ترک تحصیل متوسطه اول | دلایل و عواقب ترک تحصیل

شرایط ترک تحصیل متوسطه اول Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه ترک تحصیل متوسطه اول | دلایل و عواقب ترک تحصیل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ترک تحصیل متوسطه اول موضوع اصلی این مقاله است. « چگونه خانواده را راضی به ترک تحصیل کنیم؟! » متاسفانه برخی از دانش آموزایی که انگیزه شون رو از دست دادن میگن میخوام ترک تحصیل کنم و از ما درباره این موضوع میپرسن. به همین دلیل ما این مقاله مشاور گروپ رو به این موضوع اختصاص دادیم تا از عواقب ترک تحصیل و همچنین شرایط ادامه تحصیل بعد از ترک تحصیل صحبت کنیم. با ما همراه باشین.

ترک تحصیل متوسطه اول

ترک تحصیل متوسطه اول متاسفانه یکی از تلخ ترین اتفاقاتی است که به دلایل متعدد برای دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم رخ می دهد. ترک تحصیل در سنین نوجوانی عواقب زیادی دارد و ارتباط مستقیمی با آینده فرد خواهد داشت. به نظر شما درس خواندن یا وارد بازار کار شدن؟

شاید این سوال هم برای شما پیش آمده باشد که اصلا ترک تحصیل چیست؟ ترک تحصیل فرآیندی است که در آن سن دانش آموز دوره اول متوسطه به حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس رسیده اما در مدرسه دوره اول متوسطه ثبت نام نمی کند، به درخواست خود یا اولیاء ش انصراف از تحصیل انجام دهد، یا برابر مقررات آموزشی از تحصیل محروم شده است.

بنابراین دانش آموز دوره متوسطه اول که در مدرسه ثبت نام نمی کند، یا در کلاس حضور مستمر و موثر نداشته و در امتحانات شرکت نمی کند باید برای ترک تحصیل اقدام نماید.

جدول حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

شرایط ترک تحصیل متوسطه اول

شرایط ترک تحصیل متوسطه اول را در این بخش از مقاله با هم بررسی می کنیم. در صورتی که دانش آموزی با عذر موجه در امتحانات شرکت نکند، آن سال برای وی وقفه تحصیلی و در صورت غیر موجه بودن غیبت، منجر به ترک تحصیل در راهنمایی می شود.

اگر دانش آموز پایه هفتم هشتم و نهم بدون عذر موجه در فاصله زمانی بین ثبت نام در مدرسه و زمان برگزاری امتحانات ترم اول مدرسه را ترک کند حتی اگر نمره ارزشیابی مستمر یا تکوینی داشته باشد هم آن سال برای او ترک تحصیل متوسطه اول در نظر گرفته می شود اما کارنامه مردودی برای وی صادر نخواهد شد.

ولی اگر بعد از برگزاری امتحانات نوبت اول، دانش آموز بدون عذر موجه مدرسه را ترک کند و در هیچ کدام از امتحانات ترم دوم در خرداد و امتحانات شهریور ماه شرکت نکند برای او کارنامه مردودی صادر می شود.

توجه داشته باشید که اگر مدت غیبت دانش آموز کمتر از یک ماه باشد تشخیص موجه یا غیر موجه بودن غیبت با مدیر مدرسه بوده و مطابق با آیین نامه اجرایی مدارس برای غیبت های بیش از یک ماه تصمیم گیری بر عهده شورای مدرسه خواهد بود. صورتجلسه دانش آموزان ترک تحصیل به همراه کلیه مدارک و مستندات غیبت های دانش آموز باید در پرونده او ثبت و نگه داری شود.

شرایط ترک تحصیل متوسطه اول مطابق با تصویر زیر تعیین می گردد. بدین ترتیب دانش آموزانی که در زمان برگزاری امتحانات نوبت اول، دوم و شهریور غیبت غیر موجه داشته باشند مطابق با آیین نامه ترک تحصیل دانش آموزان متوسطه اول باید انصراف از تحصیل خود را ثبت نمایند یا کارنامه مردودی دریافت خواهند کرد.

برای اطلاع از شرایط ادامه تحصیل بعد از ترک تحصیل می توانید با شماره گیری 9099071613 همه روزه از 8 صبح تا 12 شب با مشاوران مجموعه مشاور گروپ در تماس باشید.ترک تحصیل متوسطه اول Moshavergroup.com

علل ترک تحصیل دانش آموزان متوسطه اول

علل ترک تحصیل دانش آموزان متوسطه اول به موارد متعددی در فرهنگ، اقتصاد، وضعیت آموزشی و … بر می گردد. به عنوان مثال بسیاری از دانش آموزان نوجوان که بی سرپرست یا بد سرپرست هستند و وضعیت مالی خوبی ندارند مجبورند در کنار درس، مشغول به کار باشند و برای گذران زندگی خود و خانواده شان در آمد کسب کنند. اما متاسفانه گاهی مجبور به ترک تحصیل می شوند.

اختلالات روحی یا اختلالات یادگیری و بیش فعالی دانش آموزان هم باعث افت تحصیلی و در موارد شدید، موجب ترک تحصیل در راهنمایی می شود.

گاهی اوقات تلاطم های روحی دوران راهنمایی و گذر از متوسطه اول به متوسطه دوم مشکلات روحی جدی برای دانش آموزان ایجاد می کند و برخی از نوجوانان کاملا انگیزه خود را برای ادامه تحصیل از دست می دهند. همانطور که می دانید این موضوع لطمه جدی ای به وضعیت تحصیلی این گروه از دانش آموزان وارد می کند.

علل ترک تحصیل متوسطه اول Moshavergroup.com

یکی دیگر از علل ترک تحصیل دانش آموزان متوسطه اول مشکلات جسمی دانش آموزان است که آنها را از دیگر دانش آموزان متمایز می کند. گاهی این تمایز باعث می شود تا بچه ها قادر به برقراری ارتباط، دوست یابی و تعامل با یکدیگر نبوده، یا توسط همکلاسی هایشان مورد تمسخر واقع  شده و در نتیجه به افسردگی یا اضطراب اجتماعی دچار شوند که مایل به حضور در مدرسه نباشند.

در بسیاری از مناطق محروم هم با وجود علاقه بسیار زیاد دانش آموزان به ادامه تحصیل و یادگیری، به علت وضعیت نا مناسب مدارس، کمبود امکانات و … مجبور به ترک تحصیل متوسطه اول خواهند شد.

آمار ترک تحصیل دانش آموزان

آمار ترک تحصیل دانش آموزان با استناد به گزارش مرکز پژوهش‌ های مجلس مشخص شد.  بیش از ۹۱۱ هزار دانش‌آموز در گروه سنی ۶ تا ۱۷ سال از تحصیل بازمانده‌اند! بررسی‌ها نشان می‌دهد که پنج استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران، خوزستان و آذربایجان غربی دارای بیشترین فراوانی بازماندگان از تحصیل هستند

همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان غربی و کرمان نیز به ترتیب دارای بیشترین آمار ترک تحصیل هستند.

عواقب ترک تحصیل متوسطه اول

عواقب ترک تحصیل متوسطه اول موارد متعددی را در بر می گیرد که در این بخش به برخی از آن ها اشاره می کنیم. اولین و مهم ترین پیامد ترک تحصیل در این دوره این است که دیگر قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه نخواهید بود زیرا در این صورت خبری از گرفتن مدرک دیپلم از آموزش و پرورش نیست و کسانیکه مدرک دیپلم نداشته باشند نمی توانند برای ثبت نام کنکور اقدام نمایند.

عواقب ترک تحصیل متوسطه اول Moshavergroup.com

درس خواندن یا وارد بازار کار شدن؟ همه می دانیم که تحصیلات لزوما موجب شعور اجتماعی یا در آمد بالا نمی شود اما تاثیر تحصیلات بر وجهه اجتماعی شما غیر قابل انکار است و اگر تحصیلات عالیه داشته باشید حتی اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد شد.

افسردگی ترک تحصیل یکی دیگر از پیامدهای انصراف از تحصیل در دوره اول متوسطه است. بسیاری از نوجوانان بعد از ترک مدرسه و دور شدن از دوستان خود کم کم به افسردگی دچار خواهند شد و همین مساله بی انگیزه بودن آنها را برای انجام هر کاری در زندگی تقویت می کند.

دو کلام حرف خودمونی

دوست خوب من که قصد ترک تحصیل متوسطه اول رو داری، شاید با خودت بگی اینهمه افراد موفقی که درس نخواندند رو ببین! اصلا چرا باید درس بخوانیم؟ اما حقیقت اینه که این افراد تعداد کمی از جامعه آماری آدم های موفق رو تشکیل میدن و توسعه و پیشرفت یک کشور با تعداد افراد تحصیل کرده و خلاقش ارتباط مستقیم داره.

پس هر جوری که هست درس ت رو ادامه بده، توی حوزه ای که دوست داری در دانشگاه درس بخون، مهارت کسب کن و موفق شو 🙂 چون موفقیت در دنیای امروز یعنی سواد + مهارت + خلاقیت !


در این مقاله مشاور گروپ به ترک تحصیل متوسطه اول، شرایط و علل آن پرداختیم. اگر درباره ترک تحصیل دوره متوسطه اول و یا شرایط ادامه تحصیل بعد از ترک تحصیل سوال دارید می توانید با مشاورین متخصص مجموعه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

ما همه روزه از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نیست، با خرید بسته های تماس و تکمیل فرم مشاوره، مشاوران حوزه درخواستی شما همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول

✔️ترک تحصیل متوسطه اول چیست؟

✔️ترک تحصیل یا انصراف از تحصیل فرآیندی است که در آن دانش آموز در امتحانات نوبت اول، دوم یا شهریور غیبت غیر موجه داشته یا به درخواست خود یا اولیاء ش انصراف از تحصیل انجام داده، یا برابر مقررات آموزشی از تحصیل محروم شده باشد.

✔️تفاوت ترک تحصیل اول متوسطه و وقفه تحصیلی چیست؟

✔️برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت وقفه تحصیلی و انصراف از تحصیل به متن مقاله مراجعه نمایید.

✔️آیا بعد از ترک تحصیل متوسطه اول امکان بازگشت به مدرسه وجود دارد؟

✔️بله اگر شرایط حداکثر سن پایه تحصیلی لازم را رد نکرده باشید مجاز به ثبت نام خواهید بود. در غیر اینصورت باید به صورت آزاد در مدارس بزرگسالان ادامه تحصیل دهید.

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ترک تحصیل متوسطه اول | دلایل و عواقب ترک تحصیل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی