انتخاب رشته کنکور تجربی رشته هوشبری از زبان دانشجویان رشته هوشبری

انتخاب رشته کنکور تجربی رشته هوشبری

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور تجربی رشته هوشبری از زبان دانشجویان رشته هوشبری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته کنکور تجربی رشته هوشبری از زبان دانشجویان رشته هوشبری : حداقل رتبه مورد نیاز قبولی رشته هوشبری کنکور مناطق و نمونه کارنامه قبولی های رشته هوشبری کنکور تمامی مناطق با سهمیه و بدون سهمیه بهمراه معرفی رشته هوشبری و بازار کار اشباع نشده رشته هوشبری از زبان دانشجویان رشته هوشبری …


انتخاب رشته کنکور تجربی رشته هوشبری

سر فصل ها

انتخاب رشته کنکور تجربی رشته هوشبری از زبان دانشجویان رشته هوشبری

موارد مثبت رشته ی هوشبری از میان رشته های پیرا پزشکی :

انتخاب رشته کنکور تجربی رشته هوشبری :  رشته ی هوشبری به جرات می شه گفت در کنار رادیولوژی یکی از سبک ترین رشته های پیراپزشکی محسوب می شه یعنی در عین حالی که درس هاش آسونه ، کارش سبکه و مسئولیت کاری کمتری داره . حقوق درآمد خیلی خوبی داره و یه آینده ی شغلی خیلی درخشانی داره . حقوق درآمد رشته ی هوشبری زمانیکه شما درستون رو تموم کردین و وارد بازار کار شدین اینطوریه که حقوق پایه اش که بدون کارانه و شیفت شب و اضافه کاریه حدودا 4 میلیون تومنه که با همه ی اینهایی که گفتم یعنی شیفت ، اضافه کاری و کارانه به حدود 7 الی 8 میلیون تومن تو سال های اول می رسه که مثل بقیه ی رشته های دیگه مسلما سابقه ی کاری و مدرک تحصیلی خیلی میتونه توی میزان درآمد نقش داشته باشد . یعنی شما هر چی سابقتون بالاتره میره و یا مدرک تحصیلیتون بالاتر بره یعنی ارشد یا دکترا باشه مسلما درآمدتون هم خیلی بالاتر میره .

تفاوت میان رشته ی هوشبری و پرستاری :

رشته ی هوشبری در حال حاضر بازار کاری خیلی خوبی داره یعنی مسلما برای مثال پرستاری رو که در حال حاضر میگیم خیلی بازار کار خوبی داره کم کم در حال اشباع شدنه چون هر شهری یه دانشکده ی پرستاری گذاشته پذیرش بالایی هم داره بخاطر همین خوب می دونیم که رشته ی پرستاری تو 5-6 سال آینده تقریبا به حد اشباع برسه ولی هوشبری اینطوری نیست چون دانشکده های محدودی داره و پذیرشای محدودی هم داره .

مدرک رشته ی هوشبری به چه صورت می باشد ؟

بخاطر همین فعلا چندین سالی بازار کار خیلی خوب و عالی داره ادامه ی تحصیل این رشته اینطوریه که ارشد این رشته بالینی نیست آموزشیه یعنی افرادی که ارشد می گیرن خیلی راحت می تونن هیئت علمی بشن چون دکترای این رشته خیلی محدوده تقریبا گفتنش که وجود نداره و افراد خیلی راحت می تونن با گرفتن یه کارشناسی ارشد عضو هیئت علمی بشن.

انتخاب رشته کنکور تجربی رشته هوشبری : نقش مدرک تحصیلی در رشته ی هوشبری :

انتخاب رشته کنکور تجربی رشته هوشبری :  بعد ارشد این رشته بصورت گرایشیه یعنی شما می تونید گرایشتون رو فوریت های ویژه انتخاب ccu یا icu یا گرایش های دیگه ای که داره هر کدوم رو به علاقه ی خودتون می تونین انتخاب کنید که گفتم بازم توی حقوقتون می تونه خیلی نقش داشته باشه .

در کنار اینکه خب مدرک تحصیلی می تونه نقش داشته باشه سابقه ی کار هم خیلی نقش داره . رشته ی هوشبری عضو رشته هاییه که دو سال طرح اجباری داره . حتما باید این دو سال طرح رو شما از طریق منطقه ای که توش می افتین بگذرونید .

