تحلیل تست های زیست شناسی کنکور 1400

تست های زیست 96

جهت مشاوره در زمینه تحلیل تست های زیست شناسی کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تحلیل تست های زیست شناسی کنکور 1400 : امروز می خواهیم تحلیل تست های زیست کنکور 1400 را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم . توجه داشته باشید که تحلیل تست های زیست باعث می شود به مطالعه خود برای کنکور پیش رو ، جهت دهی حرفه ای دهید و دید طراح را در طرح تست های احتمالی متوجه شوید .

  های زیست 2

 توجه : این مطلب براساس آخرین آمارهای کنکور سراسری 1400 به روزرسانی خواهد شد … لطفا شکیبا باشید …

تست های شمارشی در کنکور 1400 بیشتر  از  پارسال مطرح شده بودند


سخت ترین تیپ تست های زیست 96 مربوط به تست هایی بودند که بر مبنای شمارش یا درست و نادرست طرح شده اند .7 تست شمارشی در کنکور 96 آمده بود که نسبت به کنکور 95 دو تست اضافه تر شده اند .


حل این نوع تیپ تست های زیست کنکور ، کار داوطلبانی است که بر مباحث تسلط کامل و کافی دارند و بدین صورت داوطلبین عالی را از بقیه داوطلبان متمایز می کنند . لذا توصیه می شود برای کنکور 97 به این سبک طرح تست توجه داشته باشید و از هم اکنون در مطالعه روزانه بگنجانید.


این نوع تیپ تست ها به یک اشتباه وابسته اند و گزینه های هر تست محصول ارتباط و ترکیب چند فصل و مبحث است . قابل توجه داوطلبانی که مبحثی یا گزینشی می خوانند!


طرح تست های زیست از قسمت هایی که اکثر  داوطلبان  نمی خوانند


در کنکور 96 طراحان توجه بیشتری به مباحثی داشته اند که همیشه از سوی داوطلبان نادیده گرفته می شدند . از فصول 3 و 4 پیش دانشگاهی دقیقا 4 تست طرح شده بود . البته طراح از سال 94 به این فصول توجه داشته و تست آورده ولی امسال تست های زیست بیشتری از این مباحث طرح شده بود.


در کل ، کنکور 96 توجه بیشتری به مطالبی داشته است که در کنکورهای قبل تر زیاد مورد توجه طراح نبوده اند .


طرح تست از این مباحث بیشتر جهت محک زدن داوطلبانی است که زیست را مبحثی خوانده اند و یا اکثر مباحث را حذف کرده اند . در نتیجه باز هم تاکید داریم که زیست را کلمه به کلمه بخوانید چرا که کلمه به کلمه ی این درس منبع تست برای کنکور خواهند بود.


جهت دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید:

کنکور سراسری


تست های پیپچیده و  دشوار  بیشتر  بودند


استفاده از قیود مبهم و گیج کننده در تست های کنکور 96 زیاد بودند این قیود باعث می شوند حل تست برای داوطلب دشوار شود و وی را بین دو راهی یا همان شک بین دو گزینه قرار می دهد.



بیشتر  بودن  تست های  ژنتیک


داوطلبانی که امسال تست های ژنتیک را نادیده گرفته بودند ضرر بیشتری دیدند . تعداد تست های امسال مبحث ژنتیک به 5 تست رسیده بود . این گونه طرح تست ها نشون میده که طراحان سال به سال ابتکار و نوآوری های بیشتر و جدیدتری در طرح تست های زیست دارند و با دیدی تازه تر و خارج از چارچوب معمول تست های زیست را طرح می کنند.



تاکید و  توجه بیشتر  طراحان  به  اشکال  و  فعالیت های  کتاب  درسی


وجود چندین تست از اشکال و فعالیت های کتاب درسی باز هم این نکته را تاکید دارد که باید به تمام مطالب مندرج در کتاب درسی توجه شود نه صرفا و فقط مطالعه ی چند مبحث کلیدی و تست خیز .


بله ؛ تست های این درس مهم و کلیدی هر سال داره سخت تر و سخت تر میشه و مطمئنا تلاش شما هم بیشتر می شه البته ناگفته نمونه چیزی که باعث شده تست های زیست شناسی هر سال سخت تر از سال گذشته بشن ؛ داوطلبان سختکوشی هستند که تونستن به تیپ تست های سخت طراحان پاسخ دهند و طراح را مجبور کنند سوالات را دشوار تر طرح کند.


دریافت آخرین اخبار سهیمه های کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

کانال



با این بررسی ها توصیه می کنیم با حل تست های کنکورهای اخیر ، با انواع سبک طرح تست آشنا شده تا بتوانید پیش بینی های خوبی در شیوه و نحوه ی طرح تست زیست کنکور 97 داشته باشید و به قول معروف سر جلسه کنکور شوکه نشوید!



امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه تحلیل تست های زیست شناسی کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی