نحوه برگزاری کلاس ‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد

نحوه برگزاری کلاس ‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری کلاس ‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 در این مقاله به بررسی نحوه برگزاری کلاس ‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد پرداخته ایم. معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان، گفت: مقرر شد کلاس های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق زرد و آبی، با حفظ کامل پروتکل های بهداشتی، به‌صورت حضوری برگزار شود.

برگزاری کلاس ‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد

برای برگزاری کلاس های دانشگاه آزاد اسلامی سامانه های گوناگونی راه اندازی شده است.دانشجویان با استفاده از سامانه های طراحی شده می توانند در کلاس های درسی خود به صورت مجازی (غیر حضوری) شرکت نمایند. دانشجویان همچنین می توانند در امتحانات خود به صورت مجازی شرکت نمایند و اما نحوه برگزاری کلاس های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد چگونه است ؟

سامانه سیدا دانشگاه آزاد | سامانه امتحانات غیر حضوری دانشگاه آزاد sida

daanaan.daan.ir | ورود به سایت دانان | سرویس جلسات آنلاین دانان

آیا کلاس‌ های عملی دانشگاه آزاد غیرحضوری است؟

با ا اعلام رنگ بندی جدید شهر‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، دانشگاه آزاد اسلامی مناطق واحد‌هایی که کلاس‌های عملی خود را حضوری برگزار می‌کنند، مشخص کرد.

براین اساس کلاس ‌های عملی دانشجویان در مناطق زرد و آبی با حفظ کامل پروتکل ‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد. در واقع طبق اعلام جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد دانشجویان در مناطق زرد و آبی به گروه‌های کوچک تقسیم شده و در سه ‌روز متوالی به صورت جداگانه، تعداد کل جلسات واحد عملی خود را گذرانده و سپس در آزمون واحد‌های عملی خود شرکت می‌کنند.
این راهکار البته برای کلاس‌های عملی دانشجویان در مناطق قرمز و نارنجی اجرایی نخواهد شد.

نحوه برگزاری کلاس ‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد

دکتر جواد علمایی ضمن بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان، در نشستی با مسئولان این واحد دانشگاهی حضور یافت.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با تأکید بر اهمیت برگزاری کلاس‌های عملی به صورت حضوری برای دانشجویان، گفت: اگر دروس عملی به صورت حضوری برگزار نشود، دانشجویان نمی‌توانند از نزدیک با نحوه استفاده از تجهیزات و امکانات رشته خود آشنایی پیدا کنند.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های کارشناسی انجام‌شده، مقرر شد کلاس‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق زرد و آبی، با حفظ کامل پروتکل‌های بهداشتی، به‌صورت حضوری برگزار شود. بر این اساس، دانشجویان در مناطق زرد و آبی به گروه‌های کوچک تقسیم شده و در سه روز متوالی به‌صورت جداگانه، تعداد کل جلسات واحد عملی خود را گذرانده و سپس در آزمون واحدهای عملی خود شرکت می‌کنند.

معاون دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: این راهکار به منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان است. البته این دستورالعمل برای مناطق قرمز و نارنجی اجرا نخواهد شد.

علمایی با تأکید بر اینکه دانشگاه قوه عاقله کشور برای حل مشکلات جامعه است، گفت: اساتید دانشگاه باید بتوانند با تلاش‌های علمی و پژوهشی خود، به جایگاهی برسند که در کنار فعالیت‌های آموزشی، با صنعت نیز تعامل داشته و به رفع مشکلات کشور کمک کنند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دولتی نبوده و وابسته به پول نفت نیست، تصریح کرد: کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای در دستورکار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت تا آموزش و پژوهش و حل مشکلات کشور توسط اعضای هیأت علمی این دانشگاه، بدون دغدغه مالی انجام شود.

برگزاری کلاس ‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

باتوجه به بررسی های انجام شده، نحوه برگزاری کلاس ‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد ، در مناطق زرد و آبی، با رعایت پروتکل های بهداشتی، به صورت حضوری برگزار می شود. زیرا اگر، دروس عملی به صورت حضوری برگزار نشود، دانشجویان نمی‌توانند از نزدیک با نحوه استفاده از تجهیزات و امکانات رشته خود آشنایی پیدا کنند.

طبق اطلاعیه منتشر شده، دانشجویان دانشگاه آزاد، در مناطق زرد و آبی به گروه‌های کوچک تقسیم بندی شده و در سه روز متوالی به‌صورت جداگانه، تعداد کل جلسات واحد عملی خود را گذرانده و سپس در آزمون واحدهای عملی خود شرکت می‌کنند. لازم به ذکراست، این دستورالعمل برای مناطق قرمز و نارنجی اجرا نخواهد شد.

پیش از این محمد طهرانچی رییس دانشگاه آزاد در خصوص کلاس های عملی به ایرنا گفته بود که کلاس های عملی دانشگاه در تابستان و با ظرفیت بسیار اندک برگزار می شود که هزینه بیشتری دارد.

نحوه برگزاری کلاس ‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد چگونه است؟

درخصوص کلاس‌های عملی، کارآگاهی و آزمایشگاهی که دانشجویان با ادوات و ابزار کار به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند، ضروری است به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری این کلاس‌ها برای گروه‌های تعیین شده در هر روز به صورت پیوسته و در چند روز متوالی برگزار شود.

بدیهی است ضدعفونی ابزار کار در هر روز کاری الزامی است. همچنین دروس عملی که به صورت انجام مطالعات و پژوهش‌های کتابخانه‌ای و اسنادی بوده و برابر اعلام استاد و موافقت گروه آموزشی برگزاری آنها بدون نیاز به حضور فیزیکی دانشجو امکان‌پذیر است، در این حال استاد مربوطه می‌تواند با هماهنگی واحد دانشگاهی مراتب را به دانشجویان اعلام کند.

لازم است هر واحد دانشگاهی برنامه زمان‌بندی کلاس‌ها را با هماهنگی همه گروه‌ها از شنبه تا پنجشنبه به گونه‌ای برنامه ریزی کند تا از تجمع بیش از حد در یک روز یا یک ساعت خودداری شود.

در صورتی که در پایان دوره نیاز به برگزاری آزمون کتبی درخصوص دروس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و قسمت عملی دروس نظری-عملی باشد، برگزاری آزمون به صورت مجازی (برخط) است.

همچنین درخصوص دروس تربیت‌بدنی اعم از عمومی و تخصصی، بخش نظری این دروس به صورت مجازی برگزار و ارزیابی پایان نیمسال نیز به صورت مجازی انجام می شود.

سامانه salamat.gov.ir

نحوه برگزاری کلاس ‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق زرد و آبی می باشد. در بخش عملی نیز طبق دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان، واحدها و مراکز دانشگاهی باید ابتدا اماکن ورزشی مورد نظر را در سامانه http://salamat.gov.ir ثبت نام کرده و سپس اساتید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در هریک از گروه های چند نفره دانشجویی (حداکثر ۱۰ نفر) نسبت به تدریس قسمت عملی آن اقدام کنند.

در پایان نیمسال، ارزیابی به صورت عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به نحوه برگزاری کلاس ‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ، می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071614 در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری کلاس ‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403