آزمون پره انترنی دامپزشکی | شرایط آزمون پیش درمانگاهی 1403

آزمون پره انترنی دامپزشکی

جهت مشاوره در زمینه آزمون پره انترنی دامپزشکی | شرایط آزمون پیش درمانگاهی 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آزمون پره انترنی دامپزشکی که دانشجویان دکتری دامپزشکی معمولا بعد از گذشت 132 واحد از 137 واحد مرحله پیش‌ درمانگاهی دامپزشکی باید در آن شرکت کنند تا بتوانند مجوز لازم برای ورود به مرحله درمانگاهی (انترنی، کارورزی و پایان‌نامه) را کسب کنند، همه‌ساله در دو نوبت برگزار می‌شود و هر دانشجو تا 3 بار شانس شرکت در آن را داراست، درصورتی که دانشجویی در هر 3 نوبت موفق به کسب نمره قبولی در آزمون پیش درمانگاهی دامپزشکی نشود، ادامه تحصیل او متوقف شده و مدرک کاردانی یا کارشناسی معادل به او داده خواهد شد.

پره انترنی دامپزشکی

منابع ازمون پره انترنی دامپزشکی

منابع آزمون پیش درمانگاهی دامپزشکی در دانشگاه‌هایی که آیین‌نامه اجرایی آن‌ها از قبل تدوین شده، به شرح زیر بوده و برای کسب اطلاع از منابع سایر دانشگاه‌ها برای آزمون پره انترنی دامپزشکی، باید به معاون آموزشی دانشکده دامپزشکی آن‌ها مراجعه کرد.

دانلود منابع آزمون پره دامپزشکی دانلود لیست منابع آزمون پره دامپزشکی

سوالات آزمون پره انترنی دامپزشکی

سوالات آزمون پره انترنی دامپزشکی به صورت تستی و چهارگزینه‌ای بوده و درصورتی که دانشجو در جواب به یک سوال 2 گزینه را انتخاب کند، کل امتیاز آن سوال را از دست خواهد داد. این آزمون برای دانشجویان دانشگاه آزاد به صورت سراسری برگزار شده و دانشگاه‌های دولتی هرکدام آیین‌نامه و سوالات مربوط به خود را دارند که معمولا توسط معاون آموزشی دانشکده، مدیران گروه‌های آموزشی و دو عضو با سابقه پژوهشی بالای دوسال از اعضای هیئت علمی تدوین می‌شود.

نمره قبولی آزمون پره انترنی دامپزشکی

شرایط شرکت در آزمون پره انترنی دامپزشکی، نمره قبولی آزمون پره انترنی دامپزشکی و زمان اعلام نتایج آزمون پره انترنی دامپزشکی برای بعضی از دانشگاه‌ها به شرح زیر است:

نام دانشگاه حداقل واحد گذرانده برای شرکت در آزمون پره انترنی دامپزشکی تعداد سوالات آزمون پره انترنی دامپزشکی حدنصاب قبولی آزمون پره انترنی دامپزشکی تعداد دفعات مجاز شرکت در آزمون پره انترنی دامپزشکی نوع سوالات آزمون پره انترنی دامپزشکی زمان اعلام نتایج آزمون پره انترنی دامپزشکی
دانشگاه آزاد 127 100 70 درصد میانگین کل نمرات 5 درصد نفرات اول 3 4 گزینه‌ای 1 تا 7 روز بعد در http://Azmoon.net
دانشگاه تهران 132 نامشخص 50 از 100 3 4 گزینه‌ای 15 روز بعد از آزمون
دانشگاه ارومیه 85 85 50 از 100 3 4 گزینه‌ای حداکثر 10 روز بعد از آزمون
دانشگاه تبریز 130 نامشخص 50 از 100 2 4 گزینه‌ای حداکثر 10 روز بعد از آزمون
دانشگاه لرستان 130 110 50 از 100 3 4 گزینه‌ای حداکثر 10 روز بعد از آزمون
دانشگاه شهرکرد 126 60 30 از 60 3 4 گزینه‌ای حداکثر 5  روز بعد از آزمون
دانشگاه شهیدچمران اهواز 132 نامشخص حداقل 70 درصد میانگین نمرات 10 نفر اول و نمره 50 از 100 3 4 گزینه‌ای 3 روز بعد
دانشگاه فردوسی مشهد 132 56 28 از 56 3 4 گزینه‌ای 3 روز بعد

تاریخ امتحان پره انترنی دامپزشکی

زمان آزمون پیش‌ درمانگاهی دامپزشکی سال 1400 دانشگاه آزاد که دانشجویان بعد از گذراندن حدود 132 واحد باید در آن شرکت کنند تا مجوز ورود به مرحله درمانگاهی (کارورزی، اینترنی و پایان‌نامه) را کسب کنند، پنجشنبه 12 اسفند خواهد بود و تاریخ امتحان پره انترنی دامپزشکی دانشگاه‌های سراسری 2 تا 4 هفته قبل از برگزاری، به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. این آزمون تا به حال نمره منفی نداشته و در معدل کل دانشجویان تاثیری ندارد.

ردشدن در آزمون پره انترنی دامپزشکی

به جز در دانشگاه تبریز که سقف دفعات مجاز شرکت دانشجو در آزمون جامع پره انترنی دامپزشکی دو بار است، دانشجویان دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های تهران، ارومیه، شهرکرد، لرستان، کرمانشاه، فردوسی مشهد، چمران اهواز، باهنر کران، سمنان، زابل و رازی کرمانشاه تا سقف 3 بار می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و درصورت عدم کسب نمره قبولی، ادامه تحصیل آنها در مقطع دکتری متوقف خواهد شد.

غیبت در آزمون پیش درمانگاهی دامپزشکی

غیبت موجه دانشجو در آزمون پیش درمانگاهی دامپزشکی درصورتی که از سقف مجاز سنوات عبور نکرده باشد، جز حداکثر نوبت شرکت در آزمون محسوب نشده و مشکلی را برای دانشجو به وجود نخواهد آورد.

آزمون پره انترنی دامپزشکی در دانشگاه آزاد

آزمون جامع پیش درمانگاهی دامپزشکی کشوری دانشگاه آزاد در 11 واحد استانی (تبریز، ارومیه، سنندج، کرج، شهرکرد، کازرون، بابل، گرمسار، شبستر، شوشتر و بافت) و واحد علوم و تحقیقات تهران به صورت هماهنگ کشوری برگزار شده و درصورتی که بعد از انتخاب واحدهای درمانگاهی متوجه شوید که در آزمون پذیرفته نشده‌اید، واحدهایی که پیش‌نیاز آن‌ها آزمون جامع پیش‌درمانگاهی دامپزشکی است به طور خودکار توسط آموزش دانشکده از لیست انتخاب واحد شما حذف می‌شوتد.

درصورتی که تمام واحدهای اخذشده مربوط به دوره درمانگاهی بوده باشند و داوطلب موفق به کسب نمره قبولی نشده باشد، تمام واحدهای اخذشده حذف و مرخصی تحصیلی برای دانشجو منظور خواهد شد.

آزمون پره انترنی دامپزشکی دانشگاه تهران

آزمون جامع پیش درمانگاهی دامپزشکی دانشگاه تهران در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول بعد از پاس‌کردن 70 و مرحله دوم بعد از گذشت 140 واحد درسی برگزار می‌شود.

انتخاب واحد بعد از ازمون پره انترنی دانشگاه تبریز

در دانشگاه تبریز، شرکت در آزمون جامع پیش‌درمانگاهی بعد از گذشت حداقل 130 واحد درسی برای داوطلبان امکان‌پذیر شده و سالی دوبار و در حد فاصل شروع هر نیمسال تحصیلی تا بازه حذف و اضافه توسط معاونت آموزشی دانشکده دامپزشکی برگزار می‌شود.

دانشجویانی که در این آزمون قبول نمی‌شوند فقط یک بار و آن هم به صورت مشروط می‌توانند در نیمسال بعدی انتخاب واحد کرده و اگر در آزمون بعدی هم رد شد، واحدهای او حذف شده و مرخصی تحصیلی برای او لحاظ می‌شود.

نمره قبولی آزمون پره انترنی دامپزشکی دانشگاه چمران اهواز

در این دانشگاه کمیته برگزارکننده آزمون جامع پیش درمانگاهی متشکل از معاون آموزشی دانشکده، 3 عضو هیئت علمی به انتخاب شورای آموزشی و پژوهشی دانشکده بوده و دانشجو برای شرکت در این آزمون حداقل باید 132 واحد از 137 واحد خود را اخذ کرده باشد.

شرط قبولی در این آزمون در دانشگاه چمران از دانشگاه‌های دیگر پیچیده‌تر بوده و درصورتی برای دانشجو نمره قبولی لحاظ می‌شود که همزمان هم حداقل 70 درصد میانگین نمرات 10 نفر اول شرکت‌کننده را کسب کرده باشد و هم حداقل نمره 50 را از 100 نمره ازمون دریافت نماید.

دانشجویانی که نمره قبولی نگرفته یا غیبت مجاز داشته باشند، فقط برای یک نیمسال تا سقف 12 واحد حق انتخاب واحد دارند و تنها دروسی که می‌توانند انتخاب کنند، دروس بهداشت و بازرسی گوشت، کلینیکال پاتولوژی، اصول معاینه دام، اصول جراحی و هوشبری و بیماریهای اندام حرکتی از دروس مرحله دمانگاهی است.

 

شرایط شرکت در آزمون پیش درمانگاهی دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد

تعداد سوالات آزمون در دانشگاه فردوسی مشهد 56 سوال بوده و درصورتی برای دانشجو نمره قبولی لحاظ می‌شود که حداقل نمره 28 از 56 را کسب کند، تعداد واحدهای لازم برای شرکت در این آزمون 132 بوده و سالی دوبار برگزار می‌شود.

چنانچه دانشجویی در دومین آزمون جامعی که شرکت کرده نیز رد شود، اجازه انتخاب واحد در آن نیمسال را نداشته و فقط مجاز به انتخاب واحد آمادگی برای امتحان جامع خواهد بود.

نمره قبولی آزمون پره انترنی دانشگاه شهرکرد

شرط شرکت در آزمون جامع اتمام مرحله پیش‌دانشگاهی و گذراندن حداقل 126 واحد از 137 واحد مرحله پیش‌درمانگاهی بوده و برای قبولی در آزمون، دانشجو باید حداقل نمره 30 از 60 را کسب کند.

این دانشجویان ملزم هستند در انتخاب واحد ابتدا دروس پیش درمانگاهی و سپس دروس درمانگاهی پیشنیاز دروس نیمسال های آتی را در اولویت قرار دهند.

دانشجویانی که موفق به کسب نمره قبولی در دومین نوبت آزمون جامع نگردند اجازه اخذ واحد در آن نیمسال تحصیلی را ندارند و تنها مجاز به انتخاب واحد آمادگی برای امتحان جامع خواهند بود.

چنانچه دانشجو نتواند در سومین نوبت آزمون جامع نمره قبولی را کسب نماید، اخذواحدهای فوق “مرحله درمانگاهی” و کسب نمره قبولی در آنها هیچ گونه حقی جهت ادامه تحصیل دانشجو ایجاد نمی‌کند.

شرط قبولی در آزمون پره انترنی دانشگاه لرستان

کمیته برگزارکننده آزمون در این دانشگاه مدیران گروه‌های آموزشی، دو نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده به انتخاب گروه‌های علوم پایه و پاتوبیولوژی بوده و دانشجو برای شرکت در آن باید حداقل 130 واحد از دروس پیش‌درمانگاهی را گذرانده باشد، شرط قبولی در این آزمون کسب نمره 50 از 100 و تعداد سوالات آن 110 سوال است.

زمان اعلام نتایج آزمون پره انترنی دانشگاه ارومیه

شرط شرکت در آزمون جامع در دانشگاه ارومیه گذراندن حداقل 85 واحد و تعداد سوالات آن نیز 85 عدد است، سوالات این آزمون معمولا به صورت 4 گزینه‌ای بوده و تا به حال نمره منفی نداشته است، شرط قبولی در آزمون برای دانشجویان دانشگاه ارومیه کسب حداقل نمره 50 از 100 است و نمرات آن حداکثر 10 روز پس از پایان آزمون اعلام می‌شود.

حداکثر دفعات مجاز شرکت در آزمون جامع دامپزشکی

به گفته بعضی دانشجویان، باوجود اینکه حداکثر دفعات مجاز شرکت در آزمون 3 بار است، گاهی دیده شده که دانشجویی تا 5 بار هم در این آزمون شرکت کرده است، برای اطلاع از اینکه شرایط این آزمون در دانشگاه شما چگونه است به معاونت آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه خود مراجعه کرده و یا از ساعت 8 صبح تا 12 شب با شماره 9099071613 (بدون پیش‌شماره) با خط تلفن ثابت خود تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آزمون پره انترنی دامپزشکی | شرایط آزمون پیش درمانگاهی 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی