سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران

تاثیر سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

جهت مشاوره در زمینه سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

علاوه بر شرایط و ضوابط خاصی که برای ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی مشخص شده است، افراد می توانند از سهمیه ها نیز در این پروسه استفاده کنند. سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی یکی از سهمیه هایی است که افراد مشمول می توانند با توجه به شرایط، از آن استفاده کنند. در ادامه اطلاعات کاملی راجع به تاثیر سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی آورده شده است تا شما با آگاهی و کسب راهنمایی از مشاور گروپ در این راه قدم بگذارید.

تاثیر سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

با توجه به هماهنگی هایی که میان بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است، افراد مشمول سهمیه ایثارگری تنها از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی می توانند برای پذیرش اقدام کنند. این افراد باید با توجه به رقابتی که میان افراد شرکت کننده وجود دارد، بتوانند نمره لازم را در این امتحان مشترک و فراگیر کسب کنند. نمره کسب شده به میزان دو برابر ظرفیت بوده و از آن برای معرفی جهت انجام مصاحبه استخدامی استفاده می شود.

افراد مشمول استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 

سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی به گروه خاصی از افراد جامعه تعلق می گیرد. این افراد به راحتی می توانند با دریافت راهنمایی از جانب کارشناسان باتجربه مشاور گروپ، در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی پذیرش پیدا کنند. افرادی که می توانند از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استفاده کنند شامل موارد زیر می شوند:

ایثارگران سهمیه 25% درصدی: شامل جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، خواهر و بردار شهید و در نهایت همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت می شود.

ایثارگران سهمیه 5 درصد: شامل فرزندان آزادگان کمتراز 1 سال اسارت، فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد، رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و در نهایت همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها می شود.

داوطلبان باید به یاد داشته باشند برای تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها به معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان، معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران و معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستعضعفین مراجعه کنند.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 

استخدام افرادی که قصد استفاده از سهمیه 25 درصد ایثارگران را دارند، طبق شرایط و ضوابط خاصی صورت می گیرد. این افراد باید مطابق با مقررات جاری و همچنین هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ثبت نام خود اقدام کنند.

با توجه به هماهنگی های انجام شده با مراکز ذکر شده، سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی  برای افراد مشمول سهمیه 25 درصدی مشخص شده است و از دیگر سهمیه ها تفکیک شده است. این افراد برای استفاده از این سهمیه ملزم هستند شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران را انتخاب کنند.

برای آگاهی از سهمیه استخدامی مخصوص ایثارگران، همین حالا با مشاور گروپ تماس بگیرید.

فراموش نکنید این سهمیه فقط مخصوص افراد مشمول سهمیه ایثارگری بوده و در صورت عدم تکمیل، به فرد دیگری تعلق نخواهد گرفت و محفوظ باقی خواهد ماند.

یکی دیگر از شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی این است که افراد متقاضی باید در سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران یا به اختصار سیستم سجایا، وضعیت شغلی خود را مشخص کنند. این افراد باید وضعیت خود را بیکار ثبت کنند تا بتوانند از این سهمیه بهره مند شوند. در برخی از موارد داوطلبان برای بهره مندی از این سهمیه، باید به اصلاح و مشخص شدن وضعیت شغلی خود بپردازند.

کسب حد نصاب امتحان مشترک فراگیر برای افراد مشمول سهمیه 5 درصدی ایثارگران تا سقف سهمیه (5%) اجباری نیست.

تاثیر سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

جدول ضرایب ایثارگران در آزمون های استخدامی

 فرزند شهید، جانباز، آزاده، فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا، فرزندان آزاده یک سال اسارت و بالاتر، همسر جانباز 25 درصد، همسر آزاده یک سال اسارت به بالا و خواهر و برادر شهید مشمول سهمیه 25 درصد هستند.  در این آزمون به جانباز، فرزند شهید و آزاده واجد شرایط ضریب هفت، فرزند جانباز 70 درصد ضریب 5، فرزند جانباز 50 تا 69 درصد ضریب 3 و فرزند جانباز 25 تا 49 درصد هم ضریب 2 در آزمون تعلق گرفته است.

جدول ضرایب ایثارگران در آزمون های استخدامی

 سهمیه ایثارگران  ضرایب
فرزند شهید، جانباز، آزاده ضریب 7
فرزند جانباز 70 درصد ضریب 5
 فرزند جانباز 50 تا 69 درصد ضریب 3
فرزند جانباز 25 تا 49 درصد ضریب 2
فرزندان آزاده یک سال اسارت و بالاتر
همسر جانباز 25 درصد
همسر آزاده یک سال اسارت به بالا
خواهر و برادر شهید مشمول سهمیه 25 درصد

سهمیه 5  و 25 درصد ایثارگران در استخدامی

  • افرادی که از سهمیه 25 درصدی ایثارگران استفاده می کنند، نمی توانند از سهمیه 5 درصدی استفاده کنند. بنابراین هر یک از داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط، فقط قادر هستند که از یک نوع سهمیه استفاده کنند.
  • افراد مشمول سهمیه 25 درصدی، فقط می توانند شغل های مشخص شده مخصوص خود را انتخاب کنند.

برای آگاهی از شغل های خاص افراد مشمول سهمیه 25 درصدی، همین حالا با مشاور گروپ تماس بگیرید.

  • شرط معدل و حداکثر سن یکی از شروط اصلی پذیرش در برخی از دستگاه های اجرایی می باشد، داوطلبان مشمول سهمیه 25 درصدی ایثارگران از این شروط معاف می باشند.
  • آن گروه از داوطلبانی که جزو فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی هستند، موظف می باشند از سهمیه آزاد آزمون استخدامی استفاده کنند. تنها مزیت مطرح شده برای آنها این است که آنها نیز همچون فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان معاف از شرط معدل و سن می باشند.
  • اگر طبق قوانین بنیاد شهید و امور ایثارگران، جزو افرادی قرار ندارید که می توانند از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استفاده کنند، حق انتخاب شغل محل های مخصوص سهمیه را نخواهید داشت.
  • استخدام بیشتر از سهمیه استخدامی 25 و 5 درصدی ایثارگران فقط در صورت کسب حد نصاب از طریق رقابت با دیگر شرکت کنندگان صورت می گیرد.
  • استفاده از سهمیه 5 درصدی فقط برای شغل هایی امکان پذیر است که ظرفیت پذیرش برای آنها بیش از 1 نفر باشد.
  • سهمیه 5 درصدی، همچون سهمیه 25 درصدی، فقط به افراد مشمول سهمیه تعلق می گیرد. در صورت عدم تکمیل ظرفیت، این سهمیه به داوطلبان آزاد تعلق نمی گیرد و همانطور محفوظ خواهد ماند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ های خود راجع به استفاده سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و همچنین لیست انواع سهمیه در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ، همین حالا با شماره گیری 9099071613 با مرکز مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی رایگان مشاور گروپ تماس بگیرید. تمامی روزهای هفته ، از ساعت 8:00 صبح تا 12:00 شب آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم.

سوالات متداول داوطلبان

چه افرادی مشمول استفاده از سهمیه 25 درصدی ایثارگری می باشند؟

جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، خواهر و بردار شهید و در نهایت همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت مشمول سهمیه 25 درصدی ایثارگری می شوند.

استفاده از سهمیه 5 درصدی ایثارگری برای چه شغل هایی امکان پذیر است؟

استفاده از سهمیه 5 درصدی فقط برای شغل هایی امکان پذیر است که ظرفیت پذیرش برای آنها بیش از 1 نفر باشد.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی  چیست؟

شرایط و ضوابط لازم برای استفاده از سهمیه ایثارگری به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

3.4/5 - (54 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. حسین

    باسلام اینجانب فرزند جانباز35درصد هستم,ورقیبم خواهر شهید هستش،آیا ضریب نمرات که قانون برای فرزندان جانباز2درصد ویرایش خواهر وبرادرشهید بدون ضریب هستن،چه تاثیری درنتیجه نهایی دارد؟خواهشا راهنماییم کنید.

    پاسخ
  2. احسان

    سلام من ۴۲ سال دارم فرزند ایثارگر۵٪ رزمنده نیروی مسلح هستم با توجه به سنم میتونم آیا میتونم آزمون شرکت نفت اصفهان راشرکت کنم
    درضمن سابقه کار درشرکتهای خصوصی هم دارم

    پاسخ
  3. رزمجو

    دوست عزیزی که پرسیدی هیچ سهمیه ای نداریم چیکار کنیم، خب معلومه کاری که تا حالا کردیم، باید سماق بمکیم!

    پاسخ
  4. علی

    سلام.فرزندان شهدا در استخدامی نیروی انتظامی شرط معدل دارن یا از شرط معدل معافن؟

    پاسخ
  5. مسعود

    با سلام پدر بنده 21.5 ماه سابقه حضور در جبهه داشته و الآن هم فوت نموده و بچه ها هم بخاطر شرایط سنی هیچ کدام از سهمیه ایثار گری پدرمان استفاده نکرده ایم آیا این سهمیه به نوه ایشان میرسد که از آن استفاده کنند؟

    پاسخ
  6. Zm

    سلام وقت بخیر این درسته که فرزند جانباز و شهید ۲ برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شوند و سهمیه آزاد ۳ برابر؟

    پاسخ
  7. امیر

    سلام فک می کنم سهمیه دارها ٢ برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه میشن

    پاسخ
  8. علیرضا

    سلام. برای معرفی به مصاحبه در سهمیه پنج درصد چند نفر معرفی می شوند، برای سهمیه5درصد ایثارگری چند برابر ظرفیت است

    پاسخ
  9. محمد

    سلام همسر جانباز امتیاز بیشتر داره یا فرزند

    پاسخ
  10. بهین

    با سلام .من با سهمیه ۲۵ درصدی در آزمون کتبی آموزش پرورش شرکت کردم و قبول شدم.مصاحبه ما روز ۲۲ وم است ولی من به دلیل اینکه دکترا دارم و فراخوان جذب هیئت علمی از سوی آموزش عالی بیستم روی سایت قرار می‌گیرد ترجیح می‌دهم از سهمیه خودم برای جذب شدن در هیئت علمی استفاده کنم .فقط یک سوال دارم اگر مصاحبه نرم آیا سهمیه ۲۵ درصوی من برای استخدامی در جذب هیئت علمی از بین می‌رود یا اینکه چون مصاحبه آموزش پرورش نمیروم این سهمیه از بین نمیرود؟هرچه با شماره های موجود تماس میگیرم نتوانستم تلفنی سوالم را بپرسم.ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ
  11. عباس نوری

    با سلام امیدوارم حتما جواب بدید. الان من سهمیه ایثارگران ۵ درصد استفاده کردم و نفر دوم ایثارگران ۵ درصد هستم در حالی که درصدم در سهمیه آزاد شهرمون بین ۱۰ نفری که میخواد کلا نفر پنجم سه برابر ظرفیت شهرمون هستم. یعنی از ۲۵ نفری که دعوت به مصاحبه شدن بالاترم اما متأسفانه نفر اول ایثارگری یکی از ۵ نفر اول بوده حال میخواستم بدونم اگه نفر اول ایثاگری قبول بشه. من در سهمیه آزاد لحاظ و مقایسه می شوم بعد از مصاحبه!

    پاسخ
  12. فاطمه

    باسلام بنده سهمیه پنج درصد هستم
    امسال در دفترچه به صورت مستقیم اشاره به دوبرابر ظرفیت ایثارگر نکرده
    اما در دفترچه پارسال علنا نوشته بود که ایثارگر دو برابر ظرفیت هست
    آیا امکان دارد امسال دو برابر ظرفیت نباشد و مثل سهمیه آزاد سه برابر باشد ؟؟ استداخمی آموزش و پرورش هستیم

    پاسخ
  13. الیاس

    داوطلبان زن رشته کارشناسی روان شناسی در ازمون استخدامی اموزش و پرورش امسال با وجود ده ها فرصت شغلی بدون لحاظ حتی یک مورد سهمیه 5 درصدی برای خانم ها !!!!!
    لطفا پیگیری و راهنمایی فرمایید
    استان اذربایجانشرقی شهرستان چاراویماق

    پاسخ
  14. الیاس

    در ازمون استخدامی اموزش و پروش استان اذر بایجانشرقی شهرستان چاراویماق دختر بنده که از امتیاز سهمیه 5 درصدی بودنند متاسفانه با تصمیم اشتباه مسولین از. رشته روان شناسی هیچ گونه سهمیه ای برای خانم ها در این رشته قایل نشده اند و این در حالی است که فقط در یک مورد دبیری اموزش ابتدایی برای 25 درصد 4 نفر مرد و زن و 1 نفر هم از 5 درصد یک نفر اقا در نظر گرفتند
    لذا حقوق دختر بنده را با هیچ موردی از سهمیه در رشته روان شناسی ضایع کردنند
    با سازمان سنجش هم پیگیر شدم گفتند که این مصوبات از اداره استخدامی می باشد
    از تمامی بزرگوران تقاضا دارم به بنده و دخترم در حل این مشکل یاری نمایند

    پاسخ
  15. کریم محمدی

    باسلام پدرمن 92روز کارت ایثارگری داره من هم میتوانم استخدام شوم

    پاسخ
  16. یعقوب حسینی

    با سلام چرا ایثارگران زیر شش ماه حضور در جبهه سهمیه ندارند یعنی کسانی که همراه امام حسبن ع جهاد کردند مدت حضور آنها مهم بوده یا نیت و عمل شان. مثلا حربن یزید ریاحی مدت بسیار کوتاهی همراه امام حسین علیه السلام جنگید و بعضی ها از اول حرکت امام حسین علیه السلام همراهش بودند آیا حربن یزید ریاحی نزد خدا اجری ندارد. آیا امام حسین علیه السلام میان حر و حبیب ابن مظاهر تبعیضی قایل شده است. منتظر پاسخ شما هستم.

    پاسخ
  17. احمد سلیمان پور

    سلام.من فرزند شهید هستم و امسال لیسانس حقوق گرفتم و میخوام در استخدامی با سهمیه اقدام ب آزمون کنم ولی متاسفانه امروز بهم گفتن چون من سال 97 پروانه کسب با سهمیه بنیاد از اداره صنعت و معدن گرفتم برای مغازه خودم تا امرار معاش کنم ، گفتن چون از سهمیه ایثارگری برای اخذ پروانه کسب اقدام کردی در سیستم سجایا شاغل محسوب میشوم و حق استفاده از سهمیه فرزند شهیدی خودم رو ندارم
    آخه این انصافه
    اولا کسی اطلاع رسانی نکرده
    بعدش اخذ پروانه کسب در سال97 بصورت آزاد 800هزار تومان بود که مثلا سهمیه ای پولی نگرفتن از ما
    آیا این انصاف بخاطر 800هزار تومان که بنیاد تقبل کرده ما شاغل محسوب بشیم

    پاسخ
  18. سجاد

    سلام وقت بخیر من باسهمیه 5درصد ایثارگری شرکت کردم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اما وضعیت شغلی نوشته غیر شاغل عدم مراجعه برای شغل آیا سهمیه بهم تعلق میگیره درآزمون

    پاسخ
  19. سما

    سلام.وقت بخیر من سهمیه پنج درصدی دارم یه بار برای ارشد زدم تایید شد از طرف سنجش ولی دانشگاه نرفتم.الان میتونم برای آزمون هم استفاده کنم؟درضمن پدرم سرباز بوده نه داوطلب.

    پاسخ
  20. محسن

    سلام من فرزند ایثارگر هستم با 23ماه وشش روز خدمت در جبهه که امروز برای ثپتنام آموزش وپرورش رفتم دوسال خدمت سربازی رفتم یک فرزند هم دارم چهارسال بیمه تامین اجتماعی ولی برای من سن غیرمجاز نوشت درحالی که ایثارگری پدرم وسربازی خودم جمعا یکسال هم اضافه میاد من خودمم 39سال دارم لیسانس هستم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی