بازار کار هنرستان موسیقی

بازار کار هنرستان موسیقی

جهت مشاوره در زمینه بازار کار هنرستان موسیقی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مطلب از مشاورگروپ، بازار کار هنرستان موسیقی را موردبررسی قرار داده و درمورد مشاغلی که برای درآمدزایی درآن وجود دارند، بحث خواهیم کرد.

در مقالات قبلی خواندیم که آموزش موسیقی در مقطع متوسطه، به صورت 6 ساله و همراه با شرایط خاصی است. از جمله این شرایط یادگیری ساز پیانو و یک ساز دیگر در کنار آن در این دوره، شرکت در اردوی تابستانه پیش از ورود به هنرستان موسیقی، قبولی در آزمون تئوری موسیقی و سلفژ آن، و داشتن حداقل معدل 18 است. البته برای کسانی که معدلی کمتر از این دارند هم ممکن است راهی برای ورود وجود داشته باشد. در این مطلب قصد داریم آینده شغلی و بازار کار هنرستان موسیقی را بررسی کرده و به صورت دقیق راه‌هایی که برای ردآمدزایی از طریق این رشته در بازار وجود دارند را بیان کنیم.

در این مطلب که درمورد بازار کار هنرستان موسیقی است، با ما همراه بوده و در صورت نرسیدن به جواب سوالات خود، با کارشناسان مشاورگروپ مشورت کنید.

بازار کار هنرستان موسیقی

بازار کار هنرستان موسیقی

  • مربی آموزشی سازهای ایرانی و جهانی
  • فعالیت در کارگاه سازسازی و ارزیاب‌ساز
  • مربی آموزشی پیانو
  • فعالیت در استودیوهای ضبط موسیقی
  • برنامه‌ریز و اجراکننده موسیقی فیلم
  • آفرینش سرودها و آهنگ‌ها
  • آهنگسازی
  • فعالیت در گروه کر به عنوان خواننده آواز گروهی
  • اجرای ارکستر موسیقی به عنوان نوازنده یا سرپرست گروه
  • برنامه‌ریز و اجراکننده صحنه‌های موسیقی ( تئاتر و نمایش)

آینده شغلی هنرستان موسیقی چگونه است

کارنامه قبولی رشته آهنگسازی-دانشگاه هنر

آینده شغلی هنرستان موسیقی ایران

سالن های بزرگ کنسرت اغلب با آهنگسازان مستقل بسیار مستعد کار خواهند کرد . در بسیاری از مواقع ، افرادی که برای این سازمان ها موسیقی می سازند کارهای دیگری نیز انجام می دهند ، مانند اجرای ارکستر و یا رهبری آنها.

تهیه کنندگان فیلم ، استودیوهای انیمیشن و آژانس های تبلیغاتی نیز به طور منظم با آهنگسازان کار می کنند.  ممکن است از این آهنگسازان خواسته شود که موسیقی اصیل را برای فیلم ها و نمایش های تلویزیونی بسازند ، یا از آنها بخواهند موسیقی های تبلیغاتی و تبلیغاتی تلویزیونی را ایجاد کنند. کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، اتریش، فرانسه و هلند از بهترین کشورها برای مهاجرت هنرمندان هستند.

چشم انداز شغلی رشته آهنگسازی در دنیا

پیش بینی می شود که اشتغال مدیران موسیقی و آهنگسازان از سال 2019 تا 2029 رشد 2 درصدی داشته باشد که از متوسط ​​سایر مشاغل کندتر است. به دلیل نیاز به آهنگسازان برای نوشتن نت هایی برای فیلم، تبلیغات، درآینده فرصت های شغلی خوبی برای این افراد ایجاد می شود.

ماهیت رشته نوازندگی موسیقی جهانی

همان طور که می دانید رشته موسیقی در مقطع کارشناسی به رشته آهنگسازی، رشته نوازندگی موسیقی ایرانی و رشته موسیقی جهانی تقسیم می شود، که در مطالب قبلی درباره رشته آهنگسازی و رشته نوزاندگی موسقی ایرانی به طور کامل صحبت کرده ایم.

در خیلی از سال های قبل که رشته نوزاندگی موسیقی ایرانی در دانشگاه های ارائه می شد، داوطلبان ملزم به داشتن مهارت کافی در نواختن حداقل یک ساز ایرانی مانند سنتور، تار و … بودند، که این موضوع برای بسیاری از داوطلبان که علاقه مند به این سازهای نبودند، عذاب آورد بود. این داوطلبان دوست داشتند در رشته ای تحصیل کنند که مرتبط با سازهای مورد علاقه شان مانند پیانو، گیتار و این چنین موارد بود.

آینده شغلی هنرستان موسیقی

آینده شغلی آهنگسازی

یکی از دغدغه های اصلی داوطلبان برای ورد به هر رشته، بازارکار آن رشته است. یک آهنگساز معمولاً از پشت کامپیوتر خود در استودیوی ضبط خود شروع به کار می کند. آهنگساز با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای نت های موسیقی را می نویسد و اجرا می کند.

افرادی که از این رشته فارغ التحصیل می شوند، میتوانند به تدریس در آموزشگاه های آزاد، دانشگاه ها، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش بپردازند. این رشته واقعا به مهارت زیادی برای ورود به بازارکار نیاز دارد، بلکه ما دانشجویانی را می بینیم که در این رشته در حال تحصیل هستند، اما به دلیل داشتن مهارت کاری، ذوق و علاقه، علاقه به این رشته و آموزش مشغول به کار هستند و شاید درآمد برخی از این افرادی بهتر از فارغ التحصیلان رشته های دیگر باشد.

شاید الان به این وضوع دارید فکر می کنید، که به دلیل داشتن متقاضی زیاد در این رشته، این حرفه اشباع نشده است؟

موسیقی و آهنگسازی روندی نیست که به پایان برسد. روزانه با افراد زیادی روبرو هستیم که سلیقه های متفاوت در موسیقی دارند و این خلاقیت آهنگساز است که با قرار دادن نت های موسیقی، آهنگ و سبک جدید را ارائه دهد. خیر بازار کار این رشته اشباع نشده است و این حرفه تا سال 2026 رشد بسیاری خوبی خواهد داشت.

آینده شغلی رشته نوازندگی موسیقی جهانی

درآمد رشته موسیقی

درآمد رشته موسیقی در ایران به شدت متغیر است. اگر شما کارمند یک فرهنگسرا باشید، از حقوق مصوب وزارت کار بهره‌مند خواهید شد. حقوق دریافتی حاصل از همکاری با گروه‌های تئاتر و  موسیقی بستگی به توافق طرفین داشته و در صورت خودکاری و تاسیس آموزشگاه آزاد موسیقی، از درآمد بسیار بالایی برخوردار خواهید شد.

به طور کلی به این خاطر که موسیقی همیشه پویا بوده و هرگز متوقف نمی‌شود، بازار کارآن اشباع نبوده و هر زمان که وارد آن شوید، در صورت داشتن استعداد و پشتکار بالا، به درآمد عالی در آن خواهید رسید.

اگر برای شما به عنوان متقاضی کنکور رشته موسیقی این سوال به وجود آمده که چقدر طول می‌کشد تا یک موسیقیدان معروف شوید، جواب در ذهن و دست‌های شما است. هر چقدر تلاش و تمرین بیشتری داشته و با ذهن خلاق‌تری وارد موسیقی شده و از تکرار پرهیز کنید، زودتر شناخته شده و به درآمد بالا خواهید رسید.

سختی های رشته موسیقی

4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه بازار کار هنرستان موسیقی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی