زمان ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور دی ۱۴۰۱ نوبت اول کنکور سراسری 1402

جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از مهم ترین تاریخ های تقویم کنکور سراسری همواره زمان ثبت نام بوده است. با توجه به اینکه کنکور سراسری از امسال به بعد دو نوبت در سال برگزار می شود ما در این مقاله از مشاور گروپ به زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ و مهم ترین نکات ثبت نام می پردازیم.

کنکور ۱۴۰۳ با اعلام اخبار جدیدی، دو بار برگزار خواهد شد. یک نوبت در اردیبهشت ماه و یک نوبت در تیر ماه. توجه داشته باشید که منظور برگزاری کنکور ۱۴۰۳ به صورت مرحله ایی نیست. این برگزاری در دو نوبت به معنای این است که هر داوطلب دو بار برای شرکت در کنکور ۱۴۰۳ فرصت خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت با ما همراه باشید.

زمان ثبت نام کنکور دی ۱۴۰۱ نوبت اول مشاور گروپ

زمان ثبت نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول ۱۴۰۳ همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود. مطابق اطلاعیه زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ سازمان سنجش مبنی بر برگزاری نوبت اول کنکور، زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳  آبان ماه اعلام شده است. برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام در این مقاله همراه مشاور گروپ باشید.

زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای هر یک از گروه های آزمایشی تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبان های خارجی را دارند، لازم است با تهیه مدارک و اطلاعات لازم در  زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ نوبت اول که از روز یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ آغاز و تا روز شنبه  ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ خواهد بود به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.

به گفته دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش، امسال سیستم جامع آزمون سراسری برای اولین بار در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و در زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ هر داوطلب یک صفحه اختصاصی اینترنتی دارد که همه اطلاعات آزمون های او بر اساس کد ملی در آن ثبت می شود و در سایر آزمون ها و مراحل دیگر نیازی به ورود مجدد اطلاعات نیست.

یعنی بعد از پایان دوره کارشناسی اگر قصد شرکت و ثبت نام کارشناسی ارشد یا مقاطع بالاتر، و یا حتی آزمون های استخدامی را داشته باشید نیازی به ورود اطلاعات از ابتدا نیست و اطلاعات شما در سامانه سازمان سنجش تا پایان عمر محفوظ خواهد بود.

 زمانبندی کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳
زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ آغاز و تا روز شنبه  ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه و جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۷

تمدید مهلت ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

تمدید مهلت ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ معمولا پس از پایان زمان ثبت نام، انجام می شود. داوطلبان ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌ نام به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام نمایند.

به ‌اطلاع‌ متقاضیان ثبت‌ نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ ۱۴۰۳ (نوبت اول) برای‌ پذیرش در رشته‌ های با آزمون در دوره‌ های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌ حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و همچنین رشته‌ های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می ‌رساند داوطلبانی که تا تاریخ 1403/08/14 برای ثبت نام اقدام نکرده اند، می توانند تا روز چهار شنبه 1403/08/18 نسبت به ثبت‌ نام خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است داوطلبانی كه قبلا ثبت نام خود را تکمیل و کدرهگیری دریافت کرده‌اند در صورت تمایل می توانند تا تاریخ فوق نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌ نامی خود اقدام نمایند. ضمنا امکان 8 بار ویرایش اطلاعات ثبت نامی از اولین روز ثبت نام تا پایان مهلت مذکور برای متقاضیان فراهم شده است .

زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

زمان برگزاری کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ اعلام شده است. آزمون ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر هر روز از آزمون برگزار می شوند، یعنی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ صبح روز 6 اردیبهشت ‌کنکور علوم تجربی و بعد از ظهر همان روز کنکور زبان‌های خارجی برگزار می شود. در صبح روز 7 اردیبهشت ‌‌کنکور علوم انسانی به همراه کنکور ریاضی و در بعد از ظهر همان روز کنکور هنر برگزار خواهد شد.

تعداد حوزه های امتحانی مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیز نسبت به قبل تفاوتی ندارد.

همه داوطلبان بدون هیچ شرط و محدودیتی قادر به شرکت در دو نوبت هستند. برای پذیرش نهایی حداکثر نمره در نظر گرفته می شود.

اعلام نتایج اولیه کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ (نتایج مرحله اول کنکور ۱۴۰۳) که در اردیبهشت ماه برگزار می شود تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام خواهد شد و به اطلاع داوطلبین خواهد رسید.

هزینه ثبت نام در مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ مبلغ ۱۳۰ هزار تومان به اضافه ۳ هزار تومان خدمات پیامکی است که این مبلغ براساس مصوبه دولت اخذ می شود.

هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳
مبلغ ۱۳۰ هزار تومان به اضافه ۳ هزار تومان خدمات پیامکی ( جمعا ۱۳۳ هزار تومان )

مشاوره کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

با توجه به اینکه پذیرش بعد از آزمون صورت نمی گیرد بنابراین دانش آموزان پایه دوازدهم می توانند در کنکور دی ماه و آزمون دروس اختصاصی شرکت کنند و پس از اعلام نمره امتحانات نهایی، سوابق تحصیلی شان را در سایت سازمان سنجش ثبت نمایند. بدین ترتیب دانش آموزان دوازدهم فرصت دارند که خود را در آزمون دی ماه هم محک بزنند.

هر نوبت شرکت در آزمون به معنی گزینش دانشجو نیست و پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها تنها در مهر ماه هر سال انجام می شود. نمرات کنکور های دی و تیر به مدت دو سال اعتبار دارد و در واقع داوطلبان می توانند طی دو سال در ۴ نوبت آزمون سراسری شرکت کنند و پذیرش و انتخاب رشته دانشگاه سراسری در مرداد ماه هر سال صورت می گیرد. نمره و رتبه داوطلب از تاثیر سوابق تحصیلی ۴۰ درصد تاثیر قطعی امتحانات نهایی به همراه ۶۰ درصد نمره قطعی کنکور به دست می آید.

با راه اندازی سیستم جامع برای آزمون سراسری در زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ یک صفحه اختصاصی اینترنتی برای هر داوطلب منظور می گردد که تا پایان عمر همه اطلاعات آزمون های او بر اساس کد ملی فرد در آن ثبت خواهد شد و در سایر آزمون ها و مراحل دیگر ثبت نام نیازی به ورود مجدد اطلاعات نیست.

همچنین برای کاهش خطا در زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ هر داوطلب باید یک شماره موبایل را در سایت سنجش ثبت کند و از طریق آن پیامک های تایید هر مرحله را دریافت نماید. کد شش رقمی تایید ورود به سامانه جامع آزمون ها برای ادامه فعالیت داوطلب آزمون بسیار ضروری است و در مراحل مورد نیاز باید آن کد شش رقمی را در سایت سنجش ثبت کنند تا بتوانند به مرحله بعد دسترسی پیدا کنند.

زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ کد ۱۶ رقمی ثبت نام داوطلبان (کد رهگیری ۱۶ رقمی) از طریق پیامک در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

برای آگاهی از کارهایی که انجامشان در زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ ضروری است مطالعه مقاله ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را به شما توصیه می کنیم. تمام نکات مهم و حیاتی ثبت نام کنکور از دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور استخراج و در آن قرار داده شده است.

ضمنا می توانید هر سوالی درباره نحوه ثبت نام کنکور سراسری یا موضوعات پیرامون آن داشتید با ما در مشاور گروپ تماس بگیرید. ما همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

شماره تماس از تلفن ثابت ، بدون پیش شماره و کد

مشاور گروپ

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

سوالات متداول زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

✔️زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ چه تاریخی آغاز می شود؟

✔️طبق دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ ازیکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ آغاز و تا روز شنبه  ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ادامه دارد.

✔️سایت ثبت نام کنکوراردیبهشت ۱۴۰۳ چیست؟

✔️برای ثبت نام کنکور اردیبهشت 1403 که همان مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشد باید به سایت رسمی سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه نمایید.

✔️تمدید زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت 1403 امکان پذیر است؟

✔️معمولا تمدید زمان ثبت نام حداقل یک بار انجام می شود، اما برای اطلاع از زمان دقیق تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری می توانید با ما در مشاور گروپ تماس بگیرید 9099071613


3.3/5 - (20 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403