برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز تا روز کنکور ۱۴۰۱

برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز تا روز کنکور ۱۴۰۱

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز : تعطیلات عید نوروز هرساله برای داوطلبان کنکور و دانش آموزان مورد توجه است. به‌طوری که بسیاری از داوطلبان و دانش‌آموزان که در طی ماه‌های گذشته کم کاری کرده‌اند, در تعطیلات عید، به امیدجبران هستند اما چگونه باید استفاده کرد ؟!


برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز :



دوران طلایی نوروز از زبان رتبه های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۰

دوران طلایی رو من به چند دوره تقسیم میکنم :

1-هفته آخر اسفند:

برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز : هنوز عید نشده و شما کل روزو خونه هستین و کار خاصی هم واسه انجام دادن ندارین. تو خونه تکونی هم که به شما کاری ندارن، چون کنکوری هستین دیگه!!!!.. فقط وقتتون میره واسه لباس عید خریدن که اونم فوقش یه نصفه روزتون بره…
برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز : شما باید تو این هفته تا وقت دارین درس بخونین…یعنی تلویزیونو بیخیال شین…نه این که کلا بیخیال شین مثلا تو این هفته 1 یا دو تا فیلم ببینین ،یا اگه به درستون لطمه نمیخوره هر شب مثلا یه فیلمشو ببینین.چون اگه بشینین پای تلویزیون به اندازه کافی برنامه داره تو این ایام که از صبح تا شب سرگرم شین.برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز/

2- هفته اول عید:

برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز : روز اول به نظرم کامل میره یعنی نمیتونین درس بخونین،پس بهتره ذهنتونو مشغول نکنین و بیخیال باشین .تو اون روز استراحت کنین.در مورد عید دیدنیهام بگم که من پارسال خونه 2تا پدربزرگام رفتم و اونجا بالتبع همه ی فامیلارو دیدم و به هم عید رو تبریک گفتیم.بعدش دیگه من خونه ی فامیلا نرفتم ولی اونا که میومدن من میرفتم پیششون مینشستم.فکر میکنم اینجوری بهتر باشه،بازم هر جور خودتون صلاح میدونین…!!

3-هفته دوم عید:

برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز : عید دیدنیها تموم شده وبرنامه های تلویزین هم کسل کننده.پس کاری غیر از درس خوندن نمیمونه.!!!!!با قدرت هرچه تمامتر درس بخونین.
بهتون بگم که الکی به نوروز نمیگن دوران طلایی .چون واقعا موثره .یعنی اگه کارتون خیلی درست باشه و رو اصول و طبق برنامه درس بخونبن میتونین کلی جلو بیفتین و اگه بد کار کنین و درس نخونین یا کم بخونین میتونین متاسفانه از گردونه اوت بشین.
اما حالا چی بخونین……

یه عده از بچه ها هستن که طبق برنامه ی کانون پیش میرن.اونا باید تو دوران نوروز همون چیزایی رو بخونن که آزمون ازشون گرفته میشه.

برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز : یعنی اگه شما طبق برنامه کانون آزمونای نوروزی رو بدین خیالتون راحته که کل دروس پایه رو مرور کردین(اونایی که تا اینجا خوندین،که میشه یه سال و نیم از دو سال،مثلا کل سال دوم و نصفه سال سوم)و پیش 1 رو.من خودم پارسال همین کارو کردم و تا19 فروردین(اگه اشتباه نکنم)کل درسای پیش 1 و کل درسای سال دوم و نصفه درسای سال سوم رو خوندم +تستای مهم که قبلا خودم علامت زده بودم رو حل کردم.

برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز : البته اگه نتونستین یه درسو بخونین عیب نداره،مثلا من خودم شیمی 3 رو وقت نکرده بودم بخونم،یا مباحثی رو که فکر میکنین خیلی بلدین معطل نشین روش و فقط تست کار کنین ازش.این طوری میرسین به همه درسا.در ضمن کم و کاستی هایی هم که داشتین برطرف میشه یعنی اگه یه مبحثیو موقع آزمونش نخوندین الان میتونین بخونین.

نگران قسمت مونده ی کتاب پیش 2 نباشین.اونو موقع امتحانای ترم(آخر اردیبهشت)توپ توپ میشین.اصلا هم عجله نکنین که حما باید تا امتحان جامع اول سنجش همه چیرو خونده باشین.همه چی به موقعش تموم میشه.

اونایی هم که طبق برنامه کانون پیش نمیرن احتمالا منطقی واسه خودشون چیدن و برنامه ای دارن کلا.حالا اونام باید طبق برنامه خودشون برن جلو.

مهم اینه که این دورانو از دست ندین و به نحو احسن ازش استفاده کنین.

در ضمن مسافرت هم اکیدا ممنوع!

برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز : امیدوارم بهتون خوش بگذره و به این آیه نورانی و پرکاربرد همیشه و همیشه توجه داشته باشن که:
(ان مع العسر یسری)(به راستی با هر سختی آسانی خواهد بود)
ان شا الله آسانیشو سال بعد تو دانشگاه مورد نظرتون میچشین ……

شیوه‌ی برنامه‌ریزی در فصل بهار از زبان رتبه یک تجربی سراسری 97

برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز : بالاخره وارد ۲، ۳ ماه آخر دوران کنکور شدیم که دوران بسیار مهم و حساسی است. اولین توصیه‌ای که به شما دارم این است که الان فقط موقع درس خواندن است، فکر کردن به نتیجه را موکول کنید به بعد از آزمون.

اگر تا الان خوب درس نخوانده‌اید می‌توانید در این مدت تا حد زیادی جبران کنید، پس هرگز ناامید نباشید. تا روز آخر تمام تلاش خود را بکنید تا بعدا پشیمان نشوید. (البته بهتر است این گونه دانش‌آموزان فقط روی مطالبی که اشکال زیادی ندارند مطالعه و تمرین کنند مثلا در هر درسی نصف مباحث را انتخاب کرده و روی آن مسلط شوند.برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز /

اما در مورد برنامه‌ی این ۳ ماه آخر نکته‌هایی را به شما می‌گویم که امیدوارم با عمل به آن‌ها بیش از پیش موفق باشید:

برنامه‌ی این ۳ ماه آخر به طور کلی شامل ۴ بخش زیر می‌باشد:

دوره‌ی ا) عید نوروز (مطالعه‌ی پیش ۱ + یکی از پایه‌های سال دوم یا سوم)

دوره‌ی ۲) هفته‌ی چهارم فروردین تا آخر هفته‌ی سوم اردیبهشت (فقط پایه‌های باقی‌مانده)

دوره‌ی ۳) امتحانات پیش ۲ ← فقط درس‌های پیش‌دانشگاهی ۲ (از /۲/۲۴ تا /۳/۷ )

دوره‌ی ۴) هفته‌ی دوم خرداد تا هفته‌ی اول تیر ← دوره‌ی کلی و برگزاری امتحانات جامع

در این مقاله ۳ بخش اول را به طور کامل توضیح داده‌ایم و بخش چهارم را نیز به زودی در مقاله‌ای جداگانه توضیح خواهیم داد.

۱ ـ عید نوروز: در دوره‌ی عید نوروز که البته وقتی این مقاله را می‌خوانید به پایان رسیده، شما می‌بایست پیش ۱ و قسمت‌هایی از پایه را که به طور موازی با پیش ۱ می‌خواندید یا در مدرسه به شما درس می‌دادند را بار دیگر مرور کنید و نقاط ضعف خود را تقویت کنید. یعنی در واقع رفع اشکالات پیش ۱ و قسمتی از پایه و مرور آن‌ها باید در راس برنامه‌های شما باشد. چون این برهه‌ی زمانی، سپری شده، توضیح بیش‌تری راجع به آن نمی‌دهم. اگر کارهای دیگری جز این که گفتم انجام داده‌اید اشکالی ندارد؛ به بقیه‌ی مقاله توجه کنید.

۲ ـ هفته‌ی چهارم فروردین تا آخر هفته‌ی ۳ اردیبهشت : در این دوره‌ی یک ماهه اکثر دانش‌آموزان در مدرسه روی درس‌های پیش ۲ تمرکز دارند اما احتمالا هر مدرسه‌ای با توجه به تمام شدن بعضی از درس‌های پیش ۲ کمی به تعطیلات دانش‌آموزان در هفته اضافه کرده‌اند و بچه‌ها وقت بیش‌تری برای مطالعه دارند.

بنابراین توصیه می‌کنم حتما نکته‌های زیر را رعایت کنید:

الف) در روزهایی که به مدرسه می‌روید، بعد از ظهر آن روزها حتما درس‌های پیش ۲ را که دبیر درس می‌دهد در منزل کامل بخوانید و تست بزنید طوری که به خوبی یاد بگیرید.

ب) در روزهایی که به مدرسه نمی‌روید در منزل یا هر جایی که درس می‌خوانید حتما برنامه‌ای برای درس‌های پایه‌ی باقی‌مانده یعنی آن‌هایی که قبلا نخوانده‌اید تهیه کنید و آن‌ها را به طور کامل بخوانید و تست بزنید.

* تذکر: اگر کارهایی که باید در عید انجام می‌دادید را انجام نداده‌اید باید بعضی از مبحث‌های پایه‌ی دوم و سوم را که با آن راحت‌تر هستید انتخاب کنید تا در این فرصت یک‌ماهه بتوانید با آرامش و تمرکز بیش‌تری آن‌ها را مطالعه، نکته‌برداری و تمرین کنید.

* توصیه به دانش‌آموزانی که کم‌کاری داشته‌اند: در این مقطع از سال می‌توانید بعضی از مباحث وقت‌گیر و خارج از ظرفیتتان را از برنامه حذف کنید و تمرکز خود را روی بقیه‌ی دروس بگذارید. البته هرگز یک درس را کامل رها نکنید بلکه می‌توانید به صورت گزینشی بعضی فصل‌ها را بخوانید. مثلا اگر فصلی را اصلا نمی‌فهمید بی‌خیال شوید و سعی کنید بخش‌هایی را که از عهده‌ی آن برمی‌آیید تقویت کنید. مثلا اگر دیدید بعضی از مبحث‌هایی که در کنکور ۱ یا ۲ سوال از آن می‌آید را هر کار می‌کنید یاد نمی‌گیرید، آن را کنار بگذارید و سراغ سایر مباحث بروید و نگران نباشید.

* توصیه به دانش‌آموزان قوی: شما ابتدا در این دوره، مطالب باقی‌مانده از پایه را کامل بخوانید و در صورت امکان بعد از آن نقاط ضعف باقی‌مانده از مطالب خوانده شده (پیش ۱ و پایه‌ی قبلی) را برطرف کنید و به طور موازی دروس پیش ۲ را نیز بخوانید و سعی کنید تا قبل از امتحانات پیش ۲ کلیه‌ی مباحث را یک دور خوانده باشید.

* تذکر کلی: هرگز فراموش نکنید که نکته‌برداری تا روزهای آخر نباید قطع شود. هر وقت حین درس خواندن یا تست زدن به نکته‌ی جدیدی برخوردید، حتما آن را در محل خاصی یادداشت کنید. این نکته‌برداری و خلاصه‌برداری‌ها در روزهای آخر خیلی به شما کمک خواهد کرد. آن را جدی بگیرید.

* تذکر: اگر بتوانید در دوره‌ی دوم مطالعه و بعد از عید (هفته‌ی ۴ فروردین تا آخر هفته‌ی ۳ اردیبهشت)، حدود ۱۲۰ ساعت را به مطالعه‌ی پایه‌ی سری دوم (پایه‌های باقی‌مانده) اختصاص دهید. خیلی خوب خواهد بود و بقیه‌ی زمان را به پیش ۲ و درس‌های دبیر اختصاص دهید.

۳ ـ امتحانات پیش ۲: این امتحانات نه تنها مزاحم کار شما نیست بلکه تاثیر مثبتی بر روند کاری شما دارد. پیش‌دانشگاهی ۲ بخش مهمی از منابع کنکور را تشکیل می‌دهد و این امتحانات بهترین فرصت برای جمع‌بندی و دوره‌ی پیش ۲ و جبران غفلت‌هایی نظیر نخواندن کتاب‌های درسی و مثال‌ها و تمرین‌های آن‌ها می‌باشد. زیرا این کتاب‌های درسی ـ حتی ریاضی و فیزیک ـ در کنکور خیلی مهم می‌باشند ولی متاسفانه مورد غفلت واقع می‌شوند.

۱) اولین توصیه‌ام به شما این است که حدود ۴، ۵ روز قبل از شروع امتحانات، تمامی نقاط ضعف اساسی پیش ۲ خود را برطرف کنید و نگذارید نکته‌های مبهم از نظر مفهومی داشته باشید.

۲) بعد از رفع اشکالات مفهومی، طبق برنامه‌ی امتحانات، شروع به درس خواندن کنید. اگر قبل از شروع امتحانات نقاط ضعف اساسی خود را برطرف کرده باشید، در این زمان کافی است تسلط خود را افزایش دهید و مرور کنید و تست بزنید.

۳) اگر نکته‌برداری و خلاصه‌نویسی نکرده‌اید حتما این کار را انجام دهید چون بعدا به دردتان خواهد خورد (البته اگر فرصت خلاصه‌برداری ندارید می‌توانید به نکته‌برداری اکتفا کنید).

۴) تشریحی خواندن برای امتحانات هیچ ضرری به کنکور شما نمی‌زند بلکه فایده‌های زیادی هم دارد پس فکر نکنید باید تغییر خاصی در برنامه ایجاد کنید. اما هرگز از تست زدن غافل نشوید و تا می‌توانید تست بزنید.

۵) بهتر است در این دوران بیش‌تر روی تمرین و مثال‌های کتاب درسی و تست‌های کنکور سراسری وقت بگذارید.

۶) به طور کلی سعی کنید در طی امتحانات پیش ۲ (حدودا هفته‌ی اول خرداد) کل پیش ۲ را جمع کرده باشید و تست هم زده باشید و تا حد امکان خلاصه‌برداری و نکته‌برداری هم کرده باشید تا بعدا فقط به مرور سریع آن بپردازید.

* تذکر: من در این ۲، ۳ ماه آخر چون در درس دینی و ادبیات ضعف داشتم تقریبا یک روز در میان مطالعه‌ی این ۲ درس را در برنامه‌ام قرار داده بودم. در دینی بیشتر روی آیه‌ها متمرکز بودم و ادبیات را نیز به صورت موضوعی می‌خواندم. به شما هم توصیه می‌کنم اگر احساس ضعف در درس خاصی می‌کنید آن را به راحتی می‌توانید برطرف کنید. هم‌چنین در این اواخر هرگز از مطالعه‌ی درس‌های عمومی مخصوصا دینی و ادبیات غافل نشوید.

جمع‌بندی: بنابراین تا آخر امتحانات پیش ۲ حتما باید موارد زیر را انجام دهید:

دوره‌ی ۱) درس‌های پیش ۱ و پایه‌ای را که در ترم اول خوانده‌اید بار دیگر مرور کنید و یادآوری کنید و اشکالات خود را برطرف کنید (عید نوروز).

دوره‌ی ۲) درس‌های پایه‌‌ای که تا به حال هرگز نخوانده‌اید را باید در دوره‌ی دوم بخوانید، این دوره حدود یک ماه است و در آن علاوه بر درس‌های پایه‌ی جدید، درس‌های پیش ۲ را نیز به طور موازی بخوانید (۲۰ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت).

دوره‌ی ۳) در امتحانات پیش ۲،‌ کل مبحث‌های پیش ۲ را جمع کنید و تست بزنید تا بعدا فقط نیاز به مرور داشته باشید (۱۸ اردیبهشت تا ۶ خرداد).

تذکر مهم: در دوره‌ی چهارم (۷ خرداد تا هفته‌ی قبل از کنکور) که بعدا در مقاله‌ای جداگانه راجع به آن توضیح خواهم داد،‌ قرار است آزمون‌های جامع بدهید و فقط یک بار دیگر مطالب را مرور سریع بکنید؛ بنابراین باید تا آخر امتحانات پیش ۲، تمام مطالبی که می‌خواهید بخوانید دوره شده باشد پس درسی را برای خرداد باقی نگذارید.

این دو ماه (البته از الان یک ماه و نیم) را خیلی جدی بگیرید. اگر در این ۲ ماه خوب عمل کنید به طور حتم از خیلی از رقیبان خود جلو خواهید افتاد و به هدف خود نزدیک‌تر می‌شوید. داشتن برنامه در این مدت بسیار بسیار مهم است،‌ چون نداشتن آن باعث سردرگمی و استرس خواهد شد. این مطالبی که در این مقاله عنوان شد یک برنامه‌ی کلی و بلند مدت برای این ۲ ماه بود که خودتان باید به صورت ریزتر و دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید. اگر سوالی داشتید، حتما بپرسید تا بتوانیم بیش‌تر کمکتان کنیم.
توصیه‌ی دوستانه

به‌نام حضرت دوست که هر چه دارم از اوست

برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز : همین دو سال پیش و همین موقع‌ها بود که آزمون جامع اول سنجش رو دادیم. اصلا اون موقع به یک‌رقمی شدن توی کنکور فکر نمی‌کردم. به نظرم غیرممکن بود برام. احساس می‌کردم بین ۵۰ تا ۲۰۰ می‌شم. یادمه دوران عید خیلی تلاش کرده بودم که قبل از عید رو جبران کنم و درس‌های پایه رو تموم کنم و بیش‌تر هم مرور کنم، ولی نشد. فکر کنم تا حدود ۲۵ یا ۲۶ فروردین طول کشید تا یه دور پایه رو خوندم و پیش یک رو هم خیلی سریع مرور کردم.

برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز : در این دوران، دو سه روز در هفته مدرسه می‌رفتم. اکثر درس‌ها تموم شده بودند. درس‌خواندن در خانه کمی برایم سخت بود. برای همین روزهای فرد به کتاب‌خانه‌ی کنار خانه‌مان می‌رفتم و درس می‌خواندم. بعد از عید تقریبا هر روز دینی می‌خواندم و روزبه‌روز سرعت مطالعه‌ی دینی‌ام افزایش یافت.

برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز : هر شب هم در برنامه‌ام ادبیات موضوعی قرار داشت که گاهی قرابت معنایی و تاریخ‌ادبیات بود و گاهی آرایه‌های ادبی و لغت‌ها. بعد از عید خیلی انگیزه داشتم و تلاشم را چند برابر کرده بودم. کل درس‌هایی را که باید برای کنکور می‌خواندم در یک کاغذ نوشته بودم و وقتی می‌خواندم و مرور می کردم، یک تیک جلوی آن می‌زدم و اگر مشکل خاصی در آن داشتم، جلوی آن می‌نوشتم. شب‌ها حدود ۱۰، ۱۱ می‌خوابیدم. از نماز صبح به بعد غالبا بیدار بودم و درس می‌خواندم و بعد از ظهر حدود ۱ ساعت می‌خوابیدم. بعد از عید خلاصه‌هایم را تکمیل کردم و از آن به بعد برای مرورها، یک دور سریع خلاصه را نگاه می‌کردم و زود می‌رفتم سراغ تست‌زدن. معمولا یک بعداز ظهر در هفته را کاملا تفریح می‌کردم تا انرژی دوباره بگیرم.

این‌ها را گفتم تا به شما گوش‌زد کنم، از بعد از عید خود خیلی خوب استفاده کنید. خیلی موقعیت خوبی است اگر تا الان هم خوب نبودید، از هم‌اکنون تلاش خود را بیش‌تر کنید و نگران نباشید.

پیش به سوی موفقیت با توکل بر خدا

سوالات متداول دانش آموزان از دوران طلائی و پاسخ مشاور به این سوالات

۱- در دوران طلایی چگونه درس بخوانم؟ بهتر است بیش تر جزوه و درسنامه بخوانم یا به تمرین تستی بپردازم؟

با توجه به آغاز دوران طلایی و تابلوی آموزشی آن، مطابق با برنامه راهبردی دروس پیش ۱ و پایه را مطالعه کنید. اول درس نامه های کتاب های کمک آموزشی و یادداشت های خود را مطالعه کنید سپس به تمرین تست های نشان دار بپردازید. در مرحله بعد می توانید از تست های کتاب نوروز و کتاب زرد عمومی استفاده کنید. سعی کنید نقاط ضعف خود را با مطالعه ی مجدد و عمیق مطالب از کتاب درسی و … رفع کنید.

۲- آیا بهتر نیست که در نیم سال دوم مدرسه را به صورت غیر حضوری ادامه دهم؟

خیر، به شما اصلا چنین توصیه ای نمی کنیم. به این خاطر که تجربه نشان داده است که اکثریت رتبه های برتر کنکور پیوستگی خوبی با مدرسه و کلاس داشته اند و از این فاکتور به عنوان یکی از عوامل اصلی موفقیت خود یاد کرده اند. برنامه شما باید هم مطابق با برنامه مدرسه باشد و هم مطابق با برنامه آزمون ها. حضور در کلاس درس همیشه بیش ترین بازده را داشته است.

۳- آیا در دوران طلایی هم مطابق با برنامه آزمون پیش بروم؟ در نوروز درس های پایه مهم ترند یا پیش؟

آزمون های جامع کانون در عید به گونه ای است که موجب پوشش اکثر دروس خواهد شد با این حال اگر دانش آموز در درس هایی ضعف دارد، در عین حال که طبق برنامه پیش می رود آن ها را نیز مطالعه می کند.

ایجاد تعادل در خواندن درس های مختلف مطابق با برنامه راهبردی در ایام نوروز بیش از سایر مواقع توصیه می شود.

۴- آیا می توانم در دوران طلایی فقط دروس عمومی بخوانم؟

خیر. تعادل بین دروس عمومی و اختصاصی مهم ترین رکن دوران طلایی است. ضمن این که همیشه باید دروس عمومی بین دروس اختصاصی و با نسبت ۳۰ به ۷۰ مطالعه شود. اما به مرور این نسبت می تواند به ۴۰ به ۶۰ تغییر کند. در این ایام توجه خاصی به درس های عربی و زبان داشته باشید و در این خصوص تمرین تست های کتاب زرد عمومی به صورت روزانه ۵۰ تست می تواند کمک موثری به رشد تراز شما داشته باشد.برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز /

۵- ساعات مطالعه ام در حدود ۶ ساعت می باشد. احساس می کنم کم است.

اگر دانش آموز هستید، ۶ ساعت ایده آل است اما اگر فارغ التحصیل هستید، به کمک دفتر برنامه ریزی به تدریج ساعت مطالعه را افزایش دهید.

۶- آیا شیمی و زیست را باید در دوران طلایی دقیق و کلمه به کلمه بخوانیم؟

برنامه راهبردی برای مرور زیست پایه به شما قدرت انتخاب داده است که بین زیست۱ یا زیست۲ یک درس را انتخاب و مرور نمایید. سعی کنید در نحوه مطالعه آن ۷۰ درصد مرور تستی و ۳۰ درصد مرور تشریحی را رعایت نمایید.

در درس شیمی زوج کتاب نیم سال اول خود را مطالعه نمایید زیرا در درس شیمی اهمیت تست زنی برای تسلط بر تمامی زیر موضوع ها بالاست.

۷- در این دوران تاکید بر مطالعه پیش۱ است یا پیش۲؟

در دوران نوروز دقیقا مطابق برنامه راهبردی پیش ۲ را کنار گذاشته و فقط پیش ۱ و زوج کتاب نیمسال اول را مطالعه می کنیم. در حقیقت دوران طلایی تقریبا آخرین فرصت مطالعه پیش ۱ است و پس از اتمام آن در ۱۸ فروردین، تا انتهای سال فقط پیش۲ و پایه در برنامه راهبردی گنجانده شده است.

۸- ساعت مناسب مطالعه در دوران نوروز چقدر است؟

ما افزایش ساعات مطالعه را در حین حفظ شادابی توصیه می کنیم. هرچه قدر می توانید مطالعه کنید. دوران نوروز فرصتی است عالی برای درس خواندن که دیگر به دست نخواهد آمد. در ضمن می توانید در ستون هدف گذاری تابلوی نوروزی برای این کار برنامه ریزی کنید.

۹- برای از بین بردن استرس حین آزمون که مانع از تمرکز و حل کردن سوالات می شود، چه باید کرد؟

برای حل این مساله کافیست به کمک تابلوی آموزشی برای میزان پاسخ دهی در سر جلسه هدف گذاری کنید(روش چند تا از ۱۰ تا). این کار باعث می شود سر جلسه آزمون به میزانی مشخص و معقول از خود توقع داشته باشید و دچار نگرانی نشوید.

۱۰-آیا می توانم سوال ها و تست های جدید تمرین کنم ؟

اولویت با تمرین و مرور تست های علامت داریست که قبلا دیده اید؛ پس از آن به ترتیب تمرین تست های کنکور های اخیر و تست های تالیفی سودمند است.

۱۱-بیش تر وقتم را صرف درس هایی کنم که اصلا نخوانده ام یا به مرور آن هایی بپردازم که قبلا خوانده ام؟

در ابتدا سعی کنید به مرور و تمرین دروسی بپردازید که قبلا مطالعه کرده اید تا به تسلط کامل برسید سپس بخش هایی را که در آزمون های گذشته ناقص خوانده اید یا اصلا نخوانده اید، جایگزین کنید. در مجموع اولویت با درس هاییست که قبلا خوانده اید، کنکور راه رفتن در عمق است نه سطح. اگر بر مبحث هایی که قبلا خوانده ایم تسلط پیدا کنیم، بهتر از این است که همه مباحث را به صورت سطحی بخوانیم.

۱۲-از مباحث آزمون ۵ام اسفند عقبم. می توانم قسمتی از دوران طلایی نوروز را به خواندن مباحثی از پیش ۲ اختصاص دهم ؟

خیر. مباحث پیش۲ دوباره در ۵ خرداد به طور کامل دوره می شود، پس بهتر است طبق برنامه در عید به مطالعه زوج کتاب های پایه نیم سال اول و پیش ۱ بپردازید. مرور زوج کتاب های پایه نیم سال دوم را در ۱ اردیبهشت و جبران عقب ماندگی از پیش۲ را برای ۵ خرداد بگذارید.

۱۳-آیا می توانم دوران طلایی نوروز را زودتر شروع کنم؟

آغاز دوران طلایی برای فارغ التحصیلان و دانش آموزان ۱۹ اسفند است. اما اگر برنامه مدرسه سنگین است و معلمان بر مباحث پیش۲ تاکید می کنند، به محض پایان مدرسه می توانید شروع کنید.

۱۴-آیا توصیه می کنید در اردوی نوروزی شرکت کنیم؟

اگر در ایام نوروز شرایط منزل شما برای مطالعه مناسب نیست بهتر است در اردوی نوروزی شرکت کنید. در غیر این صورت می توانید سی دی های تصویری اردو را تهیه کرده و استفاده نمایید.

۱۵-در مدرسه و کتاب خانه شرایطی وجود دارد که می توانیم ایام نوروز را با هم کلاسی ها و دوستانمان درس بخوانیم. به نظر شما این کار مفید است؟

در این مورد حتما با پدر و مادر خود مشورت کنید. زیرا آن ها بهتر از خود شما از ویزگی های شخصیتی شما آگاهند و در این زمینه می توانند راهنمای خوبی باشند.

3.2/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی رایگان دوران طلایی نوروز تا روز کنکور ۱۴۰۱

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. کنکوری١۴٠١

    عااااالی بود عااالی با اینکه من رشتم انسانیه … اگه واسه انسانی همین قدر جامع میگذاشتید عالی تر بود ؛ اجرتون با خدا

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403