شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ | افزایش سن

در این مقاله مجموعه مشاور گروپ، قرار است به مبحث حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ و افزایش سن استخدامی آموزش و پرورش بپردازد. همانطور که می دانید شورای عالی آموزش و پرورش و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع در واقع از سمت آموزش و پرورش برای شرایط استخدامی این وزارتخانه باید تصمیم گیری کنند و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در مصاحبه ای از شرایط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ خبر داد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید

حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ | افزایش سن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش

حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نسبت به سال های گذشته صورت گرفته است. در سال های قبل، سقف مجاز برای شرکت در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۳۵ سال بود که با تصویب و اجرای طرح افزایش سن به ۳۷ سال افزایش یافت. اما در آخرین تغییرات دیوان عدالت اداری شرط سنی را ابطال کرده و احتمالا این تغییر در شرایط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ هم اجرا شود.

در غیر این صورت شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش برای داوطلبان دارای مدرک کارشناسی 40 سال و برای داوطلبان با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری 45 سال خواهد بود.

حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش

شرط سنی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، حداقل ۲۰ سال تمام و سن استخدامی لیسانس حداکثر چهل سال و نیز سن چهل و پنج سال سن برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد. لازم به ذکر است، شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ بر اساس مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت خواهد بود.

بر اساس اعلام معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، در پی افزایش سن استخدامی آموزش و پرورش و اعلام خبر حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش، سقف سنی ثبت نام 45 سال تمام تعیین شده است و مطابق با مصوبه 833 شورای انقلاب فرهنگی، مدت زمان همکاری در دستگاه های دولتی از این سقف سنی کسر می گردد.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام  آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ کلیک کنید.

حداقل و حداکثر سن ثبت نام در آزمون آموزش و پرورش اعلام شد/ نحوه محاسبه حدنصاب نمره داوطلبان

داشتن حداقل سن بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر چهل (۴۰) برای ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳ الزامی عنوان شده است.

به گزارش ایسنا؛ متقاضیان ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳ برای ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند تا روز شنبه چهاردهم بهمن ماه اقدام کنند. دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون حاوی شرایط و ضوابط، اطلاعات شغل‌محل‌ها، هم‌زمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس متقاضیان قرار گرفت.

چارچوب آزمون استخدامی آموزش پرورش در قالب آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی مشخص می شود. به طوریکه امتحان کتبی شامل سنجش حیطه های عمومی، تخصصی و اختصاصی است که براساس شغل محل اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام به صورت کتبی برگزار می شود.

به دلیل افزایش سن استخدامی آموزش و پرورش در این دوره از آزمون ها، حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش سقف سنی پیش بینی شده برای شرکت در آزمون  ۴۰ سال تمام تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: فیش حقوقی فرهنگیان

 ارزیابی تکمیلی نیز شامل سنجش و ارزیابی صلاحیت ها و شایستگی های (عمومی، تخصصی، حرفه ای) مورد نیاز برای مشاغل دبیری، هنرآموز وآموزگار با هدف تعمیق سنجش شایستگی های معلمی علاوه بر امتحان کتبی صورت می گیرد.

همچنین در ارزیابی تکمیلی، کسب (۹۵) امتیاز از شایستگی های عمومی، (۷۰) امتیاز ازشایستگی های اختصاصی و (۴۰) امتیاز ازشایستگی های تخصصی به عنوان حدنصاب الزامی عنوان شده است.

داشتن حداقل سن بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر چهل (۴۰) سال تمام (متولدین از ۱۳۶۲/۱۱/۹ تا ۱۳۸۲/۱۱/۰۹) برای دارندگان لیسانس و فوق لیسانس تا اولین روز ثبت نام در آزمون فوق به عنوان شرط سنی ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش عنوان شده است.

موارد استثنا شرط سنی داوطلبان

جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف هستند.

پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛ ۳) داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها و داوطلبانی  که در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروه های ضد انقلاب درآمده اند به میزان مدت اسارت و حضور در جبهه از شرط سنی مستثنی هستند.

بر اساس تبصره ۲ ماده واحده» نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه ۸۳۳ مورخ۱۳۹۹/۸/۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدت همکاری تمام وقت افرادی که به استناد یکی از قوانین و مقررات موضوعه با واحدهای دولتی آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش همکاری کرده اند، از حداکثر سن برای شرکت در آزمون های استخدامی وزارت آموزش و پرورش کسر می شود.

بر اساس ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، داوطلبان مشمول قانون مزبور به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یک سال تا حداکثر پنج سال (۵) به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد.

امتیازات فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲/۵ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر می باشد.

*چه داوطلبانی بومی محسوب می شوند؟

استفاده از اولویت بومی از طریق محل سکونت به موجب تایید ساکن بودن و حداقل ۱۰ سال سکونت با ارائه استشهاد محلی (بر اساس فرم پیوست در اطلاعیه سایت سنجش) ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.

داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه می تواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ۱۰ سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه قرار گیرد.

افراد بومی شهرستان (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها) متقاضی بهره مندی از اولویت بومی، باید در زمان ثبت نام، “گزینه  من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم” را انتخاب نمایند.

ارائه فرم استشهاد محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصراً برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاه های متقاضی معرفی می شوند، ضروری است.

داوطلبان بومی شهرستان (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استان ها) نسبت به سایر داوطلبان غیر بومی دارای اولویت هستند.

در صورتیکه داوطلب در بدو استخدام دارای مقطع تحصیلی بالاتر (مرتبط یا غیرمرتبط) با شرایط احراز طرح طبقه بندی مشاغل و مدرک تحصیلی مندرج در دفترچه باشد، ملزم به ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر عدم درخواست اعمال مدرک تحصیلی مربوطه پس از صدور حکم استخدامی خواهد بود.

شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش

هر آزمونی شرایط و ضوابطی دارد که به صورت مشخص و شفاف در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش قید می‌شود. داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز همانند سایر آزمون‌ها می‌بایست شرایط عمومی و اختصاصی را با دقت مطالعه نمایند که پس از ثبت نام دچار مشکل نشوند. همانطور که می‌دانید با توجه به تقاضا برای استخدام در آموزش و پرورش، شرایط سنی هر سال نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است. بنابراین در ادامه قصد داریم به موضوع شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش بپردازیم:

شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش
حداقل شرط سنی در نظر گرفته شده برای تمامی مقاطع تحصیلی ۲۰ سال سن است.
حداکثر شرط سنی برای مقطع لیسانس و فوق لیسانس ۴۰ سال سن می‌باشد.
حداکثر شرط سنی برای مقطع دکتری ۴۵ سال در نظر گرفته شده است.
به داوطلبانی که در مراکز آموزشی و تربیتی و دولتی مشغول به کار بودند، حداکثر شرط سنی در نظر گرفته شده آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.
به داوطلبانی که متاهل هستند و یا صاحب فرزند شده‌اند، به حداکثر شرط سنی آن‌ها از ۱ تا ۵ سال اضافه می‌شود.
افرادی که دارای سهمیه ایثارگری، جانبازی و آزادگانی دارند، بدون شرط سنی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمایند.

افزایش سن استخدامی آموزش و پرورش برای متاهلین

در اطلاعیه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش که توسط سازمان سنجش نیز اعلام شده بود، متاهلین در صورت شرکت در آزمون استخدامی مشمول ۲ امتیاز می‌شوند. افزایش سن استخدامی آموزش و پرورش برای متاهلین یکی از آن امتیازهای خوبی است که می‌توانند با توجه به شرایطی که دارند، بهره‌مند شوند. متاهلین به ازای هر ۱ فرزند، به حداکثر سن استخدامی آن‌ها در آموزش و پرورش، ۱ سال اضافه می‌شود.

افزایش سن استخدامی آموزش و پرورش برای متاهلین

سقف تعیین شده برای افزایش سن استخدامی آموزش و پرورش برای متاهلین، پنج سال در نظر گرفته شده است. امتیاز دیگری که آموزش و پرورش برای متاهیلین تصویب کرده، به ازاری هر فرزند ۲ درصد و در مجموع ۱۰ درصد، تاثیر بر نمره مکتسبه آزمون کتبی و مصاحبه حضوری خواهد داشت. به این ترتیب داوطلبان می‌توانند با استفاده از این شرایط فوق‌العاده، شانس بیشتری در استخدام آموزش و پرورش داشته باشند.

شرایط سنی ماده ۲۸ آموزش و پرورش

بر اساس ماده ۲۸ آموزش و پرورش، به منظور تامین نیروی انسانی آزمونی سراسری و استخدامی برگزار می‌شود که شامل ۲ مرحله است. آزمون کتبی و مصاحبه حضوری از مراحل این گزینش مهم می‌باشد. پذیرفته شدگانی که موفق به کسب نمره حد نصاب قبولی شوند، بایستی در دوره یکساله مهارت آموزی شرکت نمایند. همچنین مطابق با این بند، شرایط سنی ماده ۲۸ آموزش و پرورش نیز لحاظ شده است که در جدول زیر قابل مشاهده می‌باشد:

شرایط سنی ماده ۲۸ آموزش و پرورش
متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ۳۵ سال
متقاضیان با مدرک کارشناسی ارشد ۴٠ سال
متقاضیان با مدرک دکتری ۴۵ سال

حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را در این مقاله با هم بررسی کردیم. با انتشار دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سایت سازمان سنجش sanjesh.org، شرط سنی سایر شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش لازم برای شرکت در این رقابت به کلیه داوطلبان اعلام می گردد. اگر می‌خواهید بدانید افزایش سن استخدامی برای متاهلین هم در نظر گرفته شده یا خیر، تازه ترین اخبار و اطلاعات را با تماس با شماره 9099071613 به دست خواهید آورد.

ما همه روزه از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نیست، با خرید بسته های تماس و تکمیل فرم مشاوره، مشاوران حوزه درخواستی شما همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ | افزایش سن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی