انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا

انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا

جهت مشاوره در زمینه انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

راهنمای انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا دانش آموزی در این مقاله ارائه داده شده است. سامانه دانش آموزی سیدا که به تازگی راه اندازی شده است، خدمات گوناگونی را برای دانش آموزان و معلمان فراهم آورده است. دانش آموزان با مراجعه به سامانه دانش آموزی سیدا (درگاه پادا) می توانند ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند. همچنین می توانند با استفاده از نام کاربری و رمزعبور پادا کارنامه خود را مشاهده نمایند. معلمان یا مدیران مدارس برای تایید انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا باید مراحل زیر را انجام دهند. با ما همراه باشید.

زمان انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا

زمان انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا از کی آغاز می شود؟ ️برای اعتبار سنجی دوره تابستان متوسطه دوم فعلا اقدام نکنید.

وقتی دوره تابستان را در سیدا شروع می کنید و کلاس و پایه و رشته را معرفی می کنید و در قسمت جستجوی دانش آموزان بدون ثبت نام با زدن کد ملی دانش آموز مربوطه این فرد برای تابستان ثبت نام می شود و سپس نوبت به انتخاب واحد می رسد در همین لحظه اتفاقی که می افتد وقتی فردی در تابستان ثبت نام می شود از لیست دوره ضمن سال خارج می شود یعنی اگر شما مجبور به ارسال مجدد به امین شوید این افراد ثبت نام شده به امین ارسال نخواهد شد.

حالا به این نتیجه رسیدیم که با ثبت نام یک فرد در تابستان این فرد از فعالان دوره ضمن سال خارج می شود حالا کافیه به دوره ضمن سال برگردیم و این فرد از منوی مشاهده افراد بدون ثبت نام برای دوره ضمن سال ثبت نامش کنیم حالا کار جالب دیگری اتفاق خواهد افتاد و اینکه با ثبت نام این فرد در ضمن سال اگر به تابستان برگردید این فرد مشاهده نخواهید کرد پس نتیجه می گیریم روال تابستان در سیدا مشکل دارد و اگر فعلا انجامش ندهید بهتر است.

پس تا زمان درست شدن سیدا برای تابستان و رفع اشکال مطرح شده این موارد را در نظر بگیرید و از دانش اموزان انتخاب واحد دستی بگیرید و این انتخاب واحدها را در مدرسه نگه دارید و هر موقع سیستم درست شد از روی برگه های انتخاب واحد کارهای خود را در سیدا به پیش ببرید.

انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا دانش آموزی

راهنمای انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا دانش آموزی به منظور آگاهی بیشتر همکاران در ادامه بیان شده است. دانش آموزانی که درسی را تجدید شده باشند، می توانند در دوره تابستان انتخاب واحد نموده و درس مربوطه را پاس کنند. همکاران لازم است برای انتخاب واحد دانش آموزانی که در دوره تابستان انتخاب واحد کرده اند، به سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir مراجعه نمایند و پس از درج نام کاربری و رمزعبور خود وارد سامانه سیدا شوند. پس از ورود به سامانه سیدا به منظور انتخاب واحد دانش آموزان در سیدا لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

🔻در ابتدا از مسیر عملیات‌ اولیه ، سازماندهی‌ و‌ ثبت‌ نام، عملیات‌ شروع‌ دوره‌ تحصیلی، دوره‌ تابستانی‌ روزانه 99-1400 را ایجاد کنید.

🔻از منوی تغییر‌ دوره، دوره‌ تابستانی‌ روزانه 1399-1400 را انتخاب کنید.

🔻از مسیر عملیات‌ اولیه ، عملیات‌ پیش‌ ثبت‌ نام، گزینه سازمان‌ مدرسه را انتخاب کنید و با زدن علامت + ، رشته_ پایه هايی که دانش‌ آموز تجدید دارند را ایجاد کرده و ارسال به منطقه بزنید.

🔻سپس از مسیر عملیات‌ اولیه ، سازماندهی‌ و‌ ثبت نام ، ساختار‌ مدرسه ، کلاس‌ هایی که دانش‌ آموز تجدیدی دارند را ایجاد کنید.

نکته : نام کلاس‌ های دوره‌ تابستان باید متفاوت از نام کلاس‌ های دوره ضمن‌ سال باشد.

🔻از مسیر عملیات‌ اولیه ، سازماندهی‌ و ثبت‌ نام ، جستجوی دانش‌ آموزان بدون‌ ثبت‌ نام، کد ملی دانش‌ آموزانی را که تجدید هستند در کادر مربوطه نوشته و کلید جستجوی دانش آموز را بزنید و با به نمایش در آمدن مشخصات دانش‌ آموز، ایشان را در کلاس مربوطه که برای دوره‌ تابستانی تعریف کرده‌ بودید، ثبت‌ نام کنید.

🔻از مسیر عملیات‌ ضمن‌ سال ، انتخاب‌ واحد(درس)، تخصیص‌ معلم به درس‌ گروه، برای تمام دروس تجدیدی دانش‌ آموزان مدرسه، درس‌ گروه ایجاد کنید.

نکته 1: حضوری و یا غیر حضوری بودن درس‌ گروه را با توجه به معرفی دانش‌ آموزان به پایگاه تابستانی مشخص کنید.

نکته 2: اگر در یک درس، عده‌ ای از دانش‌ آموزان به پایگاه تابستانی معرفی شده و تعدادی دیگر، به صورت غیرحضوری درس را انتخاب واحد کرده‌ اند برای آن درس، دو درس‌ گروه تعریف کنید.

🔻از مسیر عملیات ضمن‌ سال ،  انتخاب واحد(درس) ، انتخاب واحد (درس) انفرادی، دانش‌ آموز مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی علامت مداد بزنید تا انتخاب واحد این دانش آموز قابل ویرایش شود.

🔻در صفحه بعد، دروس متناظر با انتخاب‌ واحد دانش‌ آموز را با تیک زدن؛ انتخاب کرده و اعتبارسنجی‌ و‌ تأیید را بزنید.

مرحله پایانی را برای همه دانش‌ آموزانی که در دوره‌ تابستانی، انتخاب‌ واحد کرده اند؛ با دقت انجام دهید.

ورود به سامانه سیدا

راهنمای انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا

راهنمای انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا در ادامه بیان شده است. آن دسته از دانش آموزانی که درس یا دروسی را تجدید شده باشند، می توانند در دوره تابستان انتخاب واحد نموده و درس تجدیدی را پاس کنند. معلمان یا مدیران مدارس لازم است برای تمامی دانش آموزانی که در دوره تابستان انتخاب واحد کرده اند در سامانه سیدا مراحل اعتبار سنجی و تایید را انجام دهند. همکاران لازم است هنگام اعتبار سنجی و تایید دانش آموزان در سیدا به این نکته توجه داشته باشند، که نام کلاس های دوره تابستان باید حتما متفاوت از نام کلاس های دوره ضمن سال باشد. در صورت بروز مشکل برای انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا می توانید با شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید : پشتیبانی سیدا

 


با توجه به آنکه فعلا روال انتخاب واحد تابستان در سیدا دانش آموزی با مشکلاتی همراه است توصیه می شود تا رفع این مشکل، انتخاب واحد دانش آموزان را به صورت دستی انجام دهید. آخرین اخبار در رابطه با انجام مراحل انتخاب واحد دانش آموزان در سیدا از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر می توانید با شماره 9099071614 تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

نشانی سامانه دانش آموزی سیدا چیست؟

آدرس سامانه سیدا sida.medu.ir می باشد.

نحوه انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا چگونه است؟

راهنمای کامل انتخاب واحد تابستان در سامانه دانش آموزی سیدا در این مقاله بیان شده است.

آیا امکان انتخاب واحد تابستان در سیدا دانش آموزی وجود دارد؟

زمان آغاز انتخاب واحد دوره تابستان دانش آموزان در سیدا در این مقاله بیان شده است.

3.3/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه انتخاب واحد دوره تابستان در سیدا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی