آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی

آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به موضوع آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی پرداخته ایم. برای آشنایی با نحوه برگزاری آزمون عملی مجسمه سازی و نحوه و زمان ثبت نام با مشاور گروپ همراه باشید.

آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی

رشته هنر جزو رشته های شناور در کنکور سراسری بوده و هر سال همه داوطلبان می توانند در کنکور این رشته در کنار کنکوررشته تخصصی خود شرکت کنند. برخی رشته های گروه آزمایشی هنر به صورت متمرکز با شرایط خاص پذیرش دارند به طوری که داوطلب برای قبولی در آن ها باید در آزمون عملی شرکت کند.

رشته هایی که دارای آزمون عملی هستند شامل: رشته نقاشی، رشته گرافیک، رشته طراحی پارچه، رشته طراحی لباس، رشته طراحی صنعتی، رشته کتابت و نگارگری، رشته موسیقی ایران، رشته موسیقی بین المللی، رشته آهنگسازی، رشته موسیقی نظامی، رشته مجسمه سازی، رشته عکاسی، رشته نمایش عروسکی، رشته طراحی صحنه، رشته مجسمه سازی و رشته بازیگری و کارگردانی هستند.

در این مقاله در ارتباط با آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی توضیح میدهیم. رشته مجسمه سازی یک هنر ایرانی قدیمی است که از گذشته های دور تا به امروز علاقه مندان زیادی داشته و در انتقال فرهنگ به نسل های مختلف تاثیر گذار بوده و هست.

در دانشگاه های ایران نیز به صورت آکادمیک رشته مجسمه سازی تدریس می شود. و نسبت به دیگر رشته های هنری مثل عکاسی و طراحی علاقه مندان کمتری دارد. برای آشنایی با نحوه آزمون عملی و ثبت نام و دیگر موارد آزمون عملی کنکور هنر مجسمه سازی در ادامه با ما همراه باشید.

آزمون عملی کنکور هنر مجسمه سازی

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی

بعد از اینکه داوطلبان در کنکور سراسری هنر ثبت نام کردند و سر جلسه آزمون حاضر شدند. از تاریخ 6 تا 12 مرداد ماه زمان دارند تا به ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی بپردازند.

داوطلبان در سایت سازمان سنجش با پرداخت هزینه تعیین شده اقدام به ثب نام نمایند. هر داوطلب حداکثر در دو رشته میتواند آزمون عملی دهد برای هر رشته هزینه جداگانه در سایت سنجش پرداخت کرده و ثبت نام کنند.

اگر در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت نام آزمون عملی رشته مجسمه سازی نکنند دیگر فرصتی ندارند و از آزمون جا می مانند.

شرایط تحصیل در رشته مجسمه سازی

کسانی که می خواهند در رشته مجسمه سازی تحصیل کنند، باید علاقه مند این رشته باشند و طراحی را به خوبی یاد گرفته باشند و در این زمینه تمرین کافی و مداوم داشته باشند.

اگر می خواهید در رشته مجسمه سازی تحصیل کنید، باید توانایی جسمی زیادی را در قسمت انگشتان و دستان خودتان داشته باشید.

توانایی ذهنی خوب و توانایی ثابت نگه داشت بازو زمانی که دست ها حرکت می کنند و نیز ثابت نگه داشتن دست و بازو در یک حالت ثابت.

هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته های این گروه آزمایشی است. افرادی که برای اولین بار جهت اعلام علاقمندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر (آزمون سراسری ۱۴۰۰) اقدام می نمایند، می توانند از یکی از روش های اول و دوم استفاده کنند.

شرایط تحصیل در رشته مجسمه سازی

نمونه سوالات آزمون عملی کنکور هنر مجسمه سازی

سوال های آزمون عملی کنکور هنر مجسمه سازی دارای دو بخش است:

بخش اول طراحی و بخش دوم عملی .

سوال های بخش طراحی معمولا طراحی از فیگور و حالت های مختلف و یا طراحی از طبیعت بی جان  که نوع زاویه دید به خود فرد بستگی دارد
آزمون عملی مجسمه سازی سال گذشته به شرح ذیل بود:

  1. طراحی خطی از یک دست که لیوانی را گرفته است. زمان 5 دقیقه.
  2. طراحی حجمی ( در قالب مکعب یا استوانه ) از دستی که قاصدکی به دست دارد. زمان ١۵ دقیقه.
  3. ترکیب بندی و طراحی از دو دست در حالت های متفاوت، همراه با سایه در مدت زمان ٣٠ دقیقه.
  4. زمان کل ۴۵ تا۵٠ دقیقه، سایز ورق ها A3.

بخش عملی آزمون: اغلب به صورت ساخت احجام هندسی به همراه برش می باشد.

  1. ساخت سه مکعب متصل به هم با مفتول سیمی که همراه با ترکیب بندی باشد ( در هم فرورفته، روی هم قرار گرفته، پشت سر هم و … )
  2. کار با گل: ساخت یک مکعب مستطیل و برشی از همان حجم که درنهایت حجم حاصل یک نیمکت شود و ساخت دو فیگور انسانی ( البته نیاز به جزییات نداره و فقط باید شمایل انسانی داشته باشد ) با باقی مانده گل ها روی نیمکت.
  3. در نهایت ترکیب نیمکت و فیگور با حجم های مفتولی روی ورق a4 و عکس برداری از آن.

    برای دریافت نمونه سوالات سالهای گذشته می توانید با مشاور گروپ تماس بگیرید

وسایل مورد نیاز آزمون عملی کنکور هنر مجسمه سازی

برای شرکت در آزمون عملی کنکور هنر مجسمه سازی باید حنما وسایلی را همراه خود داشته باشید تا روند کار سریعتر و با ارامش طی شود. وسایل مورد نیاز آززمون عملی کنکور رشته مجسمه سازی به شرح زیر است.

📍حتما خط کش و انبردست سرجلسه آزمون عملی کنور هنر مجسمه سازی داشته باشد

📍برای برش زدن گل، نخ دندان و کاردک همراهتون باشه.

📍برای مرطوب کردن گل از یک آب پاش استفاده کنین.

📍قبل از استفاده از گل اون رو روی کاغذ و یا روزنامه ورز بدین تا آب اضافی اون گرفته بشه و حجم شما وانره.

📍برای تمرین، با استفاده ازسیم مفتول و انبردست شکل سازی کنین.

📍با گل ساخت احجام هندسی رو تمرین کنین.

📍تخته شاسی بزرگ، كاغذ مناسب طراحی، مداد، پاک­ كن و تراش

وسایل مورد نیاز آزمون عملی کنکور هنر مجسمه سازی

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی نمره داوطلب از 100 و با ضریب 4 در نظر گرفته می شود و پذیرش نهایی داوطلب در هر رشته محل با توجه به رتبه کنکور و نمره آزمون عملی انجام می گیرد. برای قبولی در رشته های آزمون هنر که دارای آزمون عملی هستند ، هم نمره ازمون سراسری و هم نمره ازمون عملی تاثیر گذار است و تاثیر هر کدام 50 به 50 می باشد.

بنابراین حتی اگر رتبه کنکور شما عالی باشد ولی در آزمون عملی شرکت نکنید ، مردود خواهید شد. در واقع ، نمره آزمون عملی بخشی از وزن کل نمره قبولی نهایی است.

هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی

داوطلبان برای اعلام علاقه مندی و شرکت در آزمون عملی باید هزینه ای تحت عنوان هزینه آزمون عملی پرداخت کنند. زمان پرداخت این هزینه معمولا همزمان با توزیع کارت ورود به جلسه کنکور سراسری است.

هزینه شرکت در آزمون عملی رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور هنر برای هر مجموعه 150 هزار تومان است، بنابراین داوطلبانی که علاقمند به شرکت در دو مجموعه امتحانی هستند، می بایست هزینه ای معادل 300 هزار تومان از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش پرداخت کنند.

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی

داوطلبان بعد از ورود به سایت سازمان سنجش  به نشانی sanjesh.org باید از بخش سراسری، بر روی گزینه اعلام علاقه مندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر و علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی کنکور کلیک کنند.

در این بخش داوطلبان می توانند با یکی از سه روش موجود هزینه کارت آزمون عملی کنکور هنر خود را بپردازند.

✅ شماره پرونده + شماره داوطلبی + شماره شناسنامه

✅ شماره پرونده + رسید ثبت نام

✅ شماره پرونده + رسید انتخاب رشته علاقمندی رشته های خاص

✅ در صفحه باز شده اطلاعات ثبت نامی داوطلب قابل مشاهده است از قسمت پایین صفحه می توانید نسبت به اعلام علاقمندی خود از میان گروه هنر و یا تربیت بدنی اقدام نمایید.

✅ با توجه به انتخاب سریال علاقمندی خود وارد درگاه پرداخت اینترنتی سازمان سنچش می شوید.

✅ با وراد کرن اطلاعات کارت بانکی خود می توانید نسبت به پرداخت هزینه کارت آزمون عملی مورد نظر اقدام نمایید.

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی

کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته مجسمه سازی

برای شرکت در هر ازمونی باید کارت ورود به جلسه همراه داشت. چرا؟ چون این کارت اطلاعات هویتی و شناسنامه ای داوطلب را در بر می گیرد و زمان و محل دقیق آزمون در آن ذکر شده است.

به همراه داشتن کارت ورود به ازمون عملی هنر لازم و ضروری است و بدون ان از ورود داوطلب به سر جلسه ازمون عملی کنکور رشته مجسمه سازی جلوگیری می شود.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته مجسمه سازی دو الی سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی از طریق سایت سنجش و اموزش به صورت اینترنتی قابل دریافت است.

کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته مجسمه سازی

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته مجسمه سازی

داوطلبانی که در کنکور سراسری هنر شرکت کردند و آزمون دادند برای ادامه فرایند قبولی در کنکور باید در آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی شرکت کنند تا در دانشگاه مورد نظر قبول شوند.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته مجسمه سازی پس از انتخاب رشته آزمون سراسری است و اگر شما این رشته ها را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده اید، باید در آزمون عملی نیز شرکت نمایید تا نمره قبولی دو مرحله از آزمون را به دست آورید. بعد از اینکه داوطلبان اوایل تیرماه آزمون کتبی کنکور را دادند حدود یک ماه بعد نتایج اعلام میشود.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته مجسمه سازی  به صورت رسمی منتشر نشده است ولی معمولا طبق رسم هر ساله دو الی سه هفته بعد از زمان اعلام نتایج در اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ماه برگزار می شود.

به محض اعلام زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته مجسمه سازی این صفحه به روز رسانی می شود. داوطلبان با رعایت شرایط به محل برگزاری آزمون عملی کنکور رشته مجسمه سازی مراجعه کرده و به رقابت می پردازند.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته مجسمه سازی

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی در کارت ورود به جلسه آزمون عملی رشته مجسمه سازی درج شده است. داوطلبان دو الی سه روز قبل از زمان امتحان عملی باید از سایت سازمان سنجش پرینت کارت ورود به آزمون را دریافت کنند و مطابق آن در روز و ساعت درج شده در آزمون حاضر شوند.

آزمون عملی برخی رشته ها، در سراسر کشور برگزار میشود مثل ارتباط تصویری. ولی برخی رشته ها، آزمونشان فقط در شهر تهران برگزار میشه

رشته های هنری که آزمون عملی آنها فقط در شهر تهران برگزار می شود و همه داوطلبان شهرستانی هم مجبور به حضور در تهران هستند، عبارتند از: ادبیات نمایشی ، مجسمه‌ سازی ، موسیقی ایرانی و جهانی ، کتابت و نگارگری ، آهنگسازی ، بازیگری ( کارگردانی ) ، طراحی صحنه ، نمایش عروسکی و عکاسی

زمان اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنر مجسمه سازی

نتایج آزمون عملی کنکور هنر مجسمه سازی به صورت همزمان با نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام می شود و اگر شما پذیرفته شده باشید ، در کارنامه کنکورتان رشته پذیرفته شده درج خواهد شد.

امکان اعتراض به نتایج آزمون سراسری هنر و نتایج آزمون عملی کنکور هنر مجسمه سازی وجود دارد و باید به سازمان سنجش درخواست ارسال کنید. برای دریافت نتایج آزمون عملی کنکور هنرمجسمه سازی از طریق سایت sanjesh.org لازم است به شماره پرونده ، شماره داوطلبی و کدپیگیری ثبت نام خود دسترسی داشته باشید و در صورت فراموشی این اطلاعات، امکان بازیابی آنها از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش وجود دارد.

ظرفیت دانشگاه های رشته مجسمه سازی

نام دانشگاه استان محل تحصیل نام رشته نوع دوره نحوه پذیرش جنسیت
دانشگاه تهران تهران مجسمه سازی روزانه با آزمون مرد-زن
دانشگاه تهران (با آزمون) تهران مجسمه سازی روزانه با آزمون مرد-زن
دانشگاه تهران (با آزمون) تهران مجسمه سازی نوبت دوم با آزمون مرد-زن
دانشگاه نیشابور نیشابور مجسمه سازی روزانه با آزمون مرد-زن
دانشگاه نیشابور نیشابور مجسمه سازی نوبت دوم با آزمون مرد-زن

در این مقاله در خصوص آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی صحبت کردیم. اگر در خصوص دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته و آگاهی از منابع سوالی دارید می توانید از کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 کمک بگیرید.

❓آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی در چه تاریخی برگزار می شود؟

✔️ برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی به مقاله مراجعه کنید.

❓داوطلبان برای شرکت در آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی چه وسایلی باید همراه خود داشته باشند؟

✔️ داوطلبان باید وسایلی مانند خط کش، مداد، نخ دندان وغیره که در متن به طور کامل به آن پرداخته شده اسست..

❓رشته مجسمه سازی در کدام دانشگاه های کشور تدریس می شود؟

✔️ لیست ظرفیت دانشگاه های رشته مجسمه سازی را در متن مقاله آورده ایم.

❓برای شرکت در آزمون عملی هنر مجسمه سازی از چه منابعی باید استفاده کرد؟

✔️ برای دریافت و اطلاع از منابع کنکور عملی مجسمه سازی می توانید با کارشناسان مشاور گروپ تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته مجسمه سازی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403