اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد

اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد

جهت مشاوره در زمینه اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 اعتراض به سهمیه های کنکور سراسری و ارشد | آیا قانون اعمال سهمیه ها برای سال 1402 اصلاح می شود ؟ تغییرات مهم در سهمیه های کنکور سراسری و ارشد 1402 :  بازهم بعد از اعلام نتیجه آزمون‌های سراسری اعتراض داوطلبان نسبت به اعمال سهمیه‌ها بلند شده است.

 اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد

اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد,اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری,آیا قانون اعمال سهمیه ها برای سال 1402 اصلاح می شود ؟, نحوه اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور, کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران



توجه : این خبر در حال به روز رسانی است …

مشاور گروپ مرکز تخصصی مشاوره , برنامه ریزی و انتخاب رشته در کشور  …

آخرین اخبار و اطلاعیه های مهم اعمال سهمیه ها را در

سایت مشاور گروپ دنبال نمایید …

 اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد :  به گزارش مشاور گروپ و به نقل از آنا، اکنون که نتایج آزمون‌های سراسری اعلام شده است و داوطلبان این آزمون‌ها فرصت پیدا کرده‌اند خود را با دیگران و با آزمون‌های سال‌های گذشته مقایسه کنند، صدای اعتراضشان بلند شده است. امسال هم مانند سال گذشته سخن از سهمیه ایثارگران در میان آمو. سهمیه‌ای که براساس قانون خدمات جامع ایثارگری و برنامه ششم توسعه از سوی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت اجرایی می‌شود.


 اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد :  بر اساس این قوانین، سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران شامل همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان (با جانبازی ۲۵ درصد به بالا)، همسر و فرزندان آنان است. اینگونه ۲۵ درصد از ظرفیت هر رشته محل، مربوط به این سهمیه است.

سهمیه ۵ درصد ایثارگران نیز شامل جانبازان (با جانبازی کمتر از ۲۵ درصد)، همسران و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان (با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه) است. ایثارگران برای قبولی در هر رشته محل، باید حداقل ۷۰ درصد نمره گزینش آزاد در آن رشته محل را کسب کنند.

اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد : سهمیه رزمندگان شامل رزمندگان (با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه) است. حدنصاب نمره برای این داوطلبان ۷۵ درصد نمره گزینش آزاد در رشته محل مورد نظر است. سهمیه خانواده شهدا شامل پدر، مادر، خواهر و برادر شهید است.

همچنین براساس این قانون اگر ظرفیت ۲۵ درصدی پر نشود می‌توان از سهمیه ۵ درصدی استفاده کرد.

اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد :  این اختصاص سهمیه در هر سه آزمون سراسری یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اجرایی می‌شود. پزشکی و غیرپزشکی هم ندارد. براساس این قانون در همه آزمون‌ها باید این سهمیه رعایت شود. وزارتخانه‌های علوم و بهداشت نیز ناگزیرند که این قانون را تمام و کمال اجرایی کنند.

اکنون که نتیجه هر سه آزمون اعلام شده برخی متوجه شده‌اند که به خاطر اعمال این سهمیه با وجود داشتن رتبه‌های علمی خوب از ادامه تحصیل بازمانده و مردود شناخته شده‌اند. این داوطلبان ضمن احترام به خانواده‌های شهدا و ایثارگران معتقدند که نحوه اعمال سهمیه ایثارگران باید تغییر کند.

اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد : سال گذشته نیز دقیقاً در همین زمان این اعتراض‌ها شکل گرفت و نمایندگان مجلس مجبور شدند تن به اصلاح قانون نوشته شده خود دهند تا در حق عده‌ای ظلم و ناعدالتی نشود ولی عملاً طرح اصلاح سهمیه‌های ایثارگران نتوانست کار به جایی ببرد و در مهرماه سال گذشته اعلام شد که این طرح مسکوت باقی می‌ماند تا در وقتی دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

حال هم برخی از نمایندگان مجلس که ندای اعتراض داوطلبان آزمون‌های مختلف را شنیده‌اند خبر از اصلاح دوباره این قانون می‌دهند. در این زمینه محمدمهدی زاهدی، به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با قانونی دانستن اقدام وزارتخانه‌های زیربط، معتقد است که اگر اشکالی نیز به وجود آمده باشد، در ارتباط با قانونی است که از سوی مجلس تصویب شده است.

اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد : وی وعده داده در صورتی که بررسی شود این قانون اشکال اساسی دارد، این احتمال وجود دارد که در مجلس شورای اسلامی مسئله مطرح و اصلاح شود.

البته پیش‌ازاین وزیر علوم هم سخن از اصلاح این قانون سخن به میان آورده بود. منصور غلامی در این زمینه گفته بود: سهمیه ایثارگران در کنکور بر اساس قوانین مجلس شورای اسلامی و تنها مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه نیز مجلس است.

اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد : وی حتی اعلام کرده بود: سهمیه ایثارگران گستردگی زیادی دارد و به حدی است که در برخی از رشته‌ها حتی به‌اندازه سهمیه ایثارگران داوطلب وجود ندارد.

در این زمینه جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز به آنا گفت: با توجه به تعطیلی مجلس و تشکیل نشدن جلسات کمیسیون در حال جمع‌بندی موضوع هستیم تا هفته آینده آن را به صحن کمیسیون بیاوریم و نتیجه آن را به داوطلبان عزیز اعلام می‌کنیم.

قبل از شروع تعطیلات مجلس حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی هم به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ لزوم پاسخگویی درخصوص اعمال سهمیه ایثارگران برای کنکور سراسری به صورت سلیقه‌ای و مغایر نظر قانون‌گذار در صحن علنی مجلس تذکر داد.

اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد : حال باید دید که نمایندگان در تغییر این قانون که به پذیرش دانشجو ختم می‌شود در سال دوم اجرا چه واکنشی خواهند داشت. آنگونه هم که زاهدی اعلام کرده است دیگر امکان تغییر در قبولی‌های آزمون امسال وجود ندارد چراکه قانون جاری اجرا شد و قبل از اعلام نتایج کنکورهای سراسری قانونی تغییر نکرده است.

باید دید که در آینده چه تدبیری برای این مسئله اندیشیده خواهد شد.



اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد,اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری,آیا قانون اعمال سهمیه ها برای سال 99 اصلاح می شود ؟, نحوه اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور, کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران

2.3/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اعتراض به سهمیه ها در کنکور سراسری و ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Ak

    بخدامن ۳سال شی وروزدرس خوندم ولی سهمیه ۵درصدهیچ تاثیری برام نداشت ،فقط منتش سرمونه ،وقتی پدرمن جبهه بودمانان شب نداشتیم بخوریم ،اون وقت پدرشماداشت پول جمع میکرد،پس انقدنگیدسهمیه دارید

    پاسخ
  2. مرضیه

    حتی سهمیه بندی مناطق هم عادلانه نیست
    من منطقه 3 زندگی میکنم و درس میخونم ولی چون این منطقه خودش آموزش و پرورش نداره زیر مجموعه منطقه 1 تهران حساب میشه
    با این سهمیه بندی گند خورد به زحماتم
    اگه عادلانه حساب میشد رتبه من 1000 تا جا به جا میشد🙃 و رتبم 3 رقمی میشد

    پاسخ
  3. قاسم میسمی

    سلام هیچ جای دنیا چیزی به عنوان سهمیه وجود نداره .چه ربطی داره که بعضی کنکوری ها چون باباشون چند ماه رفته خدمت اجباری در زمان جنگ ،بیان حق یه دانش آموز که درس خونده و شب بیداری کشیده رو بدن به اون ،خوب نتیجش میشه پزشکی که میاد با تجویز اشتباه مریضش رو به کشتن میده یا میشه مهندس ساختمان متروپل آبادان ،این میشه نتیجه سهمیه و نفرین یه دانش آموز نخبه ای که اگر بره رشته های تاپ میتونه وضعیت مملکت رو تغییر بده.آخه سواد و علم چه ربطی داره به جنگ و جبهه و جانبازی.اونی که رفت جانباز شد دمش گرم من خودم نوکرشم ولی باید جور دیگه بهش رسیدگی بشه مثلا یه حقوق ماهیانه بهش بدند یا از امکان کشور مثل پروازها و هتل و .. به صورت نیم بها استفاده کنه ولی نیان حق یه داتش آموز بی گناه و بکشن و بدن به فرزند ابنها

    پاسخ
  4. قاسم

    سهمیه واقعا حق خوریه

    پاسخ
  5. اسماعیل نصیری

    سلام چن ساله قراره سهمیه ها اصلاح بشه معلوم نیست دارن چیکار میکنن همه فقط نون مفت میخورن طرف با رتبه 30000پزشکی قبول شده فقط سهمیه 25 درصد داشته اون وقت من با 15000 هزار پرستاری ایرانشهرم قبول نشدم بی عدالتی تا کجا الان یه عده میگن بابای تو هم باید میرفت جنگ اونایی که رفتن الان دارن پولشو میگیرن چه ربطی به بچه هاشون داره خیلیاشون از منم سالم ترن بابای منم تو 60 سالگی باید بره حمالی تا از گشنگی نمیریم

    پاسخ
  6. Unknown

    سلام خبر جدیدی از لایحه نشد ؟من فقط سایت شمارو چک میکنم?به کنکور ۹۹میرسه؟

    پاسخ
  7. مهسا

    اگه جانبازا جون آدما رو نجات دادن بچه هاشون الان با بی سوادی و بی عدالتی دارن مملکت رو به فنا میبرن.برا همینه علم پزشکی ما به اندازه بقیه کشورا پیشرفت نکرده.الان دانشگاه آزاد دانش آموزای نخبه تری نسبت به دولتی داره بس ک سهمیه ایا اشباعش کرد .حقمون داره ضایع میشه بخدا

    پاسخ
  8. مهمان

    حقمونو خوردید تازه یادتون افتاده پیگیری کنید.سهمیه اونارو‌ولش کنید.سهمیه مناطق محروم وعشایررازیادکنید اونا تورفاهند اونا فرقی باماندارند.پسرعموی من پدرش سی وهفت سال پیش یک ترکش کوچک درپاشخورده از 240000باسهمیه جانبازی شده42000 والله نه درسی خونده بود نه هیچی من که خوندم 38000منی که فقط درس میخوندم این شده سهمیه ام من بدون سهمیه شدم این .توروخدا فکری کنید برای ما روستایی ها .چرا باید25درصد سهمیه جانبازی و…..باشه چرا .

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403