چگونگی اجرای طرح شهاب در دوره اول متوسطه

طرح شهاب در دوره اول متوسطه

جهت مشاوره در زمینه چگونگی اجرای طرح شهاب در دوره اول متوسطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اجرای طرح شهاب در مدارس که مخفف شناسایی و هدایت استعداد برتر است٬ با هدف شناسایی و هدایت و پشتیبانی از دانش آموزان مستعد در تاريخ 25 بهمن سال 86 به تصويب هيئت امناي بنياد ملی نخبگان رسيد. پس از حذف مدارس سمپاد و ادغام آزمون مدارس تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی برای دوره دوم متوسطه٬ اجرای طرح شهاب در دوره اول متوسطه ٬ برای خانواده هایی که برای شرکت فرزندان مستعد خود در مدارس سمپاد برنامه ریزی کرده بودند، خبر مسرت بخشی بود. اما طرح شهاب چیست؟ چگونه و از چه زمانی آغاز می‌شود؟ جزئیات اجرای این طرح به چه صورتی است؟ و … این ها سوالاتی هستند که در این مقاله سعی داریم بیشتر به آن‌ها بپردازیم.

اگر درمورد اجرای طرح شهاب در مدارس و اخبار مدارس با سوالاتی مواجه شدید، فرصت مشاوره با مشاوران مجرب مشاورگروپ را از دست ندهید.

طرح شهاب در دوره اول متوسطه

طرح شهاب مدارس چیست؟

طرح شهاب مدارس در سال 86 توسط بنیاد ملی نخبگان به تصویب رسید.اولين مرحله طرح شهاب در مدارس در سال تحصيلي 92-1391 به صورت آزمايشي در هفت استان آذربايجان شرقي، اصفهان، البرز، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، کرمانشاه و هرمزگان، براي هفت درصد دانش‎آموزان (39384 دانش‎آموز) در ‎پايه چهارم و پنجم ابتدايي، دوم و سوم راهنمايي و اول، دوم و سوم متوسطه اجرا شده است. دومين مرحله طرح نيز در سال تحصيلي 94- 1393 با انتخاب دانش‌آموزان پايه چهارم ابتدايي تمامي استان‎هاي کشور (يک منطقه از هر استان) اجرا شد. 

سامانه ثبت طرح شهاب

طرح ملی شهاب در راستای شناسایی استعدادهای برتر و متنوع همه دانش آموزان از پایه چهارم دوره ابتدایی شروع شده و براساس یک برنامه منظم و زمان بندی شده و در مدارس دیگر به پایه پنجم و ششم منتقل شده است.

 این طرح امسال در دوره اول متوسطه اجرایی می شود و هدف از اجرا شدن این طرح شناسایی و هدایت دانش آموزان برتر در  تمامی نقاط کشور است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این نکته  که هر دانش آموز دارای استعداد مختلفی از جمله استعدادهای ادبی، ورزشی، مهارت های ارتباطی، هنری و غیره است گفت: بر مبنای علمی؛ هوش های چندگانه در هشت حیطه به کار شناسایی می پردازند و تکنیک هایی برای معلمان در نظر گرفته شده تا بر اساس آن استعدادهای دانش آموزان را پیدا کنند.

وی در این باره افزود: در واقع دانش آموزانی که از لحاظ یادگیری و هوش نسبت به هم سالانشان از سطح بالاتری بر خوردارند، شناسایی و  تقویت خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: وزارت آموزش و پرورش برای استعدادهای برتر اهمیت ویژه ای قائل است و در این راستا برای شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان و برتر، طرح شهاب در متوسطه اول نیز اجرا می شود و حتی دانش آموزانی هم که از قبل تحت پوشش این طرح بودند پرونده هایشان وارد مقطع متوسطه خواهد شد و مورد هدایت و پیگیری بیشتر قرار می گیرد.

گفتنی است طرح شهاب مخفف (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر)، طرحی برای شناسایی استعدادهای مختلف و متنوع دانش آموزان در مدارس است.

این طرح، طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده و در سال گذشته این طرح در 6 منطقه اجرایی شد و در سال تحصیلی 97-96 در 12 منطقه این طرح اجرا شده است.

بطور مثال در شهر اصفهان هر 6 ناحیه آموزشی  تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفته است و همچنین مناطق بنرود، شاهین شهر، شهررضا، کاشان وگلپایگان نیز ازجمله مناطقی در استان اصفهان هستند که طرح شهاب در سال تحصیلی جاری در آنها در حال اجرا است.

با توجه به اینکه بیش از 70 درصد از مدارس دوره ابتدایی تک معلمی هستند، این طرح در دوره ابتدایی توسط معلمان هر پایه انجام می گیرد که باعث شناخت دقیق معلم از دانش آموز خود خواهد شد و بدین ترتیب معلم هر پایه می تواند به خوبی قضاوت کند که دانش آموزانش چه استعداد هایی دارند. طرح شهاب طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است و با آموزشی که به معلمان داد شده چند سالی است در مدارس اجرا می‌شود؛ به این شکل که از پایه چهارم ابتدایی به صورت آزمایشی شروع شده، به پایه پنجم و ششم رسیده است و امسال نیز در پایه هفتم اجرا می‌شود. معلمان در این طرح دانش‌آموزان با استعدادهای برتر را شناسایی می‌کنند و با آموزش و تکالیف بیشتر آنها را راهنمایی می‌کنند تا زمینه رشد استعدادهای آنها را فراهم آورند و آنها را به برنامه‌های جنبی هدایت می کنند.

  • آیا اطلاعی از جزئیات طرح شهاب در مدارس دارید؟
  • آیا می‌دانید طرح شهاب چه زمانی برای استان و منطقه شما اجرا می‌شود؟
  • آیا با حذف مدارس سمپاد سردرگم شده و برنامه‌ ریزی‌های‌تان بی هدف و بی نظم شده است؟
  • آیا می دانید فرم شهاب برای هر دانش آموز به چه صورتی است؟
  • آیا از نحوه تکمیل این فرم توسط معلمان و مشاوران آگاهی دارید؟
  • آیا می‌دانید هدایت تحصیلی چیست و والدین در تکمیل فرم ها چه نقشی ایفا می‌کنند؟
  • آیا می‌دانید دانش‌آموزان در چه زمینه‌هایی توسط طرح شهاب مورد بررسی قرار می‌گیرند؟
  • ایا در مورد سمینارهای آموزشی تکمیل کننده‌ی طرح شهاب اطلاعی دارید؟
  • آیا می دانید تاثیر جشنواره خوارزمی و جابربن‌حیان در تکمیل فرم‌های شهاب چقدر است؟
  • آیا از جایگاه زمینه های غیر درسی مانند زمینه‌های ورزشی و هنر در طرح شهاب اطلاعی دارید؟
  • آیا تا کنون از خدمات مشاوره مشاور گروپ استفاده کرده‌اید؟
  • آیا می دانید یک مشاوره تحصیلی عالی چه تاثیری در آینده تحصیلی و شغلی شما خواهد داشت؟

برای پاسخ به این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر با مشاور گروپ تماس بگیرید

برای آگاهی از جدیدترین اخبار آزمون ها و مطالب تحصیلی با کارشناسان مشاور گروپ تماس بگیرید.

مشاور گروپ

 

طرح شهاب چیست ؟ جزئیات طرح شهاب‌ طرح جایگزین مدارس تیزهوشان

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چگونگی اجرای طرح شهاب در دوره اول متوسطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی