تسهیلات سهمیه هیات علمی کنکور ۱۴۰۲

تسهیلات سهمیه هیات علمی در کنکور

جهت مشاوره در زمینه تسهیلات سهمیه هیات علمی کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با تسهیلات سهمیه هیات علمی کنکور ۱۴۰۲ پرداخته ایم. یکی از سهمیه های مورد استفاده داوطلبان در کنکور سراسری، سهمیه هیات علمی می باشد. داوطلبانی که یکی از والدین آنها، عضو هیات علمی باشند، می توانند به یکی از دانشگاه های محل خدمت والدین یا دانشگاه محل خدمت آنها انتقالی بگیرند. با ما همراه باشید.

سهمیه هیات علمی

سهمیه هیات علمی در کنکور

 استفاده از سهمیه‌ها می‌تواند حق انتخاب داوطلبان در آزمون‌ها را افزایش دهد و قبولی آن‌ها را راحت‌تر کند. سهمیه‌های متعددی در آزمون‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، حتی عنوان می‌شود که حدود ۱۹ سهمیه در کشور وجود دارد که داوطلبان واجد شرایط می‌توانند برای پذیرش در دانشگاه‌ها بر آن اساس اقدام کنند. اما در این میان نسبت به تسهیلات فرزندان اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها انتقادهای زیادی مطرح می‌شود.

تسهیلات فرزندان هیئت‌علمی دانشگاه در سال ۹۲ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است. فرزندان اعضای هیئت‌علمی می‌توانند بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی از تسهیلات در نظر گرفته‌شده استفاده کنند. داوطلبان کنکور سراسری اگر ۹۰ درصد نمره رشته مورد نظر را کسب کنند، می‌توانند برای انتقال به دانشگاه دیگر اقدام کنند. در این میان اگر داوطلبان بتوانند ۹۲,۵ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در سهمیه آزاد را کسب کنند می‌توانند تغییر رشته دهند.

تسهیلات سهمیه هیات علمی در کنکور

پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری می‌توانند از دانشگاه مبدأ به یکی از دانشگاه‌های واقع در شهر محل خدمت عضو هیئت‌علمی یا در صورت نبودن آن رشته در آن شهر به دانشگاه نزدیک‌ترین شهر محل خدمت عضو هیئت‌علمی با تعیین سازمان سنجش آموزش کشور در همان مقطع و گروه آزمایشی انتقال یا تغییر رشته بدهند.

بر اساس بند دیگری از دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر فرزند عضو هیئت‌علمی حدنصاب لازم را برای انتقال نداشت، سازمان سنجش آموزش کشور می‌تواند داوطلب را به انتقال مشروط (مهمان) به دانشگاه مقصد که لزوماً باید در شهر محل خدمت عضو هیئت‌علمی باشد، معرفی کند. برای تغییر رشته داوطلب می‌تواند در همان گروه آزمایشی و همان مقطع یا مقطع پایین‌تر اقدام کند.

امکان استفاده از تسهیلات سهمیه هیات علمی در کنکور

نکته مهم دیگر در سهمیه فرزندان اعضای هیئت‌علمی این است که این سهمیه برخلاف سهمیه‌های دیگر بعد از پذیرفته‌شدن قابل استفاده است. بر اساس دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی، پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری که قصد استفاده از این سهمیه را دارند می‌توانند پس از اعلام رسمی نتایج از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند. در مورد دانشگاه‌های تهران که بسیار مورد مناقشه است، سازمان سنجش پس از اخذ تقاضا با توجه به ظرفیت هر یک از کدرشته محل‌ها بر اساس نمره کل اکتسابی در آزمون و محل خدمت عضو نسبت به توزیع داوطلبان در بین دانشگاه‌های که آن رشته را دارند اقدام می‌کنند، در صورت عدم وجود ظرفیت امکان جابه‌جایی داوطلب وجود ندارد.

جالب است که جمله دیگری به همین بند اضافه شده که می‌گوید فرزند عضو هیئت‌علمی درصورتی‌که واجد شرایط باشد به‌صورت مازاد ظرفیت برای معرفی به دانشگاه محل خدمت والدین خود اولویت دارد. مشاهده می‌شود یک جمله قبل‌تر همه‌چیز به سازمان سنجش واگذار شده ولی بعد امکان پذیرش به‌صورت مازاد (بدون ضابطه) فراهم شده است.

بر این اساس اگر یک داوطلب تهرانی در شهرهای دورافتاده قبول شود می‌تواند انتقالی گرفته و به تهران بیاید و در صورت داشتن شرایط لازم می‌تواند تغییر رشته نیز بدهد. در کنکور سال ۹۷ فرزند یکی از اعضای هیئت‌علمی که با رتبه ۱۰ هزار، رشته دامپزشکی در یکی از دانشگاه‌های غیر از تهران پذیرفته شده بود توانست به تهران منتقل شود و حتی رشته تحصیلی خود را از دامپزشکی به پزشکی تغییر دهد. یا دانشجوی دیگری که در یکی از دانشگاه‌های استان سمنان پذیرفته شده بود، توانست به کمک پدرش به یکی از دانشگاه‌های صنعتی تهران منتقل شود.

شرایط دریافت سهمیه هیئت علمی در کنکور

سهمیه هیئت علمی به آن سهمیه ای گفته می شود که فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها می توانند از آن استفاده نمایند.

از جمله شرایط دریافت سهمیه هیئت علمی در کنکور عبارتند از:

  • مدارک بایستی بر اساس نوع استخدام و محل خدمت هیئت علمی تهیه شود. ( رسمی یا پیمانی بودن عضو هیئت علمی)
  • سهمیه هیئت علمی در کنکور به دو صورت انتقال و یا تغییر رشته انجام می شود.
  • انتقال يا تغيير رشته از مقطع تحصیلی پايين تر به مقطع تحصیلی بالاتر امکان پذیر نمی باشد.
  • انتقال يا تغيير رشته از دوره ی نوبت دوم (شبانه) به دوره ی روزانه امکان پذیر نمی باشد.
  • انتقال در يک شهر امکان پذیر نمی باشد.
  • انتقال مشروط براي تغيير رشته وجود ندارد.
  • تغيير رشته و انتقال از رشته هايي كه صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي (بدون آزمون) پذيرش دانشجو انجام مي شود به رشته هايي كه بر اساس آزمون پذيرش دانشجو صورت مي پذيرد، امکان پذیر نمی باشد.
  • امكان معرفي به كد رشته محل هاي مناطق محروم، فرهنگيان، داراي تعهد خدمت ( مانند وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و…)، داراي شرايط خاص، سهميه خاص ( مانند سهميه مناطق زلزله زده و …) وجود ندارد.
  • با توجه به محدوديت ظرفيت تسهيلات فوق، امكان انتقال يا تغيير رشته به رشته محل هاي واقع در شهر تهران براي اعضاي هيات علمي كه محل جغرافياي خدمت آنها شهر تهران نيست، وجود ندارد.
  • درصورتي كه رشته ی مورد تقاضا داراي آزمون عملي است، داوطلب بايد در آزمون عملي آن رشته شركت كرده باشد.
  • تمامي شرايط و ضوابط آزمون سراسري در هر كد رشته محل مانند بومي پذيري، سهميه بندي، جنسيت و … در اجراي اين تسهيلات رعايت مي شود.

مدارک لازم با توجه به نوع استخدام و دانشگاه محل خدمت

۱٫مدارك لازم برای اعضای هيئت علمی رسمی( دانشگاه های تابعه وزارتخانه های علوم و بهداشت)

مدارک لازم برای دریافت سهمیه هیئت علمی در کنکور اعضای هیئت علمی رسمی دانشگاه های تابعه ی وزات علوم و بهداشت عبارتند از:

  • حکم کارگزینی
  • کپی تمام صفحات شناسنامه ی متقاضی و عضو هیئت علمی( اسکن اصل شناسنامه)
  • تکمیل فرم شماره ۱ مربوط به اعضای هیئت علمی رسمی

۲٫مدارك لازم براي اعضای هيئت علمی پيمانی( دانشگاه های تابعه وزارتخانه های علوم و بهداشت)

  • حکم کارگزینی
  • کپی تمام صفحات شناسنامه ی متقاضی و عضو هیئت علمی( اسکن اصل شناسنامه)
  • تکمیل فرم شماره ۱ مربوط به اعضای هیئت علمی پیمانی

نکته: عضو هیئت علمی باید حداقل ۲ سال سابقه کار داشته باشد و گزینش او به وسیله ی وزارتخانه های علوم و تحقیقات و یا بهداشت ودرمان انجام شده باشد.

۳٫مدارك لازم برای اعضای هيئت علمي رسمی( دانشگاه های وابسته به ساير وزارتخانه ها و نهادها و مؤسسات غيرانتفاعی)

  • حکم کارگزینی  که به مهر هیات ممیزه ی وزارتخانه های علوم یا بهداشت ممهور شده باشد.
  • کپی تمام صفحات شناسنامه ی متقاضی و عضو هیئت علمی( اسکن اصل شناسنامه)
  • تکمیل فرم شماره ۱ مربوط به اعضای هیئت علمی رسمی

نکته: اعضاي هيئت علمي پيماني اين دانشگاه ها و مؤسسات نمي توانند از تسهيلات فوق استفاده نمايند.

۴٫مدارك لازم براي اعضاي هيئت علمي رسمي تمام وقت( دانشگاه آزاد اسلامي)

  • حکم کارگزینی که به مهر هیات ممیزه ی وزارتخانه های علوم یا بهداشت ممهور شده باشد.
  • کپی تمام صفحات شناسنامه ی متقاضی و عضو هیئت علمی( اسکن اصل شناسنامه)
  • معرفی نامه ی رسمی از معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در قسمت مربوط به فرم شماره ۱ ارسال شود.

نکته: اعضاي هيئت علمي پيماني اين دانشگاه نمي توانند از تسهيلات فوق استفاده نمايند.

مراحل دریافت سهمیه هیئت علمی در کنکور

متقاضیان دریافت سهمیه هیئت علمی در کنکور بایستی پس از اعلام نتایج پذیرفته شدگان از سمت سازمان سنجش و آموزش کشور، مدارک لازم را تهیه کرده و پس از اسکن آن، نسبت به بارگذاری مدارک در سامانه ی سنجش و آموزش کشور اقدام نمایند.

نتیجه ی بررسی از طریق همین سامانه به داوطلبان ارائه خواهد شد و در صورت پذیرش متقاضی بایستی با در دست داشتن اصل مدارک به سازمان سنجش و آموزش کشور برای دریافت معرفی نامه مراجعه نماید.

چنانچه در خصوص موضوع سهمیه هیئت علمی در کنکور 1401 سوالاتی داشتید می توانید با همکاران ما در این مرکز تماس برقرار نمایید.

  • آیا اعضا هیئت علمی بازنشسته نیز می توانند از سهمیه هیئت علمی در کنکور استفاده نمایند؟
  • مدارک لازم برای اعضا هیئت علمی دانشگاه های شاهد و فنی حرفه ای چیست؟
  • آیا اعضا هیئت علمی که مامور به خدمت و یا مامور به تحصیل باشند می توانند از این سهمیه استفاده نمایند؟

لغو انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی

هیات عمومی دیوان عدالت اداری دستور العمل وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد را مبنی بر نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی به محل خدمت عضو هیات علمی را باطل کرد.

براساس آخرین اخبار منتشر شده، پذیرفته‌ شدگان آزمون سراسری می‌ توانند از دانشگاه مبدا به یکی از دانشگاه‌ های واقع در شهر محل خدمت و ترجیحا دانشگاه محل خدمت عضو هیات علمی و یا در صورت نبودن آن رشته در آن شهر به دانشگاه نزدیک ترین شهر به محل خدمت عضو هیات علمی با تعیین سازمان سنجش آموزش کشور در همان مقطع و گروه آزمایشی و دارا بودن حد نصاب مطابق با ضوابط، انتقال یا تغییر رشته بدهند.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بررسی موضوع را تبعیض ناروا در حق مشمولان و مغایر با بند ۹ اصل سوم و اصل ۱۹ قانون اساسی دانست و جواز انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی را خارج از حدود اختیار وضع کننده تشخیص و دستورالعمل مذکور را ابطال کرد.

