آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش

جهت مشاوره در زمینه آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش را از این مقاله مشاور گروپ پیگیری نمایید. همچنین برای دریافت آخرین اخبار می توانید از تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس بگیرید. ما همه روزه حتی ایام تعطیل از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش

آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مطابق با آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه 534 هزار و 404 داوطلب برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد 454 هزار و 993 داوطلب زن و 79 هزار و 411 نفر مرد هستند و این آزمون صبح روز جمعه ۸ اردیبهشت ماه در ۳۸۶ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و در ۲۳۲ شهرستان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

5 اردیبهشت 1402:

تعداد شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
تعداد داوطلبان زن استخدام آموزش و پرورش تعداد داوطلبان مرد استخدام آموزش و پرورش
454 هزار و 993 نفر 79 هزار و 411 نفر

برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ کلیک نمایید.


در این دوره میزان پذیرش تقریبا ۳۵هزار نفر خواهد بود. شروع زمان ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش احتمالا اواسط اسفند 1401 خواهد بود. بدین ترتیب زمان برگزاری آزمون احتمالا اردیبهشت 1402 تعیین می گردد. لازم به ذکر است این آزمون نیاز به کارت پایان خدمت (داوطلبان مرد) و مدرک لیسانس و بالاتر و همچنین رشته های مرتبط با رشته های مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش دارد.

13 اسفند 1401: صادق ستاری‌ فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش طی مصاحبه ای از برگزاری قطعی آزمون استخدام دبیری و هنر آموز آموزش پرورش ، بعد از آزمون آموزگاری خبر داد و اعلام کرد که بعد از برگزاری آزمون جذب آموزگار، آزمون جذب دبیر و هنرآموز را برگزار خواهیم کرد که رشته‌ های متناسب با این بخش دعوت به شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می‌ شوند.

بنابراین آزمونی که قرار است هشتم اردیبهشت 1402 برگزار شود برای شغل آموزگاری مقطع ابتدایی (ابتدایی مدارس عادی و مدارس استثنایی) است و آزمون دیگری برای جذب دبیر و هنرآموز برگزار می گردد که اطلاعیه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.  آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش را از همین صفحه پیگیر باشید.

ثبت نام آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی ۱۴۰۲ Moshavergroup.com

8 اسفند 1401:  مطابق با آخرین اخبار، ثبت‌ نام آزمون استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ یعنی نهم یا دهم اسفند شروع خواهد شد. ظرفیت پذیرش شامل ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی است و در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ نفر آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری از طریق این آزمون استخدامی جذب خواهند شد.

2 اسفند 1401: خبر صدور قطعی مجوز ۳۵ تا ۴۲ هزار نفری آزمون استخدام آموزش و پرورش در اردیبهشت ۱۴۰۲( سهمیه آزاد / ایثارگری / سه درصد معلولین ) . بیشترین استخدامی ها از رشته های آموزش ابتدایی ، مربی امور تربیتی و دبیری معارف خواهد بود .شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش سن ۳۶ سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ( به علاوه افزایش قانون جوانی جمعیت برای فرزند ) و سن ۴۰ سال برای صاحبان مدرک ارشد و دکتری تعیین شده است.

🏢 وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، از میان طلاب و دانشجویان واجد شرایط سراسر كشور از طریق آزمون متمركز استخدام می‌نماید. بر اساس اعلام مسئولین آموزش و پرورش فرآیند ثبت‌نام و برگزاری آزمون و از طریق سامانه سازمان سنجش انجام خواهد پذیرفت.

📝 شرایط استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

طلاب و روحانیون دارای مدرك سطح۲ حوزوری با حداكثر ۳۵ سال ، سطح۳ با حداكثر ۴۰ سال و سطح۴ با ۴۵ سال سن می‌توانند جهت ثبت‌نام اقدام نمایند. همچنین برادران طلبه باید دارای كارت پایان خدمت و یا معافیت دائم باشند. ضمناً ارائه مدرك تحصیلی الزامی ‌می‌باشد.

📝 شیوه استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

برای استخدام در آموزش و پرورش دو مسیر قانونی وجود دارد. مسیر اول : شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان که پس از طی دوره چهار ساله به عنوان معلم مشغول تدریس می‌شوند. مسیر دوم : بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان؛ جذب از طریق آزمون استخدامی است که طلاب و دانشجویانی که مدرک سطح ۲ یا کارشناسی و بالاتر دارند، پس از قبولی در آزمون استخدامی، حدود یكسال در دانشگاه فرهنگیان دوره مهارت آموزی را طی نموده و سپس جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

📝 سهمیه استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ظرفیت استخدامی برای سال جاری حدود ۲۵ از طریق آزمون استخدامی (مسیر دوم) جذب ماده ۲۸ خواهند شد.

📝 سهمیه طلاب استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

روحانیون و طلاب گرامی سهمیه جداگانه‌ای برای استخدام در آموزش و پرورش ندارند و طلاب واجد شرایط همانند سایر داوطلبین از طریق آزمون استخدامی (مسیر دوم) امكان جذب و استخدام دارند.

📝 رشته استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

علوم پایه

هنرآموز فنی و حرفه ای

علوم انسانی : دبیری عربی – مربی امور تربیتی – دبیری معارف اسلامی – آموزگاری ابتدایی – دبیری ادبیات فارسی – دبیری علوم اجتماعی – دبیری تاریخ و دبیری فلسفه. توجه داشته باشید که امكان شركت طلاب در هشت رشته علوم انسانی فراهم است.

⏳ شروع ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش احتمالا از نیمه دوم اسفند ماه خواهد بود.


دانشجویان ترم آخر، در صورتی میتوانند ثبت نام کنند که تا اول تیر 1402 فارغ‌ التحصیل شوند.

از جمله شرایط ثبت نام نیز تاکنون این شرایط مطرح شده است که شرط سنی ۳۵ سال برای داوطلبان با مدرک کارشناسی و ۴۰ سال برای داوطلبان با مدرک کارشناسی ارشد در نطر گرفته می شود. البته دیوان عدالت اداری شرط سنی را ابطال کرده و احتمالا این تغییرات در آزمون آموزش و پرورش هم اعمال گردد.
آزمون وزارت آموزش پرورش بر خلاف سایر آزمون ها شرط معدل ندارد و درباره شرایط بومی باید گفت که احتمالا بجز مراکز استان ها مناطق محروم بومی گزینی خواهد بود.

آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
🔺 شروع ثبت نام: احتمالا اواخر اسفند 1401 یا فروردین ماه 1402
🔺 زمان برگزاری آزمون: احتمالا اسفند ماه
🔹 میزان پذیرش: تقریبا ۳۵هزار نفر
🔹 شرط سنی: ۳۵ کارشناسی و ۴۰ ارشد
(دیوان عدالت اداری شرط سنی رو ابطال کرده و احتمالا تو آموزش و پرورش هم اجرا بشه)
🔹 شرط معدل: ندارد
🔹 شرایط بومی: احتمالا بجز مراکز استان ها مناطق محروم بومی گزینی خواهد بود.🔺این آزمون نیاز به کارت پایان خدمت و مدرک لیسانس و بالاتر و همچنین رشته های مرتبط و مورد نیاز داره.🔺دانشجویان ترم آخر، در صورتی میتوانند ثبت نام کنند که تا اول تیر 1402 فارغ‌التحصیل شوند.

۸۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش مشمول بازنشستگی هستند و این مساله احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش در ۲۶ اسفند را افزایش می دهد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش طی مصاحبه ای اعلام کرد برای دوره ابتدایی تلاش ما این است تا پایان اسفند آزمون را برگزار کنیم و حدود ۲۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز از طریق آزمون جذب شوند. پیش بینی شده است آزمون ۲۶ اسفند ماه برگزار شود، فرآیند مصاحبه و گزینش در سال بعد خواهد بود و اگر به هر دلیل آزمون برگزار نشود در سال بعد در اولین فرصت برگزار خواهیم کرد.

همچنین سقف سنی پیش بینی شده برای شرکت در آزمون ۴۰ سال تمام است.

19 اسفند 98: اطلاعیه تغییر زمان برگزاری و اعلام منابع آزمون جذب آموزشیاران نهضت سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌یاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی به تعویق افتاد، گفت: مهلت ثبت‌نام در این آزمون تا پایان سال تمدید شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان به نقل از خبرگزاری فارس،شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اظهار کرد:

برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی به استناد بند ۲ قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مورخ ۱۳ شهریور ۹۷ مجلس شورای اسلامی، ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی ۳۰ شهریور ۹۸ هیأت وزیران و بند ۳.۲ شیوه‌نامه وزارت آموزش و پرورش مورخ دوم آذر ۹۸ که قرار بود در تاریخ ۲۲ فروردین ۹۸ برگزار شود، با توجه به شرایط کشور به تعویق افتاد و متعاقبا تاریخ جدید آزمون اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: برای رفاه حال شرکت‌کنندگان و متقاضیان مهلت ثبت‌نام که از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ اسفند اعلام شده بود، تا پایان سال یعنی ۲۸ اسفند ۹۸ تمدید شد.

محمدزاده به منابع آزمون اشاره کرد و گفت: منابع آزمون شامل دروس عمومی، یعنی فناوری اطلاعات (مهارت‌های هفت‌گانه ICDL)، معارف اسلامی، ریاضیات و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی،‌ اطلاعات عمومی، هوش و توانمندی‌های ذهنی و زبان انگلیسی است.

وی اضافه کرد: دروس تخصصی نیز شامل روانشناسی رشد، روش‌ها و فنون تدریس، سنجش و اندازه‌گیری، اصول و فلسفه تعلیم و تربیت و روانشناسی تربیتی است که برای سهولت در کار جهت خرید کتاب‌ها، پی‌دی‌اف دروس تخصصی ذکرشده‌ در سایت نهضت سوادآموزی بارگذاری شده و در اختیار آموزش‌دهندگان قرار دارد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط اصطراری پیش آمده در کشور، برای حفظ سلامتی آموزش دهندگان مشمول آزمون در اجرای بند ۲ قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب مجلس شورای اسلامی و جلوگیری از ترددهای غیر ضروری آنها ، سازمان نهضت سوادآموزی اقدام به تهیه منابع آموزشی کرده است.

منبع: سایت آموزش و پرورش زنجان و سازمان نهضت سوادآموزی



۱۷ اسفند ۹۸: تمدید مهلت ثبت نام آزمونجذب آموزشیاران نهضت سوادآموزی

قابل توجه آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی به اطلاع کلیه آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی می رساند با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و به منظور رفاه حال افرادی که نام آنها در لیست افراد تایید شده برای ثبت نام توسط نهضت سوادآموزی نمی باشد می رساند زمان ثبت نام تا پایان اسفندماه ۱۳۹۸ تمدید شده است.

منبع: سایت آزمون جهاد دانشگاهی


۱۰ اسفند ۹۸: بومی شدن آزمون استخدام آموزش و پرورش از سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به دنبال ثبت سوژه افراد بومی در سیستان‌ و‌ بلوچستان استخدام شوند در سامانه فارس من، خبرنگار فارس موضوع را پیگیری کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این زمینه اظهار کرد: امسال هم سازمان امور اداری و استخدامی و هم سازمان سنجش سهمیه استخدامی را به صورت کشوری اعلام کرده بود.

وی افزود: بر اساس رای دیوان عدالت اداری از سال آینده آزمون استخدامی آموزش و پرورش استانی است و فقط افراد بومی در آن می‌توانند شرکت کنند.

داوود گلی بیان کرد: امسال سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرد، سال آینده سهمیه استخدام دستگاه دولتی به صورت فراگیر حتما باید استانی و بومی باشد.

منبع: خبرگزاری فارس



۸ اسفند ۹۸: برگزاری آزمون حق‌التدریسی ها در ۲۲ فروردین ۹۹

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: در اجرای فصل‌دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش ۵۰ درصدی خالص دیدگاه درستی نیست.

به گزارش ایلنا، علی الهیار ترکمن در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: سال‌جاری ۹۳ درصد منابع استانی تخصیص یافته و در مجموع امسال گشایش‌های خوبی در حوزه مالی داشتیم.

وی با بیان اینکه سه مرحله‌ای شدن تخصیص بودجه مشکلاتی را ایجاد کرده، افزود: سال ۹۸ بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب شده بود در حالیکه بیش از ۴۸ هزار میلیارد نیازمندیم و امیدواریم تا پایان سال تخصیص ۱۱۰ درصدی محقق شود.

اضافه شدن ۳۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه آموزش وپرورش

الهیار گفت: اقدامات خوبی را با همکاری کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در حوزه بودجه آموزش و پرورش داشتیم و با پی‌گیری‌های انجام شده ۳ هزار و پانصد میلیارد تومان به سقف لایحه بودجه ما در سال ۹۹ اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای پیگیری سند تحول با هدف افزایش اثربخشی یک بسته اجرایی را تهیه کردیم تا از این طریق بتوانیم دسترسی به منابع مالی پایدار داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش افزود: مدیران کل باید مسائل را به جد پیگیری کنند و منابع مالی را در محل خودش هزینه کنند تا در بازرسی‌ها دچار مشکل نشوند.

وی بیان کرد: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای ثبت‌نام دانش‌آموزان متقاضی‌ آزمون ۳۰ هزار تومان دریافت می‌کند که باید براساس تفاهم‌نامه به مجری آزمون که دانشگاه شهید رجایی است بازگردانده شود.


لغو ثبت‌نام اسکان نوروزی فرهنگیان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش از لغو ثبت‌نام اسکان سفرهای نوروزی ناشی از شیوع بیماری کرونا خبرداد و افزود: البته مراکز اقامتی و باشگاه‌های فرهنگیان از این مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا مستثنی هستند همچنین برگزاری هرگونه مراسم در تالارها ممنوع است و رستوران‌های آموزش و پرورش نیز باید بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت کنند.

برنامه‌‌ریزی برای ۷۵ هزار متقاضی در طرح مسکن فرهنگیان

وی متذکر شد: در طرح مسکن فرهنگیان ۳۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که برای ۷۵ هزار متقاصی دارای شرایط برنامه‌ریزی‌ها شروع شده است در این راستا، ۲۳ هزار واحد مسکونی مهر را در برخی استان معرفی کردیم تا تحت شرایطی در قالب این طرح به فرهنگیان واگذار شود.

جزییات پرداخت وام به فرهنگیان

الهیار افزود: در ۱۳ استان املاک مازاد را معرفی کردیم لذا تغییرکاربری نیازمند رایزنی است، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۲۰ هزار فقره وام اضطراری از طریق موسسه بانکداری اجتماعی رسالت بدون سود در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد همچنین عملکرد صندوق وام ضروری بسیار خوب بوده است، وام‌های بانک ملی نیز با سود ۱۲ درصد در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد بانک ملی فعلا دو هزار میلیارد تومان را به این موضوع تخصیص داده‌اند با پیگیری‌های انجام شده قرار است این مبلغ به چهار هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: وام مسکن از ۵۰ به ۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و زوج‌های فرهنگی نیز ۱۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: در حوزه امور اداری و تشکیلات، ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی آینده را در دستور کار داریم. اجرای قانون استخدام حق‌التدریس‌ها نیز در دستور کار است در این طرح آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش‌دبستانی و حق‌التدریس تحت شرایطی تبدیل وضعیت می‌شوند در این راستا نمایندگان مجلس نیز استفساریه‌ای را به قانون استخدامی این نیروها اضافه کرد که مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت.


برگزاری آزمون حق‌التدریسی‌ها در ۲۲ فروردین ۹۹

وی با اشاره به شرایط اختصاصی برای استخدام حق التدریسی‌ها افزود: تمهیدات لازم برای انجام آزمون استخدامی حق‌التدریسی‌ها صورت گرفته لذا ۱۰ اسفند ثبت نام و ۲۲ فروردین آزمون برای حق التدریسی‌ها برگزار می‌شود. اگر افراد نتوانند در این آزمون موفق شوند به خدمت آنها در آموزش و پرورش پایان می‌دهیم.

وی گفت: وضعیت نقل و انتقالات مطلوب نیست. برای سال‌جاری باید براساس سامانه و براساس ضروریات انجام شود بنابراین سال آینده نقل و انتقالات محدود و در موارد ضروری است نیاز آموزش و پرورش، اولویت ماست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: برای ساماندهی نیروی انسانی کارها شروع شده است بیش از ۶۶ هزار نفر در سال آینده بازنشسته می‌شوند ۷ هزار دانشجو معلم فارغ‌التحصیل و ۱۲ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ جدب می‌شوند این در حالی است که ۵۰۰ هزار دانش آموز در سال آینده افزوده می‌شوند کار ساماندهی از اوایل آذرماه آغاز و تا شهریور سال آینده ادامه دارد.

کمبود ۱۷۹ هزار معلم‌ در مهر ۹۹

الهیار ادامه داد: بیش از ۱۷۹ هزار نیرو در مهر آینده کمبود خواهیم داشت که این کسری از طریق حق التدریس، تدریس معاونین و خرید خدمات آموزشی جبران خواهد شد.
فصل دهم قانون مدیریت به همه فرهنگیان تسری یافت

وی عنوان کرد : با وجود سختی‌ها، رتبه‌بندی را اجرایی کردیم و بر اساس افزایش امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری که با هدف رفع تبعیص صورت گرفت این قانون را به همه فرهنگیان تسری دادیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: در اجرای فصل دهم قانون خدمات کشوری، مقتضی است اطلاع رسانی دقیق به فرهنگیان توسط ادارات انجام شود تا سوء برداشتی در این خصوص برای افراد به وجود نیاید.

وی افزود: در اجرای قانون مالی اخیر، افزایش ۵۰ درصدی خالص، دیدگاه درستی نیست این ضریب افزایش درسال آینده نیز افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری ایلنا



۸ اسفند ۹۸ : آگهی استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی

به استناد بند (۲) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش، مصوب ۱۳۹۷/۶/۱۳ و ماده (۵) آئین نامه اجرایی شماره ۷۹۷۹۵/ت ۵۶۶۱۰ هـ مورخ ۱۳۹۸/۶/۳۰ هیات محترم وزیران و نامه شماره ۵۶۶۱۰/۹۸۴۴۳ مورخ ۱۳۹۸/۸/۶ و بند (۳/۲) شیوه نامه شماره ۷۰۰/۱۶۰۱۵۰ مورخ ۱۳۹۸/۹/۲ وزارت آموزش و پرورش، شرایط و ضوابط عمومی و تخصصی برای برگزاری آزمون داخلی به منظور تعیین حدنصاب موضوع تبصره (۲) ماده (۵) آئین نامه مذکور به شرح زیر اعلام می گردد:
تعاریف

مفاهیم برخی از اصطلاحات به کار رفته در این دفترچه به شرح زیر است:

الف) قانون:

قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۹۷/۶/۱۳

ب) آیین نامه:

آیین نامه اجرایی مصوب شماره ۷۹۷۹۵/ ت ۵۶۶۱۰ هـ مورخ ۱۳۹۸/۶/۳۰ هیات محترم وزیران

ج) سازمان:

سازمان اداری و استخدامی کشور

د) وزارت:

وزارت آموزش و پرورش

هـ) دانشگاه:

دانشگاه فرهنگان

و) آموزشیار نهضت سوادآموزی

فردی که با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و اداری با مجوز گزینش، گواهی آموزش تدریس بدو خدمت و شناسه تدریس در نهضت سوادآموزی از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و حق الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده و همکاری آنان هم اکنون ادامه دارد.

ز) آموزش دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی

آموزش دهندگانی که از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ به صورت مستقیم با نهضت سوادآموزی همکاری مستمر داشته و در هر دوره حداقل دو نفر سوادآموز را تحت پوشش قرار داده و حق الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده و همکاری آنان هم اکنون ادامه دارد.
ح)ایثارگران:

ح-۱) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵) درصد شامل:

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ح-۲) ایثارگران سهمیه پنج (۵) درصد شامل:

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندگان آزادگان کمتر از یک سال اسارت
تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:

۱. معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود

۲. معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل

۳. معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران

بخش دوم: شرایط عمومی و اختصاصی داطلبان
شرایط عمومی

۱. داشتن تابعیت ایران

۲. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۳. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۴. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

۵. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند.

۶. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

۷. نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

۸. عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح

۹. داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگا ههای اجرایی و یا بازنشسته باشند.

۱۰. دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی

تذکر: ملاک عمل در محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل و کارت پایان خدمت، روز برگزاری آزمون(۱۳۹۹/۰۱/۲۲) می باشد. ملاک زمان فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در گواهینامه موقت یا دانشنامه می باشد.

مشمولین بند (۳/۲) شیوه نامه ۷۰۰/۱۶۰۱۵۰ مورخ ۱۳۹۸/۹/۲ وزارت آموزش و پرورش:

*آموزشیاران نهضت سوادآموزی

*آموزش دهنده مستمر(دونفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی
مواد آزمون
الف- مواد آزمون عمومی:

مواد آزمون عمومی عبارتند از:

۱.فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL)

۲. ریاضی و آمار مقدماتی

۳. زبان و ادبیات فارسی

۴. معارف اسلامی

۵. زبان انگلیسی عمومی

۶. اطلاعات عمومی، هوش و توانمندی های ذهنی

تبصره: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوال های معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوال های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
ب) مواد آزمون تخصصی:

مواد آزمون تخصصی عبارتند از:

۱.اصول و فلسفه تعلیم و تربیت

۲. روانشناسی پرورشی

۳. روانشناسی رشد

۴. روش ها و فنون تدریس

۵. اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی

تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینه ای با ضریب (۱) می باشند.
امتیازات و سهمیه های قانونی
الف) سهمیه ایثارگران

بر اساس تبصره (۳) ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، برای مشمولین سهمیه ایثارگران (۲۵%) و (۵%)، کسب حداقل ۸۰% (هشتاد درصد) حد نصاب آزمون علمی آخرین نفر پذیرفته شده در آزمون الزامی می باشد.
ب) سهمیه معلولین

جذب معلولین با ارائه معرفی نامه از اداره کل بهزیستی استان و از محل سهمیه سه درصد (۳%) قانون جامع حمایت از معلولان و در صورت کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون داخلی و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول و بر اساس امتیازات فضلی در هنگام معرفی به دوره آموزشی امکان پذیر خواهد بود.

توضیحات:

ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی حداقل ۲۵ درصد موضوع ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید گردد و در صورت عدم تایید بنیاد مذکور، مجاز به انتخاب سهمیه ۲۵% ایثارگران نمی باشند.

ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی حداقل ۵ درصد موضوع ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مذبور لازم است بعد از ثبت نام برای تائید مستندات استفاده از سهمیه مذکور به اداره کل آموزش و پرورش استان- اداره امور اداری و تشکیلات مراجعه نمایند.
مراحل ثبت نام

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز شنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۸ تا پایان روز سه شنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۸ انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان باید در مدت زمان فوق، نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.

داوطلبانی که در بازه زمانی دهم تا بیستم اسفند ماه ۱۳۹۸ ثبت نام نموده اند برای ویرایش اطلاعات خود می توانند تا پایان روز ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۸ نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است در روزهای ۲۱ و ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۸ ثبت نام جدید انجام نمی شود و فقط داوطلبانی که قبلا ثبت نام نموده اند، می تواند ویرایش اطلاعات خود را انجام دهند.
الف) مطالعه شرایط آزمون:

داوطلب متقاضی شرکت در آزمون، باید در زمان ثبت نام، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد. دفترچه آزمون در صفحه اول سامانه جهت دریافت و مطالعه داوطلبین قرار گرفته است. اکیداً توصیه می شود داوطلبین محترم، قبل از هرگونه اقدام بر روی سامانه، شرایط و ضوابط آزمون را مطالعه و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.
ب) تهیه فایل اسکن شده از مدارک

۱. عکس پرسنلی: داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی در اختیار داشته باشد:

– عکس ۴×۳ (تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد؛

– با فرمت JPG بوده و اندازه آن باید حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ پیکسل باشد؛

– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد؛

– حجم فایل ذخیره شده باید حداقل ۱۵ کیلوبایت و حداکثر ۷۰ کیلوبایت باشد؛

– حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛

– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛

تذکر (۱): اسکن و استفاده از عکس روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نیست و لازم است داوطلبان از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.

تذکر (۲): عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تذکر (۳) : در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد.

ازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثرا برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند، رخ داده است، تاکید می گردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباها عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد.

بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۲. کارت ملی

تذکر (۱): داوطلب باید تصویر اسکن شده از مدارک ذکر شده در بندهای ۱ و ۲ را با در نظر گرفتن مشخصات زیر آماده نموده و در هنگام ثبت نام به صورت فایل با فرمت JPG در سامانه بارگذاری نماید.

– تصویر با وضوح و کیفیت لازم باشد؛

– حداقل ۳۰ کیلوبایت و حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد؛

– حاشیه های زائد حذف و ترجیحاً رنگی باشد.
ج) پرداخت وجه

متقاضیان واجد شرایط، پس از مطالعه دقیق شرایط آزمون، باید با مراجعه به منوی «آزمون» در صفحه اول سامانه، بر روز گزینه «پرداخت هزینه» کلیک کرده و مبلغ ۶۱۰٫۰۰۰ ریال هزینه ثبت نام در آزمون را به اضافه ۶٫۰۰۰ ریال خدمات پیامکی پرداخت نمایند. جهت این امر، داشتن کارت بانکی به همراه رمز اینترنتی و کد CVV 2 مورد نیاز می باشد.

«توکن پرداخت» کد منحصر به فرد و مخصوص هر داوطلب است که در صورت اقدام موفق داوطلب جهت پرداخت هزینه ثبت نامه به داوطلب اختصاص می یابد. لذا ضروری است داوطلبین، این کد «توکن پرداخت» را (که به شماره تلفن همراه داوطلب نیز پیامک می گردد) تا پایان مراحل ثبت نام و دریافت «کد رهگیری» نزد خود نگهداری نمایند.

همچنین این کد، با کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت شده در ابتدای فرآیند پرداخت، در سامانه قابل بازیابی خواهد بود.

تذکر ۱: در صورتی که داوطلب بلافاصله پس از پرداخت هزینه، امکان ثبت نام و انجام فرآیند مربوط به آن را نداشته باشد، با در دست داشتن کد رهگیری پرداخت، می تواند در زمان دیگری اقدام به ثبت نام نماید. برای این امر، می بایست از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «ثبت نام در آزمون» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، اقدام به ثبت نام نماید.

تذکر ۲: در صورتی که داوطلب به هر دلیل پس از پایان موفقیت آمیز مراحل پرداخت هزینه، به توکن پرداخت خود دسترسی نداشته باشد، برای بازیابی توکن پرداخت، از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «بازیابی کد رهگیری / توکن» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، دوباره توکن پرداخت برای ایشان پیامک می شود.

تذکر ۳: به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی، به هیچ وجه مسترد نمی گردد.
د) شروع فرآیند ثبت نام:

فرآیند ثبت نام در سامانه، در شش مرحله انجام می پذیرد تا داوطلب بتواند در هر مرحله، به راحتی اطلاعات خود را وارد سامانه نماید.

مرحله ۱: بارگذاری مدارک

در این بخش، مدارک مشخص شده در«بند ب» بارگذاری می گردد.

مرحله ۲: اطلاعات فردی

مشخصات فردی داوطلب در این بخش در سامانه ثبت می گردد.

مرحله ۳: سهمیه

این بخش مربوط به ثبت سهمیه داوطلبان می باشد.
تذکرات مهم:

– به دلیل ارتباط سامانه ثبت نام با سامانه مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران، فقط افرادی امکان استفاده از سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران را خواهند داشت که اطلاعات آنان در سامانه سجایای بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت شده باشد که در این صورت اطلاعات مربوط به سهمیه ۲۵ درصد و نوع آن به صورت خودکار در سامانه ثبت خواهد شد.

داوطلبانی که اطلاعات آنان در سامانه بنیاد شهید و امور ایثاگران ثبت نشده باشد و قصد استفاده از این سهمیه را داشته باشند، فقط زمانی می توانند از این سهمیه استفاده نمایند که پس از مراجعه به بنیاد شهید محل تشکیل پرونده خود، کدملی و اطلاعات ایثارگری خود را در سامانه مربوطه به ثبت برسانند.

این دسته از داوطلبان ابتدا بدون استفاده از سهمیه ۲۵ درصد ثبت نام خود را تکمیل نموده و ضروری است پس از تکمیل اطلاعات در سامانه و تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران،در مدت زمان مشخص شده جهت ثبت نام، اقدام به ویرایش اطلاعات خود نموده و از سهمیه ۲۵ درصد خود استفاده نمایند.

چنانچه این دسته از داوطلبان در مدت مذکور نتوانند اطلاعات خود را در سامانه بنیاد شهید مورد تایید قرار دهند، صرفاً تا ۲۶ اسفندماه فرصت دارند اطلاعات خود را در سامانه بنیاد شهید به تایید برسانند.

این افراد می بایست طبق مفاد اطلاعیه ای که در تاریخ ۲۶ اسفندماه روی سامانه ثبت نام منتشر می شود، اقدام به ویرایش اطلاعات خود برای استفاده از سهمیه ۲۵ درصد نمایند. بدیهی است در صورت عدم تایید اولویت ایثارگری داوطلب، ثبت نام فرد با سهمیه آزاد به قوت خود باقی خواهد ماند. ضمنا افرادی که از ثبت نام باز مانده اند در این تاریخ نیز می توانند ثبت نام کنند.

۲- فقط داوطلبانی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که مشخصات آنان قبلا توسط نهضت سوادآموزی تایید شده و کد ملی آنان در سامانه آزمون موجود باشد؛ لذا افرادی که کد ملی و اطلاعات آنان در نهضت سوادآموزی تایید نشده است امکان ثبت نام در آزمون برای آنان فراهم نخواهد بود.

توجه: در صورتی که اطلاعات یک داوطلب در سازمان نهضت سوادآموزی تایید نشده است و داوطلب اذعان دارد که واجد شرایط می باشد و می تواند در آزمون ثبت نام نماید، ضرورت دارد در مهلت ثبت نام (بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ اسفند ماه) به واحد سواد آموزی ادارات آموزش و پرورش شهرستان و منطقه محل سکونت خود مراجعه و پیگیری نماید.

مرحله ۴: اطلاعات تحصیلی

اطلاعات تحصیلی داوطلب در این بخش وارد سامانه می گردد.

مرحله ۵: اطلاعات تکمیلی

اطلاعات تکمیلی شامل اطلاعات تماس با داوطلب و آدرس محل سکونت می باشد. همچنین داوطلب می تواند استان و شهرستان محل آزمون خود را به سامانه اعلام تا در صورت امکان، سامانه نزدیکترین حوزه
آزمون را برای ایشان در نظر بگیرد (محل دقیق آزمون، بر روی کارت ورود به جلسه ذکر خواهد گردید)

مرحله ۶: کد رهگیری

تاکید می گردد صرفاً در صورتی ثبت نام فرد به پایان می رسد که داوطلب وارد این مرحله شده و از سامانه «کد رهگیری» دریافت نماید.

ه) ویرایش اطلاعات

در زمانی که سامانه جهت ویرایش اطلاعات داوطلبان باز می باشد، داوطلبان می توانند با مراجعه به پروفایل کاربری خود و کلیک بر روی بخش «ویرایش اطلاعات» اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت شده خود نمایند.

نکته بسیار مهم: در صورتی که داوطلب جهت ویرایش وارد سامانه شود، حتماً می بایست دوباره تمامی ۶ مرحله را به صورت کامل طی نموده و کد رهگیری خود را مشاهده نماید، در غیر این صورت، تغییرات مورد نظر ایشان اعمال نخواهد گردید و همان اطلاعات قبل از ویرایش برای داوطلب معتبر خواهد بود.
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون، از تاریخ ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت.

آزمون در روز جمعه ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۹ در مراکز استانها و حسب مورد و بر اساس آمار شرکت کنندگان در سایر شهرستان ها برگزار خواهد شد. ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، نزدیکترین حوزه برگزاری آزمون به «شهرستان اعلام شده داوطلب در فرم ثبت نام جهت روز آزمون» می باشد که در فرم ثبت نام درج خواهند نمود.

ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و اصل مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط آموزش و پرورش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مراحل و نحوه اعلام نتیجه
الف) کسب حدنصاب علمی:

پس از برگزاری آزمون، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب امتحان بر اساس ۵۰٪ نمره کل آزمون که در آن نمرات آزمون فرد با ارزش وزنی چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار می گیرد.

تذکر مهم:

داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدام آموزش و پرورش حذف و صرفا کارنامه آزمون کتبی از طریق پروفایل شخصی جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود. ضمنا آزمون داخلی در طول برنامه صرفا یک بار توسط وزارت برگزار می گردد.

تبصره: کسب حد نصاب لازم در آزمون داخلی به منزله استخدام تلقی نشده و استخدام افراد دارای حد نصاب، با در نظر گرفتن نیاز و در سقف مجوزهای تخصیص یافته (سالیانه) و اعمال امتیازات عوامل امتیازآور (فرم امتیازبندی) صورت می پذیرد.
ب) اعلام نتایج اولیه

افرادی که حدنصاب آزمون را کسب نموده اند جهت بررسی مدارک به کارگروه بررسی مدارک استان معرفی می گردند. نمره کل افراد در کارنامه اولیه صادرشده، صرفاً بر اساس اطلاعات خود اظهاری داوطلب (امتیازات و سهمیه های قانونی) بوده و نتیجه نهایی نمرات آنها، پس از بررسی، انطباق و اعمال مستندات مربوط، اعلام خواهد گردید.
ج) اعلام نتایج نهایی

۱. افرادی که در این مرحله به عنوان پذیرفته شده نهایی (قبولی دارای حد نصاب) معرفی می گردند به همراه سایر مشمولین ماده (۴) آئین نامه و در سقف ظرفیت استخدام سالیانه اعلامی توسط سازمان و بر اساس فرم امتیاز بندی به دانشگاه فرهنگیان برای گذراندن دوره آموزشی یک ساله در شغل آموزگاری معرفی می شوند.

۲. آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر دو نفر و بالاتر که قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند؛ پس از قبولی در آزمون داخلی (کسب حد نصاب) به همراه سایر مشمولین ماده (۴) آئین نامه و در سقف ظرفیت استخدام سالیانه اعلامی توسط سازمان و بر اساس فرم امتیازبندی به دانشگاه فرهنگیان برای گذراندن دوره آموزشی یک ساله در شغل آموزگاری معرفی می شوند.

۳. چنانچه فردی در آزمون شرکت نموده و حد نصاب لازم را نیز کسب نماید و یا پس از معرفی افراد به دانشگاه جهت گذراندن دوره آموزشی، محرز گردد که فرد یا افراد معرفی شده فاقد شرایط قانون و آیین نامه بوده اند از ادامه روند تعیین تکلیف و استخدام حذف خواهند شد.




۷ اسفند ۹۸: اطلاعیه اعلام اسامی نهایی پذیرفته شدگان آزمون استخدام آموزش و پرورش ۹۸

با عنایت به برگزاری آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۸ وزارت آموزش ­و پرورش (موضوع مجوزهای شماره۱۵۱۶۱۰ مورخ ۹۸/۰۳/۲۸ و۱۶۰۴۹۱مورخ ۹۸/۰۴/۰۱ سازمان اداری­ و استخدامی کشور)،درخصوص نتایج یک برابر ظرفیت آزمون مذکور؛ پذیرفته­ شدگان مکلفند به منظور طی سایر مراحل قبل از استخدام (بررسی صلاحیت­های عمومی گزینش، گواهی عدم سوءپیشینه، آزمایشات و معاینات پزشکی، تشکیل پرونده استخدامی و آمادگی جهت شرکت در دوره مهارت­ آموزی) به شرح ذیل اقدام نمایند؛

۱- داوطلبانی که درخصوص نتایج نهایی آزمون سوالاتی دارند می­توانند از طریق بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

۲- قبول­ شدگان یک برابر ظرفیت جهت پیگیری امور مربوط به استخدام خود به ادارات امور اداری اداره کل آموزش­ وپرورش استان مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت نمایند.

۳- پذیرفته­ شدگان قبل از مراجعه به هسته گزینش اداره کل آموزش ­وپرورش استان محل استخدام سهمیه خدمتی اقدامات ذیل را به عمل آورند:

درصورت عدم تحویل فرم اطلاعات فردی و مدارک درخواست شده در مرحله مصاحبه استخدامی ضرورت دارد پس از چاپ فرم اطلاعات فردی از سایت دبیرخانه هیات مرکزی گزینش، نسبت به تکمیل دقیق فرم و الصاق یک قطعه عکس به آن اقدام و به همراه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی (حداکثر به مدت ۴۸ ساعت از تاریخ انتشار اسامی)، به وسیله پست پیشتاز به آدرس هسته­ های گزینش استان محل خدمت خود، ارسال و یا به صورت حضوری تحویل نمایند.

لذا در تکمیل فرم اطلاعات فردی دقت کافی معمول گردد. بدیهی است مسئولیت هرگونه نقص و نارسایی در تکمیل فرم به عهده فرد خواهد بود.

– عدم تکمیل فرم مربوط و یا عدم ارسال به موقع آن به هسته گزینش استان محل خدمت، به منزله انصراف از استخدام تلقی می­گردد.

۴- معاینات پزشکی (تکمیلی) آزمایشات پاراکلینیکی و تشکیل پرونده استخدامی افراد واجد شرایط معرفی شده به اداره کل آموزش­ وپرورش استان محل خدمت همزمان با بررسی صلاحیت­های عمومی صورت می­‌پذیرد.

براین اساس داوطلب واجد شرایط پس از انتشار اسامی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ضمن حضور در امور اداری ادارات کل آموزش­وپرورش استان سهمیه خدمتی، نسبت به اخذ معرفی­نامه جهت گواهی عدم سوءپیشینه و… به منظور تشکیل پرونده استخدامی با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط در زمان مقرر اقدام نمایند.

توضیح: چنانچه به هر دلیلی صلاحیت عمومی فرد پذیرفته شده مورد تائید قرار نگیرد انجام معاینات پزشکی و سوءپیشینه هیچگونه حقی برای استخدام فرد پذیرفته شده ایجاد نخواهد کرد.

۵- در صورت تائید صلاحیت­های عمومی، انجام آزمایشات، معاینات پزشکی و… پذیرفته­ شدگان نهایی مکلفند به منظور شرکت در دوره مهارت­ آموزی به اطلاعیه­ای که به همین منظور حداقل یک ماه پس از انتشار اسامی، در پرتال وزارت آموزش­ و پرورش درج خواهد شد مراجعه نمایند.

۶- براساس برنامه­ ریزی­ های انجام گرفته و زمان بندی پیش­ بینی شده، دوره مهارت­ آموزی آزمون مذکور، پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت­های عمومی(گزینش) به اطلاع پذیرفته ­شدگان خواهد رسید. لذا شایسته است داوطلبان پذیرفته شده آمادگی­های لازم جهت ثبت ­نام و حضور دردوره یاد شده را داشته باشند.
منبع: سایت سازمان سنجش



۷ اسفند ۹۸: اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در خصوص آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی

بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر(دو نفرو بالاتر) قبل از سال ۱۳۹۲ نهضت سوادآموزی می‌رساند؛

به استناد بند (۲) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش مصوب ۱۳۹۷/۰۶/۱۳ و ماده (۵) آئین نامه اجرایی شماره ۷۹۷۹۵/ت ۵۶۶۱۰هـ مورخ ۱۳۹۸/۰۶/۳۰ هیأت محترم وزیران و بند (۲/۳) شیوه نامه شماره ۷۰۰/۱۶۰۱۵۰ مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۰۲ وزارت آموزش و پرورش، ثبت‌نام این آزمون از روز «شنبه ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۸» و از طریق سایت اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی آغاز خواهد شد و در پایان روز «سه‌شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۸» خاتمه خواهد یافت.

داوطلبان متقاضی ثبت نام در این آزمون، توجه داشته باشند که مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد و ثبت نام در سایت مربوطه پس از اتمام مهلت یادشده، غیرفعال خواهد گردید.

متقاضیان ثبت نام میتوانند جهت آگاهی از اطلاعات و جزئیات مربوط به این آزمون به دفترچه راهنمای آن که از روز پنجشنبه مورخ ٨/ ١٢/ ١٣٩٨ بر روی سایت اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت، مراجعه نمایند.
زمان آزمون: آزمون مذکور در روز جمعه مورخ ٢٢/ ١/ ١٣٩٩ برگزار خواهد گردید.

لازم به ذکر است کلیه فرآیندهای مربوط به ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان تا اعلام نتیجه نهایی، انحصارًا از طریق سایت اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی انجام میشود و به مراجعات حضوری و تلفنی پاسخ داده نخواهد شد.

منبع: سایت آزمون جهاد دانشگاهی


۵ اسفند ۹۸: اعلام شرایط بازگشت به کار جانبازان در وزارت آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه نحوه اعاده به خدمت جانبازان، آزادگان، همسران و فرزندان شهدا مشمول قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به همه ادارات آموزش و پرورش و سازمان‌های وابسته ابلاغ کرد.

طبق این بخشنامه جانبازانی که قبل از تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ به‌ صورت پیش از موعد یا عادی و بدون سنوات ارفاقی بازنشسته شده‌اند، با رعایت شرط سنی کمتر از ۶۰ سال برای مشاغل غیرتخصصی و ۶۵ سال، فقط برای یکبار می‌توانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت خود (حسب مورد ۳۰ یا ۳۵ سال) و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند.

پس از اشتغال مجدد، امکان بازنشستگی پیش از موعد میسر نیست.

همچنین آزادگانی که به‌ دلیل استفاده از دو برابر شدن سابقه اسارت زودتر از خدمت ۳۰ سال بازنشسته شده‌اند، می‌توانند برای یک‌بار و بار رعایت موارد بالا و لحاظ عین سوابق اسارت به بازنشستگی نائل آیند. همچنین طبق بند (ژ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه، همسران و فرزندان شهدا هم مشمول بخشنامه اعاده به خدمت خواهند شد.

براساس این بخشنامه افرادی که به موجب رأی صادره از مراجع قضایی یا هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا سایر مراجع قانونی مربوط، به دلیل محکومت از کار بر کنار شده‌اند و سایر ایثارگران (رزمندگان، فرزندان جانباران و . . .) مشمول این بخشنامه نخواهند بود. بازگشت به کار افراد واجد شرایط نیز با توجه به نیاز نیروی انسانی و براساس رسته و رشته شغلی یا اولویت به کارگیری و گروه کارکنان آموزشی مورد تأکید است.

در این بخشنامه از زیرمجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش خواسته شده است با دریافت درخواست کتبی به تاریخ روز، بررسی شرایط همه متقاضیان مجددا انجام شود. همچنین در درخواست افراد باید عبارت «اینجانب با آگاهی و اطلاع کامل از مفاد بخشنامه ارسالی از سوی وزارت آموزش و پرورش، درخواست کتبی خود را تنظیم به امور اداری تحویل می‌دهم»، قید شود.

طبق بخشنامه ابلاغی و به استناد به قانون برنامه ششم توسعه و رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، در صورت دریافت پاداش پایان خدمت در بازنشستگی اول، پاداش مذکور و مرخصی‌های ذخیره شده مربوط به آن سنوات،‌ مجددا به این افراد تعلق نخواهد گرفت. بنابراین استرداد وجوه مذکور ممکن نیست.

براساس دستور این بخشنامه، فهرست مشخصات افراد به همراه مدارک مربوطه شامل تصویر برابر اصل شده آخرین حکم زمان اشتغال و اولین حکم بازنشستگی باید حداکثر تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ به اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ارسال شود. فهرست مشخصات متقاضیان اما باید از سوی کارشناس بازنشستگی و رئیس اداره امور اداری و مدیرکل آموزش و پرورش استان امضا و ممهور شود.

طبق اعلام معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش فهرست مربوطه پس از بررسی و تأیید نهایی حداکثر تا پایان خرداد سال ۱۳۹۹ به استان برای اقدام ارسال خواهد شد.

همچنین آنطور که در این بخشنامه آمده است به کارگیری افراد واجد شرایط براساس محل فعلی پرونده بازنشستگی فرد انجام خواهد گرفت و باید مکاتبه با مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان درباره لغو حکم بازنشستگی و تسویه حساب انجام شود.

از دیگر تاکیدات این بخشنامه خودداری از به کارگیری افراد قبل از هماهنگی با مدیریت بازنشستگی استان و قطع حقوق بازنشستگی است.
منبع: خبرگزاری پانا


۴ اسفند ۹۸: خبر استخدام جدید آموزش و پرورش در اردیبهشت سال ۹۹

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی و تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت توضیح داد.

آزمون‌ استخدام آموزش و پرورش علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و توافقاتی که با سازمان اداری و استخدامی داشتیم پیشنهاد دادیم تا در اردیبهشت ۹۹ برای آموزش و پرورش آزمون برگزار شود. البته سایر دستگاه‌ها هم در صورت تمایل می توانند در این آزمون جذب نیرو داشته باشند.

او ادامه داد: تفاهم اولیه برای این کار را انجام دادیم و هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم، اما اولویت اصلی ما فعلا روی معلم آن هم در تمام مقاطع تحصیلی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت بیان کرد: با جهاد دانشگاهی به عنوان مجری برگزاری آزمون‌های آموزشیاران و اندیش‌دهندگان توافق کردیم و امیدواریم هرچه زودتر این آزمون برگزار شود.

الهیار ترکمن درباره زمان دقیق برگزاری آزمون گفت: اکنون نمی‌توانیم زمان دقیق برای آن در نظر بگیریم، اما سعی می‌کنیم تا پیش از اتمام سال ۹۸ کار را انجام دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تعداد آموزشیاران شرکت کننده در آزمون تعیین تکلیف بیان کرد: تعداد دقیق هنوز مشخص نیست و فراخوان استانی داده شده است تا براساس کد ملی ثبت نام آموزشیاران واجد شرایط انجام شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



۲ اسفند ۹۸: جزئیات برگزاری دوره‌های مهارت آموزی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره چگونگی برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی امسال توضیح داد.

دوره‌های مهارت آموزی حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت برگزاری کلاس‌های دوره مهارت آموزی برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی امسال اظهار کرد: کار گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی تمام شده و توزیع استانی هم انجام گرفته است؛ منتظر اعلام نتایج نهایی هستیم تا دوره‌های آموزشی را آغاز کنیم.

او با اشاره به اینکه حدود ۱۷ هزار نفر در گزینش نهایی پذیرفته شده‌اند، ادامه داد: پذیرفته شدگان ماده۲۸ طی ۲ پودمان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و از مهر ۹۹ وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با تشریح چگونگی برگزاری پودمان‌های مهارت آموزان بیان کرد: یک پودمان در ترم جاری برگزار می‌شود و پودمان بعدی را هم در تابستان برگزار می‌کنیم تا مهارت آموزان ضمن آموزش‌های لازم از جمله دروس پداگوژی وارد کلاس‌های درس شوند.

خنیفر در پاسخ به این پرسش که آیا مدت زمان در نظر گرفته شده برای آموزش مهارت آموزان کافی است یا خیر، گفت: آموزش‌های لازم را برای مهارت آموزان در نظر گرفتیم از طرفی دیگر می‌توانیم دوره‌های آموزشی را همزمان با حضور مهارت آموزان در کلاس‌های درس ادامه دهیم یا حتی به جای مهر آنها از آبان ماه وارد کلاس‌های درس بشوند.

او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه با توجه به تکمیل ظرفیت در نظر گرفته شده برای دانشگاه، فضا و نیروی انسانی کافی برای خدمات رسانی وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود ۱۰ هزار فارغ‌التحصیل داریم قطعا ۱۰ هزار ظرفیت خالی برای پذیرش جدید وجود دارد و مشکلی بابت فضای آموزشی، نیروی انسانی و استاد نداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


 
✍️ابلاغ شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

▫️ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق سامانهwww.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و برابر جدول تقویم زمانی انجام می‌شود و کتاب‌های درسی نیز بر اساس سفارش‌ها ثبت‌شده در سامانه توزیع می‌شود????




آیا شرط سنی پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 99 اصلاح می شود ؟

افزایش شرط سنی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان چند سالی است که اعتراض‌های زیادی را در پی داشته و تاکنون مسئولان مربوطه بدون هیچ واکنشی آن را نادیده گرفته‌اند.

به گزارش مشاورگروپ به نقل از خبرگزاری دانشجو، سال ۹۲ مصوبه‌ای تازه، صدای پشت کنکوری‌ها را درآورد و باعث شد امید تعدادی از داوطلبانی که ماه‌ها برای شرکت در رشته و دانشگاه مورد علاقه‌شان تلاش می‌کردند، ناامید شود. داوطلبانی که به عشق معلمی و تربیت فرزندان ایران زمین درس خواندند و ناگهان با تصمیمی از جانب دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش داستان زندگی‌شان تغییر کرد.

تغییر شرط سنی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان همان موضوعی است که از سال ۹۲ تاکنون با اعتراض‌های زیادی همراه بوده و هر سال با نزدیک شدن به برگزاری کنکور سراسری درخواست معترضان برای بررسی این موضوع بیشتر به گوش می‌رسد.

جنجال برای دو سال ناقابل!

درحقیقت ماجرا از آنجا شروع شد که شرط سنی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از ۲۴ سال به ۲۲ سال کاهش پیدا کرد و دیگر داوطلبان بیشتر از ۲۲ سال نمی‌توانستند در این دانشگاه درس بخوانند و تنها برای رسیدن به شغل معلمی باید منتظر آزمون‌های استخدامی و … می‌شدند.

حالا با نزدیک شدن به کنکور سراسری ۹۹ مجددا تعدادی از علاقه‌مندان به شغل معلمی درخواست دارند که شرایطی فراهم شود تا سن ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد و آن‌ها بتوانند در کنکور، این شغل و دانشگاه را انتخاب کنند. به واسطه این مطالبه جدی که استارتش از مردادماه ۹۸ زده شده است، کمپین‌ها و صفحات متعددی در فضای مجازی راه‌اندازی شده که خواستار رسیدگی و پرداختن به این موضوع از جانب مسئولان هستند. مسئولانی که به گفته معترضان تاکنون نسبت به این ماجرا واکنش نشان ندادند و تنها حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کردند که چنین درخواستی از سوی شورای عالی آموزش و پرورش مورد پذیرش نیست.

نامه دیده‌بان شفافیت و عدالت به دبیر شورای عالی آموزش و پرورش برای رسیدگی به درخواست تعداد زیادی از معترضان به موضوع تقلیل شرط سنی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

سن پایین‌تر، یادگیری بهتر

مسئولانی که چنین شرطی را برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان تعیین کرده‌اند معتقدند هر چه سن پایین‌تر باشد، فرد آمادگی بهتری برای فراگیری دانش دارد و هر چقدر فرد مسن‌تر شود، برای یادگیری و نهایتا یاددهی به دانش‌آموزان با مشکل مواجه می‌شویم، کارشناسان هم می‌گویند معمولاً دانش‌آ‌موزان در سن ۱۸ سالگی دیپلم می‌گیرند و تا ۲۲ سالگی برای شرکت در کنکور مدت زیادی فرصت آمادگی دارند؛ بنابراین مد نظر قراردادن شرط سنی ۲۲ سال کاملا منطقی به نظر می‌رسد و جای بحث و بررسی مجدد برای افزایش سن پذیرش وجود ندارد.

مسئولان راه را برای پذیرش رتبه‌های برتر هموار کنند

نظرات کارشناسان درحالی است که معترضان این مصوبه نیز دلایل خاص خود را دارند که قابل تامل است. به عنوان مثال داوطلبان معتقدند از آنجاکه سن فارغ‌التحصیلی ۲۸ سالگی است داوطلبان تا سن ۲۴ سالگی هم می‌توانند به دانشگاه راه یابند و در سن فارغ‌التحصیلی (یعنی ۲۸ سالگی) دوره تحصیل خود را به پایان برسانند؛ از طرف دیگر تقلیل این شرط باعث می‌شود حال که ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان بالا رفته است داوطلبان بیشتری برای پذیرش در این دانشگاه شرکت کنند و رتبه‌های برتری به آنجا راه یابند، چون تا زمانی که ظرفیت پذیرش کم و شرط سنی ۲۴ سال مطرح بود متقاضیانی با رتبه‌های عالی در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شدند، اما با گذاشتن شرط سنی ۲۲ سال و افزایش ظرفیت دیگر از این خبر‌ها نیست و این دانشگاه گاهی تا رتبه‌های ۱۲ هزار را نیز ثبت‌نام می‌کند.

بنرهای منتشر شده از معترضان در کانال‌های مجازی معلمان و مسئولان مربوطه

چنین مسئله‌ای قابل پرداخت است، مسئولانی که دم از فراگیری بهتر داوطلبان سن پایین می‌زنند و درخواست افزایش شرط سنی پذیرش آن هم تنها به اندازه دو سال را نابجا می‌دانند چطور در هنگام استخدام نیرو‌های معلمی در آزمون‌های استخدامی یا پذیرش ۳۵ ساله‌ها براساس برخی ماده و تبصره‌ها در آموزش و پرورش مخالفتی نمی‌کنند؟ مگر نه اینکه شرکت در کنکور سراسری و پذیرش در دانشگاه‌ها سن و سال نمی‌شناسد و هرکس می‌تواند با خیالی آسوده در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود تحصیل کند، پس چرا دانشگاه فرهنگیان یکباره شرطی را که تا چند سال گذشته به نحوی مطلوب اجرا می‌کرد به یکباره تغییر داد و صدای معترضان را از سال ۹۲ تاکنون نمی‌شنود؟

حال باید دید امسال مسئولان تاکجا پیش می‌روند و آیا حاضرند صدای معترضان را که در این سال‌ها یقینا به آن‌ها رسیده است، پاسخگو باشند یا همچنان سکوت می‌کنند و روند اعتراض برانگیز گذشته را ادامه می‌دهند؟




5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403