تست زنی ترکیبی و زماندار چگونه باعث افزایش درصدهایمان می شود ؟

تست زنی زماندار

جهت مشاوره در زمینه تست زنی ترکیبی و زماندار چگونه باعث افزایش درصدهایمان می شود ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تست زنی زماندار : دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری بسیار زیادی هستند که با وجود داشتن اطلاعات علمی بسیار بالا به دلیل تسلط نداشتن به مهارت های مدیریت زمان و تست زنی نمی توانند به همه پرسشهایی که پاسخ آنها را می دانند پاسخ صحیح دهند .

تست زنی زماندار

در این مقاله نکاتی را درباره روش های تست زنی در منزل توضیح خواهیم داد . حتما برایتان اتفاق افتاده است که پس از جلسه آزمون تست هایی را جواب داده اید که در جلسه نتوانسته بودید به آنها پاسخ دهید .
این یک موضوع کاملا طبیعی است .
اگر خوب فکر کنید متوجه خواهید شد زمان اولین و مهمترین عامل موثر در این تفاوت است و تنها راه از میان بردن تاثیر این عامل تکرار و تمرین شرایط تست زنی در جلسه آزمون یعنی زدن تست زماندار است . پیش از اینکه در مورد روش تمرین تست زماندار در منزل برایتان توضیح دهیم میخواهیم درباره فواید تست زماندار نکاتی را یادآوری کنیم.

تست زنی زماندار چگونه باعث افزایش درصدها می شود ؟

‌خوب درس می‌خوانم، اما در آزمون‌های مدرسه نتایج خوبی نمی‌گیرم !

● ‌خودم که در منزل تست می‌زنم، مشکلی ندارم اما سر آزمون دچار فراموشی می‌شوم !
● ‌بعد از آزمون، اکثر تست‌ها را به سادگی پاسخ می‌دهم اما نمی‌دانم چرا در آزمون از پس این کار برنمی‌آیم ؟
جملاتی از این دست ، جملاتی هستند که عده‌ی کثیری از داوطلبان کنکور پس از برگزاری آزمون‌های هماهنگ و حتی پس از کنکور به زبان می‌آورند. این دسته از داوطلبان ، اغلب برای رفع این مشکل راهی به جایی نبرده و بتدریج با کسب نتایج تکراری ضعیف، دچار یأس و ناامیدی می‌شوند و گاهی اوقات نیز ممکن است به همین شرایط قانع شوند.


حتما بخونید :

 چرا باید تست زماندار بزنیم ؟ از زبان دانشجوی هوشبری مشهد


اما واقعاً مشکل اصلی و عمده‌ی این داوطلبان چیست ؟

در اینجا می‌خواهیم به این نکته‌ی به ظاهر ساده اما ظریف و مهم اشاره کنیم که کسب نتیجه‌ی مطلوب در آزمون‌های هماهنگ و زدن بی‌دغدغه‌ی تست در این آزمون‌ها ، مستلزم زدن تست زمان‌دار در منزل است. بدیهی است که تا داوطلب در منزل شرایط آزمون را برای خود فراهم نکند و به اندازه‌ی کافی این شرایط را تکرار نکند، نمی‌تواند از خود توقع داشته باشد که آزمون قابل قبولی را پشت سر بگذارد.

در خانه كه تست می‌زنیم، موضوع تست‌ها، مبحث موردنظر، مطالب و فرمول‌ها و نكات را بدون كم و كاست در ذهن داریم و از همه مهم‌تر، تست‌های طبقه‌بندی شده و مرتب اغلب شبیه هم حل می‌شوند و با یك مطلب یا فرمول گاهی تا چندین تست را می‌توان حل كرد! به همین دلیل در خانه نه دچار فقر معلومات و فراموشی می‌شویم و نه راه‌حل نادرست و كمبود زمان. اگر هم برای خودمان وقتی در نظر گرفته باشیم حتماً وقت اضافه هم خواهیم آورد اما در جلسه آزمون ماجرا متفاوت است. پس . . .

حتما بخونید :

تکنیک هایی طلایی برای جلوگیری از فراموشی درس ها

●‌ اولاً باید بدانیم هدف از زدن تست زمان‌دار چیست ؟

تست ترکیبی (تسلطی زمان‌دار) با هدف شبیه‌سازی آزمون در منزل انجام شده و ضمن در برداشتن چند درس، تقریباً کلیه‌ی موضوعات دروس را نیز شامل می‌شود و البته با در نظر گرفتن وقت استاندارد زده می‌شود. بدیهی است که آماده سازی چنین آزمونی کار ساده‌ای نبوده و به دانستن مطالبی که در پایان بحث به آن اشاره خواهیم کرد، نیاز دارد.

● ‌ثانیاً باید بدانیم زدن تست زمان‌د‌ار چه فوایدی دارد؟

1-‌ پیش آزمونی مناسب در منزل : زدن تست‌های ترکیبی در زمان استاندارد در منزل باعث می‌شود تا درصد واقعی شما به‌دست آید که این امر شما را در شناخت هرچه بیش‌تر مشکلات‌تان یاری می‌کند.
2-‌ افزایش تدریجی سرعت عمل: زمان‌گرفتن در هنگام تست باعث می‌شود تا در هر نوبت، تلاش کنید تا میزان وقت صرف شده را به زمان استاندارد نزدیک کنید.
3-‌ افزایش تدریجی مهارت مدیریت زمان: زدن تست در زمان استاندارد علاوه بر این که شما را به زمان مقید می‌کند، فکر و ذهن شما را نیز معطوف به تست‌ها کرده و دقت شما را نیز افزایش می‌دهد. به بیان دیگر، وقتی تست زمان‌دار می‌زنید، در حقیقت مغز خود را آموزش می‌دهید که زمان مناسب برای وقت‌گذاری روی هر تست را به صورت طبیعی تشخیص دهد.

رتبه های برتر

● ‌ثالثاً باید یاد بگیریم که روش زدن تست زمان‌دار چگونه است؟

1-‌ انتخاب موضوع : زدن تست زماندار مربوط به مباحثی می‌شود که آن‌ها را قبلاً مطالعه کرده‌اید و به مفاهیم آن تسلط نسبی دارید.
2-‌ تعیین وقت و زمان : بهتر است در هر هفته دو روز را برای دروس عمومی و دو روز را برای دروس اختصاصی در نظر گرفته و در وقت مشخصی از روز مثلاً ساعات ابتدایی مطالعه که آمادگی ذهنی‌تان بیش‌تر است به زدن تست زمان‌دار بپردازید.
3-‌ مهارت‌ها: به‌کارگیری کلیه‌ی مهارت‌های آزمون دادن در تست‌های زمان‌دار نیز کار مناسبی است که شما را بیش‌تر در حال و هوای آزمون قرار می‌دهد. مثلاً کوتاه‌تر در نظر گرفتن زمان پاسخ‌گویی به هر درس.
4-‌ تعداد تست‌ها: برای آنکه باز هم این فعالیت آموزشی به آزمون نزدیکتر شود، تعداد تست‌ها را در هر درس دقیقاً برابر تعداد آن در کنکور یا آزمون هماهنگ مورد نظرتان در نظر بگیرید مثلا 25 تست در ادبیات یا 35 تست در شیمی.
5-‌ تعداد درس‌ها: سعی کنید تست‌های زمان‌دار را در چند درس بزنید. البته این کار کمی دشوار است اما سعی در انجام آن شما را بسیار بیش‌تر به واقعیت آزمون نزدیک می‌کند.

6-‌ انتخاب منابع تستی: با توجه به تردیدی که در استاندارد بودن تست‌های تألیفی موجود در بازار وجود دارد، توصیه می‌کنیم به عنوان منبع از همان تست‌های آزمون سراسری و آزاد استفاده کنید و تعدادی از تست‌های تألیفی را نیز بین تست‌های سراسری و آزاد بگنجانید.

7-‌ شیوه‌ی زدن تست : از آن جا که در کتاب‌های کنکور و کمک‌آموزشی اغلب تست‌ها را به صورت مبحثی مرتب می‌کنند، توصیه می‌شود با گزینش تست‌ها به کمک مضارب اعداد طبیعی (شماره های زوج ، فرد ، مضارب 3 ، مضارب 4 و . . .) هم تنوع موضوعی بیشتری به تست ها داده و هم میزان تلاش ذهنی خود را افزایش دهید.

8-‌ تحلیل آزمون : واما نکته‌ی آخر این است که همه‌ی این فعالیت‌ها زمانی به بار می‌نشیند که شما در پایان زدن تست زمان‌دار آن را به‌طور مفصل تحلیل کرده و مشکلات‌تان را استخراج کنید و دقیقاً اینجاست که متوجه می‌شوید میزان آمادگی و سطح یادگیری‌تان در آن درس چقدر است و تا رسیدن به نقطه‌ی مطلوب ذهن‌تان چقدر فاصله دارید.

در ادامه بخوانید :

فوق حرفه ای تست بزنید ؛ روش های برتر از زبان دانشجوی دندانپزشکی بهشتی


  • فاکتورهای مشاوره و برنامه ریزی گروه مشاور گروپ
  • برنامه ریزی و شخصی سازی برنامه با توجه به نقاط قوت وضعف دانش اموزان
  • ارائه راهکارای مناسب جهت جلوگیری از افت تحصیلی
  • آموزش شیوهای صحیح مطالعه,یادگیری,یادداشت برداری ,خلاصه نویسی وپاسخگویی به سوالات تشریحی و تستی
  • افزایش قدرت تمرکز وکاهش بی دقتی وتقویت حافظه وافزایش بازده
  • آموزش مهارتهای آزمون دادن شامل شیوه صحیح آمادگی برای هر آزمون مدیریت زمان و مدیریت استرس و تحلیل آزمون
  • معرفی بهترین منابع درسی وبهترین ازمونهای ازمایشی
  • راهکار و شیوه مناسب مطالعه و فراگیری هر درس مطابق ویژگیهای اون درس
  • افزایش انگیزه اعتماد به نفس ورفع مشکلات مربوط به آن
  • شیوهای درست جمع بندی ومرور درسها در زمان مناسب آن

دریافت مشاوره خصوصی با شرایط ویژه برای ثبت نام فقط با شماره زیر  تماس بگیرید …

مشاور گروپ

2.5/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تست زنی ترکیبی و زماندار چگونه باعث افزایش درصدهایمان می شود ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی