بومی گزینی در کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود ؟

بومی گزینی در کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود ؟

جهت مشاوره در زمینه بومی گزینی در کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بومی گزینی در کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود ؟ طرح بومی گزینی مزایایی دارد؛ طرح اولیه آن به این خاطر بود که دانشجویان  …

بومی گزینی در کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود ؟

بومی گزینی در کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود ؟ اعتراض داوطلبان کنکور نظام قدیم به کجا رسید ؟ بومی گزینی در کنکور سراسری 99 چگونه خواهد بود ؟



بومی گزینی در کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود ؟   وزیر علوم گفت: زیر سوال بردن نتایج آزمون به این بزرگی غیر از اینکه تضعیف روحیه افراد را به دنبال دارد، شبهه در ذهن جوانان و احساس بی‌عدالتی ایجاد می‌کند. همچنین فرزندان اعضای هیئت علمی سهمیه‌ای در کنکور ندارند.

بومی گزینی در کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود ؟ به گزارش  مشاور گروپ و به نقل از خبرگزاری آنا، منصور غلامی صبح امروز در حاشیه شصت و چهارمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در خصوص اصلاح طرح بومی گزینی اظهار کرد: طرح بومی گزینی مزایایی دارد؛ طرح اولیه آن به این خاطر بود که دانشجویان در محل زندگی والدین حضور داشته باشند و سختی‌های مسافرت و موارد دیگر دوران دانشجویی را کم کنیم.

وی افزود: اما برخی معایب هم در این طرح وجود دارد؛ چرا که در انتخاب ظرفیت‌های بومی، تعداد بیشتری از دانشجویان داوطلب منطقه در دانشگاه‌های منطقه می‌ماند. کاهش مبادلات فرهنگی یکی دیگر از انتقادات وارد شده به این طرح است و دانشجویان در عین حال می‌توانند در شهرهای دیگر دوستان و فضای جدید تجربه کنند.

بومی گزینی در کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود ؟ وزیر علوم اذعان کرد: شاید اگر دانشجو به شهر دیگری برود بتواند از گروه آموزشی بهتری برای تحصیل استفاده کند و با طرح فعلی بومی گزینی این شانس از او گرفته می‌شود. از دانشگاه‌ها و کسانی که بحث را مطرح کردند خواستم مزایا و معایب فرایند بومی گزینی را ارائه دهند تا بر اساس آن طرحی آماده کنیم و برای اصلاح به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهیم.

وی همچنین در مورد اعتراضات داوطلبان نظام قدیم به سؤالات کنکور ۹۸ گفت: داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها مطمئن شوند که نمراتشان تعادل دارد و متناسب با تحصیلات آنهاست. سازمان سنجش آموزش کشور برای طراحی سؤال، مخازن سؤال دارد و در سال‌های متمادی سؤال‌های مختلف از منابع نظام جدید و قدیم طراحی شده است.

بومی گزینی در کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود ؟ غلامی خاطرنشان کرد: معمولاً انتخاب سؤال برای هر آزمون به صورت تصادفی از این منابع سؤال صورت می‌گیرد و اشخاص سؤال را برای قرار گرفتن در دفترچه آزمون انتخاب نمی‌کنند؛ بلکه سیستم نرم افزاری این انتخاب را انجام می‌دهد و به صورت تصادفی، سؤالات دروس مربوطه برای نظام قدیم و جدید در دفترچه سؤالات در نظر گرفته می‌شود.

وزیر علوم تأکید کرد: اگر داوطلبان کنکور تک نظام هم باشند باز هم این سؤالات برای همه آنها طراحی و استفاده می‌شود. اینکه گروهی بگویند سؤالات ما سخت‌تر از گروه دیگر بوده است، قابل اثبات نیست بلکه و قابل ادعا است. زیر سؤال بردن نتایج آزمون به این بزرگی غیر از اینکه تضعیف روحیه افراد را به دنبال دارد، شبهه در ذهن جوانان و احساس بی عدالتی ایجاد می‌کند.

به گفته غلامی، دانشگاه‌ها بر اساس همین آزمون دانشجویان خود را انتخاب می‌کنند، سال تحصیلی شروع می‌شود و پذیرفته شدگان به کلاس‌های درس می‌روند.

وی در مورد تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای دارد که مقداری در اطراف آن بیش از آن چیزی که هست حرف زده می‌شود.

بومی گزینی در کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود ؟ غلامی یادآور شد: این تسهیلات اجازه می‌دهد در مرحله اول دانشجویانی که فرزند اعضای هیئت‌علمی هستند هر جا قبول‌شده‌اند در دانشگاه‌های محل خدمت والدین بروند. حتی برای بسیاری از دانشجویان غیر فرزند هیئت‌علمی به‌خصوص دانشجویان دختر این کار را می‌کنیم. امسال هم این مصوبه هست و فرزندان اعضای هیئت‌علمی هیچ سهمیه‌ای در کنکور ندارند. تغییر رشته در صورتی انجام می‌شود که به محل زندگی والدین منتقل شوند و ضریبی برای آن‌ها اعمال می‌کنند.


بومی گزینی در کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود ؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ تخصصی و به روز در این زمینه هستید ؛ می توانید از طریق شماره های زیر با مشاورین مرکز مشاور گروپ تماس گرفته و از آخرین اخبار و اطلاعیه های سازمان سنجش مطلع شوید …


5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه بومی گزینی در کنکور 98 و 99 چگونه خواهد بود ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی