آزمون ادواری چیست؟

آزمون ادواری چیست؟

جهت مشاوره در زمینه آزمون ادواری چیست؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از مهمترین و محبوب ترین آزمون های معتبر ایران، آزمون ادواری و یا همان آزمون فنی حرفه ای است که منجر به دریافت گواهینامه مهارت و یا مدرک فنی حرفه ای میشود. در این مطلب با هم موارد مهمی از این آزمون را بررسی میکنیم؛ مراحل ثبت نام آزمون ادواری، سامانه آزمون ادواری، شرایط ثبت نام آزمون ادواری، مدارک آزمون و نکات مهم در ارتباط با ثبت نام و برگزاری آزمون فنی حرفه ای.

ما در ادامه این مطلب به طور جامع به سوال آزمون ادواری چیست؟ پاسخ می دهیم. و با شما در تمام این مسیر همراه خواهیم بود. تا قدم به قدم اقدام به ثبت نام آزمون ادواری نمایید و در مسیر دریافت گواهینامه مهارت موفق شوید.

ثبت نام آزمون ادواری

برای آشنایی با ثبت نام در آزمون ادواری قبلا به طور مفصل در مقاله ی ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای صحبت کردیم. و حالا به طور کلی روال ثبت نام آزمون فنی حرفه ای و شرکت در آزمون ادواری و روند دریافت مدرک فنی حرفه ای را با هم مرور میکنیم.

( با توجه به حساسیت ثبت نام در آزمون ادواری شما می توانید به راحتی کلیه مراحل ثبت نام خود را به کارشناسان آموزشی مشاور گروپ بسپارید. تنها با یک تماس 9099071613 تماس از طریق تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب همه روزه حتی در ایام تعطیل )

برای ثبت نام آزمون ادواری باید به صورت اینترنتی اقدام کنید. با ورود به سامانه ثبت نام آزمون های ادواری باید به جدول زمان بندی آزمون مراجعه کنید. و طبق آزمون مورد نظر تاریخ های مهم را پیدا کنید. تاریخ های مربوط به روز ثبت نام آزمون ادواری، روز دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ادواری، تاریخ ویرایش اطلاعات آزمون ادواری و غیره در این جداول اعلام شده است.

برای مثال جدول زیر اطلاعات مربوط به ثبت نام آزمون ادواری مرحله دوم 1400 ( آزمون فنی حرفه ای ) است که با ثبت نام در این آزمون و اخذ نمره قبولی موفق به دریافت مدرک فنی حرفه ای می شوید.

نوع آزمون ادواری ثبت نام آزمون ادواری ویرایش اطلاعات آزمون ادواری تاریخ آزمون کتبی ادواری اعلام نتایج آزمون ادواری
آزمون ادواری مرحله دوم 1400 1400/08/01 الی 1400/11/01 1400/08/03 الی 1400/11/05 از طریق سامانه آزمون ادواری
advari.irantvto.ir
اطلاع رسانی خواهد شد
از طریق سامانه آزمون ادواری
advari.irantvto.ir
اطلاع رسانی خواهد شد

آزمون فنی حرفه ای

مراحل ثبت نام آزمون ادواری

بسیار مهم:

  • قبل از شروع فرآیند ثبت نام آزمون ادواری حتما چک کنید که حرفه ی مورد نظر شما در استان مورد نظر شما مورد آزمون فنی حرفه ای قرار گرفته باشد. در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان آموزشی مشاور گروپ جهت استعلام حرفه های موجود در استان مورد نظر خود کمک بگیرید تماس از طریق تلفن ثابت 9099071613 همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب. همکاران ما همه روزه حتی در روزهای تعطیل آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به شما عزیزان میباشند.

  • قبل از پروسه ی ثبت نام آزمون ادواری ابتدا باید اقدام به خرید کارت اعتباری کنید. توجه کنید که کارت خریداری شده کاملا با آزمونی که قصد دارید در آن شرکت کنید مطابقت داشته باشد.

  • بعد از تهیه کارت اعتباری با استفاده از اطلاعات درج شده روی کارت شماره پرونده آزمون ادواری و شناسه پرداخت آزمون ادواری می توانید اقدام به ثبت نام در آزمون فنی حرفه ای نمایید. ( آزمون ادواری مرحله دوم 1400 )

  • در طی مراحل فرآیند ثبت نام دقت لازم را در درج اطلاعات صحیح به کار ببرید. زیرا در صورت مغایرت هر موردی با حقیقت فعلی تخلف در آزمون فن حرفه ای محسوب شده و شما از شرکت در آزمون ادواری منع خواهید شد. و امتیاز دریافت مدرک فنی حرفه ای از شما سلب خواهد شد.

  • ( با توجه به حساسیت مراحل و فرایند ثبت نام آزمون ادواری میتواند ثبت نام خود را به کارشناسان مشاور گروه بسپارید 9099071613 )

در طی مراحل ثبت نام به این نکات توجه نمایید

  1. آزمون در سه خوشه اصلی برگزار میشود: کشاوری، خدمات و صنعت. در هنگام خرید کارت اعتباری آزمون ادواری و مراحل ثبت نام به خوشه ها و تعیین حرفه به طور صحیح دقت کنید.
  2. اطلاعاتی که با آن در آزمون ادواری ثبت نام میکنید دقیقا به همان صورت در مدرک نهایی شما ثبت میشود. حتما در هنگام ورود اطلاعات به درج صحیح اطلاعات در مراحل ثبت نام دقت کنید.
  3. پس از انتشار کارت ورود به جلسه آزمون ادواری در صورت نیاز به تغییر و ویرایش اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه می تواند قبل از آزمون به حوزه امتحانی آزمون ادواری مراجعه کرده و نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام نمایید.
  4. کلیه مراحل آزمون ادواری بر اساس کد ملی انجام میشود لذا در ثبت صحیح کد ملی دقت نمایید.
  5. استفاده از گوشی همراه و ماشین حساب و سایر وسایل دیجیتال از قبیل ساعت دیجیتال، هندزفری و غیره در آزمون ممنوع می باشد.
  6. شماره پرونده و شناسه پرداخت مندرج در کارت اعتباری را تا زمان اعلام نتایج و در صورت قبولی تا زمان صدور مدرک فنی حرفه ای  نگهداری نمایید.
  7. در تعیین حرفه های آزمون ادواری بسیار دقت کنید که استانداردهای آموزشی را رعایت نمایید. حرفه هایی که مختص به بانوان است مثل آرایش زنانه و یا خیاط زنانه نمی تواند توسط آقایان انتخاب شود. و موارد مشابه
  8. در صورتی که متقاضیان برای شرکت در آزمون ادواری در یک شهر به حد نصاب مورد نظر نرسد مرکز سنجش هر استان می تواند آزمون ادواری را در مرکز استان برگزار نماید.
  9. آزمون ادواری در هر شهر و مرکز استان به صورت الکترونیکی برگزار میشود.
  10. محاسبه نمره قبولی در آزمون کتبی به صورت کسب 70 نمره از 100 نمره است که در تصویر زیر فرمول محاسبه نمره را مشاهده میکنید:

آزمون ادواری آزمون فنی حرفه ای

شرایط ثبت نام آزمون ادواری

  1. تحصیلات فرد باید مرتبط با آزمونی باشد که در آن شرکت میکنند.
  2. دانش آموزان کار و دانش با مجوز و معرفی نامه آموزش و پرورش میتوانند در آزمون ادواری شرکت کنند.
  3. شرایط سنی 15 سال تمام ( تا زمان برگزاری آزمون ادواری ) متولیدن 1382 و قبل از آن.
  4. توانایی جسمی متناسب با مهارتی که در آزمون آن شرکت میکند.
  5. گواهینامه گذراندان مهارت های پیش نیاز جهت آزمون عملی
  6. کلیه موارد بالا با مدرک رسمی و قابل استناد باید تقدیم مرکز آزمون شود.
  •  

مدارک ثبت نام آزمون ادواری

  • جهت ثبت نام در سامانه آزمون ادواری: یک عکس پرسنلی واضح جدید و بدون خط و خش با پس زمینه سفید
  • اطلاعات مندرج در کلیه مدارک هویتی مثل اطلاعات ثبتی کارت ملی و شناسنامه داوطلب
  • مدارک و سوابق آموزشی و نتایج آزمون ( قبولی و یا ردی )
  • اطلاعات درج شده بر روی کارت اعتباری آزمون ادواری
  • در زمان ثبت نام آزمون ادواری کلیه اطلاعات خواسته شده در فرم ها باید عینا با اطلاعات مدارک هویتی هماهنگی داشته  باشد.
  • معدل سال تحصیلی باید به طور کامل درج شود
  • کد پستی محل سکونت فعلی در زمان ثبت نام آزمون ادواری مورد نیاز است

ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون ادواری

با توجه به جداول ارائه شده در سامانه ثبت نام آزمون های ادواری، برای هر ثبت نام یک مهلت ویرایش اطلاعات برای کاربران در نظر گرفته شده است. تا در صورت ورود اطلاعات اشتباه در هنگام ثبت نام تا قبل از آزمون اقدام به ویرایش این اطلاعات ثبت نام آزمون ادواری نمایید. این امکان ویرایش معمولا چند روز پس از زمان ثبت نام آزمون ادواری شروع و تا چند روز پس از پایان مهلت ثبت نام آزمون ادواری ادامه دارد. که میتوانید بر اساس تاریخ های اعلامی به سایت مراجعه کرده و اقدام به ثبت اطلاعات صحیح کنید.

    • نکته مهم  با توجه به اینکه کلیه مدارک مدرک نهایی شما بر اساس اطلاعات مندرج در ثبت نام آزمون ادواری چاپ و تایید رسمی میشود در زمان ثبت نام از صحت تک تک اطلاعات ورودی مطمئن باشید. 
    • ( با توجه به حساسیت مراحل و فرایند ثبت نام آزمون ادواری میتواند ثبت نام خود را به کارشناسان مشاور گروه بسپارید 9099071613 )

مدرک فنی حرفه ای

سامانه آزمون ادواری advari.irantvto.ir 

سامانه ای که برای شرکت در آزمون ادواری باید در آن ثبت نام کنید advari.irantvto.ir است. با توجه به طراحی سایت ممکن است در زمان ورود کمی سردرگم شوید اما ما در این مطلب قدم به قدم شما را تا ثبت نام آزمون ادواری همراهی میکنیم. از جمله امکانات موجود در این سامانه ثبت نام در آزمون ادواری:

  1. خرید کارت اعتباری آزمون ادواری
  2. دانلود دفترچه آزمون ادواری
  3. اطلاع از زمانبندی ثبت نام آزمون ادواری
  4. انتخاب حوزه امتحانی آزمون ادواری
  5. اطلاع از حرفه هایی که در هر مرحله مورد آزمون قرار داده میشود
  6. ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون ادواری
  7. اعلام نتایج آزمون ادواری
  8. پیگیری مدرک فنی حرفه ای

مهلت ثبت نام آزمون ادواری

با توجه به اینکه برای شرکت در آزمون های تخصصی آزمون ادواری نیاز است که تعداد داوطلبین به یک حد نصاب مجاز برسد. مهلت ثبت نام در این آزمون ها را در یک بازه ی مدتی نسبتا طولانی قرار میدهد. در حال حاضر مهلت ثبت نام از تاریخ آبان 1400 لغایت بهمن 1400 عنوان شده است که داوطلبین میتوانند با مراجعه به سایت اقدام به ثبت نام نمابند.

اما ممکن از در مواقعی دواطلبین در تاریخی به غیر از تاریخ عنوان شده ی مهلت ثبت نام آزمون ادواری علاقمند به ثبت نام و رزرو آزمون داشته باشد در اینصورت جهت اطلاع از شرایط بازه های زمانی و تاریخ های خاص هر رویداد در ارتباط با آزمون ادواری کارشناسان آموزشی مشاور گروپ می توانند شما را راهنمایی نمایند. تلفن تماس با مشاور گروپ 9099071613 همه روزه حتی در ایام تعطیل از 8 صبح الی 12 بامداد )

زمان برگزاری آزمون ادواری

تاریخ برگزاری آزمون ادواری از طریق سامانه advari.irantvto.ir و در طی اطلاعیه های صادر شده از مرجع برگزاری آزمون ادواری اعلام می شود. در حال حاضر و در زمان ثبت نام شما با تاریخ های متعددی مواجه خواهید بود. جهت شرکت در آزمون فنی حرفه ای هنگام ثبت نام میتوانید بر اساس تاریخ برگزاری آزمون در استان مورد نظر خود اقدام به ثبت نام در آزمون فنی حرفه ای نمایید.

  • دو روز قبل از برگزاری آزمون می توانید در سایت اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ادواری نمایید.
  • زمان اعلام نتایج آزمون ادواری پس از برگزاری آزمون متعاقبا اعلام میشود.
  • حرفه هایی که نیاز به آزمون عملی دارند نیز بر اساس مرکز هر استان جهت برگزاری آزمون عملی اطلاع رسانی خواهند کرد.

آزمون ادواری کی برگزار میشود؟

در طول یک سال این آزمون در حرفه ها و شاخه های مختلف در مراکز و شهرهای استان برگزار میشود شما با توجه به جداول زمانبندی نسبت به رشته ی مورد نظر خود می توانید از تاریخ برگزاری آزمون ادواری مربوط به حرفه خود مطلع شود. راهنمای استفاده ار جداول در ادامه ارائه شده است.

مدرک فنی حرفه ای را از کجا بگیریم؟

برای کسب مدرک فنی حرفه ای شما در ابتدا باید در یک آزمون رسمی با عنوان آزمون ادواری شرکت کنید سپس با کسب نمره قبولی می توانید موفق به اخذ مدرک فنی حرفه ای و یا گواهینامه مهارت مورد درخواست شوید.

همه افراد می توانند در آزمون ادواری شرکت کنند؟

کلیه افراد ماهر و یا افرادی که در رشته های فنی تحصیل کرده اند می توانند با داشتن شرایط لازم در آزمون ادواری شرکت کنند. شرایط شرکت در آزمون را میتوانید در این مطلب مطالعه کنید

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه آزمون ادواری چیست؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی