آمار دقیق قبولی های دختر و پسر کنکور سراسری 1402 به تفکیک رشته و شهر

آمار قبولی کنکور آمار دقیق قبولی های دختر و پسر کنکور سراسری 1402 Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه آمار دقیق قبولی های دختر و پسر کنکور سراسری 1402 به تفکیک رشته و شهر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله مشاور گروپ آمار دقیق قبولی های دختر و پسر کنکور سراسری 1402 به تفکیک رشته و شهر را با هم بررسی می کنیم. به نظر شما در آمار قبولی‌های کنکور 1402، قبولی دختران بیشتر بود یا پسران؟ آمار قبولی شبانه، آمار قبولی غیر انتفاعی، آمار قبولی های کنکور سراسری 1402، آمار قبولی‌های کنکور 1402، اخبار کنکور، قبولی دختران بیشتر است یا پسران؟ با ما همراه باشید.

آمار دقیق قبولی های دختر و پسر کنکور سراسری 1402 به تفکیک رشته و شهر

پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، مراکز آموزشی دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شده است.

عبدالرسول پورعباس درباره تعداد پذیرفته‌شدگان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، گفت: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۸۲ هزار و ۵۹۹ داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۸۴۰ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۲ هزار و ۷۵۹ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۶۱ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۳۹ درصد مرد هستند.
وی درباره نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام، علاوه بر مدارک مندرج در اطلاعیه منتشر شده در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، ضرورت دارد از تاریخ ۱۷ مهر ماه به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

پورعباس خاطرنشان کرد: ‌ نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به‌جز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی هم‌زمان از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود. متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند.

پورعباس درباره زمان انتشار کارنامه علمی داوطلبان نیز، گفت: برای همه متقاضیانی که فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نموده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته‌محل‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته‌محل مزبور در سهمیه مربوط و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته‌محل‌های انتخابی تا اولویت رشته محل قبولی، حداکثر تا تاریخ ۲۵ مهر ماه تهیه و در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داده خواهد شد.
معاون وزیر علوم درباره ویژگی‌های آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، گفت: این آزمون برای نخستین بار در دو نوبت برگزار شد و سوابق تحصیلی داوطلبان که توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری ارسال شده است با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعمال شد.

پورعباس در پایان به داوطلبان توصیه کرد اطلاعیه اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور را به دقت مطالعه کنند.

به گزارش ایرنا، ازمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱) با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی برگزار شد و داوطلبان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

نوبت دوم این آزمون نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲) در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار شد.

در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب شرکت کردند که زنان با ۲۱۴ هزار و ۴۱۶ داوطلب (۶۲ درصد)، بیشترین متقاضیان این گروه آزمایشی بودند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در گروه آزمایشی هنر، ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب شرکت کردند که ۴۵ هزار و ۸۸۲ نفر آنها زن بودند و به عبارت دیگر زنان ۷۴ درصد متقاضیان صندلی‌های رشته‌های هنر دانشگاه‌ها بوده‌اند.

در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر متقاضی ثبت‌نام کردند که ۶۰ هزار و ۱۶ نفر آنها زن بودند و صرفا ۳۵ درصد مردان تمایل خود را برای شرکت در گروه آزمایشی زبان اعلام کردند.

در این آزمون برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعمال شد.
نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ با اعلام نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) و نمره کل سابقه تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ اعلام شد.

پس از آن کارنامه علمی (حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی) شرکت‌کنندگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت‌های اول و دوم) در ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان تا هفتم شهریورماه فرصت داشتند که انتخاب رشته کنند.

💢کنکور ۱۴۰۲ در قاب آمار/درصد پذیرفته‌شدگان هر گروه به تفکیک جنسیت

▫️آمار و درصد پذیرفته‌شدگان هر گروه آزمایشی در کنکور ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، تعداد پذیرفته‌شدگان دختر در همه گروه‌ها غیر از گروه ریاضی و فنی بیشتر بوده است.

▫️۴۲ درصد داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ را گروه آزمایشی علوم تجربی، ۳۱.۵ درصد داوطلبان را گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۲ درصد داوطلبان را گروه آزمایشی علوم ریاضی، ۸.۶ درصد داوطلبان را گروه زبان های خارجی و پنج درصد را داوطلبان گروه آزمایشی هنر تشکیل دادند.

▫️در گروه آزمایشی ریاضی و فنی حدود ۳۰ درصد پذیرفته شدگان را زن و ۷۰ درصد را مرد، در گروه آزمایشی علوم تجربی حدود ۶۱ درصد پذیرفته شدگان را زن و ۳۹ درصد را مرد، در گروه آزمایشی علوم انسانی حدود ۶۲ درصد پذیرفته شدگان را زن و ۳۸ درصد را مرد، در گروه هنر حدود ۷۲ درصد پذیرفته شدگان را زن و ۲۸ درصد را مرد و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۶۵ درصد پذیرفته شدگان را زن و ۳۵ درصد را مرد تشکیل می‌دهند.

قبولی های کنکور ۱۴۰۲

آمار دقیق قبولی های دختر و پسر کنکور سراسری

آمار دقیق قبولی های دختر و پسر کنکور سراسری 1402

آمار دقیق قبولی های دختر و پسر کنکور سراسری 1402 چقدر است؟

رتبه‌های برتر کنکور سراسری در ۱۶ سال گذشته از کدام استان‌ها بوده‌اند؟

اینفوگرافیکی از آمارهای رتبه‌های برتر در ۱۶ سال گذشته کنکور سراسری منتشر شده است که طی آن استان‌هایی که بیشترین قبولی در این آزمون را داشته‌اند مشخص شده است.

به گزارش  مشاورگروپ، آمارهای منتشرشده از رتبه‌های برتر در ۱۶ سال گذشته کنکور سراسری نشان می‌دهد به ترتیب استان‌های یزد، تهران و خراسان جنوبی تعداد رتبه‌های برتر بیشتری نسبت به سایر استان‌ها داشته‌اند.

در این اطلاعات که از رتبه‌های زیر ده در گرایش‌های ریاضی، تجربی و انسانی استخراج شده‌ است، تعداد جمعیت دانش‌آموزان هر استان در نظر گرفته شده‌ است.

آمار دقیق قبولی های دختر و پسر کنکور سراسری 1400




آمار قبولی‌های کنکور 1402، قبولی دختران بیشتر بود یا پسران؟

آمار دقیق قبولی های دختر و پسر کنکور سراسری 1402 :   با اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور سراسری 1402 ، گمانه زنی هایی در مورد آمار قبولی کنکور امسال به گوش می رسد. با توجه به سوالات زیادی که در این زمینه مطرح شده، گفتگویی با مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور انجام شد. در این گفتگو آمار قبولی های دختر و پسر در کنکور 1402 به شرح زیر اعلام شد.

آمار دقیق قبولی های دختر و پسر کنکور سراسری 1402 :  حسین توکلی در این گفتگو اذعان داشت: اسامی تعداد 191 هزار و 215 پذیرفته نهایی در رشته های با آزمون کنکور سراسری قرار گرفت. از این تعداد، تعداد ۱۰۴ هزار و ۱۲۳ نفر زن و تعداد ۸۷ هزار و ۹۲ نفر مرد هستند. بنابراین ۵۴.۴۵ درصد پذیرفته شدگان را زنان و ۴۵.۵۵ درصد پذیرفته شدگان را مردان تشکیل می دهند.

آمار قبولی های کنکور امسال به تفکیک در گروه های پنجگانه آزمایشی عبارتند از:

گروه آزمایشی تعداد پذیرفته شده زن مرد
گروه آزمایشی ریاضی و فنی ۵۹ هزار و ۶۱۷ ۲۱ هزار و ۷۵۷ ۳۷ هزار و ۸۶۰
گروه علوم تجربی ۶۴ هزار و ۸۷۰ ۳۸ هزار و ۶۴۴ ۲۶ هزار و ۲۲۶
گروه علوم انسانی ۵۷ هزار و ۶۹۷ ۳۷ هزار و ۳۸۹ نفر زن ۲۰ هزار و ۳۰۸
گروه آزمایشی هنر ۴ هزار و ۴۷۷ ۳ هزار و ۴۴۴ ۱ هزار و ۳
گروه آزمایشی زبان های خارجی ۴ هزار و ۵۵۴ ۲ هزار و ۸۵۹ ۱ هزار و ۶۹۵

آمار دقیق قبولی های دختر و پسر کنکور سراسری 1402 :  مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: طبق آمارهای موجود، تعداد ۱۱۶ هزار و ۹۵۹ نفر در دوره روزانه، ۱۵ هزار و ۲۰۱ نفر در دوره شبانه، ۱۳ هزار و ۱۸۸ نفر در دانشگاه پیام نور، ۲۳ هزار و ۹۲۸ نفر در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، ۱۶ هزار و ۱۳۹ نفر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، ۳ هزار و ۷۸۷ نفر در پردیس خودگردان دانشگاه ها و ۲ هزار و ۱۳ نفر در مازاد ظرفیت پذیرفته شده اند.

4.2/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آمار دقیق قبولی های دختر و پسر کنکور سراسری 1402 به تفکیک رشته و شهر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. پریسا

    چراکه نشه.

    پاسخ
  2. 000

    از الان بخونم میشه جزو قبولی های کنکور ۱۴۰۳ باشم؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403