گذروندن طرح اجباری در هنگام درس خوندن به چه صورت میباشد ؟

ولی یک خوبی و حسنی که داره اینه که شما در کنار اینکه دارین این دو سال طرح رو می گذرونین می تونین ارشد هم بخونین یعنی اینطوری نیستش که شما در طول طرحتون نتونین ادامه تحصیل بدین نه ارشدتون و طرحتون می تونن با هم موازی باشند و معمولا به این صورته که هر شهری که ارشد قبول بشین گذروندن طرح اجباریتون رو به همون شهر اختصاص میدن یعنی اینطوری نیستش که خیلی اذیتتون کنن سر گذروندن طرح اجباری . هر شهری که قبول بشین همونجا می تونین طرحتون رو بگذرونید .

در دوران طرح اجباری حقوق به چه صورت میتواند باشد ؟

دریافت حقوقتون هم تو دوران طرحتون معمولا نصف بعد طرحتونه یعنی شما حدودا 2 تا 3 میلیون تو دوران طرحتون راحت می تونین حقوق بگیرین که خب مسلما اگر مدرکتون ارشد باشه خیلی تو حقوقتون می تونه تاثیر گذار باشه و میزان حقوقتون بالاتر میره گفتم که سر عمل تو کل عمل کارشناس هوشبری حتما باید بالا سر مریض باشه از اول تا آخرش نوع دارو و زمان تزریق دارو رو متخصص بیهوشی تعیین می کنه و نقش کارشناس هوشبری فقط مجری گری این تجویزیه که انجام شده .

مسئولیت بیمار بر عهده ی کدام یکی میباشد متخصص یا کارشناس هوشبری ؟

در طول عمل هم هر اتفاقی که برای بیمار بیفته هیچ مسئولیتی برای کارشناس هوشبری نداره و همه ی مسئولیتها پای متخصص بیهوشه . یعنی در عین اینکه کار یه کارشناس هوشبری می تونه خیلی حساس باشه ولی در عین این مسئولیت چندانی نداره و هر اتفاقی هم در طول عمل بیفته با پای متخصص بیهوشه . یه توضیحاتی هم در مورد خود دوران تحصیلی رشته ی هوشبری بهتون بگم که اصلا چطوریه ، چند ساله ؟ چقد طول می کشه ؟ و بقیه توضیحات دیگه .

ترم های رشته ی هوشبری به چه صورت است ؟

رشته هوشبری مثل بقیه کارشناسیمون 8 ترم یا 4 ساله که کارآموزی از ترم 2 شروع می شه و ترم 7و8 کلا به صورت کارآموزی و شما توی بیمارستان کار می کنید و هر کدوم از این ترم هم 8 واحده تو ترم 7و8 تقریبا میشه گفت که اصلا شما دانشگاه نمیرین و سرکلاس نمی شینید کلا توی بیمارستان کارتونه ولی بقیه کارا موقعی که از ترم 2 شروع میشه شما فقط اون واحدهای کارآموزیتون رو توی بیمارستان می گذرونین و به صورت عملی می گذرونین بقیه ی واحدهاتون که در طول وجود داره شما به صورت تئوری و توی کلاس درس و دانشگاه می گذرونین .

حقوق رشته ی هوشبری در داخل و خارج از کشور به چه صورت است ؟

یه نکته ی دیگه در مورد آینده ی کاری رشته ی هوشبری بهتون بگم که اگر افرادی که کارشناسی هوشبری دارن بتونن با جراح های خاصی همکار بشن یعنی به این صورت که یه گروه تیم جراحی ، گروه جراحی که تشکیل از یه هوشبری ، یه تکنسین اتاق عمل و یه نرس مخصوص اتاق عمل بتونن تشکیل بدن . هر عملی که این جراح در هر نقطه ی کشور یا حتی خارج از کشور انجام بده باهاش برن و با این همراهی کنن خیلی درآمد بالایی داره یعنی راحت درآمدشون می تونه توی هر عمل حدودا 200-300 تومن و توی هر ماه ماهانه می تونه راحت به 10 میلیون تومن برسه حتی اگر این جراح جراحی های خارج از کشور هم داشته باشه این افراد می تونن با اینا همراهی کنن که مسلما خیلی درآمد بالایی داره .

معرفی رشته هوشبری – بازار کار و درآمد رشته هوشبری

فارغ التحصیلان هوشبری می توانند در هرجایی که نیاز به بیهوشی بیماران است مشغول به کار شوند؛ پس می توان گفت محیط کاری آن ها بیمارستان ها، مراکز درمانی، کلینیک ها، درمانگاه های دولتی و خصوصی است. با وجود این که همه ی تیم های پزشکی در اتاق عمل نیاز به دستیار هوشبری دارند، می توان گفت این رشته از بازار کار نسبتا خوبی برخوردار است.

کارشناسان هوشبری متناسب با حجم کار و اضطرابی که متحمل می شوند در مقایسه با سایر رشته های پزشکی، حقوق دریافتی کمی دارند. درآمد رشته هوشبری به طور متوسط با درنظرگرفتن اضافه کار 4 میلیون تومان است.

نکته: کارشناسان هوشبری نمی توانند به طور مستقل فعالیت کنند و حتما باید زیر نظر متخصص بیهوشی باشند.

معرفی رشته هوشبری – دوره تحصیل کارشناسی هوشبری

متقاضیان رشته هوشبری می توانند به دوصورت دراین مقطع مشغول به تحصیل شوند که عبارتند از؛

کاردانی رشته هوشبری:

برای پذیرش در کاردانی رشته هوشبری، متقاضیان حتما باید در کنکور سراسری شرکت کنند. همچنین آن ها می توانند با رعایت شرایط و کسب حد نصاب نمره مصاحبه بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی در رشته هوشبری ادامه تحصیل دهند. دوره کاردانی رشته هوشبری 2 ساله است و دانشجویان رشته هوشبری در دوره تحصیل خود 68 واحد درسی را می گذرانند. واحدهای دروس هوشبری در مقطع کاردانی عبارتند از؛

دروس عمومی :13 واحد
دروس پایه : 17 واحد
دروس تخصصی و کارآموزی :26واحد
کارآموزی در عرصه :12 واحد

کارشناسی رشته هوشبری :

دوره کارشناسی رشته هوشبری 4 ساله بوده و دانشجویان رشته هوشبری باید 134 واحد درسی را برای اخذ مدرک کارشناسی هوشبری بگذرانند. واحدهای دروس هوشبری در مقطع کارشناسی عبارتند از؛

واحدهای درس‌های عمومی: 26 واحد
واحدهای درس‌های پایه: 41 واحد
واحدهای درس‌های تخصصی: 33 واحد
واحدهای درس‌های کارآموزی: 18 واحد
واحدهای درس‌های کارآموزی در عرصه: 16 واحد

دوره تحصیل کارشناسی هوشبری – دروس عمومی هوشبری

مبانی نظری اسلام
اخلاق اسلامی
انقلاب اسلامی
تاریخ و تمدن اسلامی
آشنایی با منابع اسلامی
ادبیات فارسی
زبان عمومی
جمعیت و تنظیم خانواده
تربیت بدنی 1 و 2

دوره تحصیل کارشناسی هوشبری – دروس پایه و تخصصی هوشبری

آناتومی 1
آناتومی 2
فیزیولوژی 1
فیزیولوژی 2
فیزیک هوشبری
میکروب شناسی و استریلیزاسیون
بیوشیمی
ایمونولوژی
روانشناسی
واژه شناسی پزشکی
کاربرد رایانه
آمار زیستی و روش تحقیق
نشانه شناسی و معاینات بالینی
اصول پایه داروشناسی
اصول کمک های اولیه
اصول پرستاری و کار در اتاق عمل
فیزیوپاتولوژی
خون شناسی و انتقال خون
فوریت های پزشکی
زبان تخصصی
مدیریت در بیهوشی
اصول بیهوشی
روش بیهوشی 1
روش بیهوشی 2
روش بیهوشی 3
مراقبت های پس از بیهوشی
اصول مراقبت های ویژه
اصول و روش های اداره درد
آشنایی با بیماری های داخلی و جراحی
داروشناسی اختصاصی
اخلاق حرفه ای در هوشبری
کارآموزی پرستاری

دوره تحصیل کارشناسی هوشبری – دروس کارآموزی هوشبری

کارآموزی 1
کار آموزی 2
کار آموزی 3
کار آموزی 4

دوره تحصیل کارشناسی هوشبری – دروس کارآموزی در عرصه هوشبری

کارآموزی در عرصه 1
کارآموزی در عرصه 2

معرفی رشته هوشبری – کارآموزی در عرصه رشته هوشبری

هدف از کارآموزی در عرصه هوشبری کسب مهارت در انجام وظایفی است که در شرح وظایف کارشناس هوشبری آورده شده است. لازمه مهارت در انجام مراقبت های هوشبری ، حضور تمام وقت، کامل و منظم در عرصه ارائه خدمات و انجام مستقل، نیمه مستقل و با نظارت مراقبت ها برای کسب مهارت در هوشبری است. واحد کارآموزی در عرصه که 16 واحد است به شیوه ای متفاوت از کارآموزی قبلی انجام می شود. از جمله ساعت حضور دانشجویان مامایی در عرصه تابع ساعت کاری کارشناسان هوشبری ها است. همچنین دانشجویان هوشبری برای انجام کارآموزی موظف به حضور در شیفت های عصر و شب و بعضا روزهای تعطیل هستند. دوره های کارآموزی در عرصه دو دوره 204 ساعته است. دوره کارآموزی در عرصه هوشبری عبارتند از؛

کارآموزی در عرصه 1:

کارآموزی در عرصه PACU : 102 ساعت

کاآموزی در عرصه ICU : 102 ساعت

کارآموزی در عرصه 2:

کارآموزی در عرصه اورژانس: 102 ساعت

کارآموزی در عرصه سرویس درد: 102 ساعت

معرفی رشته هوشبری – طرح دوساله هوشبری

فارغ التحصیلان هوشبری نیز همانند دانش آموختگان پزشکی بعد از پایان تحصیل خود ملزم به گذراندن طرح دوساله هوشبری در مناطق محروم هستند. طرح دوساله هوشبری برای کسانی که به سربازی نرفته اند، سربازی محسوب می شود و لازم نیست آن ها بعد از طرح به سربازی بروند. همچنین گذراندن طرح هوشبری اجباری و غیرقابل خرید است.


چه کسانی از گذراندن طرح هوشبری معاف می شوند؟

همه ی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی هوشبری موظف به گذراندن طرح دوساله رشته هوشبری هستند و می بایست در مناطق محروم به ارائه خدمات هوشبری به مردم آن منطقه بپردازند؛ با وجود این شرایطی وجود دارد که موجب معافیت بعضی از دانش آموخته‌گان از این طرح می شود شرایط معافیت از طرح دوساله هوشبری عباتند از؛

دانش آموختگانی که در دانشگاه های خارج از کشور تحصیلات خود را گذرانده اند یا با انتقالی در دانشگاه های داخل کشور تحصیل کرده اند و از مزایای ارز دولتی استفاده نکرده اند، در صورتی که دوره تکمیلی را در داخل کشور گذرانده باشند و شهریه مربوطه را پرداخته باشند، از طرح دوساله هوشبری معاف هستند.
بانوان متاهلی که قبل از تاریخ 1 آذر سال 1380 فارغ التحصیل شده اند.
افرادی که در مقطع تحصیلی قبلی خود، گواهی معافیت از طرح را دریافت کرده باشند.
فارغ التحصیلانی که مشکل حاد پزشکی دارند و شورای عالی پزشکی برای آن ها گواهی معافیت از طرح دوساله را صادر کرده باشد.
افرادی که حداقل شش ماه به طور داوطلبانه در جبهه خدمت کرده اند، از گذراندن طرح دوساله هوشبری معاف هستند.
فارغ التحصیلان استعدادهای درخشان مثل برندگان مدال طلای المپیاد کشوری، نفرات اول تا سوم آزمون جامع علوم پایه، نفرات اول تا دهم کنکور سراسری گروه تجربی، نفرات اول تا سوم آزمون ورودی دستیاری تخصصی (به استثناء رشته داروسازی) از گذراندن طرح دوساله هوشبری معاف هستند.

علاوه بر موارد بالا دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز می تواند به بعضی افراد گواهی معافیت از طرح دوساله هوشبری بدهد که عبارتند از؛

مادری که حضانت فرزند خود را بر عهده دارد.
آزادگان ، همسران و فرزندان آزادگان
فرزندان و همسران شهدا و مفقودین جنگ تحمیلی
تک فرزند خانواده
خواهر و برادر شهدا (تنها یک نفر از اعضای خانواده مجاز به استفاده از معافیت می باشد.)
جانباز بالای 25 درصد (خود داوطلب) و فرزند جانباز بالای 50 درصد و همسر جانباز بالای 70 درصد
افراد فارغ التحصیل در رشته های اجباری در صورت رسیدن به سن 45 سال
افرادی که به مدت 4 ماه در صف انتظار به کارگیری به سر می برند. فارغ التحصیلانی که بومی هستند و در رشته های غیر از پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کرده اند ، در صورتی که علاوه بر این 4 ماه به صورت پیوسته در صف انتظار یک شهرستان در یک دانشگاه باشند و دانشگاه نیاز یا امکان به کارگیری آن ها را نداشته باشد ، از گذراندن طرح خود معاف می شوند.
سپری کردن خدمت نظام وظیفه برای آقایانی که دارای شرایط معافیت های خدمت نظام وظیفه می باشند.

معرفی رشته هوشبری – دانشگاه های پذیرنده رشته هوشبری

دانشگاه های پذیرنده رشته هوشبری عبارتند از؛

دانشگاه علوم پزشکی ایران
دانشگاه علوم پزشکی تهران
دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
دانشگاه علوم پزشکی خمین
دانشگاه علوم پزشکی آبادان
دانشگاه علوم پزشکی ساوه
دانشگاه علوم پزشکی کاشان
دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دانشگاه علوم پزشکی کردستان
دانشگاه علوم پزشکی کرمان
دانشگاه علوم پزشکی قزوین
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دانشگاه علوم پزشکی قم
دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد
دانشگاه علوم پزشکی زنجان
دانشگاه علوم پزشکی سیرجان
دانشگاه علوم پزشکی تربیت حیدریه
دانشگاه علوم پزشکی جهرم
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور
دانشگاه علوم پزشکی تبریز
دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس
دانشگاه علوم پزشکی البرز
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
دانشگاه علوم پزشکی اراک
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
دانشگاه علوم پزشکی گناباد
دانشگاه علوم پزشکی دزفول
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
دانشگاه علوم پزشکی گیلان
دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی زابل
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
دانشگاه علوم پزشکی یزد
دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر
دانشگاه علوم پزشکی گراش
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی بابل
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
دانشگاه علوم پزشکی ساوه
دانشگاه علوم پزشکی لرستان
دانشگاه علوم پزشکی گلستان
دانشگاه علوم پزشکی گیلان
دانشگاه علوم پزشکی نیشاپور
دانشگاه علوم پزشکی مازندران
دانشگاه علوم پزشکی همدان
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

معرفی مقطع کارشناسی رشته هوشبری – ادامه تحصیل رشته هوشبری در مقاطع بالاتر

در رشته هوشبری مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا وجود ندارد و دانش آموختگان کارشناسی رشته هوشبری می توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالا تر در بعضی زیرشاخه های رشته علوم پزشکی شامل مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)، مهندسی پزشکی (زیست مواد)، اپیدمیولوژی، ارزیابی فناوری سلامت، اقتصاد بهداشت، انفورماتیک پزشکی، ارگونومی، آمار زیستی، آموزش بهداشت، پرستاری مراقبت های ویژه، پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، تکنولوژی گردش خون، علوم بهداشتی در تغذیه، فناوری اطلاعات سلامت، فیزیولوژی، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، نانوتکنولوژی پزشکی، زیست فناوری پزشکی، رفاه اجتماعی، تاریخ علوم پزشکی، آموزش پزشکی، اتاق عمل، ژورنالیسم پزشکی، تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی، و برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی ادامه تحصیل کنند.

امیدوارم که توضیحات مفیدی ارائه داده باشم ، پیروز باشین


2/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور تجربی رشته هوشبری از زبان دانشجویان رشته هوشبری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی