ادبیات کنکور 98 | بهبود رتبه با 100 زدن ادبیات کنکور !

ادبیات کنکور 98

جهت مشاوره در زمینه ادبیات کنکور 98 | بهبود رتبه با 100 زدن ادبیات کنکور !

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ادبیات کنکور 98 : اولین درس در کنکور و شروع تست زدن یک داوطلب کنکور با درس ادبیات و زبان فارسی در همه ی رشته ها آغاز میشود. به عقیده ی بسیاری ادبیات در کنکور سراسری مهمترین درس در بین دروس عمومی میباشد و دارای بیشترین رقابت در بین داوطلبان نیز هست.

ادبیات کنکور 98



100 زدن ادبیات و میزان تاثیرگذاری بر رتبه و تراز کنکور 98

 ادبیات کنکور 98  » این رقابت بالا و مهم و تعیین کننده بودن درصد ادبیات در کنکور باعث شده تا طراحان هم بی کار ننشینند و هر سال سوالات مفهومی و سخت تری طراحی کنند.

اما بازهم قالب و شکل طراحی سوالات ادبیات حتی با وجود سختی سوالات تغییر انچنانی نکرده است و هنوز در این درس انچنان که در دروس دیگر شاهد بودیم دچار غافلگیری نشده ایم و بنظر نمیرسد فعلا تغییر سبک خاصی ملاحظه شود.ادبیات کنکور 98

ادبیات کنکور 98  »  همانطور که گفته شد، طراحی سوالات ادبیات قالب و شکل خاصی دارد . این نکته ایجاب میکند تا نحوه مطالعه ی داوطلب هم بر همین مبنا باشد تا بهترین نتیجه و درصد حاصل شود.
در ادبیات این مباحث را خواهیم داشت: تاریخ ادبیات ، املا ، لغت، زبان فارسی، ارایه ادبی، قرابت معنایی

 

در ضمن سعی کنید برای هر مبحث کتاب جداگانه ای داشته باشیم و یا یک کتاب جامع تهیه کنید که کلیه این مباحث را تحت پوشش قرار دهد.

تاریخ ادبیات، املا و لغت : یکی از دلایلی که داوطلبان را در ادبیات دچار مشکل میکند خواندن این موارد است که کاملا حفظی است.

ادبیات کنکور 98  »  حفظ کردن حجم زیادی از تاریخ ادبیات و املا و لغت کار ساده ای نیست. در این سالها تلاش هایی در جهت ساده تر کردن و رمز گذاری مثلا تاریخ ادبیات انجام شده است اما بهرحال داوطلب چاره ای جز حفظ کردن ندارد که اتفاقا میتوان با چند تستی که از این مباحث طرح میشود امتیاز مناسبی هم گرفت.
زبان فارسی: شاید یکی از سخت ترین مباحث مورد سوال در کنکور از این مورد باشد.

بررسی تعداد واژه ها و تکواژ ها مهمترین سوالی است که هرساله مطرح شده و شاید تشخیص آن و پاسخ دهی به ان کار ساده ای نباشد.

 ادبیات کنکور 98  »  فقط در مورد زبان فارسی یک توصیه مهم را دارم. اگر واقعا خود را برای پاسخ دادن این سوالات اماده کرده اید به این سوالات پاسخ دهید . باید تست های زیادی زده باشید و بتوانید سرعت و دقت عمل بالایی نیز کسب کنید . در غیر اینصورت از سعی نکنید با شانس تست های زبان فارسی را پاسخ دهید زیرا اگر یک مورد از شمارش واژه ها و یا تکواژ ها را اشتباه کنید کل تست غلط از اب درخواهد امد و یک نمره منفی کسب میکنید.

ادبیات کنکور 98  »  ارایه ادبی:

 ادبیات کنکور 98  »  برای مطالعه این مورد از تست ها بیشتر استفاده کنید. شاید اموزش و مطالعه ی یک ارایه و نکات مربوط به آن(مثلا آرایه استعاره) چند سطر بیشتر نباشد اما باید از کتابهای تستی که اختصاصا ارایه ادبی را مدنظر قرار داده اند استفاده کرده و در این مورد تست های فراوانی بزنید.

ادبیات کنکور 98  »   باید بتوانید این آرایه ها را در تست ها پیدا کنید و ضمنا سرعت عمل بالایی نیز کسب کنید.
شدیدا توصیه میکنم در مورد ارایه های ادبی از جزوات و کتابهای حجیم و سنگین استفاده نکنید. بسیار دیده شده برای یک مبحث مثل استعاره ده ها صفحه اختصاص میدهند در صورتیکه برای دانش اموزان تجربی و ریاضی مطالعه این حجم از ارایه ادبی با این جزئیات مورد نظر هیچ طراحی نمیباشد.

قرابت معنایی : ما ایرانیان بهرحال هرکدام بنابه فرهنگی که داریم شمه ای از ذوق ادبی را نیز خواهیم داشت.

همیشه به دانش اموزانم توصیه میکنم اگر نمیخواهید مباحث ادبیات را مطالعه کنید و درضمن قدرت تحلیل خوبی نیز دارید از قرابت معنایی غافل نشوید. ادبیات کنکور 98 

حدود ۱۰ تستی که در این مورد مطرح میشود در بسیاری از مواقع از اشعار خارج از کتاب هستند و اتفاقا برخلاف عقیده ی بسیاری کار را برای پاسخگویی ساده تر میکنند. و پاسخ صحیح به این ۱۰ سوال حداقل ۴۰ درصد امتیاز کسب کنید که درصد قابل توجهی است.ادبیات کنکور 98  

به این صورت که حتی اگر این تست هایی که شامل اشعار خارج از کتاب هستند را جلوی داطلبی قرار دهیم که حتی کتاب را نخوانده باشد میتواند با تحلیل گزینه ها به جواب برسد.

 ادبیات کنکور 98  »  فقط در این مورد نیز باید تست های زیادی کار کنید و بهتر بگویم تمرین کنید. کتاب هامون سبطی در این زمینه بسیار مفید و در نوع خود بی نظیر است.
نکته اخر اینکه بطور کلی اشعاری که در کنکور مطرح میشوند محدود به یکسری موضوعات خاص هستند و من مطئنم با کار کردن تست در این مورد ، اشعار اشنایی را در سوالات کنکور مشاهده خواهید کرد.

ادبیات کنکور 98  »   ادبیات درسی که شاید خیلی سخت نباشه اما مباحث زیاد و نامشخص در هر درس اونو سخت میکنه پس اگر ما مباحث بشناسیم و بدونیم چجوری بخونیم میتونیم درصد بالایی از سئوالات کنکورو جواب بدیم به نظر بنده درس ادبیاتو بخاطر حجم و مباحث زیادش باید به دو روش خواند اول بصورت جامع و ترکیبی
و دوم بصورت موضوعی که در ادامه بیشتر توضیح میدیم.

ادبیات کنکور 98  » روش ترکیبی خواندن ادبیات:

اکثر داوطلبا به اشتباه با متن کتاب به صورت زیر برخورد میکنن
از تاریخ ادبیات ، فقط اسم نویسنده و نام کتابها را حفظ می کنند.
درمورد نثرها فقط کلمات مهم و خود آزمایی ها را می خوانند .
در مورد شعرها به معنی شعر و اصطلاحات مهم اکتفا می کنند .
درحالی که ، برای پاسخ دادن به سوالات ادبیات (بخصوص در ۳-۴ سال اخیر)

باید به همه ی کتاب مسلط می بودیم ، چگونه ؟؟؟:

۱- تمام درآمدها و تاریخ ادبیاتها را خط به خط می خوانیم و به همه ی نکاتش از قبیل املا، نگارش ، صنایع ادبی اشاره شده ، نام مکانها ، اشخاص و
سبک ادبی آنها، کتب ، تاریخ حوادث و وقایع و… توجه می کنیم ،

۲- متن تمام درسها چه شعر ، چه نثر ، چه داستان و … را خط به خط می خوانیم و موارد زیر را در هنگام خواندن بکار می بریم :

_ دور کلمات مهم از نظر املایی خط می کشیم .
_ زیر کلمات مهم از نظر معنایی خط می کشیم .
_ صنایع ادبی(مخصوصا” تشبیهات ، تلمیحات ، کنایه ها ، مجازها و…) موجود در متن را با مداد کنار هر جمله می نویسیم .
_ قسمت توضیحات را دقیق و کامل می خوانیم و تمام معانی آورده شده برای یک کلمه یا اصطلاح را حفظ می کنیم ، نه یک یا دو معنی را.

۳-از معلم خود می خواهیم تمام خود آزمایی ها و پرسشهای آخر درس را تک به تک حل کند و در مورد آنها سر کلاس صحبت کند !!!
چون در کنکور ۲ سال پیش دقیقا” از شعری که اصلا” در کتابهای درسی نبود سوالی داده بودند که حتما” باید آن شعر را همرا با معنی و مفهوم آن بلد می بودی تا بتوانی پاسخ آن تست را بدهی ، بعد از بررسی متوجه شدیم که در یکی از خود آزمایی ها فقط گفته بود فلان شعر را در کلاس بخوانید و در مورد آن بحث کنید .

۴- اعلام و فهرست منابع و اشخاص و مکانها را از آخر هر کتاب بخوانید و فیش برداری کنید .

۵- کتاب زبان فارسی (دستور یا گرامر) را خط به خط بخوانید (فقط به خواندن تعاریف اکتفا نکنید) و تمام مثالها و تمرینهای موجود را حل کنید، قواعد را حفظ نکنید بلکه یاد بگیرید تا بتوانید در هنگام نوشتن و خواندن متون دیگر از این قواعد استفاده کنید و برای جلوگیری از پدیده ی فراموشی ، به دوره ، از روی کتاب درسی خودتان ، فیش برداری 2های خودتان و تستهای سالهای قبل بپردازید .

مشاور گروپ

بودجه بندی سوالات ادبیات در کنکور سراسری به چه صورت است ؟

مباحث ادبیات کنکور و تعداد تست هر مبحث به شکل زیر است:

۱_ املا و لغت ۵ تست

۲_ تاریخ ادبیات ۳ تست

۳_ آرایه ادبی ۳ تست

۴_ زبان فارسی ۵ تستآخرین و به روزترین بودجه بندی کنکور 98 همه ی گروه آزمایشی از سال 90 تا 98

۵_ قرابت معنایی ۹ تست

بودجه بندی تست های ادبیات در کنکور سال های متوالی تقریبا به همین شکل بوده ، بنابراین باید ادبیات را به شکل مبحثی یا موضوعی مطالعه کرد.

روش موضوعی خواندن ادبیات:

ادبیات کنکور 98  »   خوب تا اینجا خیلی دقیق و خط به خط درس ادبیاتو خوندیم ولی برای ثبت دقیق تو ذهن باید بعد از تمام شدن هر درس به صورت موضوعی اونو دوره کنیم همانطور که میدونید سئوالات ادبیات از ۶ بخش تشکیل شده (تاریخ ادبیات،املا،لغت،آرایه،قرا بت معنایی و زبان فارسی) شما میتونید از رو فیش ها و خلاصه هاتون هر مبحث بخونین یا از منابعی که بعدا بهتون معرفی میکنیم استفاده کنین.

تذکر: بچه ها قرابت معنایی و جدی بگیرین همونجور که میدونید ۱۰تا۱۲ سئوال از این بخش میاد که راحتتر از بخشای دیگه میشه بهش جواب داد.

به عنوان تکمیل بحث،توصیه میکنم ابتدا ادبیات را بصورت مبحثی و طبق نکاتی که گفتم مطالعه کنید.

سپس به سراغ خواندن درس به درس کتاب ها بروید و در حین مطالعه دروس سعی کنید

تمام نکاتی که خوانده اید مثل معنای لغات ، املای کلمات ، تاریخ ادبیات موجود در درس، آرایه های ادبی،

قواعد زبان فارسی و… را در متن درس پیدا و به آن دقت کنید.

مشاور گروپ



✅ همين امسال ميتوني پزشكي رو بدست بياري
به حرفاي ديگران توجهي نكن
تو سال كنكور ما دانشجوهاي پزشكي هم پر بود از آدماي شكست خورده اي كه ميخواستن ما هم مثل اونا از هدفمون دست بكشيم و بي خيال شيم ولي ما ادامه داديم براي هدف مقدس پزشكي ?

ادامه داديم براي خدمت به خلق خداي عزيز ❤️
با داشتن یک برنامه ریزی حرفه ای میتونی  يه استارت اصولي و درست براي قبولي پزشكي و دندون پزشكي داشته باشي ؛ با استفاده از اين برنامه ميتوني تا مرداد 98  ،  17 الي 18 دور درساتو بخوني و روشون مسلط شي و همين امسال پزشكي رو بدست بياري ? براي كسب اطلاعات بيشتر و تهيه برنامه همين الان با شماره زیر تماس بگیر??



3.2/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ادبیات کنکور 98 | بهبود رتبه با 100 زدن ادبیات کنکور !

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی