انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

موضوع اصلی این مقاله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و زمان و نحوه انتخاب رشته خواهد بود. برای اطلاع از سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و دریافت راهنمای جامع انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد با ما همراه باشید.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

با اعلام نتایج کارشناسی ارشد، امکان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 برای تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته ارشد شده اند و علاقه مند به حضور در مراکز آموزشی و دانشگاه های آزاد اسلامی می باشند فراهم می گردد.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مطابق با دفترچه انتخاب رشته ارشد انتخاب رشته تنها برای آن دسته از داوطلبانی که تراز و رتبه لازم برای انتخاب رشته را به دست آورده اند امکان پذیر خواهد بود. بدین ترتیب داوطلبان باید در تاریخ مقرر اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نمایند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ بعد از دریافت کارنامه اولیه آزمون ارشد در سایت سازمان سنجش sanjesh.org آغاز می گردد و از این تاریخ به مدت حدودا سه الی چهار روز داوطلبان دانشگاه آزاد باید اولویت رشته های انتخابی خود را تعیین و انتخاب رشته کنند.

تاریخ دقیق انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد هنوز مشخص نشده است اما با آغاز زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد در اواخر خرداد ماه، امکان تعیین رشته ارشد دانشگاه آزاد فراهم می گردد.

زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
اواخر خرداد 1402

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی که در کنکور ارشد ۱۴۰۲ شرکت کرده اند، می­ توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد azmoon.org می باشد و داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد که مطابق کارنامه صادره توسط سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به انتخاب رشته شده ­اند، می توانند با استفاده از کد دسترسی۷ رقمی مندرج در کارنامه سازمان سنجش، کد ملی و تهیه کارت اعتباری انتخاب رشته از سامانه فوق، برای ثبت رشته/محل های انتخابی خود به این سایت مراجعه نمایند.

هر داوطلب می ­تواند متناسب با کد رشته امتحانی خود در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته، حداکثر تا ۱۰۰ کد رشته/محل را در فرم انتخاب رشته ثبت کند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

توجه داشته باشید که عدم مراجعه به سامانه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در موعد مقرر به منزله انصراف از پذیرش در دانشگاه آزاد می باشد.

دریافت کارنامه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دریافت کارنامه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اولین قدم برای انتخاب رشته ارشد آزاد است. چون نتایج اولیه وضعیت علمی داوطلبان ارشد دانشگاه آزاد بر اساس نمره کل و رتبه آنان با توجه به سهمیه و کد رشته امتحانی شان در سایت سازمان سنجش منتشر می گردد.

بنابراین برای انتخاب رشته ابتدا باید به sanjesh.org مراجعه و اقدام به دریافت کارنامه آزمون ارشد خود نمایید. از منوی سمت راست روی کارشناسی ارشد بزنید.

نکته مهم: با توجه به یکسان بودن مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد فقط تاریخ موجود در تصاویر قدیمی بوده اما مراحل انتخاب رشته و محتوای متنی کاملا به روز و مطابق با آخرین تغییرات سایت سازمان سنجش می باشد.

نحوه انتخاب رشته ارشد کارشناسی ارشد

به صفحه سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد وارد شوید و مطابق تصویر گزینه انتخاب رشته را انتخاب نمایید.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

در این صفحه روی لینک فعال “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 (کارنامه اولیه و انتخاب رشته)” کلیک کنید

راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد

حالا در این بخش روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید.

راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد

با استفاده از دو روش می توانید به سامانه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وارد شوید.

  • شماره پرونده + کد ملی + سال تولد
  • شماره پرونده + کد پیگیری ثبت نام

بعد از درج اطلاعات درخواستی در کادرهای مربوطه عبارت امنیتی را نوشته و ورود به سیستم را بزنید.

 

راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد

وارد بخش «میز کار» شوید و با انتخاب گزینه مشاهده کارنامه اولیه می توانید نتایج اولیه کارشناسی ارشد خود را دریافت نمایید. لازم به ذکر است اگر در دو رشته اصلی و شناور شرکت کرده باشید، هر دو در یک کارنامه نمایش داده می شوند.

کارنامه اولیه کنکور ارشد انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مطالعه دقیق و کامل دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ بسیار ضروری می باشد. مندرجات دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد شامل شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران کارشناسی ارشد، نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد و سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد. همچنین نحوه پذیرش اتباع خارجی و کدرشته ها و شهرهای ممنوعه برای اتباع غیر ایرانی ذکر شده است.

همچنین نام و کدرشته های مقطع کارشناسی ارشد 1402 به همراه نام و کدمحل های دانشگاه آزاد در هر کدرشته انتخابی و ظرفیت پذیرش هر کدرشته در قالب جدول ارائه شده است.

به همین منظور ما در این بخش از مقاله، لینک دانلود pdf دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد را به محض انتشار و آغاز زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قرار خواهیم داد.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ کلیک نمایید.

هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 هنوز اعلام نشده است. سال گذشته این هزینه بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه انتخاب رشته مبلغ ۱۱۶۰۰۰۰ ریال معادل ۱۱۶ هزار تومان تعیین شده بود.

به محض انتشار اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی این مقاله به روز رسانی و مبلغ هزینه انتخاب رشته ارشد آزاد به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

در این بخش راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ارائه می گردد. همانطور که پیش تر اشاره شد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد باید با استفاده از کد دسترسی۷ رقمی که در کارنامه سازمان سنجش درج شده است، به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.

در بخش لیست سامانه ها گزینه «سامانه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی» را انتخاب کنید.

در صفحه جدید با وارد کردن کد ملی و کد دسترسی۷ رقمی مندرج در کارنامه ارشد سازمان سنجش روی گزینه ورود کلیک کنید. اتباع غیر ایرانی نیز لازم است در کادر مربوط به کد ملی، کد پیگیری اتباع خارجی را وارد نمایند.

بعد از پرداخت هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توانید از طریق این سامانه اقدام به انتخاب رشته نمایید.

برای انتخاب استان و شهر مورد علاقه خود جهت ادامه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد روی منوی استان کلیک کنید. اگر می خواهید تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی واقع در آن شهر و استان را مشاهده کنید منوی واحد را روی حالت همه قرار دهید. با انتخاب رشته مورد نظرتان و کلیک بر گزینه جستجو، تمامی موارد مربوط به آن کد رشته و واحد دانشگاه آزاد اعم از کد رشته، نام رشته، جنسیت، استان، کد واحد دانشگاه آزاد و نام آن واحد نمایش داده می شود.

بدین ترتیب با کلیک بر روی انتخاب اولویت این کدرشته ها به لیست اولویت انتخاب رشته شما وارد می شوند و به ترتیب اولویت در لیست قرار خواهند گرفت. هر داوطلب می ­تواند متناسب با کد رشته امتحانی خود در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته، حداکثر تا ۱۰۰ کد رشته/محل را در فرم انتخاب رشته ثبت کند.

همچنین برای انتقال و جابه جایی اولویت ها گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و کد رشته را جا به جا کنید. همچنین با امکان حذف اولویت می توانید آن کد رشته را از لیست انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد خود حذف نمایید.

پیشنهاد می کنیم قبل از تایید نهایی یک بار تمامی اولویت های خود را بررسی کنید و از صحت ورود اطلاعات اطمینان حاصل کنید. البته امکان ویرایش کد رشته های دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org فراهم شده است و می توانید در صورت وجود مغایرت در اطلاعات به تصحیح و ویرایش آن ها بپردازید.

با انتخاب گزینه تایید نهایی قادر به پرینت و چاپ لیست رشته های کارشناسی ارشد خود خواهید بود.

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده است اما معمولا داوطلبان یک هفته تا ده روز بعد از آغاز زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای تعیین رشته فرصت دارند. لازم به ذکر است پس از اتمام و انقضای مهلت مقرر به هیچ عنوان امکان انتخاب رشته وجود نخواهد داشت.

اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

بعد از پایان مهلت انتخاب رشته، پذیرش نهایی داوطلبان و اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش آموزش کشور در سایت sanjesh.org صورت می گیرد. زمان اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد متعاقبا در این مقاله به روز رسانی و به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

انتخاب رشته اتباع خارجی برای کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

مراحل انتخاب رشته اتباع خارجی برای کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کمی متفاوت با سایر داوطلبان می باشد. همانطور که می دانید این دسته از داوطلبان باید بند مربوط به اتباع خارجی را در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد علامتگذاری کرده باشند و در غیر اینصورت پذیرش آنان لغو خواهد شد.

کلیه داوطلبان غیرایرانی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته باید کد پیگیری اتباع خارجی را دریافت نمایند.

نحوه دریافت کد پیگیری اتباع خارجی
  • مراجعه به وب‌سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری www.saorg.ir
  • مراجعه به بخش درگاه – امور دانشجویان غیر ایرانی.
  • تکمیل اطلاعات و اخذ کد پیگیری.
  • تماس با اداره کل بین‌الملل دانشـگاه آزاد اسـلامی و اعلام کد پیگیری به نماینده کنسولی واحد مربوطه جهت تایید دانشگاهی
  • پس از 15 روز از تاریخ اخذ کد مربوطه تماس با اداره کنسولی به‌منظور پیگیـری امور و تایید نهایی، یا مراجعه حضوری به معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی

سایر مراحل انتخاب رشته اتباع خارجی برای کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی مشابه با دیگر داوطلبان می باشد و برای اطلاع از آن به راهنمای انتخاب رشته مندرج در همین مقاله مراجعه نمایید.

تاثیر معدل در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مطابق با شرط معدل کنکور کارشناسی ارشد، فارغ التحصیلان سال ۸۶ به بعد که متقاضی کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ هستند باید معدل بالاتر از ۱۲ داشته باشند وگرنه مجاز به ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ نخواهند بود. دانشجویانی که تا تاریخ برگزاری آزمون فارغ التحصیل نشده اند هم باید میانگین معدل واحد های گذرانده شده تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ را در فرم مخصوص معدل درج و در سایت سازمان سنجش بارگذاری نمایند.

با انتشار دفترچه انتخاب رشته، امکان دریافت فرم مخصوص میانگین واحد های گذرانده دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی در این بخش از مقاله فراهم خواهد شد.

بنابراین این معدل موثر در رتبه و تراز شما اثر می گذارد چون پذیرش نهایی داوطلبین بر اساس درصد محاسبه می شود. این درصد شامل 80% نمره آزمون و 20% معدل دوره کارشناسی داوطلبان می باشد. با توجه به شرایط از پیش تعیین شده، این معدل به صورت تراز بر گزینش نهایی داوطلبان تاثیر خواهد گذاشت.

البته معدل معیار درست و دقیقی نیست چرا که نحوه نمره دهی در هر دانشگاه متفاوت است و اگر نتیجه آزمون شما خوب است ولی نمره معدل پایینی دارید نگران نباشید. چون تاثیر نمره آزمون 80% می باشد.


ما در این مقاله از مشاور گروپ به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و مهم ترین موضوعات مربوط به آن اعم از زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در سایت مرکز سنجش پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد azmoon.org پرداختیم. اگر این مطلب برای شما مفید بود می توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. منتظر خواندن پیام های شما در بخش دیدگاه های همین مقاله هستیم.

اگر درباره انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سوال دارید می توانید سوالات خود را با بخش پاسخگویی تلفنی ما در مشاور گروپ در میان بگذارید.

تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور

همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

9099071613

چنانچه به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت را ندارید می توانید با خرید بسته های تماس مشاور گروپ از خدمات مشاوره بهترین متخصصان ما بهره مند گردید. با ثبت موضوع درخواستی خود، مشاورین مجموعه مشاور گروپ متناسب با موضوع مشاوره تان، همین حالا در اسرع وقت و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول انتخاب رشته ارشد آزاد

✔️انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چه تاریخی آغاز می گردد؟

✔️اواخر خرداد ماه پس از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، زمان انتخاب رشته شروع می شود. برای اطلاع از مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد به مقاله مراجعه نمایید.

✔️نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چگونه است؟

✔️راهنمای جامع انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در این مقاله مشاور گروپ قرار گرفته است. پیش از هر چیز باید کارنامه خود را دریافت کرده و در صورت مجاز به انتخاب رشته بودن، اقدام به تعیین رشته نمایید.

✔️سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چیست؟

✔️برای انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۲ باید به سایت مرکز سنجش پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی azmoon.org مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403