برنامه ریزی تابستان برای کنکور 1401

برنامه ریزی تابستان برای کنکور

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی تابستان برای کنکور 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

راهنمای برنامه ریزی تابستان برای کنکور 1401 برای داوطلبان کنکور سراسری در این مقاله بیان شده است. با بسته شدن پرونده کنکور 1400، دانش آموزان خود را برای شرکت در کنکور سراسری 1401 آماده می کنند. باتوجه به آنکه تابستان یکی از دوره های زمانی طلایی برای داوطلبان کنکوری می باشد، راهنمای برنامه ریزی برای دوره تابستان در این مقاله ارائه داده شده است.

برنامه ریزی تابستان برای کنکور 1401 نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشرفت دانش آموزان کنکوری دارد. فصل تابستان فرصت مناسبی برای مطالعه دروس می باشد. دانش آموزان با داشتن یک برنامه ریزی صحیح و اصولی می توانند دروس خود را به بهترین نحو مطالعه و مرور نمایند. از مهم ترین مواردی که در برنامه ریزی تابستان باید به آن توجه نمود می توان به هدف گذاری، شخصی سازی، تنوع درسی، تناسب دروس و … اشاره کرد.

ویژگی های برنامه ریزی تابستان برای کنکور

مهم ترین ویژگی های برنامه ریزی تابستان برای کنکور چیست؟

مهم ترین ویژگی برنامه ریزی برای کنکور هدف گذاری است:

پیش از شروع برنامه ریزی برای کنکور لازم است هدف خود را مشخص نموده و برنامه ریزی را مطابق با هدف خود انجام دهید. در ابتدا مشخص کنید چه رشته ای و کدام دانشگاه می خواهید قبول شوید. با هدف گذاری شما می توانید دروس خود را براساس ضریب و اهمیت در کنکور سراسری مطالعه کنید و دچار سردرگمی نشوید. مثلا اگر هدف شما قبولی در رشته پزشکی دانشگاه تهران است با روزی 4-5 ساعت مطالعه نمی توانید رتبه لازم را کسب کنید.

برنامه ریزی باید متناسب با توانایی شما باشد:

برنامه ریزی شما باید شخصی سازی شده و متناسب با توانمندی های شما باشد. به عبارتی برنامه ریزی درسی باید منحصر به فرد برای هر دانش آموز باشد. برای برنامه ریزی درسی نقاط قوت و ضعف، میزان توانمندی، زمان های آزاد و … را مدنظر قرار داده و متناسب با آن برنامه ریزی کنید.

از دیگر ویژگی برنامه ریزی تابستان برای کنکور ، تعادل و تناسب مطالعه دروس است:

برای برنامه ریزی حتما تنوع درسی را رعایت کنید و زمانی را به مطالعه دروس عمومی و زمانی را به مطالعه دروس تخصصی اختصاص دهید. رعایت تنوع درسی در مطالعه دروس از خستگی و دلزدگی شما جلوگیری می کند. بنابراین از ویژگی های یک برنامه ریزی خوب آن است که تعادل و تناسب مطالعه دروس در آن رعایت شده باشد.

بهتر است در برنامه ریزی تابستان برای کنکور سه درس اختصاصی و دو درس عمومی قرار دهید.

در برنامه ریزی خود پیش نیازها را رعایت کنید:

بهتر است مطالب درسی را به صورت زنجیروار مطالعه کنید. تا در فهم مباحث دچار مشکل نشوید. مثلا برای مطالعه دروسی مانند فیزیک، ریاضی ، شیمی و زیست شناسی بهتر است از مباحث پایه دهم شروع به مطالعه کنید تا دچار سردرگمی نشوید.

در برنامه ریزی خود زمانی را به تست و تمرین اختصاص دهید:

در برنامه ریزی تابستان برای کنکور حتما زمانی را به تست و تمرین مباحث اختصاص دهید. تست زنی باعث می شود شما نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و همچنین با نحوه طراحی سوالات تستی مبحث خوانده شده آشنا شوید.

بیشتر بخوانید : تکنیک های تست زنی دروس

یکی از مهم ترین ویژگی های برنامه ریزی اختصاص دادن زمانی برای مرور است:

فراموش کردن مباحث خوانده شده امری طبیعی است. برای آنکه دروس خوانده شده در ذهن شما تثبیت شود باید حتما زمانی را در طول هفته به مرور و دوره مباحث خوانده شده اختصاص دهید.

یکی از ویژگی های برنامه ریزی کنکور در تابستان آن است که قابلیت اجرا باشد:

برنامه ریزی را مطابق توانمندی خود انجام دهید. برنامه ریزی با ساعت مطالعه بالا به مرور زمان سبب دلزدگی شما خواهد شد. بنابراین از مهم ترین ویژگی های برنامه ریزی قابل اجرا بودن آن است. در صورتیکه برنامه ریزی شما قابل اجرا نباشد پس از مدتی انگیزه شما برای درس خواندن از بین می رود. پس برنامه خود را متناسب با میزان توانایی خود انجام دهید.

نحوه برنامه ریزی کنکور در تابستان

نحوه برنامه ریزی کنکور در تابستان

نحوه برنامه ریزی کنکور در تابستان برای داوطلبان کنکور 1401 در ادامه بیان شده است. دانش آموزانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند به سه دسته تقسیم می شوند، دانش آموزان با پایه قوی، دانش آموزان با پایه متوسط، دانش آموزان با پایه ضعیف.

اهمیت برنامه ریزی در تابستان برای کنکور 1401 بسیار زیاد است ، زیرا از مهر ماه با شروع مدارس ، حجم درس هایتان بیشتر می شود و در مقابل زمان کمتری هم دارید. بنابراین توصیه می شود، مباحث پایه دهم و یازدهم را در تابستان جمع بندی کنید تا از مهرماه و شروع مدارس، با خیالی راحت به سراغ پایه دوازدهم بروید.

دانش آموزانی که پایه قوی دارند، در برنامه ریزی تابستان برای کنکور باید زمانی را به مطالعه و دوره دروس پایه اختصاص دهند. دانش آموزان با پایه قوی، باید بر روی موضوعاتی همچون افزایش مهارت تست زنی، تقویت مهارت آزمون دادن و مدیریت زمان تمرکز نمایند.

دانش آموزانی که پایه متوسط دارند، باید دوره و تقویت دروس پایه بپردازند. دانش آموزان با پایه متوسط باید مهارت های تست زنی خود را افزایش دهند و با مهارت های آزمون دادن آشنا شوند.

دانش آموزانی که پایه ضعیف دارند، در برنامه ریزی تابستان برای کنکور باید به مطالعه دقیق و تقویت دروس پایه بپردازند. دانش آموزان باید با روشهای صحیح مطالعه دروس و روشهای صحیح تست زنی نیز آسنا شوند.

فواید برنامه ریزی تابستان برای کنکور

فواید برنامه ریزی تابستان برای کنکور 1401 چیست؟ باتوجه به آنکه تابستان زمانی طلایی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد و در موفقیت دانش آموزان کنکوری نقش مهمی دارد، از اهمیت برنامه ریزی تابستان برای کنکور غافل نشوید. با درس خوندن و برنامه ریزی در تابستان برای کنکور، قطعا در مهرماه، از اکثر رقبا جلوتر هستید و با اعتماد به نفس خیلی بالاتری می توانید سال تحصیلی را شروع کنید. فواید برنامه ریزی تابستان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آشنایی با نقاط ضعف و قوت دانش آموزان
  • تسلط کامل بر تمامی سرفصل های کتاب درسی
  • آگاهی کامل از مباحث پیش نیاز
  • آشنایی با مهارت های تست زنی

اهمیت مشاور در برنامه ریزی تابستان برای کنکور

اهمیت مشاور در برنامه ریزی تابستان برای کنکور 1401 : دانش آموزانی که قصد برنامه ریزی برای تابستان را دارند، می توانند از راهنمایی های مشاوران مجرب مجموعه مشاور گروپ بهره مند شوند. دانش آموزان از طریق تماس با شماره 9099071614 می توانند با مشاوران مجموعه حاصل نمایند. از ویژگی های مشاوره برنامه ریزی مشاورگروپ آن است که بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با یک تماس می توانید در سریع ترین زمان از راهنمایی مشاوران مجموعه بهره مند شوید.

اگر می خواهید در کنکور 1401 در رشته و دانشگاه دلخواه خود قبول شوید، باید مطالعه دروس را از تابستان آغاز کنید و برای تابستان خود به صورت دقیق برنامه ریزی داشته باشید. برای موفقیت در کنکور 1401، فرصت مطالعاتی تابستان را از دست ندهید. اگر در برنامه ریزی تابستان برای کنکور دچار سردرگمی هستید، از راهنمایی های مشاوران مجرب و متخصص مشاورگروپ استفاده نمایید.


سوالات متداول داوطلبان

فواید برنامه ریزی در تابستان برای کنکور چیست؟

داوطلبانی که از تابستان شروع به مطالعه دروس می کنند فرصت کافی برای جمع بندی مباحث پایه را دارند و همچنین تسلط کامل بر سرفصل های کتاب درسی پیدا خواهند کرد.

مهم ترین ویژگی های برنامه ریزی در تابستان چیست؟

رعایت پیش نیازها / تست و تمرین / مرور / تعادل و تناسب در مطالعه دروس و …

نحوه برنامه ریزی برای کنکور در تابستان چگونه است؟

راهنمای برنامه ریزی تابستان برای کنکور 1401 در این مقاله ارائه داده شده است.

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی تابستان برای کنکور 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی