کنکور 1400 ، آخرین و جدیدترین اخبار نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400

چگونه ادبیات را 100 بزنیم

جهت مشاوره در زمینه کنکور 1400 ، آخرین و جدیدترین اخبار نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کنکور 1400 ، آخرین و جدیدترین اخبار نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400 : طبق جدید ترین تصمیماتی که سازمان سنجش اعلام کرده کرده است؛ نحوه برگزاری کنکور 1400 تغییر کرده است و داوطلبان همه گروه های آزمایشی باید در کنکور نظام جدید شرکت کنند.

کنکور 1400


لزوم برگزاری کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰

احتمال برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400

کنکور 1400 نظام قدیم فارس من

آخرین کنکور نظام قدیم

حذف کنکور 1400

تمدید کنکور نظام قدیم ۱۴۰۰

کمپین کنکور نظام قدیم تا ۱۴۰۰


نحوه برگزاری کنکور 1400

کنکور سراسری 1400 از آنچه که انتظارش را دارید به شما نزدیک تر است. کنکور سراسری اصلی ترین راه برای ورود دانش آموزان به دانشگاه ها و رشته های معتبر و ادامه تحصیل است. کنکور سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود و دانش آموزان گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، تجربی، زبان و هنر در این آزمون شرکت می کنند. طبق جدید ترین تصمیماتی که سازمان سنجش اعلام کرده کرده است؛ نحوه برگزاری کنکور 1400 تغییر کرده است و داوطلبان همه گروه های آزمایشی باید در کنکور نظام جدید شرکت کنند.

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400

به دلیل ادغام ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و سرسری، همه داوطلبان در یک آزمون هاهنگ و جامع شرکت می کنند. دانش آموزان برای ثبت نام باید به در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند. تاریخ ثبت نام کنکور 1400، از نیمه دوم بهمن 99 شروع می شود. داوطلبان بعد از ثبت نام و پایان امتحانات تقریبا از اواسط تیر ماه می توانند با مطالعه منایع کنکور، آمادگی لازم را برای برای حضور در آزمون پیدا کنند. داوطلبان یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون باید نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

منابع کنکور سراسری 1400

هر گروه آزمایشی برای دروس تخصصی اش یکسری منابع منحصر به فرد دارد. برای آشنایی با منایع مرتبط به گروه خود می توانید مطالب بهترین منابع کنکور ریاضی، بهترین منابع کنکور تجربی و بهترین منابع کنکور انسانی را در سایت فسفر مطالعه کنید.

نحوه انتخاب رشته در کنکور سراسری 1400

داوطلبان تمام گروه های آزمایشی بعد از شرکت و اتمام زمان آزمون، باید منتظر اعلام نتایج باشند، تا وارد مرحله سرنوشت ساز انتخاب رشته شوند. داوطلبان قبل از انتخاب رشته باید نسبت به آن رشته اعم از شایستگی های موردنیاز، بازارکار و آینده شغلی، درآمد و حقوق، دانشگاه های برتر در ایران و خارج، رتبه قبولی لازم اطلاعات لازم را پیدا کند. برای ای منظور می توانید مطالب موجود در قسمت معرفی رشته سایت فسفر را مطالعه کنید. داوطلبین باید بعد از انتخاب رشته در زمان اعلام شده برای انتخاب رشته در کنکور سراسری (آدرس سایت sanjesh.org) و دانشگاه آزاد (آدرس سایت azmoon.org) باید کد رشته و کد محل موردنظر خود را در سایت های مرتبط با همان کنکور وارد کنند.

نحوه اعلام نتایج کنکور سراسری 1400

سازمان سنجش بعد از گذشت چند ماه، نتایج کنکور برای اطلاع داوطلبان از نظر قبولی یا عدم قبولی در سایت خود منتشر می کند.

تاثیر نحوه برگزاری کنکور 1400 و طراحی سوالات

در واقع کنکور 1400 اولین کنکوری است که تمام داوطلبان تنها بر اساس کتاب های درسی جدید آزمون می دهند و تنها یک دسته سوال طراحی می شود. این امر سبب سردرگمی فارغ التحصیلان با کتاب های نظام قدیم شده است. و طبق گفته های سازمان سنجش که نحوه طراحی سوالات کنکور سراسری 1400 تنها بر اساس نظام جدید و کتب درسی این نظام از پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم است و داوطلبان نظام قدیم باید خود را با این شرایط هماهنگ کنند.

نحوه تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400

علاوه بر دغدغه یکپارچه بودن سوالات کنکور 1400 برای نظام جدید و قدیم، دغدغه داوطلبان این است تاثر معدل در کنکور چه می شود؟ طبق موصوبه مجلس، 85 درصد از ظرفیت سالانه دانشگاه ها باید با توجه به سوابق تحصیلی تکمیل شوند. هر چه میزان سهم سوابق تحصیلی بیشتر شود، نمره قبولی کنکور داوطلب کمرنک تر می شود. تاثیر معدل به دو طورت قطعی و مثبت است. تاثیر معدل به صورت قطعی به ضرر دانش آموزان با سوابق تحصیلی بد، ولی کسب نمره خوب در کنکور است و برعکس. این داوطلبان باید به فکر ترمیم معدل باشند تا شانس قبولی در رشته مورد نظر خود را بالا ببرند. برای آگاهی بیشتر دررابطه با نحوه تاثیر معدل در کنکور 1400 و اینکه تاثیر معدل در کنکور شامل چه افرادی می شود، مطلب “آیا تاثیر معدل در کنکور 1400 ؛ مثبت است؟” را در سایت ” مشاورگروپ ” مطالعه کنید.




امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه کنکور 1400 ، آخرین و جدیدترین اخبار نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403