اردوی مطالعاتی نوروز به کدام داوطلبان بیشتر توصیه می شود ؟

اردوی مطالعاتی نوروز 

جهت مشاوره در زمینه اردوی مطالعاتی نوروز به کدام داوطلبان بیشتر توصیه می شود ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اردوی مطالعاتی نوروز  :  در میان بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری، تعطیلات نوروز به دوران طلایی معروف شده است و اکثر داوطلبان نمی­دانند که چگونه به بهترین شکل از این دوران برای مطالعه و جمع­بندی دروس خود استفاده نمایند.



اردوی مطالعاتی نوروز 


اردوی مطالعاتی نوروز :   اغلب اوقات بخاطر رسم و رسومات عید و دیدو بازدید اقوام نمی­توان انتظار داشت که خانه­ ها آن آرامش و سکوت همیشگی را داشته باشند؛ همین امر سبب شده تا برخی مؤسسات آموزشی برای رفع این مشکل به برگزاری اردو مطالعاتی نوروزی اقدام نمایند.

در واقع هدف از برگزاری این اردوها، افزایش آمادگی و توانایی­های دانش آموزان برای شرکت در کنکور می­باشد.

اردوی مطالعاتی نوروز برای دانش آموزان فرصتی تکرار نشدنی است که می­توانند به مرور و بازخوانی مباحث بپردازند و از این بازه­ی زمانی مفید برای مطالعه و جمع­بندی دروسشان استفاده کرده و با تمرکز کافی و با آرامش بیشتر دروسی را که در نیم سال اول مطالعه کرده‌اند را برای بار مجدد مرور کنند.

در این اردوها داوطلبان از صبح تا شب براساس یک برنامه مشخص و منظم، درس می­خوانند و همچنین جلساتی برای رفع اشکال در نظر گرفته و نظم اردو کنترل می­شود؛

شما داوطلبان عزیز در جمع رقبا و سایر داوطلبین شرکت­کننده در اردو قرار گرفته و این امر سبب فعالیت بیشتر شما در مطالعه می­شود.

اگر داوطلبان با تعهد و دقت به اجرای برنامه ­ریزی مشاوری با تجربه در تعطیلات، اقدام به مطالعه و جمع­بندی دروس نمایند، به طور قطع در آزمون­های بعد از عید جهش بسیار خوبی خواهند داشت.

این بازه زمانی باعث می­شود تا بعد از تعطیلات عید نیز با جدیت بیشتری به ادامه مطالعه دروس خود بپردازند و پیشرفت چشمگیری در نتایج خود داشته باشند.


اردوهای نوروزی غیر مفید

اردوی مطالعاتی نوروز  :  در برخی از این اردوها که توسط مؤسسات و آموزشگاهها اجرا می‌شود، در طول ۱۰ تا ۱۵ روز ایام عید از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب، دانش‌آموزان یکسره در کلاس‌های درس شرکت می‌کنند. برگزارکنندگان این کلاس‌ها مدعی هستند که در این دوره‌ها می‌توانند با شیوه‌های خلاصه‌نویسی و … همه‌ی دروس را جمع‌بندی کنند. آن‌ها با این ترفندها جماعت کنکوری‌ها ناامید و جامانده را به سوی خود جذب می‌کنند.

اردوی مطالعاتی نوروز  :   تصور کنید، چطور یک دبیر می‌تواند تمام نکات و مفاهیم فیزیک۴ سال تحصیلی را در چند ساعت تدریس کند مگر آن که مطالب بریده بریده یا به صورت حفظی و نکته‌ای ارائه شوند. در این صورت نه تنها کمکی به داوطلبان نمی‌شود، بلکه ذهن آن‌ها آشفته‌تر می‌شود. از طرف دیگر بعد از ۱۰ تا ۱۲ ساعت کلاس روزانه، چه فرصت و رمقی برای دانش‌آموزان خسته باقی می‌ماند تا بتوانند روی مطالب تدریس شده کار کنند. حواستان باشد، گرفتار این نوع کلاسها نشوید. برگزاری این اردوها صرفاً به منظور سودجویی است و تنها افراد ساده لوح گرفتار آن می‌شوند. بچه ها ، کنکور ی های زرنگی باشین! گول تبلیغات رو نخورین!


اردوهای نوروزی مفید

اردوی مطالعاتی نوروز :  در این نوع اردوها که توسط مدارس برگزار می‌شود، طی یک برنامه مشخص و منظم، دانش‌آموزان از صبح تا شب درس می‌خوانند و جلساتی برای رفع اشکال آن‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود و نظم اردو به شدت کنترل می‌شود. بچه‌ها در جمع سایر داوطلبان قرار می‌گیرند و فعال‌تر می‌شوند. این اردوها برای داوطلبانی که در خانه شرایط مناسبی برای مطالعه ندارند یا کسانی که عادت به مطالعه‌ی فشرده در طول روز ندارند و دچار یأس و دلسردی شده‌اند مؤثر است.

 
فواید اردوهای مطالعاتی(نوروز)

۱- از شرایط اصلی مطالعه­ ی مفید و خوب، فراهم کردن محیط آرام است؛

محیط مناسب باید فضایی آرام با دما و نور مناسب داشته باشد که فراهم کردن این محیط آرام از اولین وظایف مسئولان برگزاری یک اردو مطالعاتی است.

۲- اصولاً شرکت­ کنندگان در اردوهای مطالعاتی داوطلبانی هستند که تصمیم جدی برای رشد در روند مطالعاتی خود دارند و همین امر سبب ایجاد حس رقابتی بسیار مناسبی برای شرکت­ کنندگان در اردو می­شود که از خسته و ناامیدشدن آن ها تا حد بسیار زیادی کم خواهد کرد.

۳- ساعات مطالعه داوطلبان در اردوی مطالعاتی افزایش می­یابد؛ وجود مقررات و نظمی خاص در اردو به داوطلبان یاد می­دهد که باید در طول یک روز آن مقدار زمانی را که برای مطالعه دروس در نظر گرفته­ اند را به طور کامل به مطالعه اختصاص دهند.

۴- تنظیم وعده­ های درسی در برنامه ­ی مطالعاتی نوروز به گونه­ ای است که نشستن­ های طولانی مدت، تست­ زدن­های حجمی و سرعتی و جمع­بندی اصولی هر مبحث، به خوبی تمرین می­شود.

۵- ممکن است داوطلبان در طول این دو هفته مطالعه از نظر علمی یا انگیزشی برای مطالعه دچار مشکل شوند.

حضور اساتید و مشاوران حرفه­ ای و یا دانشجویان دانشگاه­ های برتر جهت رفع اشکالات دروس عمومی و اختصاصی توسط مدرسین حاضر در اردوهادر اردو می­تواند این نوع مشکلات را برای داوطلبان حل کند؛

در ایام نوروز چون پیوسته در حال مطالعه هستید سؤالات و مشکلات شما نیز بیشتر بوده و حضور مشاوران حرفه­ای و کارامد می­تواند تأثیر فراوانی در سرعت پیشرفت و رفع مشکلات شما داشته باشد.

راه فهمیدن مناسب بودن اردوی نوروزی

بهترین راه برای فهمیدن مناسب بودن اردو نوروزی این است که از فارغ التحصیل های سال گذشته که در آن سیستم بوده اند بپرسید که آیا پارسال به اردو رفته اند این خوب بوده است یا نه و فقط تنها راه فهمیدن همین است چرا که اگر از مسئول حوزه و یا دبیران مجموعه بپرسید همگی به خاطر آنکه سود خودشان در شرکت کردن شما در آن سیستم است می گویند که خوب است.

استانداردهای اردوی نوروزی

۱- حضور دبیر در اردو

یک دبیر بیاید و حداقل در حد دروس اختصاصی یک سری مباحث را جمع کند برای دانش آموز و صفر تا صد آن مباحث را به دانش آموز آموزش دهد یعنی دبیر در مجموعه حضور داشته باشد نه اینکه صرفاً مکان مطالعه باشد.

۲- ارائه برنامه ریزی شخصی با توجه به وضعیت و سطح دانش آموزان

برنامه ریزی شخصی با توجه به سطح دانش آموز که متأسفانه خیلی از مؤسسات و آموزشگاه و کلاس های کنکور که بانی برگزاری اردوهای نوروزی هستند دانش‌آموزان را طیف بندی نمی کنند و اکثراً همچنین چیزی ندارند که بخواهند به دانش آموز یک برنامه ریزی شخصی با توجه به اصول برنامه ریزی بدهند. مانند همین برنامه‌های ۴ ماهه‌ای که باب شده که من به هیچ عنوان این برنامه‌ها را توصیه نمی‌کنم زیرا زمانی این برنامه چهار ماهه ارزش دارد که مشاور بالای سر شما باشد چرا که در این موضوعات برنامه ها سطح بندی و طیف بندی نمی شود و دانش آموز بعد از دو الی سه هفته از برنامه عقب می ماند و کلاً این برنامه ۴ ماه هم برای او کنسل می شود پس خواهشاً کلاً سمت این برنامه‌ها نروید.

نکته مهم در مورد برنامه ها

نکته دیگر که در ارتباط با برنامه ها باید در نظر داشته باشیم حتماً دانش آموزانی که برای عید می‌خواهند کار کنند و برنامه بگیرند به هیچ عنوان برنامه آماده نگیرند مخصوصاً از این برنامه های نیمسال دوم به بعد، چرا که برنامه ها با هم فرق می کنند یکی هست که ترازش ۴ هزار است و یکی ۵ هزار و…، پس باید برنامه ها متفاوت باشد و خواهشاً از برنامه‌های آماده استفاده نکنید چون فایده‌ای ندارد و فقط از برنامه ریزی های آماده می شود ایده گرفت.

۳- گرفتن کوئیز جهت سنجش وضعیت دانش آموز و داشتن امکانات درمانی و…

موضوع سوم: در داخل اردوی نوروزی باید گوشی موبایل از شما گرفته شود، سیستم حضور و غیاب داشته باشد و رفت و آمدهای شما چک شود و از این قبیل موضوعات اگر در پانسیون هستید یک سیستم درمانی هم آنجا حضور داشته باشد و همچنین اولیا بتوانند با مرکز آزمون یا مرکز برگزاری اردو تماس بگیرند. و پیشنهاد دیگر این است که در اردوهای نوروزی حتماً از دانش آموزان بایدکوئیز بگیرند و مطالعه آنها قابل سنجش باشد، کاری که خیلی از اردو ها انجام می دهند و بسیاری از آنها هم انجام نمی دهند، حتماً باید از بچه ها کوی گرفته شود و وضعیتی که دارند سنجیده شود طبق آن برنامه به دانش‌آموزان ارائه گردد.

آیا در این اردوها شرکت کنیم؟

پیشنهاد کلی من این است که اگر دانش آموز در عید می تواند مکان مناسبی را پیدا کند که در آن مطالعه کنند پیشنهاد من این است اگر می توانید در منزل مطالعه کنید و اگر شرایط که شرایطش واقعاً وجود دارد و خانواده با شما راه می آید حتماً در خانه مطالعه کنید و به این اردوها نروید حتی اگر در این اردوها دبیر باشد و برنامه ریزی شخصی وجود داشته باشد من پیشنهاد نمیکنم اگر می‌توانید خودتان برنامه شخصی داشته باشید و اگر نمی توانید در آن بازی زمانی با یک مشاور کار کنید و اگر هم در واقع نتوانستید مشاور بگیرید خودتان برای خودتان برنامه ریزی کنید.


مهندس علیزاده – مشاور و برنامه ریز کنکور سراسری-عضو تیم تخصصی مشاور گروپ


2.7/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اردوی مطالعاتی نوروز به کدام داوطلبان بیشتر توصیه می شود ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403