شیوه ی برنامه ریزی کنکور در ماه مبارک رمضان

برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان

جهت مشاوره در زمینه شیوه ی برنامه ریزی کنکور در ماه مبارک رمضان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان , کم کم داریم به روزهای ماه مباک رمضان نزدیک میشم و یکی از دغدغه های اصلی اکثر داوطلبان چگونگی مطالعه با کیفیت و بدون خستگی در این ایام است .

برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان

بهترین روش برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان

برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان  :  نوبت های غذایی با فاصله ی زیاد تا افطار و سحری و البته گرمای هوا باعث میشه برخی از داوطلبان قید مطالعه را بزنند و یا روزه نگیرند !
توجه داشته باشید که اگه با شرایط جدید مواجه شدید باید بهترین موقعیت ها رو در شرایط جدید برای خودتون پیدا کنید و براساس این موقعیت های جدید برای خودتون بهترین برنامه ریزی رو پیاده کنید . در اینجا به شما می گویم چگونه در در ماه مبارک رمضان با بیشترین میزان کیفیت درس بخونید.

برنامه ریزی جامع آزمون کنکور سراسری

بهترین راهکارها برای استفاده بهتر از زمان در ماه رمضان:

برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان  :   بعد از افطار و پس از استراحتی کوتاه، کار درسی را آغاز کنید و با استفاده از یک برنامه‏ ریزی منظم و حساب‏ شده، آن را تا نزدیکی‏‌های ساعت ۱۱ شب ادامه دهید، یازده شب تا سحر بخوابید.
بعد از سحر بیدار بمانید و تا ساعت حدود ۱۲ ظهر درس بخوانید. زمان بعد از سحر بهترین موقع برای مطالعه دروس دشوار است. خواندن دروس تخصصی را بعد از خوردن سحری آغار کنید.
زمان استراحت بین درسی در ماه رمضان باید کوتاه تر از قبل باشد تا بتوان از حداکثر توانایی و انرژی ذهنی برای مطالعه استفاده کرد.برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان/

هنگامی که گرسنه هستيد و حوصله‌ی مطالعه نداريد، دروس سبک تر مانند عمومی‌ها یا خلاصه‌هایتان را مطالعه و مرور کنید.
از بعدازظهر تا زمان افطار هم می توانید یک یا دو واحد ۶۰ دقیقه‌ایی از دروس عمومی و سبک را مطالعه نمایید و یا به حل تست از درس هایی که قبلا مطالعه نموده‌اید بپردازید.برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان/

برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان : جای شب و روز را عوض نکنید، تحقیقات نشان داده که بهترین زمان برای داشتن خواب عمیق و کامل بین ساعات ۱۱ شب تا ۵ صبح اتفاق میفتد و هیچ چیز نمی تواند جای خواب شب را بگیرد. در صورت عوض کردن شب و روز بازگرداندن آن به حالت عادی برای شما بسیار مشکل خواهد بود. پس برای بازدهی مطالعاتی بیشتر بهتر است که شما از شب تا سحر خوب بخوابید و بیدار نمانید.

بعد از سحر شما تا ظهر می‌توانید حدود ۵ تا ۶ ساعت مطالعه خوب و مفید داشته باشید. بعد شما می توانید استراحت کنید و چند ساعتی نیز بخوابید تا هم کمبود خواب شب را جبران کنید و هم گرسنگی را کمتر احساس کنید.

بنابر این در روزهای ماه رمضان ساعت مطالعه شما حداقل ۸ ساعت خواهد بود. این ساعت هم خیلی معقول و خوب می باشد که جای هیچ نگرانی نیست. به این شرط که از تمامی این ساعات استفاده مفید داشته باشید و تمرکزتان تنها و تنها روی درسی باشد که می خوانید.برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان/

برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان  : همه ما ماه رمضان، افطاری و سحری های دور هم را خیلی دوست داریم و از طرف دیگر سریال ها و برنامه های مربوط به این ماه بسیار جذاب است. این سریال‌‌ها کاملاً می ‌توانند شما را از دور رقابتی کنکور خارج کنند و وقت شما را هدر دهند، پیشنهاد می‌کنم بعد از افطار سراغ تلویزیون نگاه کردن نروید و سعی کنید برنامه مطالعاتی خود را اجرا کنید.

بیشتر بخوانید  :  برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان و خرداد

نحوه مطالعه در ماه مبارک رمضان

برنامه ریزی عید تا کنکور  و شروع از صفر

حفظ انگیزه و آرامش برای کنکور

و اما آمادگی برای آزمون های آزمایشی ماه مبارک رمضان

بررسی آزمون

⬅️اول اینکه حتما بررسی آزمون رو انجام بدین چون آزمونی که بررسی نشده یه کار نیمه تمامه .

⬅️سعی کنین بعد از آزمون یا یکی دو روز بعد از اون تا هنوز سوالای آزمون خوب یادتونه آزمونو ارزیابی کنین.

⬅️نکاتی که از ارزیابی آزمون به دست میارید رو، یا گوشه کتاب یا توی یه دفتر یادداشت کنید که دوران جمع بندی یه گنجینه مهمی از اطلاعاته.

⬅️اگر براتون خسته کنندس که کل آزمون رو پشت سر هم ارزیابی کنین قبل از اینکه خوندن هر درس رو شروع کنین تستای آزمون اون درس رو بررسی کنید البته بررسی تست‌ها بعد از آزمون خیلی بهتره اما واسه کسایی که اول کارند و خسته میشن یا تنبلی میکنن این روش هم خوبه.

⬅️از پاسخ های غلط به راحتی نگذرید که خیلی خطرناکن، وقتی یه سوالی رو غلط جواب میدیم که جوابشو ناقص بلدیم یعنی جزو مواردی هستن که بلدیم ولی دست و پا شکسته .اگر اونهارو ارزیابی نکنیم،این موارد میتونن بارها و بارها تکرار بشن،پس باید یادگیری ناقصمون رو‌ کامل کنیم.برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان/

هشدار مهم در زمان های مانده تا کنکور …

حواس پرتی و رویابافی حین مطالعه


برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان

? اول مدل نشستن خیلی مهمه!
چی؟ اصلا پشت میز نمیشینی درس بخونی ؟
خوب معلومه وقتی دراز میکشی نا خوآگاه به ذهنت اجازه میدی پر بکشه وبره سراغ رویاهاش!

? اگر خیلی کند و حلزونی درس بخونی و با یه ریتم منظم درس نخونی؛
غالبا تو مواقعی که سرعت مطالعه ات کم میشه دوباره ذهنت فرصت پرش پیدا میکنه!

?رفع تکلیفی درس نخون!
اینجوری حس خوبی به درس خوندن نداری . مخصوصا اگر درسی باشه که ازش خوشت نیاد که دیگه بدتر. با انگیزه و استراتژی درس بخون .حتی اگه حست اینه که فلان درس خیلی خوندنش آزار دهنده اس ، بازم به اون درس به چشم یه پل نگاه کن واسه رسیدن به اهدافت. شاید اینجوری یه نمه بیشتر دل به درس بدی!

? ودر آخر اینکه قبل از اینکه بری سراغ درس خوندن ، هیجانات منفی و فکرو خیالای اونروزتو یه مرور ذهنی کن وبراشون یه جواب یا یه راه حل پیداکن. حتی الامکان سعی کن یه جوری جلوی بروزشونو موقع درس خوندن بگیری.برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان/

سرعت بگیرید

برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان  :  سرعت مطالعه یکی از مواردی است که بعضی از دانش آموزان تعریف دقیقی از آن ندارند و گاهی آن را با تندخوانی و یادگیری سریع، در نقطه مقابل کندذهنی یا کندخوانی، یکسان می‌پندارند.

درواقع، سرعت مطالعه یک مفهوم کلی است که دربرگیرنده زمان موردنیاز برای خواندن یک مبحث درسی است. اینکه مطالعه بازده کافی را داشته یا خیر بحث دیگری است. بحث ما سرعت مطالعه است که چطور به‌گونه‌ای منطقی، در زمان کمتر مطلب بیشتری را بخوانیم.برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان/

برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان : اولین نکته افزایش ساعت مطالعه است، زیرا هر چه شما در طول یک روز مدت بیشتری با کتاب و دفتر سروکار داشته باشید، طبیعتاً سرعت مطالعه‌ی شما بالاتر می­رود. موردعلاقه بودن یا نبودن مبحث نیز نکته قابل‌توجهی است که در سرعت مطالعه تأثیرگذار است.

 برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان  :  از عوامل بیرونی، همچنین می‌توان به شرایط مکان مطالعه و شرایط شخصی مثل استرس، درگیری فکری، زمان مطالعه، داشتن خواب کافی و همین‌طور وجود حس محرک رقابت اشاره کرد. به‌طورکلی سرعت مطالعه یکی از فاکتورهای مهم دانش آموزان برای موفقیت است که افزایش خارج از چارچوب و ناگهانی آن اثرات مخربی برجای خواهد گذاشت.

اگر می‌خواهید چگونگی روش جمع بندی و مطالعه در 2 ماه پایانی را بیاموزید و در مسیر موفقیت و جزء قبولی های کنکور امسال قرار بگیرید، مهارت‌هایی وجود دارد که باید آنها را بیاموزید و ما با بهره گیری از تجربیات چند ساله ی مشاوره کنکور و تجربیات شخصی موفق خودمان برای شما برنامه ویژه ای در نظر داریم.برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان/

ما به همراه شماری از رتبه های برتر کشور تصمیم گرفته‌ایم این طرح جمع بندی 2 ماهه را با قدرت هرچه تمام تر استارت بزنیم

مطمئنیم که با به کار گیری روش های مطالعه دروس، آسان‌تر از آن چیزی که فکر می‌کردید،‌ در مسیر تلاش برای موفقیت در کنکور قرار خواهید گرفت.

ویژگی طرح جمع بندی 2ماهه مشاور گروپ:

⚫️مرور و روش جمع بندی در ماه های پایانی
? مطالعه و برنامه ریزی در هفته های پایانی
? تقویت مهارت های آزمون دادن و ارزیابی آزمون

تعیین اولویت بندی مباحث زود بازده تر
ویس های انگیزشی برای ماه های پایانی
تماس های روزانه
دریافت منظم گزارش کار شبانع و تحلیل گزارش کار

یک فرصت استثنایی برای افرادی که مایل به گرفتن نتیجه در 2 ماه پایانی تا کنکور هستند…

✔️ما به شما روش های مطالعه و جمع بندی دروس در 2 ماه پایانی تا کنکور 1401 را آموزش خواهیم داد…
زير نظر مشاوران برتر تيم مشاور گروپ

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شیوه ی برنامه ریزی کنکور در ماه مبارک رمضان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی