آیا آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود؟

آیا آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود؟

جهت مشاوره در زمینه آیا آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

زمان برگزاری آزمون سردفتری سال ۱۴۰۲ کی اعلام می شود؟ آیا آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود؟ آزمون سردفتری در صورت وجود نیاز در سطح کشور به جذب سردفتر برگزار می گردد و شکل منظمی در زمان بندی این آزمون ها وجود نخواهد داشت.

آخرین اخبار مربوط به برگزاری آزمون سر دفتری 1402 از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۲

زمان برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۲ چگونه است؟ به طور معمول آزمون سردفتری از طریق برگزاری آزمون انجام می گیرد. شما متقاضیان برای اطلاع به موقع از زمان ثبت نام و برگزاری ازمون سردفتری 1402 می توانید با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

تاریخ دقیق برگزاری ازمون سر دفتری ۱۴۰۲ تاکنون مشخص نشده است. به محض انتشار اطلاعیه در رابطه با زمان برگزاری آزمون این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

اخبار برگزاری آزمون سردفتری 1402

آخرین اخبار برگزاری آزمون سردفتری 1402 در ادامه بیان شده است:

خداییان رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور، از پیگیری این سازمان برای برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

آزمون سر دفتری سال ۱۴۰۲ برگزار می‌ شود. با تصویب این آیین‌ نامه تحول خوبی در حوزه سردفتری ایجاد و زمینه ای فراهم شد که هر سال آزمون سردفتری را برگزار کنیم زیرا در برخی شهرها کمتر از حدنصاب دفترخانه داریم.

سال گذشته بر اساس آزمونی که برگزار کرده بودیم ۱۰۰۰ مجوز سردفتری صادر کردیم و امسال نیز پیگیر برگزاری مجدد آزمون سردفتری هستیم.

آیا آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود؟

آیا آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود؟ نحوه برگزاری آزمون چگونه است؟ در آذرماه ۱۳۹۹ بود که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آماده شدن پیش‌نویس آیین نامه جدیدی برای قانون دفاتر اسناد رسمی خبر داد و گفت که به محض تصویب آیین نامه جدید نسبت به فراخوان جذب سردفتر برای شهرهایی که ظرفیت لازم را دارند، اقدام خواهد شد.

این آیین نامه در ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ از سوی رئیس قوه قضاییه تصویب شد و در روز ۱۴ فروردین ماه نیز ابلاغ گشت.

به این ترتیب و با توجه به صحبت‌های پیشین ذبیح‌اله خداییان، احتمال برگزاری ازمون سردفتری اسناد رسمی در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

آزمون سردفتری در ۱۴ سال گذشته (از ۱۳۸۶ تاکنون) تنها یک بار در سال ۱۳۹۷ برای جذب حدود ۱۰۰۰ سردفتر جدید برگزار شد، آزمونی که حواشی متعددی داشت.

برگزاری آزمون سردفتری

زمان و نحوه برگزاری آزمون سردفتری 1402 چگونه است؟ پس از تصویب پیش‌ نویس آیین نامه دفاتر اسناد رسمی، آزمون سردفتری برگزار می‌شود..

طبق آیین نامه جدید، سازمان ثبت اسناد و املاک می‌تواند بر حسب نیاز به صورت سالانه نسبت به پذیرش سردفتر مطابق مقررات اقدام نماید. جذب سردفتران جدید پس از انتشار فراخوان مربوطه در دو مرحله انجام می‌شود؛ بر این اساس پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی تستی در مصاحبه‌ای شفاهی شرکت خواهند کرد و نهایتاً پس از طی مراحل گزینش، به موجب ابلاغ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سمت سردفتری مشغول به کار می‌شود. حداقل نصاب نمره قبولی در مرحله آزمون کتبی برای مناطق مختلف، توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعیین خواهد شد.

پس از قبولی در آزمون کتبی و تحویل و تطبیق مدارک پذیرفته شدگان، دعوت به مصاحبه های روانشناسی، تخصصی و عقیدتی از داوطلبین به عمل می آید.

آزمون سردفتری ۱۴۰۲

زمان برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۲ تاکنون مشخص نشده است. به محض انتشار اطلاعیه، این مقاله بروزرسانی خواهد شد. در ادامه نکاتی در رابطه با آزمون سردفتری در اختیار شما قرار داده ایم:

آزمون سردفتری به صورت مجزا در قالب آزمون سردفتری اسناد رسمی، آزمون سردفتری ازدواج و سردفتری طلاق برگزار می شود که هر کدام شرایط خاص خود را دارند.

✅ حداقل نصاب نمره قبولی در مرحله آزمون کتبی برای مناطق مختلف، توسط سازمان تعیین می‌شود.

✅ شرکت سردفتر در دوره‌های آموزشی که در ابتدای شروع به کار و یا در ضمن خدمت توسط سازمان یا کانون برگزار می‌شود الزامی است.

✅ داوطلبان هنگام ثبت‌نام در آزمون سردفتری نباید در هیچ یک از مشاغل مصرح در ماده ۱۵ قانون اشتغال داشته باشند و چنانچه رییس سازمان احراز نماید فردی بدون رعایت این ماده پذیرفته شده یا پس از صدور ابلاغ به یکی از مشاغل مذکور اشتغال یافته است، ابلاغ وی را لغو می‌نماید.

✅ زمان برگزاری آزمون سردفتری 1402 به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

✅ تدریس در دانشگاه مانع شغل سردفتری نیست، مشروط به اینکه مستخدم دولت و یا عضو هیات علمی دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی نبوده و با اذن رییس سازمان باشد.

✅  پذیرش سردفتر محدود به زمان خاص نمی‌باشد و سازمان می‌تواند بر حسب نیاز به صورت سالانه نسبت به پذیرش سردفتر مطابق مقررات اقدام نماید.

نحوه جذب سردفتر براساس این ماده، نافی صلاحیت رییس قوه قضائیه برای جذب سردفتر براساس ماده ۲ قانون نخواهد بود.

مواد امتحانی آزمون سردفتری

مواد امتحانی آزمون سر دفتری براساس آزمون برگزار شده در سال 1401 به صورت زیر است:

۱- ادبیات فارسی (با ضریب ۲)
۲- عربی (با ضریب ۱)
۳- حقوق ثبت (با ضریب ۳)
۴- حقوق مدنی(با ضریب ۳)
۵- حقوق جزاء (با ضریب ۲)
۶- حقوق تجارت(با ضریب ۲)
۷- احکام شرعی(با ضریب ۲)
۸- قانون و آئین نامه های دفاتر اسناد رسمی(با ضریب ۳)
۹- اطلاعات عمومی و هوش (با ضریب ۱)

در صورت تغییر مواد امتحانی آزمون سردفتری در سال 1402، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به زمان ثبت نام و برگزاری آزمون سردفتری 1402 می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 دریافت نمایید..

سوالات متداول ثبت نام آزمون سردفتری 1402

ازمون سردفتری سال 1402 چه زمانی برگزار می شود؟

زمان برگزاری آزمون تاکنون مشخص نشده است. به محض انتشار اطلاعیه در رابطه با زمان و نحوه برگزاری ازمون سردفتری 1402 از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

حداقل نمره لازم برای قبولی چیست؟

حداقل نصاب نمره قبولی در مرحله آزمون کتبی برای مناطق مختلف توسط سازمان تعیین می گردد.

منابع و مواد امتحانی آزمون سردفتری چیست؟

مواد امتحانی آزمون سردفتری در این مقاله ارائه داده شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آیا آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مهدی س

    شعار(ثبت را نهادینه کنیم)محور توسعه0خواهد بود)(ادقوا اقلامکم وقاربوابین سطورکم و۰۰۰۰

    پاسخ
  2. مهدی س

    برگزاری آزمون ثبت ودفاترثبتی نقطه عطفی درتوسعه توام0باسیاست های اشتغال زایی درامورسنددارکردن0اراضی واملاک وفق0(قانو ن ثبت ]خواهدبود

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی