زمان کنکور زبان اردیبهشت عصر پنجشنبه 6 اردیبهشت ، تاریخ کنکور انسانی صبح روز جمعه 7 اردیبهشت ، تاریخ کنکور ریاضی صبح روز جمعه 7 اردیبهشت و تاریخ کنکور هنر عصر روز جمعه 7 اردیبهشت تعیین شده است.

تاریخ امتحان کنکور ۱۴۰۳ در نوبت تیر روزهای 7 و 8 تیرماه تعیین شده است. بدین ترتیب صبح روز 7 تیر ‌کنکور علوم انسانی به همراه ‌کنکور ریاضی و در بعد از ظهر همان روز ‌کنکور هنر برگزار خواهد شد. در صبح روز 8 تیر‌ ‌کنکور تجربی و در نوبت عصر همان روز ‌کنکور زبان‌های خارجی برگزار می گردد.

گروه آزمایشی تاریخ کنکور ۱۴۰۳ ساعت برگزاری کنکور ۱۴۰۳
علوم ریاضی و فنی 7 تیر 8/00 صبح
علوم تجربی 8 تیر  8/00 صبح
علوم انسانی 7 تیر 8/00 صبح
زبانهای خارجی 8 تیر  14/30 عصر
هنر 7 تیر عصر 14/30

ساعت شروع و پایان کنکور ۱۴۰۳

ساعت شروع و پایان کنکور ۱۴۰۳ در  کارت ورود به جلسه کنکور سراسری هر داوطلب قید شده است. داوطلبان نیز باید در زمان مقرر به حوزه امتحانی ذکر شده در کارت ورود به جلسه مراجعه نمایند. توجه داشته باشید که حضور داوطلبان در جلسه آزمون در زمان کنکور ذکر شده الزامی است و در صورت تاخیر درب حوزه آزمون بسته شده و حق ورود نخواهید داشت.

هر متقاضی در زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاکن و یک سنجاق و یا سوزن و همچنین ماسک به همراه داشته‌ باشد.

بیشتر بخوانید: وسایل مورد نیاز کنکور

ساعت برگزاری کنکور ۱۴۰۳

ساعت برگزاری کنکور ۱۴۰۳ کی است؟ کنکور چه ساعتی شروع می شود؟ شروع فرآیند برگزاری آزمون در نوبت صبح، صبح­ ها راس‌ ساعت‌ 8:00 (هشت) آغاز می­ گردد و در حوزه ­­های امتحانی راس‌ ساعت‌ 7:30 (هفت و سی) صبح بسته خواهد شد. لذا از ورود متقاضیان پس از بسته شدن در حوزه ­های امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد. داوطلبان باید تا ساعت 7/30 وارد حوزه امتحانی شده باشند و شروع فرآیند آزمون از 8 صبح آغاز می شود. یعنی ساعت 8 صبح  باید جای خود را پیدا کرده و نشسته باشید. ساعت ٨/٣٠ آزمون با اجازه بازگشایی دفترچه ها شروع خواهد شد.

در نوبت عصر هم زمان کنکور و ساعت شروع کنکور 14:30 تعیین شده است و داوطلبان باید پیش از ساعت 14 در حوزه آزمون حضور داشته باشند چون ساعت 14 درب های ورودی بسته خواهد شد.

بنابراین داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی باید قبل از ساعت 7:30 روز 7  اردیبهشت ۱۴۰۳ و داوطلبان گروه آزمایشی زبان خارجی باید قبل از ساعت 14 روز 7 اردیبهشت ۱۴۰۳ داخل حوزه امتحانی باشند. داوطلبان گروه های آزمایشی انسانی و ریاضی نیز باید قبل از ساعت 7:30 روز 8 اردیبهشت ۱۴۰۳ و داوطلبان گروه آزمایشی هنر باید قبل از ساعت 14 روز 8 اردیبهشت ۱۴۰۳ داخل حوزه امتحانی باشند.


زمان کنکور و ساعت شروع کنکور سراسری

زمان کنکور و ساعت شروع کنکور سراسری ۱۴۰۳ (شروع فرآیند برگزاری آزمون) صبح­ ها راس‌ ساعت‌ 8:00 و عصر ها راس ساعت 14:30 می باشد. در حوزه ­­های امتحانی رأس‌ ساعت‌ 7:30 (هفت و سی) صبح بسته خواهد شد.

زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 6:30 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود. برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید و از تردد بی­ مورد در محل آزمون جدا خودداری نمایید.

کنکور نوبت صبح

⭕️ درب حوزه : ساعت٧/٣٠ بسته می شود.

⭕️ شروع فرایند آزمون سراسری ۱۴۰۳ : ساعت ۸:۰۰
( یعنی باید جای خود را پیدا و نشسته باشید)

⭕️ساعت ٨/٣٠: آزمون با اجازه بازگشایی دفترچه ها شروع خواهد شد

ساعت شروع و پایان کنکور تجربی ، ریاضی و انسانی

در پاسخ به این سوال که زمان کنکور چند ساعت است؟ ساعت شروع و پایان کنکور تجربی، ریاضی و انسانی را در این بخش ذکر می کنیم. ساعت شروع کنکور رسما ساعت٨/٣٠ و پایان امتحان ساعت ١٢/٤٠ خواهد بود. زمان کنکور اردیبهشت انسانی نیز ١٢/٣٠ به پایان خواهد رسید.

توصیه می شود با توجه به ترافیک احتمالی و سایر مشکلات غیر قابل پیش بینی ؛ نیم ساعت قبل از بسته شدن درب حوزه در محل آزمون حاضر شوید. (یعنی حدود ساعت ۷ صبح )

کنکور نوبت عصر

⭕️ درب حوزه : ساعت ۱۴ بسته می شود. توصیه می کنیم با وضعیت موجود در کشور (وضعیت آب و هوایی در نوبت اردیبهشت) ساعت ۱۳:۳۰ عصر در حوزه آزمون حضور داشته باشید تا به ترافیک بر نخورید.

⭕️ ساعت ۱۴:۳۰ شروع فرایند آزمون سراسری ۱۴۰۳ ( یعنی باید جای خود را پیدا و نشسته باشید)

⭕️ساعت ۱۵: آزمون با اجازه بازگشایی دفترچه ها شروع خواهد شد

مشاوره تلفنی مشاور گروپ

پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب

9099071613

تماس از تلفن ثابت

نکات مهم برگزاری کنکور سراسری

داوطلبان لازم است به نکات مهم برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ که در ادامه بیان شده است توجه داشته باشند.

🔻 داوطلبان لازم است قبل از زمان کنکور و ساعت شروع کنکور ۱۴۰۳ در حوزه امتحانی حضور داشته باشند. ( درب حوزه ­­های امتحانی راس‌ ساعت‌ 7:30 در نوبت صبح و راس ساعت 14 در نوبت عصر بسته خواهد شد.)

🔻 همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون، موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

 

تاریخ کنکور ۱۴۰۳

تاریخ کنکور ۱۴۰۳ یکی از سوالات متداول داوطلبان آزمون سراسری می باشد که سازمان سنجش با انتشار کارت آزمون در قالب اطلاعیه ای آن را به صورت کامل همراه با زمان کنکور و ساعت شروع کنکور به اطلاع کلیه داوطلبان می رساند. همچنین زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ بر روی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری هر داوطلب درج می شود.

کنکور سراسری و آزاد به صورت همزمان در سراسر کشور و در 5 گروه آزمایشی، تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان برگزار می شود. براساس اطلاعیه منتشر شده از سایت سازمان سنجش کشور، تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت و تیر به شرح زیر است:

🔻🔻 تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۳ نوبت اردیبهشت از تاریخ 6 الی 7 اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شده است.

تاریخ کنکور ۱۴۰۳ نوبت تیر ماه در روز های 7 و 8 تیر معین شده است.

تاریخ برگزاری کنکور 1403

تاریخ برگزاری کنکور 1403 نوبت اردیبهشت ماه برای هریک از گروه های آزمایشی در جدول زیر ارائه داده شده است. لازم به ذکر است به محض انتشار اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با تاریخ برگزاری کنکور تیر 1403، برای هریک از گروه های آزمایشی، این مقاله بروزرسانی خواهد شد. زیرا زمان دقیق برگزاری کنکور ۱۴۰۳ تنها از این طریق قابل دریافت خواهد بود.

تاریخ کنکور ۱۴۰۳ تاریخ کنکور زمان برگزاری زمان کنکور مشاور گروپ


تاریخ کنکور تجربی ۱۴۰۳

زمان برگزاری کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۳ در نوبت اردیبهشت ماه صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ۱۴۰۳ تعیین شده است. گروه آزمایشی تجربی در کنکور سراسری بیشترین تعداد داوطلبان را در نوبت اردیبهشت ماه دارد، داوطلبان آزمون سراسری تجربی برای قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بایکدیگر به رقابت می پردازند.  برای آگاهی از تعداد داوطلبان کنکور تجربی، می توانید به مقاله تعداد شرکت کنندگان کنکور مراجعه نمایید.

تاریخ دقیق کنکور تجربی ۱۴۰۳  صبح 6 اردیبهشت 1403

تاریخ برگزاری کنکور انسانی ۱۴۰۳ 

تاریخ برگزاری کنکور انسانی ۱۴۰۳  در نوبت اردیبهشت ماه روز جمعه 7 اردیبهشت تعیین شده است. داوطلبان کنکور سراسری انسانی برای قبولی در رشته های حقوق، روانشناسی، مدیریت و … با یکدیگر به رقابت می پردازند. زمان دقیق برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، گروه آزمایشی انسانی، در طی اطلاعیه ای از سایت سازمان سنجش کشور اعلام گردیده و بر روی کارت ورود به آزمون هر داوطلب نیز درج خواهد شد.

تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۳ انسانی
صبح 7 اردیبهشت 1403

تاریخ کنکور ریاضی ۱۴۰۳

تاریخ کنکور ریاضی ۱۴۰۳ ، از سایت سازمان سنجش کشور منتشر و داوطلبان باید در صبح روز جمعه با هم به رقابت بپردازند. به محض انتشار اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۳ گروه آزمایشی ریاضی در نوبت تیر ماه، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

تاریخ برگزاری کنکور ریاضی ۱۴۰۳ صبح 7 اردیبهشت 1403

تاریخ برگزاری کنکور هنر ۱۴۰۳

کنکور سراسری هنر، از جمله گروه های آزمایشی شناور می باشد که داوطلبان هریک از گروه های اصلی نیز می توانند در این گروه آزمایشی ثبت نام و شرکت نمایند. تاریخ برگزاری کنکور هنر ۱۴۰۳ در نوبت اردیبهشت عصر روز جمعه اعلام شده است. به محض اعلام زمان دقیق برگزاری کنکور سراسری هنر 1403 (در صورت تغییر مجدد) این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

تاریخ کنکور هنر ۱۴۰۳ عصر 7 اردیبهشت 1403

تاریخ کنکور زبان ۱۴۰۳

تاریخ کنکور زبان ۱۴۰۳ برای نوبت اول کنکور عصر روز پنجشنبه 6 اردیبهشت تعیین شده است و متقاضیان باید با در دست داشتن مدارک شناسایی مانند اصل کارت ملی یا شناسنامه عکسدار، و همچنین کارت ورود به جلسه آزمون به حوزه های امتحانی مراجعه نمایند.

کنکور سراسری زبان های خارجه از گروه های آزمایشی شناور در کنکور سراسری می باشد و داوطلبان علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی، می توانند در کنکور سراسری منحصرا زبان نیز ثبت نام و شرکت نمایند.

زمان برگزاری کنکور زبان ۱۴۰۳ عصر 7 اردیبهشت 1403

تاریخ کنکور ۱۴۰۲ زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 1403

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1403 یکی از سوالات متداول داوطلبان آزمون سراسری می باشد. داوطلبان چند روز قبل از زمان برگزاری ۱۴۰۳ برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای حضور در جلسه آزمون الزامی است. لذا توصیه می شود، داوطلبان برای پرینت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در زمان مقرر به سایت sanjesh.org مراجعه نموده و پس از درج اطلاعات خواسته شده، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. متقاضیان لازم است از روز شنبه مورخ 1403/02/01 تا 1403/02/05 نسبت به پرینت کارت شرکت در جلسه آزمون خود اقدام نمایند.

سازمان سنجش اعلام کرد آزمون 1403 سر موعد مقرر برگزار می شود.


زمان کنکور و ساعت شروع کنکور ۱۴۰۳، ریاضی ، تجربی ، انسانی ، زبان و هنر در این مقاله ارائه داده شد. داوطلبان لازم است نیم ساعت قبل از شروع فرآیند برگزاری آزمون، در حوزه امتحانی حضور داشته باشند زیرا راس تایم کنکور اردیبهشت ماه آغاز می شود.

برای پیدا کردن جواب سوالات خود در زمینه « کنکور سراسری 1403» باید ساعت ها جستجو کرده تا پاسخ مناسب و جامع خود را دریافت کنید چرا که این آزمون نسبت به آزمون های گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته است. حالا تصور کنید فرصتی وجود داشته باشد که به واسطه آن بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را به صورت یکجا به دست آورید، این یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه  + کسب نتیجه سریعتر!

برای همین ما قابلیت مشاوره تلفنی مشاور گروپ را فعال کرده ایم تا تمام سوالات شما از طریق مشاوران مجرب و کاربلد پاسخ داده شوند. اگر سوالی دارید که پاسخ آن را در مقاله نیافتید کافیست با ما تماس بگیرید.

ما همه روزه از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نیست، با خرید بسته های تماس و تکمیل فرم مشاوره، مشاوران حوزه درخواستی شما همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول زمان کنکور و ساعت شروع کنکور

✔️تاریخ کنکور سراسری 1402 کی است؟

✔️زمان برگزاری کنکور سراسری 1402 در دو بازه زمانی نوبت اول 29 و 30 دی 1401 و نوبت دوم 14 و 15 تیر 1402 اعلام شده است.

✔️ساعت شروع کنکور 1402 چه زمانی اعلام شده است؟

✔️ساعت شروع و پایان کنکور تجربی ریاضی، انسانی به تفکیک در این مقاله ارائه شده. ساعت شروع کنکور عصر زبان و هنر هم ذکر شده است.

✔️زمان کنکور سراسری چند ساعت است؟

✔️برای اطلاع از اینکه کنکور چه زمانی است و زمان ازمون کنکور چقدر طول می کشد به مقاله مراجعه کنید. به تفکیک هر گروه آزمایشی این مباحث را توضیح داده ایم.

 
4.2/5 - (16 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمد خوشرودی

    درود بر شما ، تنها سایتی بودید که کامل و قابل قبول توضیح دادید ، ساعت اتمام رو هم ذکر کرده بودید تا ما پدر و مادر ها بدونیم چه زمانی بریم دنبال بچه هامون ، بقیه فقط صحبت های بیمورد و بدرد نخور رو ذکر کرده بودن

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403