آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به موضوع آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی پرداخته ایم. اگر می خواهید در خصوص زمان و نحوه برگزاری آزمون، میزان و نحوه پرداخت هزینه و زمان برگزاری و نحوه سوالات آزمون عملی کنکور هنر طراحی صنعتی اطلاعات کسب کنید با مشاور گروپ همراه باشید.

آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

کنکور دادن در هر رشه ای سبک و سیاق خودش را دارد. در اکثر رشته ها زمانی که داوطلبان آزمون کتبی می دهند و نتایج آن را می بینند یا قبول شده اند و یا قبول نشده اند. برخی رشته ها علاوه بر آزمون کتبی آزمون عملی هم در کنکور دارند.

رشته هنر از آن دسته رشته هاست که بعد از آزمون کتبی هنر باید در آزمون عملی کنکور هنر شرکت کنند. اگر داوطلبی رتبه تک رقمی در کتبی بیاورد اما در آزمون عملی خوب نباشد قبول نمی شود و بالعکس. پس نتیجه میگیریم هم آزمون کتبی و هم آزمون عملی در کنکور هنر بسیار مهم است.

پس از برگزاری کنکور سراسری هنر، با اعلام سازمان سنجش، داوطلبان کنکور رشته های هنر، زمانی حدودا یک ماه و نیمه دارند تا خود را برای آزمون عملی هنر آماده کنند. کنکور هنر رشته ها و شاخه های مختلفی دارد که یکی از این رشته ها طراحی صنعتی می باشد.

مشاور گروپی ها قصد دارند در این مقاله در رابطه با آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی صحبت کنند.

معرفی رشته طراحی صنعتی

 طراحی صنعتی به مفهومی اطلاق می‌شود که مجموعه ای از فرایند ها که از طریق فکر و ایده مربوط به تولید انبوه محصول ، برای رفع نیاز های انسانی در محیط مشخص ، با روش های ساخت و تولید معین و با قیمتی عادلانه و سرمایه گزاری مشخص.

طراحی صنعتی در واقع به کارگیری استاندارد های زیبا شناسانه در طراحی محصولات که توسط ماشین آلات ساخته می‌شود.

چهار رکن اساسی که طراحان صنعتی به آنها می‌پردازند عبارات است از

  • پاسخگویی به انواع نیاز های مصرف کنندگان ( زیبایی، کاربردی بودن ، ارگونومیک بودن ، اقتصادی بودن ، لوکس بودن و …)

  • توجه به امکانات ساخت ( متریال ها ، بودجه ، تکنولوژی های موجود  و…)

  • هماهنگی محصول و محیط استفاده ( وضعیت اقلیمی، فرهنگی و…)

  • جلب کردن نظر تولید کننده با طرح های مناسب و قابل اعتماد

معرفی رشته طراحی صنعتی

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی به این صورت است که دو بخش سوال پرسیده میشو. شامل دو بخش تئوری و عملی است.

در بخش تئوری آزمون عملی طراحی صنعتی، اطلاعات شما نسبت به مسائل فنی و شناخت کافی درباره ی ابزار آلات صنعتی سنجیده می شود.

در بخش عملی آزمون طراحی صنعتی از شما خواسته می شود که یک وسیله را با ویژگی خاصی که برای آن ذکر می شود، طراحی کنید. طراحی نهایی از لحاظ پرسپکتیو، جنس خط ها، رنگ گذاری، جهت های نمایشی و همچنین خلاقیت و ایده پردازی در طراحی محصول سنجیده می شود. این طراحی ممکن است روی کاغذ باشد یا با استفاده از متریال هایی که در جلسه ی آزمون عملی کنکور هنر به شما داده می شود، صورت پذیرد.

وسایل مورد نیاز سر جلسه کنکور تخته شاسی به ابعاد A۳ مداد های( رنگی، سیاه، طراحی و اتود) پررنگ و نرم ،پاک کن و تراش خط کش، گونیاکوچک، پرگار و گیره های کاغذی است

نمونه سوالات آزمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی

در زمان آزمون عملی سوالاتی از داوطلبان پرسیده می شود که در عمل باید آن را انجام دهند. در زیر یه تعدادی نمونه سوال آزمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی را برای شما آورده ایم.

  1. یک لیوان شخصی برای خودتان طراحی کنید
  2. برای سطح صاف روی یخچال، وسایل تزئینی طراحی کنید که قابلیت تغییر داشته باشد
  3. با الیاف طبیعی مثل علف، محفظه ای برای حمل ۱۲ عدد تخم مرغ طراحی کنید
  4. اندازه خط کشی های عابر پیاده در چهارراه ها؟
  5. چرا چرخ های صندلی به این شکل است؟
  6. تصویر یک نوع قالب گیری داده شده است و نامه روش قالب گیری سوال شده است.
  7. کدام  یک از این صندلی در این تصویر برای میز کامپیوتر ساخته شده است؟
  8. نام قطعه ای از موتور خودرو
  9. دسته کدام یک از لیوان ها برای آب خوردن مناسب می باشد؟

طراحی صنعتی ترکیبی از هنر و صنعت می‌باشد. وظیفه یک طراحی صنعتی طراحی محصولات است که علاوه بر زیبایی، دارای کارآیی لازم برای کاربر نیز باشد. آنچه که موجب موفقیت یک طراح صنعتی می شود. بیش از یک طراحی بی عیب و نقص داشتن ایده و خلاقیت است.

نمونه سوالات آزمون عملی کنکور طراحی صنعتی

منابع آزمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی

در این قسمت منابع آزمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی را برای شما آورده ایم.

  • کارگاه هنر 1 (کد 594)
  • کارگاه هنر 2 (کد 1/594)
  • سير هنر در تاريخ 1 (کد 3/594)
  • سير هنر در تاريخ 2 (کد 8/594)
  • انسان، فضا، طراحي (کد 7/594)
  • آشنايي با ميراث هنري و فرهنگي ايران (کد 6/594)
  • مباني هنرهاي تجسمي (کد 21/358)
  • طراحي 1 (کد 92/359)
  • طراحي 2 (کد 9/489)
  • آشنايي با بناهاي تاريخي (کد 6/492)
  • خط در گرافيک (کد 6/491)
  • ترسيم فني و نقشه‌کشي (کد 78/359)
  • کارگاه نقاشي (کد 3/496)
  • عکاسي 1 (کد 15/358)
  • طراحي اندام و لباس (کد 8/494)
  • کارگاه طراحي نقوش سنتي (کد 77/359)
  • حجم‌سازي 1 (کد 3/450)
  • آشنايي با صنايع دستي ايران 1 (کد 30/359) 
  • مباني ساختار موسيقي ايراني (کد 331)  برای اطلاع از منابع دقیق تر و بیشتر می توانید از مشاور گروپ کمک بگیرید

منابع آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی

داوطلبانی که در کنکور سراسری هنر شرکت کردند و آزمون دادند برای ادامه فرایند قبولی در کنکور باید در آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی شرکت کنند تا در دانشگاه مورد نظر قبول شوند.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی پس از انتخاب رشته آزمون سراسری است و اگر شما این رشته ها را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده اید، باید در آزمون عملی نیز شرکت نمایید تا نمره قبولی دو مرحله از آزمون را به دست آورید. بعد از اینکه داوطلبان اوایل تیرماه آزمون کتبی کنکور را دادند حدود یک ماه بعد نتایج اعلام میشود.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی  به صورت رسمی منتشر نشده است ولی معمولا طبق رسم هر ساله دو الی سه هفته بعد از زمان اعلام نتایج در اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ماه برگزار می شود. به محض اعلام زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی این صفحه به روز رسانی می شود. داوطلبان با رعایت شرایط به محل برگزاری آزمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی مراجعه کرده و به رقابت می پردازند.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

بعد از اینکه داوطلبان در کنکور سراسری ثبت نام کردند و سر جلسه آزمون حاضر شدند. از تاریخ 6 تا 12 مرداد ماه زمان دارند تا به ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی بپردازند.

داوطلبان در سایت سازمان سنجش با پرداخت هزینه تعیین شده اقدام به ثب نام نمایند. هر داوطلب حداکثر در دو رشته میتواند آزمون عملی دهد برای هر رشته هزینه جداگانه در سایت سنجش پرداخت کرده و ثبت نام کنند. اگر در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت نام آزمون عملی رشته طراحی صنعتی نکنند دیگر فرصتی ندارند و از آزمون جا می مانند.

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی، هم نمره ازمون سراسری و هم نمره ازمون عملی تاثیر گذار است و تاثیر هر کدام 50 به 50 می باشد.

بنابراین حتی اگر رتبه کنکور شما عالی باشد ولی در آزمون عملی شرکت نکنید ، مردود خواهید شد. در واقع ، نمره آزمون عملی بخشی از وزن کل نمره قبولی نهایی است. نمره آزمون عملی هنر رشته طراحی صنعتی از 100 و با ضریب 4 در نظر گرفته می شود

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

هزینه آزمون عملی کنکور هنر طراحی صنعتی

سال گذشته هزینه آزمون عملی کنکور هنر طراحی صنعتی هر یک از مجموعه های گروه آزمایشی هنر به مبلغ 150,000هزار تومان بود. احتمال دارد امسال نیز مانند سال پیش داوطلبان کنکور سراسری که علاقمندی خود را به یک یا حداقل دو مجموعه از سه مجموعه رشته های تحصیلی گروه آزمایشی هنر اعلام نموده اند، مبلغی به میزان 150,000 هزار تومان و احتمالا کمی بیشتر بابت هزینه آزمون عملی کنکور هنر طراحی صنعتی بپردازند.

هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی باید به وسیله کارت های بانکی عضو شتاب به صورت اینترنتی از طریق سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  انجام شود.

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

اگر قصد شرکت در آزمون عملی کنکورطراحی صنعتی را دارید باید هزینه آن را پرداخت کنید. در ادامه مطلب نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی را توضیح داده ایم. وارد شدن به سایت سازمان سنجش باید از بخش سراسری، بر روی گزینه اعلام علاقمندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر کلیک نمایند.

✅ با یکی از سه روش موجود هزینه کارت آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی خود را بپردازند.

✅شماره پرونده + شماره داوطلبی + شماره شناسنامه

✅ شماره پرونده + رسید ثبت نام

✅ شماره پرونده + رسید انتخاب رشته علاقمندی رشته های خاص در صفحه باز شده اطلاعات ثبت نامی داوطلب قابل مشاهده است از قسمت پایین صفحه می توانید نسبت به اعلام علاقمندی خود از میان گروه هنر و یا تربیت بدنی اقدام نمایید.

در این صفحه با توجه به انتخاب سریال علاقمندی خود وارد درگاه پرداخت اینترنتی سازمان سنجش می شوید. با وراد کرن اطلاعات کارت بانکی خود می توانید نسبت به پرداخت هزینه کارت آزمون عملی کنکور هنرطراحی صنعتی  مورد نظر اقدام نمایید.

نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی

برای شرکت در هر ازمونی باید کارت ورود به جلسه همراه داشت. چرا؟ چون این کارت اطلاعات هویتی و شناسنامه ای داوطلب را در بر می گیرد و زمان و محل دقیق آزمون در آن ذکر شده است. به همراه داشتن کارت ورود به ازمون عملی هنر لازم و ضروری است و بدون ان از ورود داوطلب به سر جلسه ازمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی جلوگیری می شود.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی دو الی سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی از طریق سایت سنجش و اموزش به صورت اینترنتی قابل دریافت است.

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

داوطلبان رشته هنر برای انجام آزمون عملی باید سر جلسه حاضر شوند و لازمه آن آگاهی از محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی می باشد.

با در یافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنرطراحی صنعتی از طریق سایت سازمان سنجش داوطلبان از محل برگزاری آزمون عملی کنکور رشته نقاش و تاریخ و ساعت  آزمون عملی هنر مطلع می شوند و سرجلسه آزمون حاضر میشود. محل برگزاری کنکور عملی طراحی صنعتی به صورت دقیق منتشر نشده و در زمان انتشار این مطلب به روز خواهد شد.

زمان اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنر طراحی صنعتی

نتایج آزمون عملی کنکور هنر طراحی صنعتی به صورت همزمان با نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام می شود و اگر شما پذیرفته شده باشید ، در کارنامه کنکورتان رشته پذیرفته شده درج خواهد شد. امکان اعتراض به نتایج آزمون سراسری هنر و نتایج آزمون عملی وجود دارد و باید به سازمان سنجش درخواست ارسال کنید.

برای دریافت نتایج آزمون عملی کنکور هنرطراحی صنعتی از طریق سایت sanjesh.org لازم است به شماره پرونده ، شماره داوطلبی و کدپیگیری ثبت نام خود دسترسی داشته باشید و در صورت فراموشی این اطلاعات، امکان بازیابی آنها از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش وجود دارد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های رشته طراحی صنعتی

در این قسمت نام دانشگاه هایی آمده است که رشته طراحی صنعتی را تدریس می کنند.

دانشگاه های دولتی دانشگاه های وابسته به دانشگاه دولتی موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی : دانشگاه آزاد
دانشگاه تهران

دانشگاه تهران ( پردیس بین المللی کیش)

موسسه غیر انتفاعی معماری و هنر پارس

واحد تهران مرکز

دانشگاه  هنرتهران دانشگاه تهران( پردیس البرز) موسسه غیر انتفاعی صالحان در قائم شهر واحد تهران غرب
دانشگاه الزهرا   موسسه غیر انتفاعی کمال الملک نوشهر دانشگاه آزاد اصفهان
دانشگاه علم و صنعت   موسسه غیر انتفاعی شهید رضایی کرمانشاه دانشگاه آزاد مشهد
دانشگاه هنر اسلامی تبریز   موسسه غیر انتفاعی نبی اکرم  تبریز  
دانشگاه سمنان   موسسه غیر انتفاعی مولانا آبیک  
دانشگاه هنر اصفهان      
دانشگاه بو علی سینا همدان      

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با کنکور عملی هنر رشته طراحی صنعتی توضیح دهیم. اگر در خصوص دریافت نمونه سوالات سالهای گذشته، منابع کمکی آزمون عملی کنکور هنر طراحی صنعتی و هر سوال دیگر با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید

❓آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی در چند مرحله برگزار می شود؟

✔️نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور طراحی صنعتی را در متن مقاله توضیح داه ایم.

❓تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی چه زمانی می باشد؟

✔️ معمولا دو الی سه هفته بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری زمان برگزاری کنکور عملی هنر است.

❓منابع آزمون عملی رشته طراحی صنعتی کدام ها هستند؟

✔️ منابع مورد تایید سازمان سنجش برای آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی را در مقاله گفته ایم.

❓نمونه سوالات آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی از کجا دانلود کنم؟

✔️ برای دانلود نمونه سوالات کنکور عملی طراحی صنعتی می توانید به مشاور گروپ زنگ بزنید و دریافت کنید.

❓کدام دانشگاه و موسسات کشور رشته طراحی صنعتی را دارند؟

✔️ در متن مقاله جدول دانشگاه های دولتی و آزاد و غیر انتفاعی که رشته طراحی صنعتی تدریس می شود را آورده ایم.

4/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403