سهمیه هیات علمی در کنکور

چه کسانی به عنوان اعضای هیات علمی در نظر گرفته می شوند؟

تمامی اعضای هیأت علمی ( رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی شامل شاغل ، بازنشسته و یا متوفی دانشگاه ) که توسط وزارتخانه های علوم و بهداشت مورد گزینش علمی و عمومی قرار گرفته اند ، عضو هیأت علمی این بخشنامه می باشند .

بنا به این آیین نامه هیأت علمی حق التدریس و پیمانی و همچنین آن دسته از افرادی که طبق ضوابط تا زمان قبولی فرزند خود ، کلیه ی مراحل گزینش استاد را نگذرانده باشند از این تسهیلات بهره مند نمی شوند .

با استفاده از سهمیه هیأت علمی به چه دانشگاه هایی می توان انتقالی گرفت؟

انتقال پذیرفته شدگان انتخاب رشته آزمون سراسری به این گونه است که می توانند به یکی از دانشگاه هایی که یکی از والدینشان در آن خدمت می کنند منتقل شوند اما در صورتی که رشته مورد نظر در شهر محل خدمت والدین نبود ، به دانشگاهی که در نزدیک ترین شهر محل خدمت والدین است ، با تعیین سازمان در همان مقطع و گروه آزمایشی و در صورت وجود حد نصاب منتقل شوند .

مانعی در انتقال از یک دوره نیمه حضوری به دوره نیمه حضوری دیگر ، از یک مرکز پیام نور به مرکز دیکر و همچنین از یک موسسه غیر انتفاعی به موسسه دیگر وجود ندارد .

در صورتی که دانشجو حد نصاب برای انتقال بین دانشگاه را نداشته باشید چه می شود؟

چنانچه فرزند هیأت علمی حد نصاب لازم برای انتقال به دانشگاه هدف شهر محل خدمت والدین را نداشته باشد ، می تواند به عنوان میهمان در دانشگاه هدف شروع به تحصیل کند و برای این که از میهمان به انتقال دائم در آید نیاز مند کسب وضعیت علمی مناسبی به تشخیص دانشگاه هدف در طی حداقل دو ترم اول است .

شرایط انتقال به دانشگاه های تهران با استفاده از سهمیه هیأت علمی چیست؟

برای انتقال فرزندان هیأت علمی از شهرستان ها به تهران ، پس از اخذ فرم هایی بر اساس نمره کل اکتسابی در آزمون توسط سازمان سنجش ، سازمان اقدام به جابه جایی فرزندان اعضای هیأت علمی به تهران می کند .

تنها در یک صورت عضو هیأت علمی نیازی به مراجعه به سازمان ندارد که دانشگاه مقصد محل خدمت والدین باشد و ثبت نام مشروط فرزند هیأت علمی دردانشگاه صورت می گیرد . اما فرم ها برای انتقال از شهرستان به شهرستان دیگر لازم است و پس از اخذ آن ها نسبت به ثبت نام مشروط اقدام و در نهایت فرم ها را به سازمان سنجش ارسال می کند .

اولویت فرزند عضو هیأت علمی معرفی به محل خدمت والدینش است که این به صورت ظرفیت اضافی است .

چند بار می توان از سهمیه هیأت علمی برای انتقالی استفاده کرد؟

از این دستور العمل تنها یکبار در دوره تحصیل و حداکثر تا پایان سال اول ورود به دانشگاه می توان استفاده کرد.

چنانچه در شهر خدمت والدین گرایش مورد نظر از رشته ای وجود نداشت می توان به صورت بلا مانع گرایش را عوض کرد .

سهمیه هیات علمی در کنکور

امتیاز اعضا هیأت علمی که یک بار خلاف قانون شناخته شد

بنا به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، در صورتی که فرزندان هیأت علمی موفق به کسب 90 درصد نمره یک رشته شوند این توانایی را دارند که به هر دانشگاهی ( حتی اگر والدینشان در آن تدریس نکنند ) اقدام به انتقال کنند .

این مصوبه این امکان را نیز می دهد که فرزندان هیأت علمی در صورت کسب 92 و نیم درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در سهمیه آزاد حتی تغییر رشته دهند .

تغییر دانشگاه مبدأ به دانشگاه های معتبر و قابل دسترس و حتی رشته های پر متقاضی و همچنین نقل مکان به محل سکونت خانواده از کار هایی است که فرزندان عضو هیأت علمی می توانند انجام دهند . امتیاز ذکر شده از طرف دیوان عدالت اداری خلاف قانون شناخته شد اما به شیوه دیگری مجددا برقرار شد .

مشاور عالی سازمان سنجش جناب آقای حسین توکلی در مورد سهمیه ی فرزندان عضو هیأت علمی درکنکور به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در حوزه ی دانشگاهی علوم پزشکی گفت : آن چیزی که برای فرزندان اعضای هیأت علمی در نظر گرفته شده ، سهمیه برای قبولی در کنکور نیست .

وی با اشاره مجدد به این که فرزندان اعضای هیأت علمی سهمیه ندارند و باید در کنکور شرکت کنند افزود : برای مثال فرزند یک هیأت علمی در رشته پزشکی زاهدان قبول می شود و محل خدمت پدرش مشهد است ، این فرد می تواند از قانون انتقال استفاده کند .

توکلی در ادامه گفت : این قانون انتقال دانشجویان بعد از دو ترم امکان پذیر است اما در خصوص فرزندان اعضای هیأت علمی از همان ابتدا امکان پذیر است .

منصور غلامی، وزیر علوم می‌گوید: نقل‌وانتقال فرزندان اعضای هیئت‌علمی همچنان پابرجاست چراکه معمولاً دانشگاه‌ها با نقل‌وانتقال در نیمسال اول موافقت نمی‌کنند؛ اما موضوع تغییر رشته فرزندان اعضای هیئت‌علمی بازنگری شد و از سال آینده تغییر رشته فرزندان اعضای هیئت‌علمی متوقف می‌شود و هیچ سهمیه مازادی برای این افراد در نظر گرفته نمی‌شود.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با سهمیه هیات علمی در کنکور می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.


3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تسهیلات سهمیه هیات علمی کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سجاد

    با سلام .. برای کنکور کارسناسی ارشد 1402 اجرا می شود ؟ یا کلا لغو شده ست ؟
    فقط انتقالی نه تغییر رشته

    پاسخ
  2. عباس

    خیلی باید دقت وقتی بیمار می شویم به پزشکانی مراجعه کنیم که پدرشان عضو هیات علمی نبوده باشند چرا که مثلا دانشجوی کارشناسی بهداشت بوده و به علت عضو هیات علمی بودن پدرش به پزشکی تغییر رشته داده ودر دانشگاه دیگری پزشکی می خواند.و دیگه مشخصه چه پزشکی میشه.

    پاسخ
  3. پرستو

    پس اون وقت نباید برای شهدا هم سهمیه میزاشتن
    اونایی که پدر و مادرشون رو تو کرونا از دست دادن هم ادمن دیگه اگه منظورت این باشه

    پاسخ
  4. ج نس

    مفت که کار نمیکنن خدا تومن پول می گیرن از طرف دیگه الان همه ی پدرو مادرها مجبورن بیرون از منزل باشند و کار کنند حتی بیرون از شهر پس باید برای کارگرساختمون هم که میاد تهران برای کار کردن سهمیه بزارن دیگه

    پاسخ
  5. سحر

    شما خودت مامان بابات شب و روز نشستن پات . مامانت جوری نبوده که از ۷ روز هفته ۵ روزشو بره دانشگاه شهر دیگه ، چه مریض باشی و تو تب باشی چه گشنه و تشنه و خسته باشی چه ناراحت باشی چه دست و پات شکسته باشه و نیاز به مراقبت داشته باشی . یه مسافرت درست هم نتونی بری . یه تایم خالی برات نباشه که حتی بشینن باهات حرف بزنن.یا حتی وقتی بچه ای باهات یکم بازی کنن.خودت بمونی و خودت . و همش هم نگران اینکه یه وقت توی راه سفر تصادف نکنن یا مشکلی پیش نیاد
    حالا بعد اونهمه بدبختی و تنهایی هایی که بچه ها ی بعضی هیئت علمیا کشیدن ،یه سهمیه واسه جابه‌جایی دادن . همچین ناحقم نیست استفاده ازش.
    شما خودت میداشتی و به کارت میومد استفاده نمیکردی؟

    پاسخ
  6. علی وطن خواه

    حالا هر چی اسمشو میخوایین بذارین انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی خلاف قانون اساسی است و با بند 9 اصول سوم و نوزدهم و بیستم قانون اساسی مغایرت دارد و باعث تبعیض فاحش بین اون ها و سایر افراد جامعه است و همچنین برخلاف فطرت همه انسان هاست .
    کسایی که از این رانت و سهمیه و تبعیض استفاده میکنن و کردن بدونن دچار عقوبت خواهند شد و آه و ناله کسایی که از صبح تا شب درس میخونن و زحمت میکشن تا رشته خوب بتونن تحصیل کنن ولی فرزندان اساتید با حساب باز کردن به پشتوانه پدر و مادر بدون هیچ دغدغه بتونن به دانشگاه پدر و مادرشون برن تا در دانشگاه هم باز مورد پارتی قرار بگیرن و نمره بگیرن توسط والدین شون به خاطر همکاراشون کاری هست که نه به خدا خوش میاد نه بنده خدا .
    مطمئن باشین آه و ناله و فریاد افراد مظلوم که گوش فلک را کر کرده اند بالاخره دامن شما را خواهد گرفت.

    پاسخ
  7. فاطمه خان احمد

    سلام ببخشید من مادرم هيت علمی هستند امسال ما میتونیم از سهمیه استفاده کنیم. بعد اینکه برای گرفتن معرفی نامه حتما باید برن سازمان سنجش چون الان وضعیت کرونا خیلی خرابه. آدم نگرانه توی راه بگیره

    پاسخ
  8. Mahya.M

    سلام ببخشید پدر من هئیت علمی دانشگاه ارتش هستش و این دانشگاه اجازه شرکت دختران رو نداره و آیا دانشگاهی که می تونم بهش انتقالی بگیرم باید چه ویژگی هایی داشته باشه یا کاملا انتخاب خودمه و
    طبق متن اگر که ۹۰ درصد آخرین نفر پذیرفته شده رو داشته باشیم فقط می شه انتقالی گرفت؟
    توی متن یه جایی زده بود اگر نتونیم به حد نصاب برسیم می تونیم توی اون دانشگاهی که می خوایم مهمان بشیم می شه بیشتر در موردش توضیح بدید و اینکه برای کنکور ۱۴۰۲ چه تغییراتی ممکنه بکنه؟

    پاسخ
  9. بهار

    ببخشید برای کنکور 1400 وضعیت تسهیلات هیت علمی چجوریه؟؟

    پاسخ
  10. پویا

    با سلام . اگر کسی از این سهمیه در دوره کارشناسی استفائده کرده باشد آیا میتواند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ی دیگری مجدد استفاده کند؟ با تشکر از مطالب خوبتون

    پاسخ
  11. Zahra

    سلام
    من پدرم هیئت علمی در رشته سازه است
    من رشتم تجربیه
    میتونم برای انتقالی از سهمیه فرزندان هیئت علمی استفاده کنم؟ با توجه به اینکه دانشگاه ها متفاوت میشه یعنی اگه دانشگاه من علوم پزشکی باشه میتونم انتقالی بگیرم بازم؟

    پاسخ
  12. محمد

    خیر حذف نشد است چرا شایعه پراکنی می‌کنید

    پاسخ
    1. user3

      بر طبق «لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی و اصلاح قوانین مرتبط» امتیاز تسهیلات فرزندان هیئت علمی، سهمیه های قهرمانان، حافظان قرآن، بهیاری و کشاورزی از کنکور 99 به بعد نیز حذف شده اند.

      پاسخ
      1. user4

        سلام در متن درج شده که به کنکور 99 نمیرسه.

        پاسخ
        1. user3

          سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، از تغییر نکردن سهمیه‌ها در کنکور سراسری سال ۹۹ خبر داد و گفت: سهمیه‌های کنکور امسال مانند کنکور ۹۸ اعمال می‌شود.

  13. ناشناس

    سلام خسته نباشید ببخشید الان برای کنکور 99 سهمیه هیئت علمی هنوز پابرجا هست یا خیر؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      بله حذف شده

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403