سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران

تاثیر سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

جهت مشاوره در زمینه سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

علاوه بر شرایط و ضوابط خاصی که برای ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی مشخص شده است، افراد می توانند از سهمیه ها نیز در این پروسه استفاده کنند. سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی یکی از سهمیه هایی است که افراد مشمول می توانند با توجه به شرایط، از آن استفاده کنند. در ادامه اطلاعات کاملی راجع به تاثیر سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی آورده شده است تا شما با آگاهی و کسب راهنمایی از مشاور گروپ در این راه قدم بگذارید.

تاثیر سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

با توجه به هماهنگی هایی که میان بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است، افراد مشمول سهمیه ایثارگری تنها از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی می توانند برای پذیرش اقدام کنند. این افراد باید با توجه به رقابتی که میان افراد شرکت کننده وجود دارد، بتوانند نمره لازم را در این امتحان مشترک و فراگیر کسب کنند. نمره کسب شده به میزان دو برابر ظرفیت بوده و از آن برای معرفی جهت انجام مصاحبه استخدامی استفاده می شود.

افراد مشمول استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 

سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی به گروه خاصی از افراد جامعه تعلق می گیرد. این افراد به راحتی می توانند با دریافت راهنمایی از جانب کارشناسان باتجربه مشاور گروپ، در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی پذیرش پیدا کنند. افرادی که می توانند از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استفاده کنند شامل موارد زیر می شوند:

ایثارگران سهمیه 25% درصدی: شامل جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، خواهر و بردار شهید و در نهایت همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت می شود.

ایثارگران سهمیه 5 درصد: شامل فرزندان آزادگان کمتراز 1 سال اسارت، فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد، رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و در نهایت همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها می شود.

داوطلبان باید به یاد داشته باشند برای تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها به معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان، معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران و معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستعضعفین مراجعه کنند.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 

استخدام افرادی که قصد استفاده از سهمیه 25 درصد ایثارگران را دارند، طبق شرایط و ضوابط خاصی صورت می گیرد. این افراد باید مطابق با مقررات جاری و همچنین هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ثبت نام خود اقدام کنند.

با توجه به هماهنگی های انجام شده با مراکز ذکر شده، سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی  برای افراد مشمول سهمیه 25 درصدی مشخص شده است و از دیگر سهمیه ها تفکیک شده است. این افراد برای استفاده از این سهمیه ملزم هستند شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران را انتخاب کنند.

برای آگاهی از سهمیه استخدامی مخصوص ایثارگران، همین حالا با مشاور گروپ تماس بگیرید.

فراموش نکنید این سهمیه فقط مخصوص افراد مشمول سهمیه ایثارگری بوده و در صورت عدم تکمیل، به فرد دیگری تعلق نخواهد گرفت و محفوظ باقی خواهد ماند.

یکی دیگر از شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی این است که افراد متقاضی باید در سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران یا به اختصار سیستم سجایا، وضعیت شغلی خود را مشخص کنند. این افراد باید وضعیت خود را بیکار ثبت کنند تا بتوانند از این سهمیه بهره مند شوند. در برخی از موارد داوطلبان برای بهره مندی از این سهمیه، باید به اصلاح و مشخص شدن وضعیت شغلی خود بپردازند.

کسب حد نصاب امتحان مشترک فراگیر برای افراد مشمول سهمیه 5 درصدی ایثارگران تا سقف سهمیه (5%) اجباری نیست.

تاثیر سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

جدول ضرایب ایثارگران در آزمون های استخدامی

 فرزند شهید، جانباز، آزاده، فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا، فرزندان آزاده یک سال اسارت و بالاتر، همسر جانباز 25 درصد، همسر آزاده یک سال اسارت به بالا و خواهر و برادر شهید مشمول سهمیه 25 درصد هستند.  در این آزمون به جانباز، فرزند شهید و آزاده واجد شرایط ضریب هفت، فرزند جانباز 70 درصد ضریب 5، فرزند جانباز 50 تا 69 درصد ضریب 3 و فرزند جانباز 25 تا 49 درصد هم ضریب 2 در آزمون تعلق گرفته است.

جدول ضرایب ایثارگران در آزمون های استخدامی

 سهمیه ایثارگران  ضرایب
فرزند شهید، جانباز، آزاده ضریب 7
فرزند جانباز 70 درصد ضریب 5
 فرزند جانباز 50 تا 69 درصد ضریب 3
فرزند جانباز 25 تا 49 درصد ضریب 2
فرزندان آزاده یک سال اسارت و بالاتر
همسر جانباز 25 درصد
همسر آزاده یک سال اسارت به بالا
خواهر و برادر شهید مشمول سهمیه 25 درصد

سهمیه 5  و 25 درصد ایثارگران در استخدامی

  • افرادی که از سهمیه 25 درصدی ایثارگران استفاده می کنند، نمی توانند از سهمیه 5 درصدی استفاده کنند. بنابراین هر یک از داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط، فقط قادر هستند که از یک نوع سهمیه استفاده کنند.
  • افراد مشمول سهمیه 25 درصدی، فقط می توانند شغل های مشخص شده مخصوص خود را انتخاب کنند.

برای آگاهی از شغل های خاص افراد مشمول سهمیه 25 درصدی، همین حالا با مشاور گروپ تماس بگیرید.

  • شرط معدل و حداکثر سن یکی از شروط اصلی پذیرش در برخی از دستگاه های اجرایی می باشد، داوطلبان مشمول سهمیه 25 درصدی ایثارگران از این شروط معاف می باشند.
  • آن گروه از داوطلبانی که جزو فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی هستند، موظف می باشند از سهمیه آزاد آزمون استخدامی استفاده کنند. تنها مزیت مطرح شده برای آنها این است که آنها نیز همچون فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان معاف از شرط معدل و سن می باشند.
  • اگر طبق قوانین بنیاد شهید و امور ایثارگران، جزو افرادی قرار ندارید که می توانند از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استفاده کنند، حق انتخاب شغل محل های مخصوص سهمیه را نخواهید داشت.
  • استخدام بیشتر از سهمیه استخدامی 25 و 5 درصدی ایثارگران فقط در صورت کسب حد نصاب از طریق رقابت با دیگر شرکت کنندگان صورت می گیرد.
  • استفاده از سهمیه 5 درصدی فقط برای شغل هایی امکان پذیر است که ظرفیت پذیرش برای آنها بیش از 1 نفر باشد.
  • سهمیه 5 درصدی، همچون سهمیه 25 درصدی، فقط به افراد مشمول سهمیه تعلق می گیرد. در صورت عدم تکمیل ظرفیت، این سهمیه به داوطلبان آزاد تعلق نمی گیرد و همانطور محفوظ خواهد ماند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ های خود راجع به استفاده سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و همچنین لیست انواع سهمیه در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ، همین حالا با شماره گیری 9099071613 با مرکز مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی رایگان مشاور گروپ تماس بگیرید. تمامی روزهای هفته ، از ساعت 8:00 صبح تا 12:00 شب آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم.

سوالات متداول داوطلبان

چه افرادی مشمول استفاده از سهمیه 25 درصدی ایثارگری می باشند؟

جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، خواهر و بردار شهید و در نهایت همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت مشمول سهمیه 25 درصدی ایثارگری می شوند.

استفاده از سهمیه 5 درصدی ایثارگری برای چه شغل هایی امکان پذیر است؟

استفاده از سهمیه 5 درصدی فقط برای شغل هایی امکان پذیر است که ظرفیت پذیرش برای آنها بیش از 1 نفر باشد.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی  چیست؟

شرایط و ضوابط لازم برای استفاده از سهمیه ایثارگری به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

3.4/5 - (54 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مرضیه

    سلام ببخشید من منتطر تماستونم

    پاسخ
  2. مرضیه

    سلام بله احمدی هستم

    پاسخ
  3. مرضیه

    سلام ببخشید من هزینه پرداخت کردم ازدیروز منتظر تماسم باهام تماس گرفته نشده منتطرم اون شماره هم که گذاشتید در دسترس نیس

    پاسخ
    1. مشاور گروپ

      سلام، اگر شما خانم احمدی هستید، مشاوران ما چندین بار تماس گرفته متاسفانه شماره تماسی که ثبت کرده اید خاموش می باشد، شماره ی جدیدی در همین کامنت ثبت کنید و منتظر تماس مشاوران ما باشید

      پاسخ
  4. علی

    سلام برای ارائه مدرک ایثارگر سهمیمه 5 درصد
    در زمان مصاحبه همون کارت ایثار که روش قید شده مدت حضور در جبهه کافیه یا باید نامه گرفته شود؟
    چون رای جدید دیوان عدالت گفته سه چهارم خدمت در مناطق جنگی داوطلبانه حساب میشود

    پاسخ
  5. ss

    سلام تلفنتوندجواب نمیده میگه در شبکه نیستـ

    پاسخ
  6. محمد رضایی مقدم

    سلام من در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردم و مرحله اول قبول شدم آیا امکان داره که سهمیه ایثارگری را اگر خالی باشد به داوطلبان آزاد بدهند؟

    پاسخ
  7. هادی

    سلام کسب حد نصاب امتحان مشترک فراگیر برای افراد مشمول سهمیه 5 درصدی ایثارگران تا سقف سهمیه (5%) اجباری نیست. به چه معنا هست؟

    پاسخ
  8. Zahra

    سلام وقت بخیر برادر من سهمیه ۵درصدی دارد آیا من میتونم از این سهمیه استفاده کنم

    پاسخ
  9. بهرنگ

    سلام ببخشین من ازمون علوم پزشکی قبول شدم و نرفتم مدارک تحویل بدم میتونم از سهمیه ام دوباره استفاده کنم

    پاسخ
  10. اردشیر

    آیا در آزمون آموزش و پرورش برای سهمیه 5درصد هم چند برابر ظرفیت پذیرش میشود؟

    پاسخ
  11. شبنم

    سلام ببخشید واسه استخدام اموزش و پرورش با سهمیه ۲۵ درصد به بالا با یه حد نصاب بیاریم تا سهمیه اعمال بشه یا بدون حد نصاب هم سهمیه اعلام میشه ممنون میشم اگه جواب بدید

    پاسخ
  12. بیتا

    سلام دوستان .من تو زمان ثبت نام فرزند ۲۵تا۴۹روزدم.ولی فرزند آزاده هم محسوب میشم حالا چیکار کنم

    پاسخ
  13. پریسا

    سلام من میخوام تو ازمون وزارت بهداشت شزکت کنم رشته ی من سهمیه ازاده،پدر من ۶ ماه جبهه بوده ولی کارت ایثارگری هنوز صادر نشده،به نظرتون اگر تیک سهمیه رو بزنم مشکلی ایجاد میشه؟

    پاسخ
  14. صابر

    سلام بنده فرزند جانباز ۵۰درصد هستم تو ازمون استخدامی شرکت کردم ولی بعد از این که ازمون دادم کارای بیکاریمو تو سایت سجایا ثبت کردم حالا نمیدونم سهمیه برای من لحاظ میشه یانه؟

    پاسخ
  15. مهسا

    سلام پدرم کارت ایثار و سهمیه ی 5 درصدی داره ولی مشکلی که هست کارت ایثار کارکنان وظیفه هست ایا تو ازمون استخدامی تاثیر سهمیه لحاظ میشه

    پاسخ
  16. خداداد خوشدل

    دخترم در هنگام ثبت نام آزمون استخدامی سهمیه جانبازی 5درصدی را یادش رفته بزنه چطور اصلاح شود که از سهمیه استفاده کند

    پاسخ
  17. امیر

    سلام،من برای هشتمین مرحله آزمون استخدامی(۱۳۹۹)هم میتونم از سهمیه پنج درصد استفاده کنم هم از شرط بومی بودن اما سهمیه ۵٪أم برا مرکز استان و بومی أم برا شهرستان بنظرتون توکدوم شانسم بیشتره؟

    پاسخ
  18. عاطفه

    سلام کسی ک از سهمیه پنج درصدی تو کنکوراستفاده کرده ایا میشه تو ازمون استخدامیمم استفاده کنه ؟؟

    پاسخ
  19. یگانه

    سلام من پدرم ۲۱ ماه در جبهه بودن ولی رو کارت ایثارگری ننوشته درصدشو.الان من میتونم هنرآموز حسابداری شهرمون که فقط یه نفر سهمیه ۵ درصد برمیداره ثبت نام کنم؟اگه قبول شم منو حذف میکنن؟

    پاسخ
  20. merii

    سلام
    من امسال میخوام آزمون آموزش و پرورش شرکت کنم ولی بیکاریم دو روز بعد از آخرین روز‌ ثبت نام ثبت میشه .سهمیه ۲۵درصدم ام لحاظ میشه؟؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403