برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلمان

برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلمان

جهت مشاوره در زمینه برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلمان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بررسی موضوع برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلمان در سال 1400 پرداخته ایم. معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش: آموزش و پرورش، امسال (سال 1400) دو آزمون استخدامی برای جبران کمبود معلمان خود برگزار می‌ کند. برای آگاهی از جزئیات برگزاری آزمون استخدامی جذب معلمان در سال 1400 با ما همراه باشید.

برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلمان

جزئیات برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلمان در سال 1400 در ادامه بیان شده است:

آزمون اول را سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌کند که مربوط به دانش آموختگان سایر دانشگاه هاست که حدود 27 هزار و 300 نفر جذب خواهند شد. در ضمن، پذیرش این افراد براساس 70 درصد نمره کتبی و 30 درصد مصاحبه خواهد بود.

آزمون دوم نیز؛ از مربیان نهضت سواد آموزی مشمول استخدام که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت نکرده اند و همچنین معلمان خرید خدماتی، قرآنی و طرح امین در خرداد ماه گرفته خواهد شد.

4 هزار نفر از افرادی که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شدند، ولی به دلیل کمبود ظرفیت پذیرش استخدام نشده اند نیز امسال به عنوان تکمیل ظرفیت سهمیه امسال به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلم در سال 1400

آخرین اخبار برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلم در سال 1400 به صورت زیر است:

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش: آموزش و پرورش، در سال 1400 دو آزمون استخدامی برای جذب معلمان خود برگزار می‌کند.

برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلم : آقای قاسم احمدی لاشکی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: آزمون اول را که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌کند مربوط به دانش آموختگان سایر دانشگاه هاست که حدود ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر جذب خواهند شد.

وی اضافه کرد: پذیرش این افراد براساس ۷۰ درصد نمره کسبی و ۳۰ درصد مصاحبه خواهد بود.
آقای احمدی لاشکی ادامه داد: از مربیان نهضت سواد آموزی مشمول استخدام که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت نکرده اند و همچنین معلمان خرید خدماتی، قرآنی و طرح امین نیز امسال آزمون استخدامی مجزا در خرداد گرفته خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش سال گذشته ۲۷ هزار نفر سهمیه استخدامی داشت که همه این افراد جذب نشدند و افراد باقی مانده که حدود ۷ هزار نفر هستند به ظرفیت استخدام امسال افزوده می‌شوند و ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از این سهمیه نیز مربوط به ایثارگران است.

راهنمای حق التدریس آموزگاران دارای تقلیل ساعت

جذب معلمان از دو طریق در سال 1400

آقای احمدی لاشکی با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ هزار معلم وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود افزود: ۸۰ هزار نفر از این معلمان مشمولان مصوبه استخدامی مجلس و ۲۰ هزار نفر نیز داوطلبان کنکور سراسری خواهد بود.

وی ادامه داد: معلمان غیر رسمی مشمول استخدام دوره یکساله و معلمان پذیرفته شده از کنکور سراسری دوره ۴ ساله را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهند گذراند.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش با تاکید براینکه استخدام معلمان در آموزش و پرورش و با توجه جمعیت دانش آموزی خواهد بود گفت: جمعیت دانش آموزی در سال ۱۴۰۳ به ۱۶ میلیون نفر خواهد رسید و از آن زمان به بعد با کاهش جمعیت دانش آموزی روبرو خواهیم بود.

وی به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: در صورت تصویب این طرح در مجلس معلمان به ۵ رتبه معلم پایه، معلم مربی، معلم حرفه ای، معلم سرآمد و معلم راهبر رتبه بندی می‌شوند و ارتقا به رتبه بالاتر هر ۶ سال یکبار اتفاق می‌افتد.
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش گفت: معلمان با حداقل ۲۰ سال سابقه به رتبه سرآمد و حداقل با ۲۶ سال سابقه به رتبه راهبر خواهند رسید.

برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلمان در سال 1400 می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجموعه به شماره 9099071614 دریافت نمایید.

سوالات متداول جذب معلمان از دو طریق در سال 1400

نحوه پذیرش در آزمون استخدامی آموزش و پروش که سازمان سنجش برگزار می کند چگونه است؟

پذیرش این افراد براساس 70 درصد نمره کتبی و 30 درصد مصاحبه خواهد بود.

نحوه برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلمان در سال 1400 چگونه است؟

جزئیات جذب معلمان از دو طریق در سال 1400 در این مقاله ارائه داده شده است.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه برگزاری دو آزمون استخدامی برای جذب معلمان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی