بازگشایی مدارس سراسر کشور از اول بهمن

بازگشایی مدارس سراسر کشور از اول بهمن

جهت مشاوره در زمینه بازگشایی مدارس سراسر کشور از اول بهمن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بازگشایی مدارس سراسر کشور از اول بهمن : مدارس سال جدید کی باز میشن ؟ آخرین اخبار بازگشایی مدارس  :  وزیر آموزش و پرورش جزئیات بازگشایی مدارس از اول بهمن را تشریح کرد و گفت: در شهرهای زرد و آبی تمام مدارس ابتدایی در پایه اول و دوم دایر هستند.

بازگشایی مدارس سراسر کشور



کدام مدارس از اول بهمن بازگشایی می شود؟

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش شرایط و جزئیات بازگشایی مدارس از 1 بهمن ماه را تشریح کرد.


جزئیات بازگشایی مدارس سراسر کشور از اول بهمن

وزیر آموزش و پرورش جزئیات بازگشایی مدارس از اول بهمن را تشریح کرد و گفت: در شهرهای زرد و آبی تمام مدارس ابتدایی در پایه اول و دوم دایر هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی تسنیم؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس اظهار کرد: روز گذشته سه تصمیم مهم درباره آموزش و پرورش در ستاد ملی کرونا گرفته شد؛ نخست آنکه کادر اداری و اجرایی در تمام مدارس کشور به جز مناطق قرمز از ابتدای بهمن ماه در مدرسه حضور داشته باشند چرا که حلقه ارتباط و اتصال ما با معلمان و دانش‌آموزان هستند بنابراین برای کنترل اوضاع باید در مدرسه باشند.

وی درباره تصمیم دوم گفت:‌ مقرر شد در پایه‌های اول و دوم دبستان که امکان آموزش از طریق فضای مجازی به نحو مناسب فراهم نیست و به آموزش حضوری دانش‌آموزان نیاز است در شهرهای زرد و آبی تمام مدارس ابتدایی در پایه اول و دوم دایر باشند؛ در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بیش از 10 نفر است با مدیریت شورای مدرسه در روزهای هفته  توزیع می‌شوند تا همه از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره تصمیم سوم عنوان کرد: مقرر شد در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان کمتر از  50 نفر است  در تمام مقاطع تحصیلی و تمام پایه‌ها کلاس‌های درس حضوری باشد چون تعداد دانش‌آموزان کم است و امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد.

دانلود بخشنامه بازگشایی مدارس

حاجی میرزایی بیان کرد: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جمعیت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس باید 10 نفر باشد و مجاز نیستند تعداد بیشتری را به کلاس‌های درس بیاورند، مدارس تا اول بهمن فرصت دارند برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و خانواده‌ها را آگاه کنند که فرزندشان در چه روزی باید در مدرسه حاضر باشد.

وی متذکر شد: تقریباً در اکثر کشورها سیاست مربوط به بازگشایی مدارس مورد بازنگری قرار گرفته است چون سلامتی دانش‌آموزان مهم است اما دور بودن از آموزش تبعات نگران‌کننده‌ای دارد از سوی دیگر مجموعه مطالعات انجام شده نشان نمی‌دهد حضور  در مدرسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شیوع بیماری تاثیر مثبتی داشته باشد.

دستورالعمل نحوه بازگشایی مدارس از ابتدای بهمن

در دستورالعمل نحوه بازگشایی مدارس از ابتدای بهمن آمده است:

۱- آموزش حضوری شامل دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر (بر اساس آمار ثبت نامی در ستاد) در وضعیت آبی و هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی می‌شود. ( تعداد دانش آموزان در کلاس‌های حضوری، حداکثر ۱۰ نفر است).

۲- مدیر مدرسه موظف است نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کند و بر اساس مصوبات شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش آموزان را در مدرسه فراهم آورد. ترتیبات اجرایی، اعم از ابلاغ به مدیران مدارس، تشکیل شورای مدرسه و برنامه‌ریزی نحوه حضور دانش آموزان در مدرسه و نحوه گروه‌بندی، نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع به خانواده‌ها باید تا قبل از پایان دی‌ماه انجام‌شده باشد. به‌گونه‌ای که کلیه دانش آموزان مشمول و خانواده‌های آنان باید از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط آگاه باشند.

۳- رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی و دستورالعمل بهداشتی مدارس شبانه‌روزی در آموزش حضوری الزامی است. مسئولیت مدیریت و نظارت بر اجرای دستورالعمل بهداشتی بر عهده مدیر و کادر اداری و اجرایی مدرسه است.

۴- با برگزاری جلسات هماهنگی و به خصوص اطلاع‌رسانی به گروه‌های مرجع در استان و شهرستان‌ها و رسانه‌های جمعی و اصحاب رسانه زمینه حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس و کاهش نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها فراهم شود.

۵- حضور کادر اداری و اجرایی مدارس در مناطق نارنجی، زرد و آبی بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور مانند سایر کارکنان دولت انجام می‌گیرد.

۶-مسئولیت کادر اجرایی و اداری مدارس، برنامه‌ریزی در ارائه خدمات با کیفیت، آموزش به کلیه دانش آموزان از بستر شاد، تلویزیون یا بسته آموزشی، به ویژه در پایه‌ها و دروسی که به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، همچنین نظارت بر کار معلمان و دانش آموزان، پاسخ‌گویی به دغدغه خانواده‌ها و انجام تمهیدات برگزاری مناسبی برای آزمون‌ها است. مسئولیت حسن اجرای این شیوه‌نامه بر عهده مدیرکل آموزش و پرورش استان است.

نکته حائز اهمیت در رابطه با بازگشایی مدارس در زمان کرونا این است در شرایطی حاجی میرزایی از بازگشایی مدارس خبر داد که عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از احتمال قرمز شدن وضعیت کشور در اسفندماه خبر داد و سعید نمکی هم به صراحت اعلام کرد مخالف بازگشایی مدارس است.

در مجموع به عقیده بسیاری هر چند وزیر آموزش و پرورش خبر بازگشایی مدارس از اول بهمن را داده و متعاقب با آن دستورالعمل اجرایی نحوه بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی را به زیرمجموعه‌های خود ابلاغ کرده است اما با توجه به اظهارنظرات متناقض اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص این موضوع، بازگشایی مدارس در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.


شما عزیزان می‌توانید کلیه سوالات و پرسش ‌های خود در خصوص موارد مرتبط با نحوه بازگشایی مدارس را از کارشناسان مجرب مجموعه بزرگ مشاور گروپ بپرسید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه بازگشایی مدارس سراسر کشور از اول بهمن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. م. ط

    با سلام و احترام خدمت وزیر محترم آموزش و پرورش
    واقعا خداوند پدرومادر شما را بیامرزد که مدارس را باز میکنید. با رعایت پروتکلهای بهداشتی دانش آموزان موظف به حضور فیزیکی در کلاس درس می‌باشند. خدا قوت به شما و همکاران محترمتان

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403