افزایش سن استخدامی ۱۴۰۳

افزایش حداکثر سن داوطلبان آزمون های استخدامی دستگاه‌ های اجرایی

جهت مشاوره در زمینه افزایش سن استخدامی ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بررسی موضوع افزایش حداکثر سن داوطلبان آزمون های استخدامی دستگاه‌ های اجرایی پرداخته ایم. یک نماینده مجلس از طرح جدید جمعی از نمایندگان تحت عنوان افزایش حداکثر سن داوطلبان شرکت در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی، خبر داد و گفت: در تلاش هستیم سقف مجاز بودن شرکت‌کنندگان در آزمون‌های استخدامی را از ۳۵ سال به ۴۰ سال افزایش دهیم. با ما همراه باشید.

افزایش سن داوطلبان آزمون های استخدامی دستگاه‌ های اجرایی

افزایش سن استخدامی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از طرحی تحت عنوان افزایش سن استخدامی در آزمون‌های  دستگاه‌های اجرایی، خبر داد.

علی بابایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از طرح جمعی از نمایندگان تحت عنوان افزایش حداکثر سن داوطلبان شرکت در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی، خبر داد.

وی افزود: بر اساس این طرح پیشنهادی، میزان ۵ سال به سن داوطلبان مشارکت در آزمون‌های استخدامی در دستگاه‌های اجرایی افزوده خواهد شد و سقف مجاز از ۳۵ به ۴۰ سال افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طبق این طرح در تلاش هستیم سقف مجاز بودن شرکت کنندگان در آزمون‌های استخدامی را افزایش دهیم، ادامه داد: طرح افزایش حداکثر سن داوطلبان آزمون‌های استخدامی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه شده است و در نوبت رسیدگی قرار دارد.

بابایی بیان کرد: طراحان معتقد هستند که شرایط چندان برای متولدین دهه شصت برای ورود به دستگاه‌ها فراهم نبوده و در حال حاضر هم نباید برای یک یا ۲ سال فرصت را از جوانان برای پیشرفت در دستگاه‌ها بگیریم لذا با این طرح دایره رقابت گسترده‌تر می‌شود و با این طرح شرایط برای افراد تا سن ۴۰ سال جهت شرکت در آزمون‌های استخدامی فراهم می‌شود.

نماینده ساری در مجلس اظهار کرد: در صورتی که طرح مذکور در کمیسیون اجتماعی تصویب شود ، گزارش آن جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در حال حاضر سقف مجاز برای شرکت در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرای ۳۵ سال است که با تصویب و اجرای این طرح به ۳۷ سال افزایش می‌یابد.

افزایش سن استخدامی برای متاهلین

به طور کلی، برای شرکت در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور، سقف سنی برای داوطلبان با مدرک کارشناسی ۴۰ سال، با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ۴۵ سال و برای داوطلبان با مدرک کاردانی ۳۰ سال است.

اما بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یک سال تا حداکثر پنج سال به سقف محدوده سنی اضافه می‌شود. همچنین، به ازای تاهل و نیز هر فرزند، دو درصد تا حداکثر ده درصد به امتیاز مکتسبه آزمون کتبی داوطلب اضافه می‌شود.

برای برخورداری از این امتیازات، داوطلبان می‌بایست اطلاعات مربوط به محل تولد فرزندان خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل کنند. در صورت عدم تکمیل این اطلاعات، هیچ گونه ویرایشی بعد از برگزاری آزمون انجام نخواهد شد.

آیا افزایش سن استخدامی تصویب شد؟

طرح افزایش سن استخدامی برای داوطلبان آزمون‌های دستگاه‌های اجرایی کشور هنوز تصویب نشده است. این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و پس از تصویب در کمیسیون، باید در جلسه علنی مجلس رای گیری شود. بر اساس این طرح، سقف سنی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی از ۳۵ سال به ۴۰ سال افزایش خواهد یافت.

افزایش سن استخدام به 45 سال

خبرداغ وفوری افزایش سقف سنی آزمون استخدامی به ۴۵سال در آزمون استخدامی وزارت خارجه، صورت پذیرفته.

با ورود نظارتی مجلس، حداکثر شرط سنی آزمون استخدامی وزارت خارجه برای کارشناسی و کارشناسی‌ارشد به ۴۰سال و برای دکتری به ۴۵سال افزایش یافت.

در فراخوان استخدامی وزارت خارجه از سوی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی منتشر شده بود، حداکثر سن برای مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکتری ۲۸ و ۳۰ و ۳۲ معین گردیده بود که پس از درخواست فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور و ارسال رونوشت به وزیر خارجه «مغایرت این حداکثر با قانون خدمات هماهنک کشوری» را اعلام و «خواستار اصلاح و تمدید فراخوان» شد. پس از آن حداکثر شرط سنی آزمون استخدامی وزارت خارجه برای کارشناسی و کارشناسی‌ارشد به ۴۰سال و برای دکتری به ۴۵سال افزایش یافت.

 

افزایش سن استخدامی داوطلبان آزمون های استخدامی دستگاه‌ های اجرایی

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی از طرح جدید جمعی از نمایندگان تحت عنوان افزایش حداکثر سن داوطلبان شرکت در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی، خبر داد.

وی در توضیح محور اصلی طرح افزایش سن داوطلبان آزمون استخدامی، اظهار کرد: بسیاری از متولدین دهه ۶۰ که جویای کار هستند، به دلیل اینکه سن آنها بیشتر از ۳۵ سال است امکان شرکت در آزمون‌های استخدامی را ندارند، لذا طبق این طرح در تلاش هستیم سقف مجاز بودن شرکت کنندگان در آزمون‌های استخدامی را از ۳۵ سال به ۴۰ سال افزایش دهیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس در همین راستا، افزود: طرح افزایش حداکثر سن دواطلبان آزمون‌های استخدامی به هیئت‌ رئیسه ارائه شده و در حال حاضر به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شده است.

ارکانی با بیان اینکه پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه طرح افزایش حداکثر سن داوطلبان آزمون‌های استخدامی در کمیسیون اجتماعی با حضور مسئولان مربوطه بررسی می‌شود، گفت: در صورتی که طرح مذکور در کمیسیون اجتماعی تصویب شود، گزارش آن جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

در حال حاضر سقف مجاز برای شرکت در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۳۵ سال است.

افزایش سن داوطلبان آزمون های استخدامی

آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور به منظور تکمیل کادر اداری و اجرایی سازمان ها و ارگان های دولتی برگزار می شود . داوطلبان آزمون استخدامی توجه داشته باشند، پذیرش نهایی و استخدام در هر یک از این سازمان ها، با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی دفترچه ثبت نام امکانپذیر است. یکی از شرایط استخدام داوطلبان شرایط سنی می باشد. که براساس آخرین اخبار منتشر شده، ممکن است افزایش یابد.

بسیاری از متولدین دهه ۶۰ که جویای کار هستند، به دلیل اینکه سن آنها بیشتر از ۳۵ سال است امکان شرکت در آزمون‌های استخدامی را ندارند، لذا طبق این طرح در تلاش هستیم سقف مجاز بودن شرکت کنندگان در آزمون‌های استخدامی را از ۳۵ سال به ۴۰ سال افزایش دهیم.

سقف سن داوطلبان آزمون های استخدامی دستگاه‌ های اجرایی

براساس آخرین بررسی های انجام شده، قرار است شرایط سنی داوطلبان، از 35 سال به 40 سال افزایش یابد. باتوجه به آنکه بسیاری از افرادی که جویای کار می باشند، از متولدین 60 می باشند و شرایط شرکت در آزمون های استخدامی را ندارند، ممکن است شرایط سنی داوطلبان آزمون های استخدامی افزایش یابد.

در حال حاضر سقف مجاز برای شرکت در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرای ۳۵ سال است. به محض انتشار اطلاعیه جدید در خصوص افزایش سن داوطلبان، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام آزمون های استخدامی :

علاوه بر شرایط سنی، داوطلبان به منظور ثبت نام آزمون های استخدامی، باید دارای شرایط زیر نیز باشند:

✅ دارا بودن تابعیت ایرانی.

✅ اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی.

✅ التزام عملی به قانون اساسی.

✅ داشتن سلامت جسمی و روانی.

✅ دارا بودن کارت پایان خدمت برای داوطلبان آقا.

✅ عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

✅ عدم سوء سابقه.

✅ عدم استخدامی رسمی در سایر ارگان ها و دستگاه های اجرایی

✅ عدم محرومیت از استخدام در ارگان های دولتی.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت یکی از سوالات پرتکراری است که اغلب شما عزیزان از مشاوران مجموعه مشاور گروپ می پرسند، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی استخدام وزارت بهداشت می توانید با مشاوران مجرب مجموعه تماس بگیرید.

افزایش حداکثر سن داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، رییس دانشگاه فرهنگیان گفت : این دانشگاه با افزایش سن پذیرفته‌شدگان موافق است ، اما طبق قانون دامنه سنی فرد استخدامی باید به گونه‌ای باشد که بتواند ۳۰ سال به کشور خدمت کند و سیاست‌گذاری در این زمینه تابع مقررات است .
حسین خنیفر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره کاهش سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت : این مساله تابع تصمیم‌گیری مثلث سازمان امور استخدامی ، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش است

در این مقاله به بررسی موضوع افزایش سن داوطلبان آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی پرداخته ایم. برای آگاهی از آخرین اخبار آزمون های استخدامی، می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان آزمون استخدامی

درحال حاضر سقف سنی مجاز برای شرکت در آزمون های استخدامی چند سال است؟

درحال حاضر سقف سنی مجاز داوطلبان، برای شرکت در آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی 35 سال است.

آیا سن داوطلبان آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی افزایش می یابد؟

براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده، ممکن است سن داوطلبان از 35 سال به 40 سال افزایش یابد. آخرین اخبار از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام آزمون های استخدامی چیست؟

از شرایط ثبت نام داوطلبان می توان به تابعیت ایرانی، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی، عدم اعتیاد به موادمخدر و … اشاره کرد.

4/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه افزایش سن استخدامی ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403