تعداد شرکت کنندگان کنکور

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۱ | آمار ثبت نام کنندگان کنکور 1401

جهت مشاوره در زمینه تعداد شرکت کنندگان کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳ در نوبت اردیبهشت ماه و آمار نهایی ثبت نام کنندگان کنکور سراسری در این مقاله ارائه داده شده است.  براساس اطلاعیه سازمان سنجش کشور، تمامی سوالات از منابع آموزشی نظام جدید (6-3-3) طراحی خواهد شد. در ادامه این مقاله به یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در رابطه با آمار نهایی و تعداد شرکت کنندگان در آزمون سراسری ۱۴۰۳ پاسخ خواهیم داد. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آخرین آمار تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳

تعداد شرکت کنندگان کنکور 1403 اعلام شد. افزایش 100 هزار نفری متقاضیان دانشگاه فرهنگیان در تاخیر ثبت نام کنکور 1403 تعداد متقاضیان دانشگاه فرهنگیان نیز از حدود ۵٠٠ هزار نفر به تعداد ۶٠٩ هزار نفر رسیده است.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک رشته به محض انتشار رسمی، در همین مقاله به روزرسانی می شود.

 

🔴تعداد ثبت نام کنندگان کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ به تعداد یک میلیون و ۵٧ هزار نفر رسید

🟢 تعداد متقاضیان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ نیز به تعداد ۶٠٩ هزار نفر رسیده

مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ۱۵ آذر از ثبت نام یک میلیون و ۶۰ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان خبر داده بود.

مهلت ثبت نام در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۵ آذر ۱۴۰۲  به پایان رسید و این فرصت تمدید نخواهد شد.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳  مطابق اعلام مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 و آزمون اختصاصی فرهنگیان خبر داد. 

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می شود و ثبت نام برای شرکت داوطلبان در این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است.

علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: ثبت نام آزمون سراسری از ۵ آذرماه آغاز شده و تعداد شرکت کنندگان کنکور 1403  تا کنون بیش از یک میلیون نفر برای شرکت در کنکور سراسری و آزمون اختصاصی فرهنگیان ثبت نام خود را انجام داده اند.

وی به داوطلبان شرکت کنندگان کنکور 1403  توصیه کرد: ثبت نام خود را سریع تر انجام دهند و آن را به روزهای آخر موکول نکنند.

به گفته کریمیان، داوطلبان کنکور تا چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ برای ثبت نام مهلت دارند و برای ثبت نام باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

تعداد شرکت کنندگان کنکورسال های گذشته شاید برای شما هم جالب و ارزشمند باشد.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲

در این بخش تعداد شرکت کنندگان کنکور هر رشته در نوبت دی و تیرماه  آزمون سراسری ۱۴۰۲ را به تفکیک و براساس آخرین آمار سازمان سنجش ارائه می‌کنیم.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ نوبت تیر

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ نوبت تیر
رشته تعداد داوطلب
علوم تجربی 485035
علوم انسانی 343551
علوم ریاضی 136851
زبان 92297
هنر 61702

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ نوبت دی

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در نوبت اول یعنی دی ماه، به گفته معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تعداد داوطلبان بسیار زیادی استقبال شده است که از این تعداد ۹۱۵ هزار و ۱۵۱ نفر به عنوان داوطلب واقعی در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۲۹ و ۳۰ دی ماه با هم به رقابت می پردازند. حدود ۹۸ هزار داوطلب نیز علاوه بر گروه اصلی خود در دو گروه آزمایشی زبان های خارجی و هنر ثبت نام کرده اند.

به گفته دکتر جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گروه علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ داوطلب، بیشترین تعداد داوطلب شرکت کننده را به خود اختصاص داده و ۴۶ درصد کل جامعه آماری داوطلبان را تشکیل می دهد. در رتبه بعدی گروه علوم انسانی با ۳۰۹ هزار داوطلب یعنی ۳۱.۶ درصد داوطلبان را در اختیار دارد. در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۲۰ هزار و ۹۵ داوطلب شرکت کرده اند که ۱۲.۲۷ درصد داوطلبان را شامل می شود. گروه هنر با ۳۹ هزار داوطلب ۳.۹۹ درصد و گروه زبان با ۵۹ هزار داوطلب ۶ درصد داوطلبان را در اختیار دارند.

بنابراین در زمان برگزاری نوبت اول آزمون سراسری بیشترین شرکت کننده در گروه علوم تجربی و کمترین شرکت کننده در گروه هنر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ نوبت دی
رشته تعداد داوطلب درصد جامعه آماری
علوم تجربی 450577 46 %
علوم انسانی 309000 31.6 %
علوم ریاضی 120095 12.27 %
زبان 59000  %6
هنر 39000 3.99 %

وی با اشاره به داوطلبان شرکت کننده جدید و سنوات گذشته یادآور شد: ۵۱ درصد داوطلبان مختص سال جاری هستند و ۴۹ درصد از داوطلبان از سال یا سنوات قبل هستند و استان تهران با ۱۲۵ هزار و ۳۴۶ داوطلب بیشترین داوطلب را داراست و استان سمنان با ۸ هزار و ۸۶۵ نفر داوطلب کمترین داوطلب را دارد.


تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 1401 و 1400، به تفکیک هر یک از گروه های آزمایشی در ادامه بیان شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

بررسی آمار کنکور ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال‌های گذشته نشان می‌دهد که رشته تجربی کماکان بیشترین جاذبه را در میان داوطلبان دارد، افول چندین ساله رشته ریاضی همچنان ادامه دارد و گرایش به رشته انسانی به صورت بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است.

بررسی آمار کنکور ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال‌های گذشته

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 1401 به گفته مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام ۶۴۰ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ برای ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱ اقدام نکرده اند، ترتیبی اتخاذ شد که بتوانند تا روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

🔹ثبت نام ۳۸۰ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱

🔻مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام مجموع ۳۸۰ هزار نفر در کنکور سراسری ۱۴۰۱ تا صبح امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن خبر داد و گفت: داوطلبان نام نویسی در این آزمون را به روزهای آخر موکول نکنند.

با احتساب متقاضیانی که در مهلت‌ های تمدیدی جدید ثبت نام کرده‌ بوده اند مجموع داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۳۶۹ نفر رسید. مجموع داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ به محض انتشار آمار در همین مقاله به طور دقیق و لحظه ای، به روز رسانی می شود.

آمار شرکت کنندگان کنکور سراسری

سال گذشته بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده که برای آن‌ها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.

تعداد داوطلبان کنکور

طبق گفته‌های سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور بیش از ۶۱ درصد داوطلبان کنکور را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، تعداد کل ثبت نام کنندگان در نوبت دوم کنکور سال ۱۴۰۲ حذوذ یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر است که از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر، معادل ۶۱ درصد زنان و تعداد ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر، معادل ۳۹ درصد مردان می‌باشد.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سنجش آموزش کشور در ادامه بیان کرد: تعداد ثبت نام کنندگان در تهران ۱۰۴ هزار و ۴۹۵ نفر است که از این تعداد ۶۱ هزار و ۴۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد زن و تعداد ۴۳ هزار و ۸۵ نفر معادل ۴۱ درصد مرد می‌باشد. در ضمن ثبت نام کنندگان در خارج از کشور ۲۴۰ نفر است که در ۱۳ کشور خارجی کنکور برای آن‌ها برگزار می‌شود. همچنین تعداد ۴۱۷ شهرستان، محل برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ است و ۶۶۲ محل، حوزه‌های امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و در نهایت ۱۹۵۵ حوزه فرعی می‌باشد. سرپرست آموزش کشور در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که تمامی داوطلبان موظف هستند براساس راهنمای منتشر شده در کارت آزمون نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ آن را کنترل کنند و در صورت نقص، آن را رفع کنند.

آمار نهایی تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 1401

آمار نهایی تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 1401 براساس اطلاعیه سازمان سنجش در همین مقاله منتشر می‌شود:

تعداد ثبت نام كنندگان (نفر)

1112708 نفر

تعداد داوطلب (چند گروه)

1369416 نفر

تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون 

1184130نفر

تعداد مجازین به انتخاب رشته

1082900 نفر

تعداد مجازین به انتخاب رشته در هر گروه امتحانی:

گروه علوم ریاضی وفنی

126706 نفر

گروه علوم تجربی

359677 نفر

گروه علوم انسانی

332107 نفر

گروه هنر

35064 نفر علاقمند هنر 74670

گروه زبانهای خارجی

24530 نفر علاقمند زبان 130146

جمع کل : 1082900 نفر

تعداد کارت های صادر شده کنکور سراسری 1400

  1. از میان یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت های صادر شده کنکور سراسری 1400 برای داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی ۱۴۲ هزار و ۶۲ کارت است که از این تعداد ۵۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۹۱ هزار و ۵۰۵ نفر مرد.
  2. تعداد کارت های صادر شده برای گروه علوم تجربی ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت است که از این تعداد ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ نفر مرد هستند
  3. تعداد کارت های صادر شده برای گروه علوم انسانی ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ کارت است که از این تعداد ۲۱۹ هزار و ۹۵ نفر و ۱۵۱ هزار و ۱۷ نفر مرد هستند
  4. تعداد کارت های صادر شده برای گروه آزمایشی هنر ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت است که از این تعداد ۸۷ هزار و ۳۲۶ نفر زن و ۳۷۷ هزار و ۹۵ نفر مرد هستند.
  5. همچنین تعداد کارت های صادر شده در گروه زبان های خارجی ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ کارت است که از این تعداد ۱۱۳ هزار و ۵۹۹ نفر زن و ۶۲ هزار و ۱۷۷ نفر مرد هستند.
 تعداد داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ به تفکیک رشته

تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی: ۵۵۴،۸۶۰ نفر

تعداد داوطلبان رشته علوم انسانی: ۳۷۰،۱۱۲ نفر

تعداد داوطلبان رشته علوم ریاضی: ۱۴۲،۰۶۲ نفر

تعداد داوطلبان رشته زبان های خارجه: ۱۷۵،۷۷۶ نفر

تعداد داوطلبان رشته هنر: ۱۲۵،۱۲۱ نفر

 تعداد کل داوطلبان: ۱،۳۶۸،۰۰۰ نفر

آخرین آمار کنکور سراسری 1400

امسال بیشترین تعداد داوطلب مربوط به گروه علوم تجربی، شامل ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ شامل ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ نفر مرد است.

شرکت کنندگان به تفکیک رشته
در مجموع 1.293.144 داوطلب
گروه ریاضی : 165 هزار نفر
گروه تجربی : 590 هزار نفر
گروه انسانی : 350 هزار نفر

گروه هنر و زبان : 188 هزار نفر

شرکت کنندگان به تفکیک جنسیت
داوطلب مرد : 424.605 نفر

داوطلب زن : 868.539 نفر

شرکت کنندگان به تفکیک سهمیه 
ایثار گری 5 درصد : 98000 داوطلب

ایثار گری 25 درصد : 33700 داوطلب

مناطق عادی : 1.162000داوطلب

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۰

در ادامه تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۰ بیان شده است. کنکور سراسری تجربی، در میان دیگر گروه های آزمایشی بیشترین تعداد شرکت کنندگان را دارد. داوطلبان کنکور سراسری تجربی برای قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … با یکدیگر به رقابت می پردازند. کنکور سراسری تجربی، شامل بیش از 590 هزار داوطلب می باشد. در سال 99، 594 هزار و 259 کارت، برای گروه آزمایشی تجربی صادر شده است. در ادامه آمار حدودی شرکت کنندگان کنکور سراسری تجربی در هر یک سهمیه ها ارائه داده شده است:

آمار شرکت کنندگان کنکور سراسری تجربی
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری تجربی سهمیه ایثارگری (25 درصد) حدود 48 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری تجربی سهمیه ایثارگری (5درصد) حدود 18 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری تجربی سهمیه منطقه 1 حدود 98 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری تجربی سهمیه منطقه 2 حدود 195 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری تجربی سهمیه منطقه 3 حدود 255 هزار داوطلب
 
این آمار مربوط به ثبت نام کنندگان کنکور سراسری تجربی، در سال گذشته بوده است. پس از پایان زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ و مشخص شدن آمار دقیق ثبت نام کنندگان، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.
سال گذشته بیشترین تعداد داوطلب مربوط به گروه علوم تجربی، شامل ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ شامل ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ نفر مرد بود.

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۰

پس از کنکور سراسری تجربی، کنکور سراسری انسانی بیشترین آمار شرکت کنندگان را در میان گروه های آزمایشی دارد. کنکور سراسری انسانی، بیش از 350 هزار داوطلب دارد. براساس آمار سال گذشته، 355 هزار 580 کارت برای داوطلبان کنکور سراسری انسانی صادر شده است. در ادامه مقاله آمار حدودی تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری انسانی به تفکیک هر یک از سهمیه های مناطق و ایثارگری ارائه داده شده است:

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری انسانی
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری انسانی سهمیه ایثارگری (25 درصد) حدود 18 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری انسانی سهمیه ایثارگری (5درصد) حدود 5 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری انسانی سهمیه منطقه1 حدود 48 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری انسانی سهمیه منطقه2 حدود 100 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری انسانی سهمیه منطقه3 حدود 180 هزار داوطلب

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۰

برای داوطلبان کنکور سراسری ریاضی، حدود 166 هزار کارت صادر شده است. در جدول زیر تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۰ به تفکیک هر یک از سهمیه های مناطق (سهمیه منطقه یک، منطقه دو و سه) و سهمیه ایثارگری (25 و 5 درصد) ارائه داده شده است:

آمار شرکت کنندگان کنکور سراسری ریاضی
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری ریاضی سهمیه ایثارگری (25 درصد) حدود 9400 داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری ریاضی سهمیه ایثارگری (5درصد) حدود 2200 داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری ریاضی سهمیه منطقه1 حدود 45 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری ریاضی سهمیه منطقه2 حدود 55 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری ریاضی سهمیه منطقه3 حدود 37 هزار داوطلب

آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری هنر ۱۴۰۰ 

113 هزار و 732 نفر در سال گذشته در کنکور سراسری هنر شرکت کرده اند، تعداد ثبت نام کنندگان کنکور سراسری هنر، به تفکیک هر یک از سهمیه ها در جدول زیر ارائه داده شده است:

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری هنر
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری هنر سهمیه ایثارگری (25 درصد)

حدود 6500 داوطلب

آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری هنر سهمیه ایثارگری (5درصد) حدود 1200 داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری هنر سهمیه منطقه1 حدود 20 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری هنر سهمیه منطقه2 حدود 30 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری هنر سهمیه منطقه3 حدود 30 هزار داوطلب

آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری زبان ۱۴۰۰ 

در میان گروه های آزمایشی شناور، (کنکور سراسری هنر و کنکور سراسری زبان)، تعداد شرکت کنندگان در کنکور سراسری زبان بیشتر است.مجموع داوطلبانی که در کنکور سراسری زبان شرکت کرده اند، در سال گذشته بیش از 174 هزار نفر بوده است. در جدول زیر آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری زبان را به تفکیک هر یک از سهمیه های مناطق و ایثارگری مشاهده می کنید:

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری زبان
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری زبان سهمیه ایثارگری (25 درصد) حدود 15 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری زبان سهمیه ایثارگری (5درصد) حدود 7 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری زبان سهمیه منطقه1 حدود 30 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری زبان سهمیه منطقه2 حدود 50 هزار داوطلب
آمار ثبت نام کنندگان کنکور سراسری زبان سهمیه منطقه3 حدود 54 هزار داوطلب

آمار نهایی داوطلبان کنکور ۱۴۰۰

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن اعلام آخرین وضعیت کنکور ۱۴۰۰گفت: داوطلبان نظام قدیم یک سال فرصت دارند که خود را براساس تغییرات جدید برای کنکور ۱۴۰۰ آماده کنند.

وی در رابطه با اعداد و ارقامی که در زمینه داوطلبان نظام قدیم مطرح می شود، گفت: من نمی‌پسندم. این اعداد از سوی کسانی مطرح می‌شود که اطلاعاتی در دست ندارند. در واقع ما در سال ۹۹ تعداد ۲۵۹ هزار نفر داوطلب نظام قدیم داشتیم که از این تعداد حدود ۶۳ هزار نفر به دلیل اینکه سال گذشته انتخاب نوع نظام اختیاری بود، سوالات نظام جدید را امتحان دادند و تعداد سوالات چاپ شده در کنکور ۹۹، ۱۹۶ هزار نفر سوال بود که از این تعداد ۵۳ هزار نفر داوطلبانی هستند که فارغ التحصیل کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده اند.

وی ادامه داد: حدود ۱۴۲ هزار نفر از داوطلبان فوق کسانی بودند که حداقل ۳ بار کنکور دادند که از این تعداد ۱۱۷ نفر آنها داوطلب علوم تجربی بودند در واقع همه این داوطلبان می‌خواستند در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرش شوند. در غیر این صورت زیر ۸ درصد داوطلبان نظام قدیم داوطلب سایر گروه‌ها و رشته‌های آموزشی هستند.

از نظر شورای سنجش و پذیرش پرونده نظام قدیم و جدید برای کنکور ۱۴۰۰ بسته شده و سال 1400 سوالات نظام جدید مطرح خواهد شد. محتوای درسی نظام جدید نیز ساده تر از نظام قدیم است، بنابراین توصیه می‌کنم داوطلبان در این یک سالی که وقت دارند مطالبی که مشترکات زیادی دارد را مورد مطالعه قرار بدهند.

سوالات متداول داوطلبان کنکور 1403

📞تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳ چقدر است؟

📞تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳ بنا بر اعلام مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بیش از 156 هزار نفر برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 و آزمون اختصاصی فرهنگیان تا پایان روز سه شنبه اعلام شده است. به روز رسانی مقاله به لحظه، پس از اعلام رسمی بعدی صورت می پذیرد.

📞تعداد شرکت کنندگان سهمیه ایثارگران 25 درصدی تجربی 1402 چند نفر بود؟

📞تعداد شرکت کنندگان سهمیه ایثارگران 25 درصدی تجربی 1402، 13.512نفربوده است، تعداد شرکت کنندگان به تفکیک هریک از گروه های آزمایشی در این مقاله بیان شده است.

📞تعداد داوطلبان آزمون اختصاصی فرهنگیان چقدر است؟

📞فرآیند ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۳ از روز یکشنبه ۵ آذر آغاز شده و تا ۱۱ آذر ماه ادامه دارد. تعداد داوطلبان آزمون اختصاصی فرهنگیان به طور رسمی هنوز اعلام نشده، به محض اعلام در مقاله به روزرسانی می شود.

 
4/5 - (27 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تعداد شرکت کنندگان کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    باسلام خدا را شاکرم که دخترم از سهمیه جانبازی بنده استفاده نکرده و با رتبه عالی قبول شده واقعا بعضی حرفا در خصوص سهمیه را میبینم و ناراحت میشم خدارا هزار مرتبه شکر میکنم چرا که اگر دخترم درس خوان نبود و با سهمیه بنده قبول میشد نمیتوانستم در این جامعه نفس بکشم

    پاسخ
  2. Ali

    نه تا سهمیه باشد یک مشت بی سواد وپولدار با جای در خوانده کلاس دانشکاه ها را پر میکنند امروز نتیجه اش این میشود دکتری زمین شناسی از جنس فیروزه نمیداند دکتری کشاور ی تریتکاله نمی داند چه است مدیر عامل کارخانه فولاد از خط تولید هیچ نمیداند وزیر اقتصاد از اقتصاد نمیداند وزیر نفت از پالابش ومعیانات نمیداند یا وزیر اموزش وپرورش از اموزش نمیداند یا وززر دفاع از ساخت موشک وپهپاد وساخت پایگاه هوائی که هواپیما جنگی نداریم بودجه این مملکت را برای حفط هواپیما های کشورها همسایه ساختند

    پاسخ
  3. محمد

    با سلام واقعا حق کسایی که زحمت میکشن در مقایسه با کسایی که ۲۵ درصد سهمیه ایثارگری دارند ضایع میشه از لحاظ مالی هرچقد دولت کمکشون کنه حرفی نیست ولی از لحاظ علمی آسیب زاست و ضایع کردن حق دیگران کنکور یه رقابته.

    پاسخ
  4. عبداله اماني

    من نميدونم كي مسئولين سازمان سنجش و دولت ميخواد دست از سهميه بازي برداره ، يعني چي سهميه ايثار گر و منطقه يك و دو و سه ، الان همه به اينترنت دسترسي دارند و كتابها طوري نگارش شده كه حتي بدون معلم هم ميتونن بخونن ، من سال 69 كنكور شركت كردم و منطقه يك بودم جالب اينه كه در خاني آباد درس خونده بودم. نه معلم درست و حسابي داشتم نه فضاي آموزشي مناسب. بنظرم آقايان بايد در اين سهميه بازي تجديد نظر كنند و همه را يكسان مقايسه كنند. زمان ما هم 40 درصد سهميه رزمندگان بود و تو روحيه بچه ها تاثير بسيار منفي داشت
    كاش بگوش مسئولين برسد و پنبه را از گوش خود بيرون بياورند.

    پاسخ
  5. Nnnn

    کنکور شده مافیا و سهمیه
    کسایی که سهمیه دارن رتبه تکن کسایی که سواد دارن بدون سهمیه باید به پای اینا بسوزن
    اره پدر نداشته باشی سخته اما ربطی نداره به کنکور
    من بگم بابا ندارم پس باید رتبه تک رقمی باشم
    دلیلش چیه؟
    همه چی شده پارتی بازی بعد میان اعتراضم میدن
    شما که خیالتون از قبولی و بهترین دانشگاه و آینده راحته و همه اینا تضمین پس حرفای الکی رو بزارید کنار تا بیشتر از این جلو بقیه ضایع نشدید

    پاسخ
  6. بینام

    خدایی نکرده جای خالی پدر خودتون با پول پر میشه که دولت پول کلاس کنکور بهشون بده
    روحیه تون میشه مثل بچه هایی که همیشه پدر بالا سرشونه؟

    پاسخ
  7. ...

    خسته شدم دیگه نمیتونم درس بخونم حالم داره از خودم به هم میخوره… کاش کنکور نبود خدایا

    پاسخ
  8. ممد

    اقا تجربی خبریه همه میرن؟؟؟ حالا همه میخوان دکتر شن؟؟؟

    پاسخ
  9. حسین

    چرا تعداد داوطلبان حاضر در جلسه بیشتر از ثبت نام کننده هاست؟؟؟””

    پاسخ
  10. طاها

    واقعیتش اصل کنکور اشتباهه
    تو کشور هایی که نظام آموزشی پیشرفته ای دارن سنجش به شکل دیگه ایه
    ولی مشکل اینجاست که کار زیادی جز درس خوندن از منو تو بر نمیاد
    پس به جای فکر کردن به اینکه من سهمیه ندارمو من پول ندارمو و … باید از هر راه ممکنی برای درس خوندن استفاده کنیم , وقت بزاریم و تلاش کنیم تا شاید بتونیم رتبه خوبی بیاریم
    جز این کار دیگه ای از ما برنمیاد…

    پاسخ
  11. امیررضا

    سلام من خودم الان یازدهم ریاضی ام تو مدرسه شاهد درس می خونم تواین مدرسه هم هیچی یاد نگرفتم تو شاهد هم اگه درس های تخصصی رو زیر 14 بگیری می افتی حالا موندم چی کار کنم

    پاسخ
  12. nareh

    بهتره بدونید ک فرزندان شهدا جای کسی رو نمیگیرن حق کسی هم ضایع نمیشه…
    سهمی فرزند شهید اینطوریه که بنیاد شهدا و ایثارگران میاد ی پولی رو به دانشگاه ها میده که چن تا صندلی یا همون ظرفیت به دانشگاه ها اضافه بکنه که فرزندان شهدا
    بنابراین سهمیه و ظرفیت اصلی سر جاشه حق کسی هم ضایع نمیشهريا،اون سهمیه شهدا جزو سهمیه بقیه دانشجو ها نیستش…
    بهتره درباره ش تحقیق کنید بعد صحبت کنید:)

    پاسخ
  13. Samin

    اولا شمایی که میگی حقمون نیست سهمیه نداشته باشیم، روی منظورم با شماست. پدر شما در راه خدا این کار رو انجام داده که کشور از دست دشمن رها بشه و میدونیم که پدراتون انسان های شریفی آن ولی کسی که فی سبیل لله کار انجام میده، بعدا فرزندش باید بیاد مثل تراکتور از رو بچه های بقیه رد بشه که برسه به جایی که حقش نیست؟ این واقعا حقتون نیست واقعا بی انصافیه با اون سهمیه یه نفر چندین مرتبه رتبه اش عوض میشه شاید برای شما آسون باشه ولی برای اونی که از مسافرت، تفریح، گردش، خنده و همه روزای خوبش گذشته سخته بفهمه به جایی رسیده که حقش نیس

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی