آخرین اخبار تاثیر قطعی معدل در کنکور 1400

آخرین اخبار تاثیر قطعی معدل در کنکور 1400

جهت مشاوره در زمینه آخرین اخبار تاثیر قطعی معدل در کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آخرین اخبار تاثیر قطعی معدل در کنکور 1400 : تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 نظام جدید و قدیم چگونه خواهد بود ؟ تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 چیست و چگونه اعمال می شود؟ اخبار کنکور 1400, تاثیر سوابق تحصیلی دبیرستان در کنکور, تاثیر قطعی معدل در کنکور, تاثیر مثبت معدل در کنکور, تاثیر معدل در کنکور 1400, تاثیر معدل در کنکور داوطلبان نظام جدید, تاثیر معدل در کنکور داوطلبان نظام قدیم, تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400, تاثیر معدل مثبت یا مستقیم ؟, تاثیر نمرات کتبی در کنکور 1400, تاثیر نمرات نهایی در کنکور 1400,چگونگی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1400, نحوه تاثیر معدل در کنکور 1400

سر فصل ها

آخرین اخبار تاثیر قطعی معدل در کنکور 1400

 

تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 نظام جدید و قدیم چگونه خواهد بود ؟ تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 چیست و چگونه اعمال می شود؟ اخبار کنکور 1400, تاثیر سوابق تحصیلی دبیرستان در کنکور, تاثیر قطعی معدل در کنکور, تاثیر مثبت معدل در کنکور, تاثیر معدل در کنکور 1400, تاثیر معدل در کنکور داوطلبان نظام جدید, تاثیر معدل در کنکور داوطلبان نظام قدیم, تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400, تاثیر معدل مثبت یا مستقیم ؟, تاثیر نمرات کتبی در کنکور 1400, تاثیر نمرات نهایی در کنکور 1400,چگونگی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1400, نحوه تاثیر معدل در کنکور 1400

 



آخرین اخبار تاثیر قطعی معدل در کنکور 1400 : حذف کنکور ۱۴۰۰, کنکور 1400 چگونه خواهد بود, کنکور 1400,سامانه ثبت نام ترمیم معدل دانش آموزان,سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل,سایت ترمیم معدل,هزینه ترمیم معدل,معدل دیپلم نظام جدید,ترمیم نمره برای دوازدهم,ترمیم معدل دیپلم,ترمیم معدل امتحانات نهایی,چگونگی تاثیر معدل در کنکور 1400,نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور,نحوه محاسبه تاثیر معدل در کنکور 1400,نحوه محاسبه تاثیر معدل در کنکور 1400,معدل بالای چند در کنکور تاثیر دارد,فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور1400,جدول تاثیر معدل در کنکور 1400,تاثیر ۳۰ درصد معدل در کنکور 1400



تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 نظام جدید و قدیم چگونه خواهد بود ؟

تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 چیست و چگونه اعمال می شود؟

مشاور گروپ :  تاثیر معدل در کنکور یا بهتر بگوییم تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور یکی از اصلی ترین دغدغه های داوطلبان کنکور 1400 است.


همانند سال های گذشته در کنکور 1400 هم بخشی از نمره نهایی هر داوطلب را تاثیر سوابق تحصیلی او تشکیل می دهد  .
اما نحوه و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در سال های گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است . از جمله این تغییرات می توان به تغییر میزان سوابق تحصیلی از 15 به 25 و سپس 30 درصد و همچنین تغییر در قطعی یا مثبت بودن تاثیر معدل اشاره کرد .

کنکور 1400 بدون تاثیر قطعی معدل : تاثیر معدل در کنکور یعنی چه؟

در کنکور کدام معدل تاثیر دارد (کتبی یا کل)؟

معدل چند به بالا در کنکور تاثیر دارد؟

تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۰ به سود و به زیان چه کسانی خواهد بود؟

منظور از تاثیر مثبت معدل در کنکور چیست؟

تفاوت تاثیر مثبت و قطعی معدل در کنکور چیست؟

فرمول تاثیر معدل در کنکور و نحوه محاسبه عددی آن چگونه است؟

آیا در مصوبات بعدی ممکن است تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۰ جایگزین تاثیر مثبت شود؟

تاثیر قطعی معدل در کنکور یعنی چه؟

آیا امکان لغو یا حذف تاثیر معدل در کنکور وجود دارد؟

معدل چه سالهایی در کنکور تاثیر دارد؟ تاثیر معدل دهم در کنکور ۱۴۰۰ و سالهای بعد چگونه خواهد بود؟

ایا معدل سال یازدهم در کنکور تاثیر دارد؟ میزان تاثیر معدل در رتبه کنکور چقدر است؟

آیا تاثیر معدل در انتخاب رشته نیز اعمال می شود؟

تاثیر معدل دیپلم ریاضی در کنکور تجربی چگونه محسابه می شود؟

با توجه به تغییرات در نحوه برگزاری کنکور در دو سال اخیر و چالش های نحوه اعمال سوابق تحصیلی و از آنجاییکه داوطلبان برای برنامه ریزی کنکور 1400 باید از نحوه تاثیر معدل آگاهی یابند در این مقاله به تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ و ارائه راهکار هایی برای داوطلبان با معدل پایین می پردازیم .

” کسب بالای 14 هم به معنی جلو بودن از بیش از نیمی از داوطلبان کنکور سراسری است . “
” داوطلبی که برای کسب درصد بالای 50 در دروس عمومی و بالای 40 در دروس اختصاصی کنکور سراسری برنامه ریزی می کند اصلا نباید نگران تاثیر قطعی معدل باشد . “

مشمولان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1400

داوطلبان شرکت کننده در کنکور ۱۴۰۰ شامل دو دسته می شوند :

آخرین اخبار تاثیر قطعی معدل در کنکور 1400 :  دسته اول داوطلبان نظام قدیم هستند یعنی افرادی که قبل از سال تحصیلی 97 – 98 فارغ التحصیل شده اند . از بین این داوطلبان صرفا افرادی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد گرفته اند مشمول تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی دیپلم شده و افرادی که پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد گرفته اند مشمول تاثیر 5 درصدی سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی ( چهارم دبیرستان ) می شوند .

دسته دوم داوطلبان نظام جدید هستند که اولین سری از فارغ التحصیلان آن در ثبت نام کنکور 98 شرکت کردند . از آنجایی که برای این دسته از داوطلبان امتحانات نهایی پایه یازدهم برگزار نشد لذا تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی صرفا شامل نمرات امتحان نهایی پایه دوازدهم خواهد شد .

نکته مهم 1 : تاثیر کامل سوابق تحصیلی ( مانند حالات ذکر شده در بالا ) تنها برای داوطلبانی خواهد بود که در رشته تحصیلی خود در دبیرستان کنکور می دهند . در صورت تغییر رشته تاثیر سوابق تحصیلی کمتر شده و برای دیپلمه های فنی و کاردانش تاثیر صفر درصدی سوابق تحصیلی داریم .

نکته مهم 2 : طبق شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ ، کلیه داوطلبان سهمیه مناطق ، سهمیه ایثارگران 25 درصدی و سهمیه ایثارگران 5 درصدی مطابق فرمول فوق مشمول سوابق تحصیلی خواهند بود .

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰: تاثیر مثبت یا قطعی؟

همان طور که اطلاع دارید همیشه از دو نوع تأثیر معدل در کنکور صحبت می‌شود. یکی از این تاثیرها مثبت است و دیگری تأثیر قطعی. اما این دو مورد چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

۱- تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ مثبت است

قبل از شروع مطلب و توضیح در مورد تاثیر معدل برای داوطلبان مختلف باید متوجه این موضوع مهم شوید. تأثیر معدل در سال ۱۴۰۰ مثبت است. سازمان سنجش در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد تاثیر مدل در کنکور ۱۴۰۰ ارائه نکرده است. اما مانند سال‌های اخیر این تاثیر مثبت تفاوتی نخواهد کرد. همان طور که می‌دانید تاثیر معدل در سال ۹۹ نیز مثبت بود. اما تاثیر مثبت چه معنایی دارد؟

داوطلبان و دانش‌آموزان دارای دو نمره در آزمون سراسری هستند. یکی از این نمره‌ها مربوط به آزمون سراسری است و نمره دیگر مربوط به سوابق تحصیلی داوطلبان می‌شود. اگر داوطلب در کنکور رتبه مناسبی کسب کند اما پس از جمع با معدل، رتبه داوطلب کاهش پیدا کند، معدل داوطلب بر رتبه نهایی اعمال نمی‌شود. این بدین معنی است که اگر معدل داوطلب رتبه نهایی را تحت تأثیر منفی قرار دهد، معدل برای او در نظر گرفته نمی‌شود. بنابراین تاثیر معدل در سال ۱۴۰۰ مثبت است و رتبه نهایی داوطلبان تاثیر مستقیمی با تراز نهایی آن‌ها دارد.

۲- تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۰

تاثیر قطعی معدل به چه صورتی است؟ زمانی‌که از تأثیر قطعی صحبت می‌کنیم داوطلبان بیشتر نگران این موضوع می‌شوند. تاثیر قطعی معدل در کنکور به این صورت است که نمره نهایی داوطلب هر عددی باشد با تراز او جمع می‌شود. این بدین معنی است که حتی اگر رتبه نهایی داوطلب بعد از جمع شدن با معدل پایین بیاید باز هم در رتبه نهایی داوطلب تاثیر گذار خواهد بود. این موضوع به هیچ عنوان به نفع داوطلب نیست. خوشبختانه این نوع تاثیر در حال حاضر بر رتبه داوطلبان اعمال نمی‌شود. سازمان سنجش برای سال ۹۹ نیز از تاثیر معدل مثبت استفاده کرده است. همان طور که انتظار می‌رود تاثیر معدل در سال ۱۴۰۰ نیز برای داوطلبان مثبت خواهد بود.


تاثیر معدل در کنکور 1400
تأثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ برای داوطلبان مختلف

  • داوطلبانی که شامل تأثیر معدل در کنکور نیستند
  • داوطلبانی که شامل ۳۰ درصد تاثیر مثبت در کنکور هستند
  • داوطلبانی که شامل ۲۵ درصد تاثیر مثبت در کنکور هستند
  • داوطلبانی که شامل ۵ درصد تاثیر مثبت در کنکور هستند

کدام داوطلبان شامل تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ نیستند؟

تأثیر معدل برای اکثر داوطلبان اعمال می‌شود. اما داوطلبانی نیز هستند که تأثیر معدل بر رتبه آن‌ها هیچ تاثیری ندارد. داوطلبان زیر در کنکور سراسری ۱۴۰۰ شامل تأثیر معدل در کنکور نیستند:

  • داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را قبل از سال ۱۳۸۴ دریافت کرده‌اند.
  • داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال ۱۳۹۱ دریافت کرده‌اند.
  • داوطلبانی که با مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای دریافت کرده‌اند.

این سه دسته از داوطلبان شامل تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ نیستند. این بدین معنی است که رتبه نهایی این داوطلبان به تنهایی ملاک قبول شدن آن‌ها در کنکور است.

کدام داوطلبان شامل ۳۰ درصد تاثیر مثبت در کنکور ۱۴۰۰ هستند؟

تاثیر معدل برای برخی از داوطلبان به صورت ۳۰ درصد تاثیر مثبت محاسبه می‌شود. این داوطلبان هر تراز نهایی که کسب کنند با توجه به معدلی که دارند ۳۰ درصد تأثیر مثبت بر رتبه‌ نهایی آن‌ها اعمال می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که تأثیر مثبت بر روی رتبه نهایی داوطلب صورت می‌گیرد. داوطلبانی که شامل ۳۰ درصد تأثیر مثبت معدل در کنکور ۱۴۰۰ هستند عبارتند از:

داوطلبان و دانش‌آموزانی که مدرک دیپلم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی یا هنر خود را در سال ۱۳۹۸ یا ۱۳۹۹ دریافت کرده‌اند یا به عبارت دیگر داوطلبان که دارای مدرک دیپلم در نظام آموزشی جدید هستند از تاثیر مثبت ۳۰ درصدی در رتبه نهایی خود استفاده می‌کنند.

کدام داوطلبان شامل ۲۵ درصد تاثیر مثبت در کنکور ۱۴۰۰ هستند؟

تأثیر معدل در سال ۱۴۰۰ برای داوطلبان و دانش‌آموزان متفاوت است. داوطلبان با توجه به سالی که دیپلم خود را گرفته‌اند دارای تاثیر معدل متفاوتی در کنکور هستند. برخی از داوطلبان در کنکور بر رتبه نهایی آن‌ها تأثیر ۲۵ درصدی اعمال می‌شود، این داوطلبان عبارتند از:

داوطلبانی که دیپلم ریاضی، علوم تجربی و انسانی خود را در سال ۱۳۸۴ الی سال ۱۳۹۷ در نظام آموزشی قدیمی دریافت کرده‌اند از تاثیر معدل ۲۵ درصدی در کنکور سراسری استفاده می‌کنند. این بدین معنی است که تأثیر معدل در سال ۱۴۰۰ برای این داوطلبان برابر با ۲۵ درصد خواهد بود.

کدام داوطلبان شامل ۵ درصد تاثیر مثبت در کنکور ۱۴۰۰ هستند؟

آخرین گروه از داوطلبان که تاثیر برای آن‌ها بسیار اندک است، داوطلبان با ۵ درصد تاثیر مثبت هستند. این داوطلبان هر رتبه نهایی که داشته باشند، معدل آن‌ها با یک میزان ۵ درصدی بر رتبه نهایی آن‌ها حساب می‌شود. داوطلبان که شامل ۵ درصد تاثیر مثبت در آزمون سراسری هستند، عبارتند از:

داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی ریاضی، تجربی، انسانی و هنر خود را در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ دریافت کرده‌اند، تاثیر معدل برای آن‌ها به صورت ۵ درصدی خواهد بود.

سوالات متداول در مورد تأثیر معدل در کنکور 1400

۱) آیا تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ به صورت منفی است؟

خیر – تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ برای داوطلبان به صورت تاثیر مثبت است.

۲) آیا تاثیر معدل در کنکور برای تمامی داوطلبان یکسان است؟

خیر – داوطلبان با توجه به سال اخذ دیپلم خود دارای تاثیر معدل‌های گوناگونی هستند.

۳) تاثیر معدل در کنکور برای داوطلبان نظام جدید چگونه است؟

داوطلبان نظام جدید می‌توانند از یک تاثیر ۳۰ درصدی مثبت در کنکور استفاده کنند.

کدام معدل در کنکور 1400 تاثیر دارد؟

همانطور که گفته شد خود معدل در کنکور تاثیرگذار نیست بلکه نمرات امتحان نهایی دروس مختلف هر کدام جداگانه به عنوان سوابق تحصیلی تاثیر داده خواهند شد. اما با توجه به اینکه نمرات امتحان نهایی در نهایت معدل کتبی هر داوطلب را تعیین می کنند می توان گفت به طور غیرمستقیم معدل کتبی امتحانات نهایی در کنکور تاثیر گذار است.

معدل کل برخلاف معدل کتبی شامل نمرات همه دروس (حتی دروسی که در کنکور از آنها سوال مطرح نمی شود) بوده و همچنین نمرات مستمر و نمرات نیمسال اول نیز در آن لحاظ می گردد. بنابرین معدل کل یا معدل دیپلم هیچ تاثیری در رتبه و تراز کنکور نخواهد داشت و صرفا معدل کتبی امتحانات نهایی در کنکور اثرگذار است.

لازم به ذکر است که در پذیرش برخی دانشگاه های خاص از جمله دانشگاه فرهنگیان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور در مرحله مصاحبه حضوری معدل کل اهمیت بیشتری داشته و شرط قبولی داشتن حداقل معدل کل ۱۴ به بالاست. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان را در سایت مشاوران ۱۰۰ مطالعه کنید.

معدل کدام سال در کنکور 1400 تاثیر دارد؟

معدل سال هایی که امتحانات پایانی آنها به صورت نهایی (سراسری کشوری) برگزار شده است در کنکور تاثیرگذار خواهد بود. برای داوطلبان نظام قدیم کنکور ۱۴۰۰ تاثیر نمرات امتحانات نهایی سال سوم و پیش دانشگاهی و برای فارغ التحصیلان نظام جدید فقط تاثیر نمرات امتحانات نهایی سال دوازدهم در کنکور اعمال خواهد شد. به توجه به اینکه امتحانات پایه دهم و یازدهم تاکنون بصورت نهایی برگزار نشده است تاثیر معدل دهم در کنکور و تاثیر معدل یازدهم در کنکور ۱۴۰۰ اعمال نمی گردد.

برای دیپلمه های غیر مرتبط معدل چند درصد در کنکور 1400 تاثیر دارد؟

سوابق تحصیلی در هر گروه آزمایشی صرفا برای دروسی که در کنکور از آنها سوال طرح شده و داوطلب قبلا در امتحانات نهایی آن دروس شرکت کرده است اعمال می گردد. به عنوان مثال، برای دیپلمه های رشته انسانی که در کنکور تجربی شرکت می کنند صرفا نمرات امتحان نهایی دروس عمومی در کنکور تاثیر گذار بوده و دروسی مانند منطق و فلسفه، جغرافیا و روانشناسی تاثیری در رتبه و تراز کنکور این داوطلبان نخواهد داشت. همچنین تاثیر معدل دیپلم ریاضی در کنکور تجربی برای درس زیست شناسی اعمال نمی گردد زیرا دیپلمه های رشته ریاضی فیزیک در امتحان نهایی زیست شناسی شرکت نکرده اند.

میزان تاثیر معدل در کنکور بر اساس مدرک دیپلم و گروه آزمایشی داوطلب متفاوت است. در واقع تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۰ صرفا برای داوطلبانی اعمال می گردد که نوع دیپلم و گروه آزمایشی ایشان در کنکور یکسان باشد. در صورتی که این دو متفاوت باشند درصد تاثیر معدل در کنکور کمتر از % ۳۰ خواهد بود. به عنوان مثال اگر دیپلمه رشته ریاضی فیزیک نظام جدید در کنکور علوم تجربی شرکت کند تاثیر معدل دیپلم در کنکور برای این داوطلب حدودا بین ۲۱ تا ۲۵ درصد (بسته به زیرگروه مورد نظر) اعمال خواهد شد.



یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان راهنمایی برای کنکور 1400 میخواهید؟

آیا قصد دارید در کنکور 1400 شرکت کنید؟ آیا نیاز به نحوه مطالعه و برنامه ریزی صحیح دارید ؟

مایلید یک جلسه مشاوره رایگان با مشاورین دانشجوی پزشکی ما داشته باشید؟

کافیست همین الان با شماره های سایت مشاور گروپ تماس بگیرید …

تیم دانشجویان پزشکی ما شما را راهنمایی می کنند.


تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 نظام جدید و قدیم , تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 چیست و چگونه اعمال می شود؟ اخبار کنکور 1400, تاثیر سوابق تحصیلی دبیرستان در کنکور, تاثیر قطعی معدل در کنکور, تاثیر مثبت معدل در کنکور, تاثیر معدل در کنکور 1400, تاثیر معدل در کنکور داوطلبان نظام جدید, تاثیر معدل در کنکور داوطلبان نظام قدیم, تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400, تاثیر معدل مثبت یا مستقیم ؟, تاثیر نمرات کتبی در کنکور 1400, تاثیر نمرات نهایی در کنکور 1400,چگونگی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1400, نحوه تاثیر معدل در کنکور


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه آخرین اخبار تاثیر قطعی معدل در کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی