افزایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی

افزایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی

جهت مشاوره در زمینه افزایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اخیرا اخبار مختلفی در خصوص تغییر قوانین برگزاری کنکور سراسری و شیوه نامه های در نظر گرفتن سوابق تحصیلی و اعمال تاثیرات مثبت یا قطعی به گوش میرسد. یکی از اخبار، افزایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی است.

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص جزئییات این خبر بحث کنیم، پس اگر شما هم فاصله ی زیادی تا کنکور سراسری ندارید، این مقاله را از دست ندهید.

افزایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی

اخیرا گمانه زنی هایی در خصوص افزایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی به گوش میرسد که در این قسمت به بررسی اخبار منتشر شده از این موضوع میپردازیم.

به گفته معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش:  عناوین و ضرایب سوابق تحصیلی به سازمان سنجش ابلاغ و تا پایان شهریور ماه به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد. در این خصوص جلسات متعددی برگزار شده است. و این موضوع هنوز در دست یررسی و بازبینی می باشد.

این ضرایب شامل دروس اختصاصی و عمومی است. با توجه به اینکه آزمون عمومی از کنکور حذف شده است، ضریب دروس عمومی برای سوابق تحصیلی افزایش خواهد یافت و ضریب دروس تخصصی نیز اعلام خواهد شد.

در صورت اعلام قطعی خبر، این مقاله به روز رسانی خواهد شد و اطلاعات دقیق در این جا  قرار داده خواهد شد.

کارشناسان ما در مرکز مشاورگروپ، آماده اند تا به تمامی سوالات شما در خصوص نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری یا افزایش تاثیر دروس عمومی در آزمون سراسری، پاسخ دهند. کافیست با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1401

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری

در این قسمت تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری را به طورکلی و در گذشته بررسی میکنیم تا ببینیم با افزایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

داوطلبان رشته های تجربی، ریاضی و انسانی  که مدرک تحصیلی خود را بعد از سال 84 اخذ کرده اند و داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را پس از سال 91 دریافت کرده اند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی خواهند شد. افراد زیر مشمول اعمال سوابق تحصیلی نخواهند بود:

  1. داوطلبانی که در رشته های فنی و حرفه ای فارغ التحصیل شده اند.
  2. داوطلبانی که در رشته های غیرنظری فارغ التحصیل شده اند.
  3. داوطلبانی که مدرک تحصیلی خود را قبل از سال 1384 اخذ کرده اند.
  4. داوطلبانی که دارای مدرک تحصیلی نطام قدیم می باشند.
  5. داوطلبانی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را پیش از سال 1391 دریافت کرده اند.

بنابراین آن دسته از داوطلبان کنکور سراسری که مدرک دیپلم شان را قبل از سال 94 دریافت کرده اند و افرادی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 اخذ کرده اند ، مشمول اعمال سوابق تحصیلی چه به صورت مثبت و چه به صورت قطعی نخواهند شد.

سهم سوابق تحصیلی
سال تحصیلی  میزان تاثیر سوابق تحصیلی
۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تاثیر قطعی
۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی
۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی
۱۴۰۵ – ۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی

حالا با افزایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی قطعا تاثیر دروس تخصصی کمتر خواهد شد در حالی که چیزی از اهمیتشان کم نشده است. به گفته ی مسئولین علت این تصمیم،حذف دروس عمومی از آزمون سراسری است. باید ببینیم که آیا این تصمیم درستی بوده است؟

سوابق تحصیلی

بیشتر بخوانید: فرم 602 | دریافت فرم 602 سوابق تحصیلی

منظور از تاثیر مثبت و تاثیر قطعی در کنکور سراسری چیست؟

تاثیر مثبت معدل یا سوابق تحصیلی در کنکور، به این معنا می باشد که اگر نمرات امتحانات نهایی سبب کاهش رتبه کنکور داوطلب در کنکور سراسری شود ، این نمره محاسبه نخواهد شد. بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش کشور، تاثیر سوابق تحصیلی امتحانات سال دوازدهم دانش آموزان در کنکور سراسری 1401 به میزان 30 درصد و مثبت خواهد بود.

تاثیر قطعی معدل در کنکور به این معنا می باشد، که سوابق تحصیلی و معدل دیپلم، بدون توجه به رتبه داوطلب چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی در تعیین رتبه قبولی او در آزمون سراسری اثرگذار خواهد بود.

با اعمال افزایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی ممکن است کار برای عده ایی راحت تر و برای عده ایی سخت تر شود. از این نظر که کسی برای دروس عمومی وقت چندانی نگذاشته است و خیلی به آن مسلط نیست یا برعکس.

نکته ی قابل توجه این است که شیوه مطالعه برای تست زنی و امتحان تشریحی متفاوت است و در صورتی که این قانون قطعی شود، عده ایی اینطور برآورد می کنند که دروس تخصص را با هدفمندی بیشتری برای تست زنی بخوانید و دروس عمومی را برا آزمون های تشریحی آماده کنید.

هدف مسئولین از این حرکت ایجاد یک اهمیت متوازن بین دروس عمومی وتخصصی است تا دانش آموزان به هر دو، بهای خاص خود را بدهند و عمیقا یاد بگیرند. باید دید قانون افزایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی، سبب ایجاد این موضوع خواهدشد یاخیر؟

 

در این مقاله به بررسی جزئییات افزایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی پرداختیم. امیدواریم نکات اشاره شده برای شما مفید واقع شده باشد.

در ادامه مطالعه کنید:

 

سوالات متداول افزایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی

❓علت افرایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی چیست؟

✔️ به گفته ی مسئولین علت افرایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی، حذف دروس عمومی از آزمون سراسری است.

❓تاثیر سوابق تحصیلی به چه معناست؟

✔️ تاثیر سوابق تحصیلی به این معناست که کنکور تنها تعیین کننده آینده تحصیلی دانش آموزان نباشد. در صورتی که سوالی مربوط به این موضوع داشتید. میتوانید با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

منظور از تاثیر مثبت و تاثیر قطعی در کنکور سراسری چیست؟

✔️ برای اطلاع از اینموضوع می توانید مقاله را مطالعه بفرمایید. در مقاله با جزئئیات توضیح داده شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه افزایش تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403