افزایش ظرفیت پزشکی کنکور ۱۴۰۲

افزایش ظرفیت پزشکی کنکور ۱۴۰۱

جهت مشاوره در زمینه افزایش ظرفیت پزشکی کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

افزایش ظرفیت پزشکی کنکور ۱۴۰۲ برای کدام رشته ها و دانشگاه ها بوده است ؟  وزیر بهداشت از افزایش محدود ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه علوم پزشکی برای پذیرش کنکور ۱۴۰۲  خبر داد.


افزایش ظرفیت پزشکی کنکور 98

افزایش ظرفیت پزشکی کنکور

افزایش ظرفیت پزشکی کنکور ۱۴۰۲ در مناطق محروم با اولویت بومی‌گزینی / تدوین برنامه‌های مهارتی برای جبران افت آموزشی دانشجویان

🔸ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: حدود ۲۷۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف ۶۸ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی کشور تحصیل و حدود ۲۰ هزار عضو هیئت علمی به صورت پیمانی و تعهداتی تحت نظارت وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند.

🔸معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش ظرفیت پزشکی کنکور ۱۴۰۲ پس از بحث‌های طولانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی درنهایت تصویب شد، اظهار داشت: براساس این مصوبه سال آینده ۱۶۰۰ نفر به ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی کنکور ۱۴۰۲ افزوده خواهد شد البته تاکید می‌شود که این افزایش ظرفیت پزشکی کنکور ۱۴۰۲ برای مناطق محروم بوده و با اولویت بومی‌گزینی انجام می‌شود تا کمکی به رفع مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم باشد.

🔸وی ادامه داد: درحال تدوین قوانین و ضوابط پذیرش افزایش ظرفیت پزشکی کنکور ۱۴۰۲ برای سال آینده هستیم که امیدواریم تا قبل از شروع سال جدید نهایی شود.

افزایش ظرفیت پزشکی کنکور ۱۴۰۱


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نسبت پزشک به 10 هزار نفر جمعیت در سال مبدا که سال جاری است، عدد 13 است و در سال 1410 به عنوان سال رشد، این نسبت باید به عدد 20 برسد، خبر داد و گفت: در این‌باره توافق شد افزایش ظرفیت پزشکی سالیانه 20 درصدی جذب دانشجوی جدید پزشکی طی چهار سال متوالی را داشته باشیم.

وزارت بهداشت مکلف است طرح افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع تخصص و دندانپزشکی عمومی و تخصصی را ظرف مدت 2 ماه جهت تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه نماید.

افزایش ظرفیت پزشکی در مناطق محروم با اولویت بومی گزینی

دکتر عاملی با بیان اینکه این افزایش ظرفیت به مناطق محروم کشور اختصاص دارد، ادامه داد: دانشجو از همه جای کشور جذب می‌شود، اما بر اساس بومی‌گزینی به مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کند و این سهمیه به طور خاص برای عموم داوطلبان رشته‌های پزشکی گذاشته شده است و تابع سهمیه بومی گزینی بصورت صد درصد است.
وی افزود: وزارت بهداشت مکلف است طرح افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع تخصص و دندانپزشکی عمومی و تخصصی را ظرف مدت 2 ماه جهت تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه نماید.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همچنین مقرر شد وزارت بهداشت با همکاری نهادهای ذیربط نسبت به برنامه‌ریزی جهت استقرار فراگیر شبکه سلامت و تدوین طرح نظام ارجاع پزشکی و پزشکی خانواده و بهره‌گیری از فناوری نوین و هوش مصنوعی در نظام سلامت اقدام، و جهت تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه دهد.
دکتر عاملی اضافه کرد: سازمان سنجش موظف است هر ساله قبل از اعلام ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص افزایش ظرفیت در رشته‌های مزبور را به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اعلام نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه افزایش ظرفیت پزشکی کنکور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی