بهترین روشهای مطالعه زیست برای کسب درصد 70 تا 100 در کنکور 1400

روش مطالعه زیست

جهت مشاوره در زمینه بهترین روشهای مطالعه زیست برای کسب درصد 70 تا 100 در کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش مطالعه زیست : زیست شناسی از مهم ترین دروس تخصصی رشته تجربی و جزو محبوب ترین دروس در این رشته است که باعث علاقه مندی بسیاری از داوطلبان رشته تجربی برای تحصیل در رشته پزشکی است.

روش مطالعه زیست

اهمیت زیست در کنکور 1400 چگونه خواهد بود ؟

زیست شناسی در کنکور تجربی بالاترین ضریب را دارد به همین دلیل است که روش خواندن زیست شناسی دغدغه بسیاری از داوطلبان رشته تجربی شده است. درس زیست شناسی بیشترین سوال را در بین دروس تجربی در کنکور سراسری به خود اختصاص داده است. داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های زیر گروه پزشکی در دانشگاه هستند باید بدانند که این علاقه آنها مستلزم کسب درصد بالایی در درس زیست شناسی در کنکور سراسری است که این امر نیز مطالعه بسیار عمیق و مفهومی این درس را می طلبد.

در سال های اخیر شاهد تست های شمارشی مفهومی و ترکیبی مانور بیشتر در مبحث زیست گیاهی تست های محاسباتی سنگین تر از مبحث ژنتیک بوده ایم که این خودش زنگ خطری است برای داوطلبان که دیگر تست های صرفا حفظی در کنکور مطرح نمی شود. برای موفقیت در درس زیست شناسی نیازمند تغییر نگرش داوطلبان در نوع و شیوه مطالعه آن ها در درس زیست شناسی هستیم که در ادامه به نحوه مطالعه صحیح زیست شناسی می پردازیم :

بهترین روشهای مطالعه زیست کنکور 1400 برای کسب درصدی بالای 50 %

بچه های عزیز برای رسیدن به درصد ایده آل در زیست شناسی باید به نکات زیر حین مطالعه دقت کنیم :

1.اول اینکه هی تو رویا پوشیدن لباس سفید نباشی یا رو تخت لم بدی پاهاتم مثل بچگی هات تکون بدی (البته هنوزم بچه ای ) و ببینی بعد از یک ساعت یک فصل زیست خوندی ولی هیچی نفهمیدی.

2.بچه ها در زیست شناسی در درجه اول باید به خط به خط کتاب درسی تسلط پیدا کنید که گاهی هم در بین 4 گزینه مطرح شده در سوالات به محفوظات شما احتیاج دارد و اینکه می توان با این محفوظات از رد گزینه استفاده کنید و حتی اگر شد یه گزینه را رد کنید.

بیشتر بخوانید :  


رتبه های برتر


  • منابع کنکور سراسری 1400 ، معرفی بهترین کتب به عنوان منابع کنکور 1400
  • منابع کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان توسط تخصصی ترین مشاوران جهت کسب رتبه برتر
  • مقایسه آزمون های آزمایشی و مقایسه کلاس های کنکور به صورت تخصصی برای شرایط شما
  • مشاوره تلفنی در رابطه با معرفی منابع کنکور و هر سؤالی پیرامون این موضوع
  •  

کارشناسان گروه مشاوره تحصیلی مشاور گروپ با تحقیقاتی که روی منابع مطالعاتی رتبه های برتر کنکور و محتوا و سطح سوالات کتاب های کمک آموزشی انجام داده اند ، بهترین و جامع ترین این کتاب ها را در ادامه در اختیارتان قرار خواهند داد .

 مشاور گروپ

3.مطلبی که غیر از تعمیم دادن به زیست شناسی به دروس دیگر هم قابل تعمیم داد سوال سازی در حین خواندن مطلب است منظور اینکه شما خود را جای یک طراح بزارید و مدل های مختلفی از سوالات را یا در ذهن خود یا در برگه ای جداگانه طرح کنید به قولی باید دید طراحانه پیدا کنید و این کار یادگیری و افزایش ماندگاری و فهم آن بخش را برای مدت بیشتری در ذهن شما تضمین میکند.یادم میاد موقعی که خودم زیست میخوندم اینکارو میکردم و هنگام زدن تست برایم تمام سوالات آشنایی داشت و گاهی سوالاتی طرح میکردم که از خودم به شگفت میامدم و همین سوال سازی باعث خلاقیت ذهن من شد.

4. شما باید بتوانبد بین کتاب های سه سال درسی و بخش های مختلف آن ارتباط برقرار کنید و این ارتباطات را برای بار های اول و دوم به چشم ببینید منظورم این است که اگر مطلبی از سال دوم و پیش با هم در ارتباط بود کتاب های هر دو سال را باز کنید و صفحه مورد نظر را بیارید و آن مطلب را با چشم ببینید و مطالعه کنید که باعث درک ان مطلب و به یاد سپاری ان در مدت متمادی میشود.

5. مطلب بعدی ارتباط با اشکال و متن کتاب درسی که باید این ارتباطات را خودتان برقرار کنید و نمیشود گفت با یک بار مطالعه از کتابهای درسی میتوان به این قدرت رسید ولی با دوره های 10 دور به بالا کم کم به این قدرت میرسید.

6.توجه به قید های کتاب درسی که بی رحمانه زیاد هستند و گاهی اصلا نمیتوان هیچ دلیلی برای حفظ ان ها و طرح سوالات از آنها پیدا کرد که بیشتر از فصل 8 به بعد سال چهارم مورد توجه طراحان است.

7.خواندن مفهومی از یک طرف مهم است و از طرف دیگر دوره منظم و علمی آن مطلب از آن مهم تر است که توصیه میشود مطلب جدید خوانده شده در ان روز را در آخر شب مطالعه کنید. طی گفت و گو با دوستان و شاگردانی که رتبه های برتری در کنکور تجربی و درصد بالایی در زیست شناسی کسب کرده اند به این نتیجه رسیدم که در اکثر بچه ها زیست شناسی را بالای 50 دور دوره کرده اند و از این نکته غافل نشید که کیفیت فدای کمیت نشود .

8. به دوره و چرخه های گیاهی و جانوری توجه کنید و قسمت به قسمت آن را به خاطر بسپارید ببینید کجا میوز و میتوز رخ داده قبل و بعدش چه خبره ،سلول تخم کجاست ؟ کجا هاپلوئیدی و کجا دیپلوئیدی هستش .

فعلا دیگه چیزی یادم نمیاد اگه اومد بهتون میگم ! قابلی نداره! بزار بمونه .

چند مورد از مهمترین مواردی که درجلسات مشاوره تلفنی برای شما عزیزان انجام میشود:

  • معرفی منابع کنکوری مناسب
  • آموزش طریقه صحیح مطالعه مخصوص هر درس و افزایش کیفیت مطالعه
  • بررسی و تحلیل آزمونهای آزمایشی
  • برنامه ریزی بر اساس شخصیت شما و روش غالب یادگیری شما
  • ارسال جدول برنامه ریزی روزانه و هفتگی
  • بررسی ماهیانه وضعیت تحصیلی
  • آموزش غلبه بر استرس و مدیریت آن
  • آموزش تکنیکهای افزایش قدرت ذهن
  • آموزش روشهای مرور مطالب
  • آموزش تکنیکهای افزایش اعتماد به نفس
  • آموزش تکنیک های نکته برداری مانند:
  • نقشه ذهنی،خورشید حافظه،درخت حافظه

موفق باشید …

1.8/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه بهترین روشهای مطالعه زیست برای کسب درصد 70 تا 100 در کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی