اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98

اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98

جهت مشاوره در زمینه اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98 : نتایج کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام خواهد شد .

312732461اعلام نتایج کنکور سراسری 98

اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98  ، زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸ مشخص نشده اما بر اساس اعلام نتایج سال گذشته نتایج انتخاب رشته کنکور ۹۸ احتمالا در شهریور ماه اعلام می شود . در صورت انتشار اخبار مبنی بر زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸ این مقاله به روز رسانی خواهد شد .

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98

اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98  ،  اطلاعات مهم مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 که مطالعه آن جزو اقدامات لازم قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری 98 می باشد، عبارتنداز :

  • زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 98
  • نشانی سایت و نحوه انتخاب رشته کنکور 98
  • سهمیه های موثر در کنکور سراسری 98
  • میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98
  • تاثیر سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور 98
  • شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه ها و موسسات غیردولتی – غیرانتفاعی
  • شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه های زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • و …
جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته علوم تجربی کلیک کنید.
جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی کلیک کنید.
جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی کلیک کنید.
جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر و زبان های خارجی کلیک کنید.

(به محض انتشار دفترچه های انتخاب رشته کنکور 98 ، لینک های بالا فعال خواهد شد.)

شرایط پذیرش دانشجو

یکی از نکات مهمی که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 به آن پرداخته شده است، شرایط پذیرش دانشجو می باشد، طبق این بند :

داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته می باشند، که در آزمون سراسری 98 شرکت کرده و طبق کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده اند. البته لازم به ذکر است، در رشته هایی که پذیرش در آن ها بر اساس سوابق تحصیلی می باشد، حضور در جلسه آزمون و یا مجاز شدن به انتخاب رشته، الزامی نمی باشد.
داوطلبان می بایست دارای شرایط عمومی و اختصاصی آزمون سراسری بوده و داوطلبان آقا هیچ منعی از نظر نظام وظیفه نداشته باشند.
داوطلبان نظام قدیم می بایست دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و داوطلبان نظام جدید می بایست دارای مدرک دوازدهم باشند.
داوطلبانی که دارای دیپلم فنی حرفه ای یا کاردانش هستند، می بایست دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) باشند.

تذکر : داوطلبی که دارای یکی از شرایط مذکور نباشد، حتی در صورت انتخاب رشته و قرار گرفتن در ردیف پذیرفته شدگان نهایی کنکور سراسری 98، قبولی وی «کان لم یکن» تلقی شده و دانشگاه ها و موسسات عالی پذیرفته شده، از ثبت نام وی ممانعت خواهند کرد.

دفترچه اصلاحیه کنکور سراسری ۹۸

اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98  ، معمولا ۳ الی ۵ روز پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، دفترچه ای با عنوان اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار گرفته که شامل اصلاحاتی از جمله حذف برخی کدرشته محل ها و همینطور اضافه شدن برخی دیگر و یا حتی تغییر کدرشته محل می باشد. داوطلبان می بایست پس از انتشار اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته ، لیست انتخاب رشته خود را مرور کرده و در صورت نیاز آن را ویرایش نمایند. لازم به ذکر است ،این امکان به تمامی داوطلبان کنکور سراسری داده شده تا در صورت لزوم ، نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸
دانلود اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری

اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98  ،  پروسه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری، همانند انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • وارد صفحه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید
  • از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کرده و پس از باز شدن صفحه، بر روی لینک سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری کارشناسی پیوسته ۹۸ کلیک نمایید.
  • پس از وارد نمودن اطلاعات شخصی خود، وارد پورتال تحصیلی خود شده و نسبت به ویرایش اطلاعات انتخاب رشته خود اقدام نمایید

انتشار کارنامه کنکور سراسری ۹۸ و اعلام نتایج اولیه

اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98  ،  پس از برگزاری آزمون سراسری در ۱۳ و ۱۴ تیر، پس از مدتی، نتایج اولیه آزمون از طریق سایت سازمان سنجش و آزموش کشور منتشر خواهد شد. شما باید با مراجعه به این درگاه و ثبت کد رهگیری خود، کارنامه اولیه را مشاهده کنید. لینک انتخاب رشته کنکور، نیمه دوم مرداد سال ۹۸ در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر خواهد شد. معمولا زمان انتخاب کنکور سراسری ۹۸  همچون روال سال‌های پیش، به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت تمدید خواهد شد.

کلیه متقاضیان نظام قدیم و جدید متوسط قادر خواهند بود تا پس از برگزاری آزمون، در تاریخی که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود، به سایت مراجعه و جزئیات نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند. چون آزمون ورود به دانشگاه آزاد اسلامی و ورود به دانشگاه‌های دولتی، باهم برگزار می‌شود، لذا، شما یک کارنامه مشاهده خواهید کرد؛ اما برای انتخاب‌رشته، باید به سایت‌های جداگانه مراجعه کنید.

برای انتخاب‌رشته دانشگاه‌های دولتی به سایت سازمان سنجش و برای انتخاب‌رشته دانشگاه‌های آزاد اسلامی در ۳۱ استان کشور باید به سایت سازمان سنجش و آزموش کشور مراجعه کنید. پس از مراجعه به هر سایت و انتخاب‌رشته که جزئیاتش را در ادامه شرح داده‌ایم، باید منتظر اعلام نتایج در اوایل شهریور باشید.

کلیه متقاضیان دانشگاه‌های سراسری اعم از متقاضیان ورود به دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتقاعی و پردیس‌های خودگردان در سراسر کشور، باید از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، نسبت به انتخاب رشته و مشاهده نتایج قبولی اقدام کنند.

اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98  ،  توجه داشته باشید که همچون روال سال‌های قبل احتمالا زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور ، ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۹۸ باشد. شما می‌توانید با توجه به کارنامه کنکور سراسری خود، انتخاب رشته خود را با ثبت کدرشته/محل دانشگاه مورد نظر، فرایند انتخاب رشته خود را کامل کنید.

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98  ،  بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش دانشجویان «صرفا بر اساس سوابق تحصیلی» مستقل از کنکور انجام خواهد شد و آزمون سراسری برای مابقی رشته‌محل‌هایی که پذیرش آنها از تلفیق نمره کنکور و سوابق تحصیلی است، برگزار می‌شود. از سال ۱۳۹۸ به بعد «پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی» با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، مستقیما از طریق دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی انجام خواهد شد. در ادامه به بخش‌های مهمی درباره پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی پرداخته‌ایم.

  • داوطلبان برای اخذ پذیرش باید، طبق فراخوان دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده، مدارک لازم را در زمان تعیین‌شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات ارسال کنند. دانشگاه‌ها و مؤسسات باید با رعایت تمامی قوانین و مقررات مربوطه مانند سهمیه‌بندی نسبت به پذیرش دانشجو در سقف ظرفیت تعیین‌شده توسط شورای گسترش آموزش عالی اقدام و نسبت به ثبت‌نام مشروط پذیرفته‌شدگان اقدام و اسامی آن‌ها را برای تأیید به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.
  • در این روش داوطلبان می‌توانند به چندین دانشگاه یا مؤسسه پذیرنده موجود در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخواست پذیرش دهند، ولی در نهایت فقط قادر خواهند بود که در یکی از رشته‌محل‌هایی که با پذیرش آن‌ها موافقت شده است، ثبت‌نام کنند و ادامه تحصیل بدهند.

آن‌چه باید درباره انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ بدانیم

اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98  ،  فرم انتخاب رشته، پس از انتشار نتایج اولیه در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما باید بر اساس رتبه و تراز مندرج در کارنامه اولیه کنکور سراسری ۹۸ ، نسبت به انتخاب صحیح کدرشته/محل‌های مورد نظر اقدام کنید. انتخاب‌رشته کنکور سراسری ۹۸ ، مثل انتخاب‌رشته کنکور سراسری  ۹۷ است و تفاوت چندانی ندارد.

همچنان، رشته‌های پرمخاطب و پرطرفدار دانشگاه‌های برتر تهران و برخی از مراکز استان­‌ها مثل شیراز و اصفهان، علاقه‌مندان زیادی دارد و برای قبولی در این کدرشته/محل‌ها، باید رتبه و تراز منطقه‌ای شما، حدنصاب‌های لازم را داشته باشد. این حدنصاب‌ها را می‌توانید با بررسی کارنامه پذیرفته‌شدگان سال‌های قبل به‌دست آورید و تا حدودی شانس خود را برای قبولی محک بزنید.

درباره کارنامه کنکور سراسری ۹۸

برخی داوطلبان، اطلاعات کامل و درستی از این کارنامه ندارند. مهم نیست که شما در گروه علوم آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، علوم تجربی یا در گروه هنر و زبان‌های خارجی شرکت می کنید؛ کارنامه شما، صرفا به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در دسترس خواهد بود.

کارنامه شما حاوی:

  • نام و نام‌خانوادگی؛
  • شماره‌داوطلبی؛
  • شهر و استان محل شرکت در آزمون؛
  • نمره معدل شما؛
  • میزان تأثیر سوابق تحصیلی مثبت؛
  • میزان تأثیر سوابق تحصیلی قطعی؛
  • درصدهای شما در هر درس؛
  • رتبه و تراز (نمره کل) در آزمون سراسری سال ۹۸.

خواهد بود.

اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸

اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98  ، اگر احیانا در بررسی کارنامه خود متوجه شدید که درصد برخی از دروس، برخلاف تصور شما، خیلی پایین است، اعتراض مکتوب خود را در مهلت قانونی از طریق پروفایل خود در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، به اطلاع کارشناسان مربوطه برسانید تا بررسی شود. این بررسی، در بازه زمانی کوتاه انجام شده و درصورتی‌که مغایرتی بین نتایج اعلامی در کارنامه و تصحیح مجدد برگه درس مزبور وجود داشته باشد، روی کارنامه شما اعمال خواهد شد. بنابراین نگران نباشید.

برای ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور شما باید وارد پروفایل خود شوید. برای داشتن پروفایل، باید کد کاربری و رمز عبور داشته باشید.

برای اعتراض به نتایج هر آزمونی که سازمان سنجش آن را برگزار می‌کند، باید به بخش سیستم ارسال درخواست وارید شوید .

اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98  ، قبل از این‌که سوال خود را مطرح کنید، به بخش پاسخ‌گویی به سوالات متداول رجوع و اطلاعات لازم را کسب کنید. توجه کنید که در بانک «پاسخ به سوالات متداول» سازمان سنجش، به بسیاری از ابهامات متداول داوطلبان عزیز، پاسخ داده شده است. قبل از ارسال درخواست، باید عضو سامانه شوید. اگر در سایت عضو نیستید، روی بخش عضویت در سایت یا اگر کد کاربری و رمز عبور دارید، روی بخش «ورود به سیستم» کلیک کنید.

2/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403