چگونه از درس خواندن خسته نشویم و تا روز کنکور با انگیزه بمانیم

چگونه از درس خواندن خسته نشویم

جهت مشاوره در زمینه چگونه از درس خواندن خسته نشویم و تا روز کنکور با انگیزه بمانیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , خیلی از داوطلبان گلایه می کنند که اندک مدتی که از زمان مطالعه کردنشان که می گذرد دچار خستگی می‌شوند و میل و رغبتی نسبت به درس خواندن نخواهند داشت.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , در این نوشته سعی می کنیم تا با ذکر نکات کاربردی شما را با این دیدگاه مواجه کنیم که درس خواندن با لذت هم امکان پذیر است و فقط شرایطی باید مهیا باشد که شما را با این شرایط آشنا می‌کنیم.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , برنامه ریزی داشته باشید

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , مهم ترین چیزی که باعث می شود شما از درس خواندن لذت ببرید این است که شما آرامش داشته باشید اما برای کسب آرامش داشتن یک برنامه ریزی دقیق به شما کمک خیلی زیادی خواهد کرد.

برنامه ریزی حتما باید هر دو جنبه کوتاه مدت و بلند مدت را داشته باشد. در برنامه ریزی بلند مدت شما مشخص می کنید که در هر فصل از سال قرار است چه فعالیت هایی را انجام دهید و چه دروسی را می‌بایست مرور کنید. بر اساس این برنامه ریزی بلند مدت شما برنامه ماهانه و هفتگی خود را تنظیم می کنید.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , این حس که بدانید در روز های باقی مانده تا کنکور قرار است چه مسیری را طی کنید می تواند بسیار آرامش بخش باشید و باعث می شود با خیال راحت تمام تمرکز خودتان را بر روی مطالعه دروس بگذارید.
نظم داشته باشید.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , این خیلی مهم است که شما در مکانی مطالعه کنید که علاوه بر ساکت بودن و داشتن نور و دمای مناسب دارای نظم نیز باشد . دقت کنید که هر چیز را در سر جایش بگذارید تا در هنگام مطالعه تازه نخواهید دنبال فلان جزوه و فلان کتاب کمک آموزشی بگردید چرا که این کار شما را خسته می کند و به نوعی از درس خواندن زده خواهید شد و تمایل خود را برای مطالعه از دست خواهید داد. لطفا به برنامه ای که برای خود تنظیم کردید و هم چنین به حضور فعال در سر کلاس درس و آزمون‌های آزمایشی خود نیز تعهد داشته باشید.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , نتایج را ثبت کنید

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , توصیه مشاور گروپ  به شما این است که در هر مرحله ای که هستید از ثبت ساعات مطالعه و تعداد تست هایی که برای هر درس بررسی می کنید و به طور کلی امور درسی خود خسته و دل سرد نشوید و تا روز آخر با جدیت این کار را انجام دهید.

 چگونه از درس خواندن خسته نشویم , شما با ثبت نتایج خود و با بررسی و مقایسه این فعالیت های درسی با نتایج خود در آزمون های آزمایشی با خیلی از حقایق مطالعاتی خود آشنا خواهید شد و نقاط قوت و ضعف خود را در مطالعه کردن دروس مختلف خواهید شناخت. این آشنایی با نقاط ضعف می‌تواند موتور محرک شما در مسیر کنکور باشد.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , رسیدن به هدف

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , همه ما تو زندگی یک سری آرزو و اهداف داریم که خیلی دلمان میخواهد به آن‌ها برسیم. در این بین بعضی از آدم ها تلاش می کنند و به نوعی از خیلی از تفریحات و اوقات فراغتشان در یک برهه زمانی از زندگی می‌زنند تا به آرزویی که از صمیم قلب خواهان رسیدن به آن هستند برسند.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم ,  اما یک سری دیگر از آدم ها فقط حرف از رسیدن به آرزوشون می زنند. فقط حرف این موضوع رو که از آرزوها حرف می زنند ولی اقدامی نمی‌کنند. ولی تو واقعیت کار و عملشون کاملا برخلاف اون چیزیه که به زبان می آورند. اگر شما و یا هر کس دیگری در کنکور یا در هر مرحله دیگه ای از زندگی با تمام وجودتون بخواهید به هدفی برسید از همه چیزتون می‌زنید تا باعث شوید به تحقق رسیدن اهداف را همه به چشم ببینند.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم ,  این جاست که دوستی که از صمیم قلب علاقه داره پزشکی قبول بشه با علاقه و پشت کار فراوان مطالعه می‌کند و ایمان دارد به این موضوع که هیچ کار و فعالیتی در این دنیا بی جواب نمونده و نخواهد ماند. با عشق به رسیدن به هدفی باعث می‌شود که با علاقه و با خستگی ناپذیری به مطالعه خود ادامه دهید.

 چگونه از درس خواندن خسته نشویم , به خودتان جایزه بدهید

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , همانطور که در این مقاله و سایر مقالات سایت مشاور گروپ تاکید داشتیم و داریم که فعالیت‌های درسی خود را ثبت کنید باز هم در این باره با شما صحبت داریم. این کار یعنی ثبت فعالیت های درسی و صد البته مقایسه کردن آن با نتایج آزمون های آزمایشی باعث می‌شود شما میزان پیشرفت خودتان را در دروس مختلف مشاهده کنید.

 چگونه از درس خواندن خسته نشویم , ما از شما می‌خواهیم که اگر در مسیر مطالعاتی خود روند رو به رشدی رو برای مدت طولانی طی کردید و به نوعی از تنها رقیب خودتان یعنی هفته قبل خودتان پیشرفت بیشتری داشتید به خودتان جایزه بدهید. برای این کار می‌توانید همراه دوستان خود به تماشای یک فیلم بنشینید و یا در روزی خاص با هم به استخر بروید و از این قبیل کارها را برای بالا بردن روحیه انجام دهید.

مطمئن باشید داشتن روحیه شاد و سرحال در روند رو به رشد شما تاثیر به سزایی خواهد داشت و باعث می‌شود با علاقه بیشتری به مطالعه دروس خود ادامه دهید.

هر کس تو این دنیا یه جایگاهی داره
اشتباه نکن..
جایگاهت رو کسی برات تعیین نمیکنه،
این تو هستی که میتونی جایگاهی که آرزوش رو داری برای خودت ترسیم کنی، درست مثل یه نقاش..
این تویی که قراره رنگش کنی،
حالا اینکه آسمونت رنگین کمون داشته باشه  یا غروب آفتاب
یا اینکه ابر های سیاه
این به تو بستگی داره
این که دریاش آروم و دلنشین باشه، یا طوفانی به تو بستگی داره
اینکه درختاش پر از شکوفه باشن یا بدون برگ، این هم به تو بستگی داره،
اینکه تو قهرمان شهر نقاشیت باشی هم به تو بستگی داره.

فقط یادت باشه که استادت تو رو زیبا نقاشی کرده،
به تو همه اصول یه نقاش حرفه ای شدن رو نشون داده، پس جوری قلم رو روی صفحه سفیدت بگردون که بهت افتخار کنه
که با لذت امضاش رو گوشه برگت بندازه و بنویس “قبول”


یکم فکر کن جایگاه تو سال بعد کجاست؟


بعضی ها هم هستن که هیچ اطلاعی از نحوه درس خوندن ندارن و فکر میکنن ساعت مطالعه بالا به تنهایی عامل موفقیته

اردیبهشت و خرداد ، زمان جابجایی رتبه ها !
با برنامه خوب و حساب شده از این دوماه استفاده کن

9099071614


چگونه از درس خواندن خسته نشویم , در هر فصل و شرایطی که درس میخونید یک نکته رو فراموش نکنید:

اینکه در تصمیماتی که برای روش مطالعه و برنامه‌ریزی خودتون میگیرید ثابت قدم باشید.

اگر برنامه‌ ندارید خوبه که با کمی تحقیق یک روش و زمان‌بندی مناسب رو انتخاب کنید و براساس اون جلو بروید. همینکه برنامه‌‌تون مشخص شد دیگه فقط عمل کنید و با حرف دوست و آشنا چیزی رو تغییر ندید.

یادتون باشه مغز انسان تطابق‌پذیرترین ابزار شناخته شده‌ هست. این یعنی حتی اگر برنامه شما افتضاح هم باشه، باز مغز شما میتونه خودش رو براساس اون تطبیق بده و یادگیری رو به یک جایگاه نسبتا خوب برسونه. همین مساله هم در صورتی ممکن میشه که برنامه رو تا انتها جلو ببرید.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم ,  خیلی از کنکوری‌ها (صرف‌نظر از سطح و جایگاه‌شان) با حرف‌ دیگران به‌راحتی تغییر مسیر میدن. این حرف‌ها که الان وقت خوندن عمومی‌ها نیست یا مثلا فقط در فلان فصل فقط باید تست زد و سایر صحبت‌های اینجوری رو یک راست به سطل زباله ذهنتون بریزید!

بزرگ‌ترین ظلمی که در حق کنکور و البته زندگی خودتون میتونید انجام بدید این هست که براساس حرف و نظر دیگران، به اون چیزی که باورش دارید یا براش برنامه‌ریزی کردید رو نا تموم رها کنید! (البته اگر راه درستی رو برای موفقیت تو کنکور انتخاب کرده باشید).

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , هرچقدر هم که سرسخت باشید، بلاخره روزگار روزهای ناخوشی رو به شما نشون میده. پس یقین داشته باشید که در ادامه راهتون بارها نا‌ امیدی و ناراحتی به سراغتون میاد. مهم اینه که آیا میتونید باز هم بلند شید و راهی که اومدید رو ادامه بدید؟
کنکور شاید چیز غولی به ‌نظر برسد چه اما ساده‌تر از این حرفاست. مهم‌تر از کنکور اون چیزی هست که براتون در طول زندگی باقی‌ میمونه.
همونجور خیلی‌ها تلاشی که در این دوره کردن سنگ ‌بنایی شده تا به یک شخص توانمند و خودساخته تبدیل بشن.

برنامه ریزی یعنی قدر تک تک لحظاتت رو بدونی…

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات کنکوری عضو کانال تلگرام مشاور گروپ شوید

5465

3/5 - (9 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چگونه از درس خواندن خسته نشویم و تا روز کنکور با انگیزه بمانیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403